OVer je reiservaringen in januari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door ODRAIL »

Had hier niet beter "rijdt niet i.v.m. met de weersomstandigheden" op de borden moeten staan. Vroeger (lees eind jaren '80 begin jaren '90 van de vorige eeuw werd dit vaak omgeroepen bij sneeuw of ijs op het spoor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

Was inderdaad logischer geweest. Kan me trouwens niet herinneren ooit eerder "rijdt niet i.v.m. defect materieel" op de borden als reden gezien te hebben. Wel "rijdt niet i.v.m. defecte trein" maar dat gaat dan doorgaans om een andere trein die het spoor blokkeert voor de opgeheven trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend stond mijn [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] (v. 07:32) uit Leiden een poosje in Haarlem uit z'n neus te peuteren. We vertrokken uiteindelijk met +8 uit Haarlem. Reden was een trein voor ons die 'problemen' had gehad. Even later ging de snelheid eruit vanwege een defecte spoorwegovergang tussen Heemstede-Aerdenhout en Lisse. Op de AV zag ik dat er voor ons nog een zwaar vertraagde [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] en Sprinter Haarlem-Den Haag zat. Bij aankomst in Den Haag had de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] rond de vijf minuten voor de kering op de [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie].

Op de terugweg naar huis was het kennelijk kortetreinenmiddag. De [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:14 uit Den Haag reed te kort, dus he twas lekker gezellig. De aansluitende [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] op Sloterdijk richting Schagen van 18:03 bood pas echt een knusse atmosfeer voor de reiziger: het balkon stond helemaal tjokvol.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Al liep het vandaag nou ook weer niet helemaal handig bij de redenen voor uitval. Zo had bv. de 12518 in Amersfoort "rijdt niet i.v.m. defect materieel" op de borden staan. Daar vraag ik me toch wel af of men werkelijk nog is gaan kijken of het geplande materieel wel werkte, want door de weersomstandigheden was het nog geen van de voorgaande treinen gelukt om überhaupt station Leeuwarden te verlaten. De treinen deden het op zich wel, maar er zat gewoon teveel ijs aan de bovenleiding aldus de meldingen die ik op Somda langs zag komen.
Er is vanochtend zowel een trein net na Leeuwarden als een trein net na Groningen gestrand. Ik heb de nummers niet onthouden, maar dat zou best wel eens die trein kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Z2N »

De gestrande treinen waren de 516 en de 12716.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Ik vond de 2252 wat aan de korte kant vanmiddag met een losse VIRM4, maar daar zal tot Leiden toch amper een mens in hebben gezeten want de megagrote 2663 met VIRM12 reed er met +16 vlak voor (de vorige keer dat ik een dergelijke situatie meemaakte werd de 2663 in Rotterdam achter de 2252 weggestuurd).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Durashift »

Bee schreef:Ik vond de 2252 wat aan de korte kant vanmiddag met een losse VIRM4, maar daar zal tot Leiden toch amper een mens in hebben gezeten want de megagrote 2663 met VIRM12 reed er met +16 vlak voor (de vorige keer dat ik een dergelijke situatie meemaakte werd de 2663 in Rotterdam achter de 2252 weggestuurd).
Dat is dan toch goed, zoals het gisteren geregeld was?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Op dat moment wel gezien het capaciteitsverschil, maar in Rotterdam staan de treinen tegelijkertijd op twee verschillende perrons en kan je omdat steeds anders wordt gehandeld er niet van uit gaan welke trein nu de beste keuze is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door VIRM »

Weet iemand wat er wordt uitgespookt op station Zaandam? Begin deze week verschenen er naast de tra/roltrap naar spoor 4/5 van die grote bouwschotten. Vandaag waren er ineens bouwschotten naast de Tickets & Service.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Etienne »

Gisteren nog eens pech met de trein. Met de 2656 kwamen we precies tot stilstand voor het inrijsein van Nieuw-Vennep, omdat de 5756 daar defect was gegaan met remproblemen. Ruim 20 minuten later waren deze opgelost en konden we met redelijk normale snelheid verder naar Leiden. Ondertussen waren al wel flink wat treinen opgeheven. In plaats van onze trein op te heffen was de treindienstleiding dit keer creatief bezig en liet onze trein als (30) 2658 verder rijden, waardoor de schade nog relatief beperkt bleef.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Gisterenavond weer een ritje gemaakt met de stadsbus van Amersfoort. De chauffeur kreeg het voor elkaar op tijd te rijden, al ging dat bijna ten koste van een paar mensenlevens. Een aantal mensen waren wat laat/traag met oversteken toen het verkeerslicht voor de bus op groen ging. In plaats van heel even te wachten tot de mensen opzij waren (ze moesten nog voor de bus langs) trok de chauffeur meteen op en moesten de voetgangers opzij springen om niet aangereden te worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door waldo79 »

Vanochtend een rit met wat hindernissen. 6018 had bij vertrek uit Tiel duidelijk geen zin; een herstart zorgde voor een vertraging van 12 minuten bij vertrek. Tot aan Utrecht werd er nog wat uitgereden van de vertraging (tot +9). Een hardnekkige seinstoring bij Harmelen zorgde er echter voor dat de trein (de vervolgrit 9818) werd opgeheven in Ut. De trein kwam binnen op spoor 12 en zou teruggaan naar Breda.

Ondertussen moest ik rennen om mijn aansluitende 2018 naar Den Haag nog te halen. Dat lukte, trein vertrok met een klein plusje maar het ging van de regen in de drup. We reden in colonne aan achter de tot 12 bakken versterkte 1718, omdat die in zijn geheel naar Den Haag zou gaan. Bij Harmelen, zoals gezegd, zo'n 10 minuten stilgestaan en vervolgens met horten en stoten naar Gouda doorgereden. Aldaar ondertussen overvolle perrons doordat er amper sprinters reden...Totale schade in Den Haag: 21 minuten :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

Denk ik vanmiddag op m'n gemak de 559 te kunnen halen, gaat de Balijebrug in Utrecht open :P Geloof dat dat de eerste (of hooguit tweede) keer in 7 jaar was dat ik het meemaak.
Was trouwens een ponton met twee pijlers voor de Moreelsebrug dat er passeerde, die pasten overduidelijk niet gewoon onder de brug door. De materialen die ze komend weekend bij de werkzaamheden op Utrecht Centraal nodig hebben zijn er nu dus in ieder geval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Jurre »

Bee schreef:Gisterenavond weer een ritje gemaakt met de stadsbus van Amersfoort. De chauffeur kreeg het voor elkaar op tijd te rijden, al ging dat bijna ten koste van een paar mensenlevens. Een aantal mensen waren wat laat/traag met oversteken toen het verkeerslicht voor de bus op groen ging. In plaats van heel even te wachten tot de mensen opzij waren (ze moesten nog voor de bus langs) trok de chauffeur meteen op en moesten de voetgangers opzij springen om niet aangereden te worden.
Jouw bericht doet overkomen alsof alle Amersfoortse chauffeurs incapabel zijn. Er zitten wel wat rotte appels tussen maar ik ondervind geen klachten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Van de zes ritten die ik tot nu toe met de stadsbus in Amersfoort heb gemaakt reden er twee buschauffeurs door rood en veroorzaakte er één een bijna-aanrijding. Dezelfde aantallen heb ik voor GVB, waar het aantal ritten minstens richting de 600 gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Ardan »

Jurre schreef:
Bee schreef:(...)
Jouw bericht doet overkomen alsof alle Amersfoortse chauffeurs incapabel zijn.
Echt niet, hoe kom je daar nou weer bij.
Ik doe ook maar wat
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daelea »

Vandaag werd ik even totaal verbaasd door de omroep op Leiden C die meldde dat de Intercity's naar Utrecht (s8800) i.v.m. werkzaamheden vanaf Utrecht doorrijden naar Maastricht. Ook de koersdisplays van de gereedstaande VIRM toonden al 'Maastricht'
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

Vanmiddag heb ik er maarliefst 50 minuten over gedaan om van spoor 1 naar spoor 4A in Amersfoort te komen :P Was oorspronkelijk met de 1641 vertrokken die bij Barneveld op het zijspoortje werd geparkeerd omdat er verderop een paard op het spoor wandelde. Na enige tijd stilstaan mochten we weer terug richting Amersfoort gezien er richting Apeldoorn al de nodige treinen in de file stonden. De storing was overigens ergens onderweg terug alweer voorbij en wachtend op een vrij spoor in Amersfoort kwam de eerste trein uit de richting Apeldoorn alweer langszij.

Achja, dan maar gewoon een Amersfoorts plaatje van de omgeleide ICE na de bevestiging van Gekko123 dat die ook weer gewoon via Apeldoorn kwam (jammer, 'n plaatje op de lijn uit Zwolle was ook wel uniek geweest anders :wink: )
Hier dus de 4652 als omgeleide 128 bij Amersfoort-aansluiting...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daelea »

Bijzonder gebeuren te Ledn zojuist: op spoor 9b staat de sprinter naar Den Haag met +5 te wachten voor een rood sein. Op spoor 10a (perronloos) staat de IC naar Dordrecht te wachten. De TBP van 9b toont de IC Dordrecht met als volgende trein de Sprinter naar Den Haag met +10.

De HC van de Sprinter schreeuwt naar aanrennende reizigers dat ze niet mogen instappen omdat de trein even verplaatst moet worden. De deuren sluiten en de sprinter rijdt een paar meter naar voren.

Op dat moment wordt er omgeroepen dat 'de Intercity naar Dordrecht (zal) vandaag niet stoppen te station Leiden.' Inderdaad, de IC Dordrecht trekt op dat moment op en rijdt via het perronloze spoor 10b Leiden voorbij, op het moment dat de sprinter van 9b ook vertrekt. Wisselstorinkje wat we niet naar de reizigers mogen communiceren?
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Etienne »

Vanochtend vroeg heeft nachttrein 1422 een persoon aangereden bij Nieuw-Vennep, daardoor was er in de ochtendspits geen treinverkeer mogelijk tussen Leiden en Hoofddorp. De acht bakken VIRM van mijn 2214 konden de drukte in Leiden richting Amsterdam maar net verwerken en in Haarlem werd het vervolgens proppen. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door albertjan96 »

Vanmorgen reden er geen treinen tussen Arnhem en Nijmegen. De stoptreinen Tiel - Arnhem konden nog wel tot Elst rijden door het keerspoor aldaar. Vanaf Elst zette Arriva bussen naar Arnhem in. Het viel me alleen op hoe slecht hierover gecommuniceerd werd, het enige wat ik hierover gelezen heb is een tweet van @Arriva_NL. In de storingsinformatie werd geadviseerd om om te reizen via Utrecht Centraal, evenals de omroep op de stations....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

De 559 was in Utrecht uitgevallen en de 11759 rijdt met alleen het Haagse zesje. Da's ehh... Beetje knus ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

De 2861 is wel (met een VIRM4) in Gouda naar Utrecht vertrokken, dus ben heel benieuwd wat daar gebeurd is...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

Was die ook op tijd? Qua rijweginstelling was in Utrecht in elk geval wel rekening gehouden met een aankoppelend treindeel want het Haagse zesje stopte voor het sein op 11A. Ik heb verder geen VIRM-IV meer om ons heen zien rijden via 10A en er was op spoor 11 ook niks aangekomen aan de B-zijde van spoor 11. Wellicht onderweg stuk gegaan? Ik zag namelijk wel in RdT dat de 11759 er al voor aankomsttijd van de 2861 met VIRM-VI vermeldt werd terwijl hij bij vertrek van 't werk op OVtijden nog met 10 bakken stond.

Edit: ik zie op Somda een gevalletje klassiek geblunder te Rotterdam als oorzaak langskomen waarbij de 559 10 minuten alle rijwegen heeft staan blokkeren terwijl de helft van de reizigers stond te wachten tot het tweede stel open ging. Die is uiteindelijk vanwege z'n grote vertraging opgeheven en de 2861 kreeg door de extra drukte ook nog een +8 bij vertrek. Aannemelijk dat de 11759 dat dus niet afgewacht heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend de 2129 vanaf Sloterdijk naar Den Haag. Door de aanrijding bij Nieuw Vennep en de geadviseerde omreisroute via Haarlem stond het op spoor 7 zwart van de mensen. Op Sloterdijk was het dus al lekker knus (zeg maar twee treinen in één).
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten