Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

Hainje schreef:
Bee schreef:
Hainje schreef:Werkte jij nu op een middelbare school in Gorinchem? :P
Bij de salarisadministratie voel ik mij wel een schooljuf, maar nee ik werk niet bij een middelbare school. :P Ik werk bij een detacheerder :)
Oh oké. Een vriendin van me werkt op een middelbare school daar en de verhalen die ze vertelt over de salarisadministratie komen aardig overeen. :')
Maar goed, in dit geval is 1+1 dus geen 2. :(
Het kan hetzelfde bedrijf zijn. Wij zijn in ieder geval het hobbyisme dusdanig beu dat we per 1 januari een ander bedrijf inschakelen.

Ik hou mijn hart vast voor volgende week, want oktober is nog niet klaar maar er moet nog last-minute een medewerker bij :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door waldo79 »

Laten we zeggen dat het gekluns je aan het werk houdt 8-)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door AppleMoose »

Vandaag met m'n werk zouden we met de jongeren even een half uurtje gaan wandelen in het bos. Dat werd bijna twee uur omdat we een afslag gemist hadden :') Zomaar het eerstvolgende bospad weer inslaan ging ook niet (toen we erachter kwamen dat we verkeerd liepen), we hadden rolstoelers bij ons dus we moesten wel het fietspad blijven volgen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

Bee schreef:Salarisadministrateur: Yo, hier heb je de loonstroken voor oktober.
Ik: Ze zijn allemaal fout, lees je je mail nooit?
Hij: jawel, maar ik doe er nooit wat mee.
Ik: Komt wel op hetzelfde neer voor mij. Los het maar op.

Van sommige medewerkers heb ik nu al drie salarisstroken van oktober gehad, twee foute en één die ik nog moet controleren op fouten. :')
En vandaag dan deel 2 van oktober en wéér fouten: Iemand neemt vakantie-uren op, die worden van zijn tegoed afgetrokken maar vervolgens niet uitbetaald...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Daniel »

Ach, verlofaanvraagsystemen... Als ik bv. nog 8 uur verlof uit eerdere jaren heb staan en vervolgens 40 uur verlof opneem heb ik steeds weer de situatie dat m'n "verlof voorgaande jaren" op -32 uur staat en er niks van het verlof van het huidige jaar afgetrokken wordt. Wordt steeds netjes gecorrigeerd achteraf, maar je zou toch zeggen dat het systeem daar wel mee overweg zou kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

Oh, zo geavanceerd is het niet eens hoor :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Ach, verlofaanvraagsystemen... Als ik bv. nog 8 uur verlof uit eerdere jaren heb staan en vervolgens 40 uur verlof opneem heb ik steeds weer de situatie dat m'n "verlof voorgaande jaren" op -32 uur staat en er niks van het verlof van het huidige jaar afgetrokken wordt. Wordt steeds netjes gecorrigeerd achteraf, maar je zou toch zeggen dat het systeem daar wel mee overweg zou kunnen.
Onderschat niet de complexiteit achter zo'n systeem... Je hebt ook nog wettelijke en bovenwettelijke dagen en die hebben ook weer een verschillende geldigheid (wettelijke dagen mag je maar 6 maanden meenemen, bovenwettelijke dagen 5 jaar).

Neemt niet weg dat zo'n systeem er inderdaad mee om zou moeten kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

De wettelijke dagen zijn in onze CAO een jaar geldig :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Daniel »

@Geert: Ja, al die verschillende soorten verlof staan er apart van elkaar in. Ik heb ondertussen al een aardig lijstje staan want alle saldi die ik naar een volgend jaar had meegenomen en inmiddels op 0 staan blijven er tot de einddatum van de geldigheid nog in staan.

Het systeem op mijn werk is semi-slim: als ik de categorie "verlof" kies maakt 'ie eerst de openstaande dagen uit eerdere jaren op en begint daarna pas met het verlof voor het huidige jaar (met bij de overgang tussen die twee dus dat bugje).
Wat echter weer een apart gevalletje is is dat ik "Additioneel verlof" apart kan kiezen en dus ook als eerste kan opnemen. Dat ondanks dat het bovenwettelijke dagen zijn: in mijn geval de extra dag die ik kreeg na vijf jaar in dienst te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Jef400 »

Grmbl. Gister weer een blunderdag gehad. Eerst smijt ik met het opendoen vsn een broodtrommel een glas stuk. Daarna struikel ik over het snoertje van mijn koptelefoon en vervolgens loop ik blind in de kattenschijt. Vandaag heeft het lot mij alleen een toiletbezoek midden in een hoorcollege gegeven. Dus het gaat de goede kant op.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Daniel »

Ik had vanmorgen ook 'n mooie op m'n werk: had net een uitgeput demiwaterpatroon omgewisseld voor een nieuwe en het ding even doorgespoeld. Daarna even de vloer weer droog gemaakt om vervolgens te constateren dat de weerstand wat was teruggelopen. Dacht daarom nog even verder door te spoelen zonder in de gaten te hebben dat het gewoon door lucht in het systeem kwam... dat werd dus een slang die wild alle kanten op vloog waarna de vloer weer opnieuw droog gemaakt kon worden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Michael »

Een collega had vandaag een leuke blunder:

Ik zat pauze te houden en mijn collega zocht naar zijn stropdas. Maar die kon hem niet vinden. Ik heb toen maar gezegd dat hij die al om had. Hij probeerde zich er gauw onderuit te lullen door te zeggen dat hij een pen zocht. :lol:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door MdJ »

Tijdens het afgieten van de boontjes een behoorlijke plons gloeiend heet water over mijn linker wijsvinger gegooid. De tandjes, wat doet dat pijn. :x
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Michael »

Een blunder van mij:

Ik zat vanmiddag op het terras in Breda een drankje te nuttigen. Toen ik meeliep met een vriendin naar haar auto kwam ik erachter dat ik mijn tas daar had laten liggen. Gelijk even naar dat Café gebeld om te vragen of mijn tas er toevallig nog lag en dat bleek gelukkig het geval te zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

De Belastingdienst/Toeslagen is mij al een paar weken aan het bestoken met brief TL034, altijd twee tegelijk. Nadat ik ze ontvang bel ik de Belastingtelefoon die de brieven als niet-verstuurd kenmerkt waarna ik een week later weer twee van deze brieven ontvang. De belastingdienst heeft echter ook toegegeven dat ze het versturen van de brieven niet kan voorkomen en dat dit nog een tijdje zal blijven gebeuren :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door dylanwild94 »

leuker kunnen we niet maken ook niet makkelijker. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Jef400 »

Ik voel mij vereerd het ovinnl blooperjaar te mogen openen. Ik heb namelijk vandaag tijd gevonden voor een ouderwetse valpartij. Voorover de reling heen. Gevolg: 2 gebroken tanden. Tand door de lip. Bloedneus en een ontvelde kin en neus.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Ardan »

Gatsie, een goed herstel gewenst! Wat gaat er nu gebeuren? Moet een beste smakkerd zijn geweest..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door ArrivaBas »

Beterschap, vriend! :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Jef400 »

Ardan, ik moet het natuurlijk laten herstellen. Misschien naar de tandarts voor mijn tanden (zijn gelukkig niet volledig eraf en zowaar is mijn bril nog heel) . De ambulancebroeder gaf ook al aan dat het gewoon met tijd moet herstellen. Dus dat doen we dan maar. Ik weet alleen niet of ik maandag al voldoende hersteld ben de HvA weer te bezoeken. En over de val. Ik heb me niet met mijn handen op kunnen vangen en ik zat onder het bloed dus ja, het is een goeie geweest ;) Overigens nog bedankt aan jou en ook aan ArrivaBas voor de beterschapswensen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Michael »

Beterschap JeffreyMeijer

Hierbij een leuke blunder van Arriva:

Afbeelding

Het artikel zou geschreven zijn op 18 januari 2016 :lol:
dylanwild94
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door dylanwild94 »

Ander blunder van arriva er bestaan nu 2 bussen met het nummer 6452.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Daniel »

Van Arriva zelf of van zo'n bedrijf dat busreclames verzorgt? Want dat laatste gaat wel vaker mis met cijfers in de verkeerde volgorde bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Michael »

Arriva zelf. Je hebt deze 6452:

Afbeelding

En je hebt nu ook een buurtbus in de Achterhoek met het nummer 6452
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door ODRAIL »

@JeffreyMeijer: Beterschap :wink: .

Zelf pakte ik afgelopen vrijdag een opstaand cd-doosje verkeerd beet, waardoor er een puntje in mijn vinger stak. Het bloede als een rund. Gisteren zag de vinger nog blauw maar verder valt de schade gelukkig mee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten