Mag ik even kwijt #186

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:...dat ik een hekel heb aan fietsers die lopen te schreeuwen in plaats van een bel gebruiken. Waarom zit die anders op je fiets :evil: :evil:
Dan ben je niet de enige :? . Daar heb ik ook een hekel aan.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door AppleMoose »

Hendrik schreef:
dylanwild94 schreef:
ArrivaBas schreef:Jippie. ik mag morgen weer naar school! :Y
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is. :')
Hoezo? Ik ging altijd graag weer naar school na een vakantie! (Ooit, heel lang geleden, toen ik nog op school zat... :P )
Veel van mijn cliënten zijn ook altijd weer blij als ze weer naar school mogen. School = structuur = minder vrij tijd die je zelf moet invullen. Vinden autisten doorgaans fijn.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door JWM »

Dan ben je niet de enige :? . Daar heb ik ook een hekel aan.
Ik heb juist een hekel aan mensen die niet uit hun doppen kijken op een fietspad en waardoor je gedwongen bent te bellen/schreeuwen :evil:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ArrivaBas »

Ronaldussen schreef:Veel van mijn cliënten zijn ook altijd weer blij als ze weer naar school mogen. School = structuur = minder vrij tijd die je zelf moet invullen. Vinden autisten doorgaans fijn.
Doorgaans val ik in een soort van gat aan het einde van een jaar/periode voor vakantie, dus het is bekend 8-)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Daniel »

Dat had ik toch niet verwacht... zo'n volle mailbox na terug te komen op het werk na de kerstvakantie. Wist al snel hoe laat het was... "Your password expires in 14 days", 13, 12, 11, ..., en tot slot "3 days" van afgelopen vrijdag. Gelukkig begin ik vroeg, dus had nog precies een half uurtje om het te wijzigen voordat het echt verlopen was :P
Kon ik de ochtend tenminste bezig zijn met nuttige dingen, stofzuigers in elkaar zetten bijvoorbeeld. Ja je moet het nieuwe jaar toch schoon beginnen nietwaar :mrgreen: (Eigenlijk bleek gewoon de waterstofzuiger stuk te zijn toen we 'm een keer echt nodig hadden en was de nieuwe die ik besteld had net voor de kerst binnengekomen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Ardan »

Ronaldussen schreef:
Hendrik schreef:
dylanwild94 schreef:
ArrivaBas schreef:Jippie. ik mag morgen weer naar school! :Y
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is. :')
Hoezo? Ik ging altijd graag weer naar school na een vakantie! (Ooit, heel lang geleden, toen ik nog op school zat... :P )
Veel van mijn cliënten zijn ook altijd weer blij als ze weer naar school mogen. School = structuur = minder vrij tijd die je zelf moet invullen. Vinden autisten doorgaans fijn.
Merk ik bij de cliënten op mijn werk ook. De woensdag voor kerst gingen we met zijn allen bowlen, maar een behoorlijk aantal mensen schoot in de stress, want verstoring van het ritme. Zelfde als Hemelvaartsdag, dan zijn we dicht. Het is een donderdag dus vaak wordt er dan een extra lang weekend geboden, maar niet bij ons om toch zoveel mogelijk dagen normaal te draaien. Voor de week tussen kerst en oud en nieuw konden cliënten en vrijwilligers zelf aangeven of ze die week vrij namen of niet. Ik heb zelf wel vrij genomen maar een heleboel werkten gewoon door. Idem met de zomervakantie. We zijn het gehele jaar open maar je kunt als cliënt of vrijwilliger vrij nemen wanneer je wil, en veel mensen die echt behoefte aan regelmaat hebben werken gewoon het hele jaar door.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ArrivaBas »

Nee, zo autistisch ben ik ook weer niet. Ik vind het enorm lekker om vrij te zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:
Ronaldussen schreef:
Hendrik schreef:
dylanwild94 schreef:
ArrivaBas schreef:Jippie. ik mag morgen weer naar school! :Y
Ik hoop dat dit sarcastisch bedoeld is. :')
Hoezo? Ik ging altijd graag weer naar school na een vakantie! (Ooit, heel lang geleden, toen ik nog op school zat... :P )
Veel van mijn cliënten zijn ook altijd weer blij als ze weer naar school mogen. School = structuur = minder vrij tijd die je zelf moet invullen. Vinden autisten doorgaans fijn.
Merk ik bij de cliënten op mijn werk ook. De woensdag voor kerst gingen we met zijn allen bowlen, maar een behoorlijk aantal mensen schoot in de stress, want verstoring van het ritme. Zelfde als Hemelvaartsdag, dan zijn we dicht. Het is een donderdag dus vaak wordt er dan een extra lang weekend geboden, maar niet bij ons om toch zoveel mogelijk dagen normaal te draaien. Voor de week tussen kerst en oud en nieuw konden cliënten en vrijwilligers zelf aangeven of ze die week vrij namen of niet. Ik heb zelf wel vrij genomen maar een heleboel werkten gewoon door. Idem met de zomervakantie. We zijn het gehele jaar open maar je kunt als cliënt of vrijwilliger vrij nemen wanneer je wil, en veel mensen die echt behoefte aan regelmaat hebben werken gewoon het hele jaar door.
Klinkt heel erg bekend inderdaad. Hoewel een uitstapje met de groep wel voor velen als leuk wordt ervaren.(helaas lukt dat niet meer omdat we geen eigen vervoer meer hebben) Uitstapjes met school zijn dan weer erg spannend. Vakanties, vrije dagen, feestdagen zorgen daltijd voor spanningen en velen zijn er helemaal niet zo blij mee. Een weekje vakantie lukt op zich wel, langere vakanties (met name de zomervakantie zien velen tegenop) vindt men over het algemeen niks. Mijn ervaring is ook dat mijn cliënten beter reageren op een week vakantie, dan op een lang weekend/studiedagen.
Cliënten die werken plannen idd maar een weekje vakantie achter elkaar en dan vaak buiten de vakantieperiodes om, omdat het dan rustiger is op de groep. In vakanties komen er veel logees, dus veel wisseling van jongeren/personeel, hele dag drukte. Buiten de vakanties zijn er overdag geen jongeren op de groep, lekker rustig voor ze.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door albertjan96 »

Arriva had vnamorgen zoveel tweets te verwerken, dat hun Twitter-account korte tijd geblokkeerd was... :oops: https://twitter.com/NS_online/status/684301246329688065
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Aking »

Dat het hier (alweer) kerstmis is.. En ditmaal een stuk serieuzer als de vorige keer; de non-stop grill hier beneden is twee dagen dicht en ook de non-stop supermarkt is 30 uur dicht (maar gaat dan wel om 0:00 weer open in plaats van ergens om 10 uur in de ochtend ofzo)

Dus Merrie kristmuts *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Ardan »

Is Driekoningen daar een echte feestdag ofzo? Ik weet niet eens wat het is eigenlijk..
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Aking »

Het is geen Driekoningen maar echt kerstmis, alleen gebruiken de (Oosterse) kerken hier de Juliaanse kalender waarmee kerstmis dus op 7 Januari valt :)

Op 25 december ben ik hier bijvoorbeeld vrolijk bij de bank en het postkantoor geweest, want dat was gewoon open. Nu is dus echter zelfs onze altijd open non-stop grill dicht :|
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door STF »

Wat een geniale reactie van een buschauffeur eergisteravond; van 20.45 tot 22.15 uur had hij pauze en in de tussentijd reed de chauffeur met wie ik mee was even twee ritten met deze bus. Toen we na anderhalve uur terug kwamen en de oorspronkelijke chauffeur van die bus weer achter het stuur stapte zei hij vrijwel direct dat de elektronica zo te zien weer kuren had want volgens hem stond er al dagenlang een melding op het dashboard dat er een remlicht defect was maar die melding was nu ineens verdwenen.
Haha wat een conclusie om te denken dat het aan de elektronica lag, de chauffeur met wie ik mee was weet dat ik heel handig ben met het vervangen van lampen dus heb er even pijlsnel een ander lampje in gezet.

Overigens blijf ik het toch maar een beetje stom vinden dat ze van de werkplaats niet gewoon een eenvoudig instructieblad in de bus leggen hoe je de lampen precies moet vervangen, de meeste chauffeurs hebben geen flauw idee hoe dat in zijn werk gaat terwijl het wel van ze verwacht wordt. Het gaat hierbij namelijk om een klein groepje bussen dat op bijna een uur rijden van de gewone stalling (waar ook de werkplaats is) staat gestald, alleen voor groot onderhoud of bij ernstige defecten gaan ze naar de werkplaats. Alle kleine dingetjes zoals lampen en ruitenwisserbladen vervangen, ruitensproeiervloeistof bijvullen, bandenspanning op peil houden, etc. dienen de chauffeurs bij dat groepje bussen zelf te doen.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door baladid »

... dat dit gister avond nog een Talent was en geen brandende schroothoop:
http://m.tagesspiegel.de/berlin/polizei ... _referrer=

Als oorzaak vermoedt men kortsluiting.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Is Driekoningen daar een echte feestdag ofzo? Ik weet niet eens wat het is eigenlijk..
Eigenlijk hetzelfde als Sint Maarten, maar dan met andere liedjes.
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ArrivaBas »

baladid schreef:... dat dit gister avond nog een Talent was en geen brandende schroothoop:
http://m.tagesspiegel.de/berlin/polizei ... _referrer=

Als oorzaak vermoedt men kortsluiting.
Zo'n beetje het hele stel is afgebrand.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Michael »

Het was weer flink raak afgelopen nacht op het werk: Ik was nog niet eens begonnen en ik kon de politie al bellen. Vervolgens kon ik bijna iemand gaan reanimeren, dat bleek "gelukkig" een onwelwording te zijn. En vlak voor sluitingstijd kon ik wederom de politie laten komen. Bij de laatste keer namen ze mijn melding zo hoog op dat ze 4 eenheden naar ons toe stuurden. Afijn, Zometeen nog even een avondje werken en dan heb ik 3 dagen vrij.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ODRAIL »

Wat voor volk woont er in Breda :shock: :wink: ?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Michael »

Dat vraag ik mij soms ook af. Het zijn bijna altijd jongeren die voor problemen zorgen. Die zouden allemaal wel eens goed opgevoed mogen worden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ODRAIL »

Tjsa ... de jeugd van tegenwoordig ... :wink: . Al moet ik heel eerlijk zeggen dat er best jongere zijn die wel goed worden opgevoed.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door dylanwild94 »

Maar die worden helaas steeds zeldzamer. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ODRAIL »

Dat valt best wel mee hoor. Het ligt er aan wat om wat voor soort jongeren het gaat (nee ik gaan hier verder niet op in, want dan ga ik discrimineren en dat mag niet).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Ardan »

Vanwege werkzaamheden in Utrecht wordt de ICE dit weekend omgeleid via.... Deventer *O*
Afbeelding

Afbeelding

Stapte zelfs iemand uit :P
Ik doe ook maar wat
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Milco »

Is Deventer dan ook een stop voor passagiers? Zo ja, waarom eigenlijk? Reizigers voor Utrecht reizen toch gewoon naar Amersfoort lijkt me?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Ardan »

Ja dat weet ik niet helemaal, hij is namelijk wel in de AV te vinden maar alleen richting Duitsland. Richting Amsterdam is hij dan weer in Zutphen te vinden en wordt Deventer voorbijgereden. Ik denk dat het wel planmatige stops zijn maar niet voor reizigersdienst, maar die toch in de AV zijn geslopen.
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten