OVer je reiservaringen in januari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8798
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door ArrivaBas »

Gelukkig nieuwjaar!
Hier is het topic voor je reisverslagen van januari 2016! 8-)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

Een goed begin van 2016 op het spoor... Na m'n aankomst op station Breda zou als eerste mogelijkheid een ICd gaan, maar voor de variatie reed die weereens niet wegens defect materieel.
In de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] die ik nu heb is NS aan het bezuinigen: gezien er zat daglicht is heeft men alle verlichting maar uit gehouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door JWM »

Toch positief om te zien dat ook bij jou de voorkeur inmiddels toch echt uitgaat naar een verbinding over de HSL. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

:N

Mijn voorkeur gaat uit naar de verbinding die het eerst vertrekt en dat had in dit geval de ICd geweest als 'ie niet uitgevallen was. Het enige voordeel wat ik ervan heb is dat ik de bewuste reis (die ik tegenwoordig wat frequenter maak) elk kwartier kan maken, zelfs als die ICd via het reguliere spoor zou rijden had ik immers nog exact dezelfde aansluiting gehad. Dan had ik alleen 7 minuten korter in de trein gezeten en 7 minuten langer op een perron staan wachten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door JWM »

Neem een bericht met een knipoog niet zo serieus.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Jurre »

Wilde op nieuwjaarsdag naar Bleskensgraaf, via de halte aan de N214. Volgens de 9292-app reed de 388 gewoon gisteren, maar aangekomen op het Jaarbeursplein bleek de bus niet te rijden. Nieuwjaarsdag, dus zondagdienstregeling. Waardeloos dat 9292 hem dan wel gewoon als reisadvies aangeeft. Gelukkig kwam lijn 90 er net aan en toen heb ik die maar gepakt tot Streefkerk. Ritje was nog gratis ook door defecte OVC-apparatuur in de bus.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door ODRAIL »

@:Jurre: Officieel is 1 januari (nieuwjaarsdag) een feestdag.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Jurre »

Ja dat weet ik wel, maar 9292 blijkbaar niet. En ik ken natuurlijk niet de dienstregeling uit m'n hoofd van een bus die ik nooit neem.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door ODRAIL »

388 is een Qliner. En meestal rijden Qliners in de weekenden en op feesten niet.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Jurre »

Niet helemaal waar wat je zegt. De 387 rijdt elke dag. En als je kijkt in de omgeving Groningen rijden ook bijna alle Qliners elke dag.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren met lijn 21 in Amsterdam van het Van Beuningenplein naar Centraal Station. De gelede bus reed met +5 en de reden was denk ik wel duidelijk toen ik instapte: het was serieus gangpadenwerk. Tot mijn grote verbazing deed de halte-afroep het niet (iets wat mij voor het laatst... 10 jaar geleden is overkomen in een GVB-bus?), en de chauffeur nam uiteraard geen initiatief om iets om te roepen of vragen waar ik eruit moet. Uitstaphalte was uiteraard helaas bij de verschrikkelijkste bushalte van Nederland...
Aangezien ik nog even had tot mijn aansluitende trein naar Zaandam, kreeg ik ook via de omroepen mee dat er problemen waren op de HSL. Pas ergens na 15:00 ging er weer iets naar Breda rijden: een ICD van spoor 8a. Gemakshalve werd even niet omgeroepen dat daar natuurlijk geen toeslagpaaltjes zijn. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

Jurre schreef:Wilde op nieuwjaarsdag naar Bleskensgraaf, via de halte aan de N214. Volgens de 9292-app reed de 388 gewoon gisteren, maar aangekomen op het Jaarbeursplein bleek de bus niet te rijden. Nieuwjaarsdag, dus zondagdienstregeling. Waardeloos dat 9292 hem dan wel gewoon als reisadvies aangeeft.
Tja, 9292 en feestdagen is al jaren niet zo'n geslaagde combinatie... jaren geleden kreeg ik in hun app al eens de normale doordeweekse dienstregeling te zien op tweede Paasdag, bij de "actuele" vertrektijden van een halte notabene.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door ODRAIL »

Goed ... de eerste rit van het nieuwe jaar met de metro in Rotterdam leverde gelijk al 5 minuten vertraging op door een defecte
bovenleiding :? .
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door nvdw »

Jurre schreef:Wilde op nieuwjaarsdag naar Bleskensgraaf, via de halte aan de N214. Volgens de 9292-app reed de 388 gewoon gisteren, maar aangekomen op het Jaarbeursplein bleek de bus niet te rijden. Nieuwjaarsdag, dus zondagdienstregeling. Waardeloos dat 9292 hem dan wel gewoon als reisadvies aangeeft. Gelukkig kwam lijn 90 er net aan en toen heb ik die maar gepakt tot Streefkerk. Ritje was nog gratis ook door defecte OVC-apparatuur in de bus.
Bussen in het DAV-gebied zijn sowieso gratis op Nieuwjaarsdag ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Stefan »

En waarschijnlijk een chauffeur die de validators uit had gezet. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

Ongetwijfeld... zelfs na ondertussen 8 jaar gratis vervoer op feestdagen en zomerzondagen zijn er nog altijd reizigers alsnog proberen in te checken. Dan is uitzetten toch het handigst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Stefan »

Verbaast me ook nog steeds keer op keer hoeveel mensen het serieus niet weten. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Wubbo »

Ik zou het ook niet weten. Ik kom dan ook zeer zelden in DAV.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Stefan »

Bedoelde ook meer mensen die wel in die regio wonen en ook met enige regelmaat met de bus gaan. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren weer wat logistiek geneuzel op Amsterdam Centraal. De [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] (stoptrein naar Enkhuizen) stond ruim van tevoren op spoor 10a. Het achterste treinstel van de twee ICM'metjes was donker en zou worden afgekoppeld (dat werd uiteraard op het perron niet omgeroepen). Aangezien de achterkant van het achterste treinstel bij de roltrap naar de Westtunnel stond, betekende dit dus een stuk lopen naar het voorste treinstel. De HC was erg klantvriendelijk bezig door nog op reizigers te wachten die nog aan kwamen rennen, waardoor wij een lichte vertraging opliepen.

Wat is dit voor permanent geneuzel op Amsterdam Centraal om dit niet om te roepen? En ze hebben ook wel eens de neiging om treinen een heel stuk verderop te plaatsen, waardoor je als reiziger ver moet lopen en met als gevolg dat een van de bakken gewoon bomvol zit. Tijd om die treinstellen gewoon op het midden van het perron te zetten als de a/B-kanten niet worden gebruikt door twee treinen!
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Etienne »

Mijn 2214 kwam vanochtend met +6 aan op Laan van NOI. Net voor Leiden Centraal gingen wij over naar het linkerspoor (om uiteindelijk op 9a terecht te komen), gevolgd door de omroep dat de 2214 niet verder zou rijden als gevolg van een mogelijke aanrijding bij Hillegom. Iedereen moest dus op Leiden de trein uit. Er werd ook geen alternatief omgeroepen, maar perron 4b/5b stond wel nokkievol op dat moment. De 2116 mocht echter wel gewoon verder naar Haarlem. Ik begin mezelf dus af te vragen of er wel daadwerkelijk sprake was van een bijna-aanrijding of dat deze trein puur opgeheven is vanwege de vertraging, maar dat er een reden aan gekoppeld is. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Mikos »

Dat is wel heel erg negatief gedacht... Bij een (bijna-) aanrijding wordt het complete baanvak direct stilgelegd, waarna het personeel op onderzoek uit gaat. Als er vervolgens geen slachtoffer of anderszins wordt aangetroffen, wordt het baanvak weer heropend en gaan de treinen weer rijden. Zoiets gaat in tientallen minuten en kan net het verschil zijn tussen trein 1 die niet verder mag en trein 2 die nergens last van heeft.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door chemie »

Vanochtend twee keer gecontroleerd in de bus. Eerst bij Winterswijk, vervolgens lijn 9 in Enschede. Goede voornemens van de vervoerders?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door marvinkok »

In Twente is bijna heel de dag door minstens 1 S&C-koppel actief die willekeurig stukjes meereizen en controleren.
Er heeft een tijd een grote focus op de trein gelegen qua controles aangezien daar behoorlijk grote kans op zwartrijders is aangezien een conducteur ontbreekt. Al worden ook in de bus nog mensen eruit gepikt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

@Etienne: een trein opheffen voor +6 is wel heel uitzonderlijk.

Al liep het vandaag nou ook weer niet helemaal handig bij de redenen voor uitval. Zo had bv. de 12518 in Amersfoort "rijdt niet i.v.m. defect materieel" op de borden staan. Daar vraag ik me toch wel af of men werkelijk nog is gaan kijken of het geplande materieel wel werkte, want door de weersomstandigheden was het nog geen van de voorgaande treinen gelukt om überhaupt station Leeuwarden te verlaten. De treinen deden het op zich wel, maar er zat gewoon teveel ijs aan de bovenleiding aldus de meldingen die ik op Somda langs zag komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast