OVer je treinreiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Mag dat nieuwe 'spul' ook eens echt oerdegelijk materieel ontmoeten. 8-)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:
Bee schreef:De t4019 is de eerste s4000 uit Amsterdam, er bestaat geen t14019. De s4000 doet er 50 minuten over om van Amsterdam in Gouda te komen, en dan is het dus niet nodig om drie s14000 treinen te laten rijden lijkt mij.
Er bestaat wel degelijk een t14019, maar die rijdt alleen op zaterdag, 2e kerstdag, 2e paasdag, koninginnedag, hemelvaartsdag en 2e pinksterdag. In de zaterdagsdienstregeling rijdt de t4019 immers niet tussen Amsterdam en Woerden :wink:
Nee hoor, plan maar een reis voor een zaterdag: dat ding heet t4019 (vertrek 6.21 uur uit Utrecht) ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, toch volledig traject t4019 dan... 2008 had dat ding nog een treinnummerwisseling in Woerden.

Maareh, als de systemen het blijkbaar aan kunnen dat de t4019 een dag in de week uit Ut vertrekt waarom heb je dan wel een t14015 en t14017. Die kunnen dan toch net zogoed gewoon 4015 en 4017 heten?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Stel 6101 staat alweer voor de zoveelste keer kapot in Gouda...

Dit keer lijkt het serieus, er stonden medewerkers van de HTM naast, en er stonden binnen en buiten luiken open.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Cookie »

Gisteren had ik een erg enthousiast omroepende mcn tussen Gn en Ut in m'n s500. Te Zwolle werd al omgeroepen dat de treinstel 4093 uit Leeuwarden zou worden aangekoppeld. En zowel in Zl, Amf als Ut werd omgeroepen welke treinstellen naar Den Haag Centraal en welke naar Rotterdam Centraal zouden gaan.

Verder: "Na Amersfoort zullen wij, of in ieder geval de treinstellen, verder rijden naar Utrecht..." :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Ging weer lekker vanmorgen met de materieel-aanpassingen in de NoordOost, aangepast aan de reizigersvraag noemen ze dat dan...
De t12723 is van 9 naar 7 bakken gegaan, wat tot Gouda op zich volstaat maar vanaf daar waren er in het rustigste stuk (voorin het achterste stel, zowel op Rtd als Rta niet bij de trap dus) al staanplaatsen. Zal knus geweest zijn achterin :wink:
En je zou denken dat een drukke trein als de t2825 dan versterkt is, maar nee, die was net zo lang als altijd. In de t2816 zag ik 6 i.p.v. 9 bakken, wat daar wel redelijk leek te volstaan.

Overigens lijkt het er vooral op dat er later versterkt wordt want in de tuin van Rotterdam C. stonden liefst vijftien bakken ICM aan de kant. En dat in de maandagochtendspits...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door M57 »

Een s3900 richting Lelystad had vandaag wat verstekelingen-op-doorreis aan boord die blijkbaar per ongeluk waren afgerangeerd naar het opstelterrein. Bij nadering van de luchthaven Schiphol werd omgeroepen aldaar over te stappen op het vliegtuig naar Barcelona en vooral niet in het verkeerde vliegtuig te stappen :lol:

Overigens de hele ochtend door steeds dezelfde losse en volle SGMm (2985 uit m'n hoofd) tegengekomen die solo een dienst in de s5800/s4700 verzorgde. Verder in de Hemtunnel nog altijd een spoor buiten dienst na afgelopen weekend, met daardoor een waterval (lekker in die hete zon) aan vertragingen rond Zaandam.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daan »

Ik weet niet waar ze vanmiddag in Zwolle last van hadden, maar ik stond op spoor 3 te wachten op de trein van 15.20 naar Gn, toen er werd omgeroepen dat de treinen naar Groningen en Leeuwarden 10 minuten vertraging hadden en van spoor 6 zouden vertrekken. Hele volksverhuizing dus. Iedereen eindelijk op spoor 6, werd er omgeroepen dat het ding toch van 3 zou vertrekken :shock: Nouja, heeft iedereen z'n beweging weer gehad...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

In Boskoop luidde vanmiddag de 'ding dong' voor een omroep, en daarna bleef het angstvallig stil :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

De IC naar Enkhuizen van 17.09 had in Amsterdam Centraal, vooraan instappen in de CTA's staan, en idd het achterste treindeel was in opzending. Trein was keurig om 17.05 langs het perron, maar toen bleek dat niet iedereen mee zou kunnen (denk ongeveer 250 reizigers nog buiten de overvolle trein) als alleen het voorste mddm stel voor reizigers open was, werd toch maar besloten het achterste treinstel open te gooien. Intussen was het 17.15 voordat er vertrokken werd.
Men had toch al veel eerder kunnen bedenken hoeveel reizigers er mee willen? Overbodige vertraging dus.
Vervolgens een omroep vlak voor Hoorn: We zijn net gebeld door de treindienstleider, helaas moet het achterste treindeel er echt in Hoorn af.
Op Hoorn kon iedereen er net in, maar de s3400 uit Alkmaar had wat vertraging, en op het moment dat de hc de deuren sloot vooraan, drukten de eerste reizigers achteraan op de deuren van de s4500 om nog mee te willen, helaas, de trein reed weg, en minstens 150 mensen stonden verbouwereerd op het perron. (al hadden er echt niet meer bijgepast, maar dat weten die mensen niet).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Viel me 3 kwartier geleden op Apdo met een s7000 op dat sprinters zulke hippe doorloopkoppen hadden vroeger ;-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Handige actie op de Oude Lijn: de op tijd rijdende t1965 was voor de vertraagde t2165 uit gestuurd. Niks mis mee zou je zeggen, behalve dan dat de t1965 in Rotterdam alsnog vertraging opliep omdat een deel van het personeel met de t2165 naar Rotterdam gepassagierd kwam :mrgreen:

Op de Kijfhoek Zuid was vanmiddag B-Cargo Traxx 2812 aan het rangeren, had nog niet eerder zo'n ding van onze zuiderburen in Nederland gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe het gaat in Ed. Situatie is als volgt:

x.32 gaat de IC naar Nijmegen
x.35 gaat de stopper naar Arnhem, die kruist het pad van de om
x.40 vertrekkende IC naar Utrecht

ALS de IC naar Nijmegen meer dan X tijd vertraging heeft, is het stoppertje de klos, mits de IC naar Ut op tijd rijdt.

Nou vraag ik me af: Hoeveel vertraging moet de IC naar Nijmegen oplopen om ervoor te zorgen dat de op tijd rijdende IC naar Utrecht ook nog voor het stoppertje naar Ah langs kruist??

Vandaag had de IC naar Nijmegen +2:20 en daardoor liepen beide andere treinen ook +2 op. ipv dat de IC naar Ut op tijd mocht rijden en de stopper op +5 kwam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Fraai stukje non-informatie in Ddr vanmorgen: wist via teletekst en mobiele av dat er geen ic's naar Rtd reden door een wisselstoring. AV- en ARGOS-borden op 't station zwegen echter over enige storing net als de CTA's!
Reizigers moesten het doen met een korte omroep wel heel kort voor vertrek van de wel rijdende stoptrein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

Ik zag tegen 14.00 een ICM 4tje met reizigers door Krommenie rijden richting Amsterdam. Weet niet of het een sprinter was of een IC. De t4800 van 14.18 vanuit Uitgeest reed met Virm 6.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Freek »

De s7600 van 16.33 uit Nijmegen had +5. ProRail zat vandaag echter zeer erg op te letten. De IC naar Den-Helder van 16.39 mocht namelijk eerst vertrekken. Dit zorgde er echter voor dat de s7600 een +15 kreeg bij aankomst in Ah. Aldaar zat ProRail nog meer op te letten. De IC naar Zwolle van 17.10 (s3600) mocht namelijk van spoor 4 ipv 3 vertrekken. In Ah dus maar snel het perron overgestoken. De stopper naar Zp vertrok vervolgens naar Ahp, de IC mochter linkerspoor rijdend de stopper passeren. :pos: ProRail was dus goed bezig.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Afbeelding - dat is nog eens wat anders dan "die witte trein".
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

klaxxon schreef:dat is nog eens wat anders dan "die witte trein".
Nog meer sprinters met doorloopkoppen. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

at is nog eens wat anders dan "die witte trein".
OMFG, was er ICM over, of heeft de bijsturing echt een doldwaze bui gehad?

(of was het een koersrolfoutje, dat kan natuurlijk ook)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Dat ICM is vast wel over, afgesnoept van de NoordOost natuurlijk. Sinds men het in Twente ook doet geldt het misschien voortaan als dé vervanging van SGMm.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

Een ding is zeker. Sinds gisteren is er in ieder geval een stuk meer ICM over. Voordeel van ICM is (net zoals DD-AR en MAT'64) dat vrij veel mcn'en er op kunnen rijden. Alleen het zuiden kent het een stuk minder, nagenoeg alle standplaatsen boven de rivieren kunnen er in ieder geval op rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Waarom zitten er op de randen van de deuren van stel 4202 (ICM-IV) oranje-groen reflecterende stickers?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag een omroep op Rotterdam Centraal: "Dames en heren, de sneltrein naar Schiedam Centrum, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Laan van Nieuw Oost-Indië en Amsterdam Centraal van 16 uur 41 vertrekt van spoor 11".
Op zich niet fout natuurlijk, maar ik vraag me af waarom ze Den Lan van NOI ook opnoemen. Wat mij betreft was het zinvoller om in plaats daarvan Leiden Centraal of Haarlem te noemen. :?
Even later werd dezelfde spoorwijziging nog eens handmatig omgeroepen, maar daar had men het wel over 'de sneltrein naar Amsterdam Centraal via Haarlem'.
(Nu was alle spoorwijzigingen extra handmatig omroepen vanmiddag wel een extra service op Rotterdam Centraal ofzo, want ook een spoorwijziging (van 14 naar 15) van een s12500 werd nog extra handmatig omgeroepen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door webguy »

Bee schreef:Waarom zitten er op de randen van de deuren van stel 4202 (ICM-IV) oranje-groen reflecterende stickers?
Ooit een proef om deuren zichtbaarder te maken voor HCs geloof ik...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:(of was het een koersrolfoutje, dat kan natuurlijk ook)
Vermoedelijk niet, gezien de ICM spot bij Kra van Caspar.
Bee schreef:Waarom zitten er op de randen van de deuren van stel 4202 (ICM-IV) oranje-groen reflecterende stickers?
Was dat niet een test zodat bij lange treinen beter gezien kon worden of alle deuren gesloten waren?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten