Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wordt juni dit jaar. De borden zoals die nu op Amstelstation staan bestonden in feite al langer, als symbool op de standaardhaltepaal. Zwarte bus of tram op een wit veld in een blauw bord/vlak. Staat dat symbool er niet, dan is een halte verkeerstechnisch kommaneukend gezien geen halte.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Muenster en Rheine hebben het ook.Ardan schreef:
Over de talen: DB doet ook niet echt aan logica volgens mij. Standaard wordt Duits, Engels en Frans gebruikt, vaak ook Italiaans. Op stations vlak bij Polen wordt ook het Pools gebruikt op bebording, op station Frankfurt/Oder zie je bijvoorbeeld 'Ausgang/Exit/Wesjcie'. Op stations nabij Nederland zie je echter zelden 'Uitgang' erbij. Alleen op station Coesfeld heb ik Nederlandse teksten aangetroffen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is beter dan het alternatief wat ze eerst bedacht hadden: kleine displays in de abri's zelf. Van die zuilen zijn tenminste voor iedereen duidelijk zichtbaar, en kunnen bij drukte niet geblokkeerd worden.Ardan schreef:Echt sexy zijn ze niet nee, de logge paal in combinatie met een relatief klein schermpje maakt het geheel nogal lomp en de spierwitte letters knallen nogal. Maar wel functioneel en een heel goede verbetering!
Heerlijk chauvinistisch ook al die andreaskruisen overal. *O*
Waar ik mij wel kapot aan kan ergeren zijn die afschuwelijke blokken boven op de abri's. Had begrepen dat het om 4G-antennes gaat, maar waarom sommige haltes met 2 of 3 abri's ook 2-3 van die gigantische blokken moeten hebben i.p.v. gewoon eentje is mij compleet onduidelijk. Op een flat zet je toch ook geen cluster van 50 antennes neer, gewoon omdat het kan?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB probeert mogelijke paniek over de nieuwe R-netformule alvast een beetje voor te zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Geen woord over wit/blauwe metro's...Uw GVB-abonnement is en blijft ook gewoon geldig. Voor zowel onze grijs/rode metro als voor onze wit/blauwe trams en bussen.
Zou het dan toch, dat het CAF-materieel (en wellicht ook de BN-wagens) zich voor hun derde kleurenschema mag opmaken?
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Mojito schreef:Geen woord over wit/blauwe metro's...
Integendeel. Lijkt me wel een gevalletje kwast, dus.en GVB schreef:...geldig. Voor zowel onze grijs/rode metro...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het GVB-abonnement is niet geldig in de CAF's. Dus.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Een beetje off-topic, maar op andere sites bestaat de mogelijkheid je medeforummers te likken. Die functie ontbreekt hier, en een enkele keer is dat jammer :YAlargule schreef:Het GVB-abonnement is niet geldig in de CAF's. Dus.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De CAF's gaan in iedergeval in R-Net stijl verder. Vind het verder ook niet slim om de naam GVB helemaal weg te laten in de metro.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tsja, het zit niet altijd meeAlargule schreef:Gatver.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Heb je daar een bron van? Ik heb namelijk altijd begrepen dat dit niet ging gebeuren. Zou in het kader van uniformiteit natuurlijk wel mooi zijn.JWM schreef:De CAF's gaan in iedergeval in R-Net stijl verder.
Ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren. Het GVB-logo zal wel prominent op de voertuigen blijven staan, zoals nu op het front van de M5's.JWM schreef:Vind het verder ook niet slim om de naam GVB helemaal weg te laten in de metro.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
"Dear travelers, the next metro will be line 50 to Isolatorway Station. For this metro an R-NET supplement is required. Sold separately for € 4,99 at the designated areas."Alargule schreef:Het GVB-abonnement is niet geldig in de CAF's. Dus.
*O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Alargule schreef:Heb je daar een bron van? Ik heb namelijk altijd begrepen dat dit niet ging gebeuren. Zou in het kader van uniformiteit natuurlijk wel mooi zijn.
http://www.gvb.nl/nieuws/nieuwe-metrove ... -amsterdamHet vertrouwde wit met blauw wordt vervangen door de grijs/rode R-net kleuren.
Het stukje "wordt vervangen" impliceert dat soort van. Wat zou er anders nog meer vervangen kunnen worden? Of je er veel waarde aan kan hechten is een tweede natuurlijk.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er staat niet op welke termijn... "R-net wordt langzaam ingevoerd" impliceert dat het nog een tijd zou kunnen duren. R-net is immers pas in 2028 klaar -o-
En was het niet ook de bedoeling dat er tramlijnen worden omgesmurft naar R-net?
En was het niet ook de bedoeling dat er tramlijnen worden omgesmurft naar R-net?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De rol van de Blokkendozen is nog niet uitgespeeld. Ik las al ergens dat GVB onderzoekt of het technisch en financieel haalbaar is de vijf nog aanwezige 9G/10G wagens een revisie te geven die ze nog even (wellicht tot de komst van de Noord/Zuidlijn en de herziening van het tramnet? Daarvoor zal er immers weinig tot niets aan het net gewijzigd worden) in dienst moet houden.
Dat niet alleen, vanmiddag zag ik zowaar de nog-steeds-niet-museumtram-zijnde 794 in dienst op lijn 9 rijden!
De druk op de Combinovloot, die meer dan driekwart van het wagenpark omvat (155 van de 200 trams, exclusief die 5 Blokkendozen), is kennelijk te groot geworden, want in de laatste dagen van het oude jaar verschenen er ook ineens een paar Hangbuiken 11G/12G op lijn 1, 2 en 17.
Dat niet alleen, vanmiddag zag ik zowaar de nog-steeds-niet-museumtram-zijnde 794 in dienst op lijn 9 rijden!
De druk op de Combinovloot, die meer dan driekwart van het wagenpark omvat (155 van de 200 trams, exclusief die 5 Blokkendozen), is kennelijk te groot geworden, want in de laatste dagen van het oude jaar verschenen er ook ineens een paar Hangbuiken 11G/12G op lijn 1, 2 en 17.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gewoon doen zoals de RET. :pos:JWM schreef:De CAF's gaan in iedergeval in R-Net stijl verder. Vind het verder ook niet slim om de naam GVB helemaal weg te laten in de metro.
Juist niet, het GVB abonnement is alleen maar geldig in de metro's die tot R-NET behoren. Het is dus een "non-R-NET underground supplement".n-evo schreef:"Dear travelers, the next metro will be line 50 to Isolatorway Station. For this metro an R-NET supplement is required. Sold separately for € 4,99 at the designated areas."Alargule schreef:Het GVB-abonnement is niet geldig in de CAF's. Dus.
*O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, dat moet in het Nederlands, net zoals de borden in Amsterdam :')n-evo schreef:"Dear travelers, the next metro will be line 50 to Isolatorway Station. For this metro an R-NET supplement is required. Sold separately for € 4,99 at the designated areas."Alargule schreef:Het GVB-abonnement is niet geldig in de CAF's. Dus.
*O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Alle vooraf ingesproken omroepen op de metrostations zijn wel tweetalig. Zelfs het bandje dat lijn 51 is ingekort van/tot Spaklerweg. Het klink nergens naar, maar hé, het is GVB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat een heerlijk consequent beleid weer. Wel de omroep tweetalig maar de borden niet want dat snappen toeristen toch wel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vandaag was zelfs een twee-richtingscombino actief op de 17 (A)Mojito schreef:De druk op de Combinovloot, die meer dan driekwart van het wagenpark omvat (155 van de 200 trams, exclusief die 5 Blokkendozen), is kennelijk te groot geworden, want in de laatste dagen van het oude jaar verschenen er ook ineens een paar Hangbuiken 11G/12G op lijn 1, 2 en 17.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ferry.Wubbo schreef:Nee, dat moet in het Nederlands, net zoals de borden in Amsterdam :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Jammer dat ze de R-Net kleuren verder willen uitrollen. Ik vind de rood-grijze kleurstelling qua contrast echt bagger. Het GVB donkerblauw op wit (dus de donkerblauwe deuren met alleen maar wit eromheen) is echt heel veel beter. Maar goed, kennelijk hebben ze er bij het ontwerp niet goed over nagedacht.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ferry Hoogendijk? Ferry Doedens? Brian Ferry?n-evo schreef:Ferry.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zie veel liever het M5-kleurenschema dan dat van R-Net zoals we dat nu van de streekbussen en de Haagse Avenio's kennen, en ook veel liever dan het blauw-wit. Ik denk dat het M5 schema prima zal staan op de CAF's (een beetje a la de metro van Bilbao, maar dan met rode deuren) en de Combino's.
足元にご注意下さい
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten