Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Kan iemand mij is uitleggen hoe nu exact de frequentie opbouw is van R-NET lijn 436?
Vandaag ook weer staan er 2 R-NET bussen op station Zuidplein de ene vertrekt .57 en de achterste .59 volgens de DRIS.
Gelukkig was ik niet de enige die hier niets van begreep. De chauffeur zelf begreep er ook niets van
want hij stond op de haltepaal te kijken hoe laat hij weg moest. Op zijn papier stond wat anders
dan op de haltepaal.... Reizigers begrepen er ook niks van, welke bus gaat waar heen?
Gelukkig hielp de chauffeur van CXX zijn collega van TCR, die vervolgens de deuren snel sloot
en er met gebaande snelheid van door stoof!! :pos:
Dus als iemand het weet, zou ik het graag willen weten hoe de vork in de steel zit met lijn 436!
Vandaag ook weer staan er 2 R-NET bussen op station Zuidplein de ene vertrekt .57 en de achterste .59 volgens de DRIS.
Gelukkig was ik niet de enige die hier niets van begreep. De chauffeur zelf begreep er ook niets van
want hij stond op de haltepaal te kijken hoe laat hij weg moest. Op zijn papier stond wat anders
dan op de haltepaal.... Reizigers begrepen er ook niks van, welke bus gaat waar heen?
Gelukkig hielp de chauffeur van CXX zijn collega van TCR, die vervolgens de deuren snel sloot
en er met gebaande snelheid van door stoof!! :pos:
Dus als iemand het weet, zou ik het graag willen weten hoe de vork in de steel zit met lijn 436!
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De Drissen op de busstation Stellendam kloppen ook voor geen meter de 104 staaat aangegeven op de plekken waar eerst de 136 (nu 436) stopt en de 436 waar de 104 stopt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Zit net even te kijken op de CXX-site: het overzichtelijkst is nog het 'papieren' busboekje omdat daar de snel- en stopdiensten van lijn 436 in één tabel zijn vermeld. PDF
Situatie in de avondspits, Rotterdam richting Goeree:
- 2x/uur snelbus Rotterdam-Dirksland, stopt niet in Oude Tonge.
- 2x/uur stopbus Rotterdam-Dirksland
- 2x/uur stopbus Rotterdam-Dirksland-Stellendam
Samen een 10-minutenfrequentie. Daar komt buiten de vakanties* nog een extra dienst Rotterdam-Oude Tonge bij. Deze rijdt één minuut voor de stopbus naar Stellendam uit. Zodoende vertrekt er op Zuidplein een lijn 436 om 15.59, 16.09, 16.18*, 16.19, 16.29, 16.39, 16.48*, 16.49, 16.59 en 17.09 uur. Maar dus niet met dezelfde eindbestemming en ook niet altijd met dezelfde route...
Situatie in de avondspits, Rotterdam richting Goeree:
- 2x/uur snelbus Rotterdam-Dirksland, stopt niet in Oude Tonge.
- 2x/uur stopbus Rotterdam-Dirksland
- 2x/uur stopbus Rotterdam-Dirksland-Stellendam
Samen een 10-minutenfrequentie. Daar komt buiten de vakanties* nog een extra dienst Rotterdam-Oude Tonge bij. Deze rijdt één minuut voor de stopbus naar Stellendam uit. Zodoende vertrekt er op Zuidplein een lijn 436 om 15.59, 16.09, 16.18*, 16.19, 16.29, 16.39, 16.48*, 16.49, 16.59 en 17.09 uur. Maar dus niet met dezelfde eindbestemming en ook niet altijd met dezelfde route...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
@nvdw bedankt voor de uitleg, wordt inderdaad iets duidelijker nu.
De tijd zal het uitwijzen maar 1 lijnnummer aan bijna 4 verschillende routes hangen is vragen om problemen. Denk dat de TCR chauffeur dan de verkeerde rittijden bij zich had, of dat de DRIS het verkeerd aangaf! TCR Chauffeur zei ook tegen de CXX chauffeur dat hij zijn rit reed en de CXX chauffeur de TCR rit.... Ach als de chauffeurs van CXX/TCR het al niet begrijpen hoe moet de reiziger het dan begrijpen? Wat was er mis met de oude situatie?
Misschien ben ik achterlijk maar R-NET lijn 130 - R-NET lijn 136 etc. had toch ook gewoon uitkomst kunnen bieden of is dit weer een prestige projectje van de provincie Zuid-Holland die tijdens het tenderen van de concessie HWGO de vervoerder dit door de strot is geduwd en uitgevoerd moet worden zoals de provincie het bedacht heeft?
De tijd zal het uitwijzen maar 1 lijnnummer aan bijna 4 verschillende routes hangen is vragen om problemen. Denk dat de TCR chauffeur dan de verkeerde rittijden bij zich had, of dat de DRIS het verkeerd aangaf! TCR Chauffeur zei ook tegen de CXX chauffeur dat hij zijn rit reed en de CXX chauffeur de TCR rit.... Ach als de chauffeurs van CXX/TCR het al niet begrijpen hoe moet de reiziger het dan begrijpen? Wat was er mis met de oude situatie?
Misschien ben ik achterlijk maar R-NET lijn 130 - R-NET lijn 136 etc. had toch ook gewoon uitkomst kunnen bieden of is dit weer een prestige projectje van de provincie Zuid-Holland die tijdens het tenderen van de concessie HWGO de vervoerder dit door de strot is geduwd en uitgevoerd moet worden zoals de provincie het bedacht heeft?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Tja, dat ene lijnnummer levert wel meer verwarring op... Vooral bij passagiers overigens. Ik heb al meerdere TCR-chauffeurs meegemaakt die kennelijk 'nieuw' zijn in deze regio, waardoor er wel meer dingen zijn die ze niet weten of snappen...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Vanmorgen op lijn 166 een TCR ambassador. Chauffeur snapte niet bij de stoplichten bij het ziekenhuis dat het negenoog voor hem is (tot 2 keer toe wit licht) en wachtte af tot het stoplicht voor overig verkeer op groen stond.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Een buschaffeur zou toch moeten snappen dat een negenoog ook voor de bus is toch?maarten83 schreef:Vanmorgen op lijn 166 een TCR ambassador. Chauffeur snapte niet bij de stoplichten bij het ziekenhuis dat het negenoog voor hem is (tot 2 keer toe wit licht) en wachtte af tot het stoplicht voor overig verkeer op groen stond.
Maarja voor een TCR chauffeur is het best verwarrend omdat je de ene keer een streekbus rijdt en de andere keer een tourbus of treinvervangend vervoer.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik heb het idee dat de ritten naar Stellendam/Ouddorp, Dirksland en Oude Tonge die over Oude Tonge gaan best onder hetzelfde lijnnummer kunnen rijden, maar dat de sneldienstritten beter afgesplitst kunnen worden.BusFreakRotterdam schreef: Misschien ben ik achterlijk maar R-NET lijn 130 - R-NET lijn 136 etc. had toch ook gewoon uitkomst kunnen bieden of is dit weer een prestige projectje van de provincie Zuid-Holland die tijdens het tenderen van de concessie HWGO de vervoerder dit door de strot is geduwd en uitgevoerd moet worden zoals de provincie het bedacht heeft?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Het is boven alles ook een manier om aan de minimale frequentie voor een R-Net lijn te komen...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Maar wel op de rijstrook voor lijnbussen staan.OmniLezer schreef:Een buschaffeur zou toch moeten snappen dat een negenoog ook voor de bus is toch?maarten83 schreef:Vanmorgen op lijn 166 een TCR ambassador. Chauffeur snapte niet bij de stoplichten bij het ziekenhuis dat het negenoog voor hem is (tot 2 keer toe wit licht) en wachtte af tot het stoplicht voor overig verkeer op groen stond.
Maarja voor een TCR chauffeur is het best verwarrend omdat je de ene keer een streekbus rijdt en de andere keer een tourbus of treinvervangend vervoer.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dit is inmiddels doorgegeven aan CXX.dylanwild94 schreef:De Drissen op de busstation Stellendam kloppen ook voor geen meter de 104 staaat aangegeven op de plekken waar eerst de 136 (nu 436) stopt en de 436 waar de 104 stopt.
Ook de chauffeurs vinden het erg onduidelijk.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Gelukkig staat er nogal eens "via Dirksland" of "via Oude-Tonge" op de bus aangegeven...BusFreakRotterdam schreef:@nvdw bedankt voor de uitleg, wordt inderdaad iets duidelijker nu.
De tijd zal het uitwijzen maar 1 lijnnummer aan bijna 4 verschillende routes hangen is vragen om problemen. Denk dat de TCR chauffeur dan de verkeerde rittijden bij zich had, of dat de DRIS het verkeerd aangaf! TCR Chauffeur zei ook tegen de CXX chauffeur dat hij zijn rit reed en de CXX chauffeur de TCR rit.... Ach als de chauffeurs van CXX/TCR het al niet begrijpen hoe moet de reiziger het dan begrijpen? Wat was er mis met de oude situatie?
Misschien ben ik achterlijk maar R-NET lijn 130 - R-NET lijn 136 etc. had toch ook gewoon uitkomst kunnen bieden of is dit weer een prestige projectje van de provincie Zuid-Holland die tijdens het tenderen van de concessie HWGO de vervoerder dit door de strot is geduwd en uitgevoerd moet worden zoals de provincie het bedacht heeft?
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Als het zo duidelijk was geweest ging het niet elke keer fout met zowel de chauffeurs ongeacht CXX en TCR en de reizigers... zitten regelmatig in de verkeerde bus.... :YOVFlakkee schreef:Gelukkig staat er nogal eens "via Dirksland" of "via Oude-Tonge" op de bus aangegeven...BusFreakRotterdam schreef:@nvdw bedankt voor de uitleg, wordt inderdaad iets duidelijker nu.
De tijd zal het uitwijzen maar 1 lijnnummer aan bijna 4 verschillende routes hangen is vragen om problemen. Denk dat de TCR chauffeur dan de verkeerde rittijden bij zich had, of dat de DRIS het verkeerd aangaf! TCR Chauffeur zei ook tegen de CXX chauffeur dat hij zijn rit reed en de CXX chauffeur de TCR rit.... Ach als de chauffeurs van CXX/TCR het al niet begrijpen hoe moet de reiziger het dan begrijpen? Wat was er mis met de oude situatie?
Misschien ben ik achterlijk maar R-NET lijn 130 - R-NET lijn 136 etc. had toch ook gewoon uitkomst kunnen bieden of is dit weer een prestige projectje van de provincie Zuid-Holland die tijdens het tenderen van de concessie HWGO de vervoerder dit door de strot is geduwd en uitgevoerd moet worden zoals de provincie het bedacht heeft?
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat is helemaal niet aan een lijnnummer gebonden. Het Programma van Eisen eist een minimumfrequentie voor 'de R-Net corridor'. Dat is geenszins gekoppeld aan een lijnnummer. Althans, ik zie dat nergens.nvdw schreef:Het is boven alles ook een manier om aan de minimale frequentie voor een R-Net lijn te komen...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik krijg zojuist eindelijk reactie op mijn 'klacht' van 30 november over het weergeven van lijn 436 als 'testlijn':
Naar aanleiding van uw melding hebben wij uw klacht doorgestuurd naar de verantwoordelijke. Deze heeft ons op 18 december jl. laten weten dat de benamingen inmiddels zijn aangepast op internet. De testlijn betrof ook een testlijn waarbij in november en december testritten zijn gereden om te kijken of alle systemen in de (nieuwe) bussen goed werkten.
Op internet wordt er wel nog onderscheid gemaakt tussen de sneldienstritten en de reguliere lijn 436. Dit komt omdat dit in onze systemen verschillende lijnen zijn, welke wij wel onder hetzelfde publiekslijnnummer laten rijden. Daarom zijn er eigenlijk onderliggend twee buslijnen 436. Onze excuses voor de ontstane verwarring.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik zag vanmiddag de rit van lijn 680 die om 16:29 vanaf de Evertsenstraat vertrekt en die vertrok daar met een lege Citaro G.
Heeft deze rit bij de halte Zichtwei zo veel instappers of is een normale bus ook wel groot genoeg?
Heeft deze rit bij de halte Zichtwei zo veel instappers of is een normale bus ook wel groot genoeg?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Bijzonder dat Connexxion een gelede Citaro G inzet op lijn 680. De oude Arriva lijn 180 reed de hele dag leeg op en neer van Heienoord naar Barendrecht en v.v. met soms enkele scholieren en wat ouderen naar het oude centrum van Barendrecht.Meltrain schreef:Ik zag vanmiddag de rit van lijn 680 die om 16:29 vanaf de Evertsenstraat vertrekt en die vertrok daar met een lege Citaro G.
Heeft deze rit bij de halte Zichtwei zo veel instappers of is een normale bus ook wel groot genoeg?
Misschien dat iemand weet dat lijn 680 aan een andere scholierenlijn vast zit of dat hij op een reguliere lijn in de Hoekse Waard gekoppeld zit die wel druk bezet zijn. Dan is het logisch te verklaren.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Vanmiddag op lijn 175 ook een gelede bus. Ook een erg ruime bezetting.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat jullie hier verbaasd over zijn joh. Het is toch onderhand wel bekend dat TCR het heel moeilijk vindt om het juiste materiaal op de juiste lijnen en ritten in te zetten.
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Uit het eerste bericht kan ik opmaken dat het een Connexxion bus betreft en geen TCR bus, tenzij alleen TCR de ritten op lijn 680 verzorgd....
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8694
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Voor zover ik weet heeft Connexxion geen geledes op HWGO, enkel 12 meter bussen. De enige geledes die je wel eens zou kunnen zien zijn de Citaro's van Voorne-Putten die twee spitsslagen (zowel ochtend als middag) op lijn 104 rijdt maar zelfs daar rijdt vrijwel altijd 12 meter.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Nee hoor. De 411 en 412 (LINK) zijn ook in de Connexxion-huisstijl gespoten voor diensten op HWGO. En anders is mogelijk nog één van de O405G's achtergebleven.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat maakt de uitspraak van Milco niet onwaar. Hij zegt immers dat Connexxion geen geledes heeft in HWGO, hij zegt niks over TCR. Het was namelijk inderdaad zo'n bus van TCR in de Connexxion-kleurstelling.
Vreemd, want ik heb nooit gezegd dat het een bus van Connexxion was. Het was namelijk inderdaad een gelede Citaro van TCR. Zoals Milco ook al aangeeft, rijdt alleen TCR met gelede bussen in HWGO (zo ver ik weet), dus vond ik het overbodig om te benadrukken dat het een bus van TCR was.BusFreakRotterdam schreef:Uit het eerste bericht kan ik opmaken dat het een Connexxion bus betreft en geen TCR bus, tenzij alleen TCR de ritten op lijn 680 verzorgd....
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Connexxion heeft inderdaad zelf geen enkele gelede bus rijden in HWGO. Of het zou de afgelopen dagen veranderd moeten zijn, maar dat verwacht ik niet...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Connexxion zette vanmorgen (1) en gisterenochtend (2) versterkingsbussen in voor lijn 436 vanaf Stellendam (7.45 uur) richting Middelharnis. Eentje was een Connexxion 84xx serie (Ambassador 200) in groene CXX stijl, geen HWGO kleuren.
Achterop de bus, waar normaliter een lijnnummer staat, stond "Zeit". De chipkaartlezers waren buiten gebruik :pos:
De dienstregeling van lijn 639 lijkt vooral in de ochtendspits niet te matchen met de schooltijden in Middelharnis. Elke ochtend nemen veel scholieren daarom een eerdere bus (lijnen 604 (2x) en 104).
De 604 naar Hellevoetsluis Smitsweg, die (volgens de dienstregeling) niet via Stellendam Busstation zou rijden, blijkt daar toch even te stoppen.
Mogelijk is het coulance van de chauffeurs.
Achterop de bus, waar normaliter een lijnnummer staat, stond "Zeit". De chipkaartlezers waren buiten gebruik :pos:
De dienstregeling van lijn 639 lijkt vooral in de ochtendspits niet te matchen met de schooltijden in Middelharnis. Elke ochtend nemen veel scholieren daarom een eerdere bus (lijnen 604 (2x) en 104).
De 604 naar Hellevoetsluis Smitsweg, die (volgens de dienstregeling) niet via Stellendam Busstation zou rijden, blijkt daar toch even te stoppen.
Mogelijk is het coulance van de chauffeurs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten