Henk1234& RoaldM on tour #1: van geldermalsen tot aan zee

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Henk1234& RoaldM on tour #1: van geldermalsen tot aan zee

Bericht door PatrickM »

Graag wil ik jullie aan iemand voorstellen:RoaldM. hij is mijn neef, en meegegaan met deze tour. zijn foto's zullen later komen.

Mijn reisje begon om 8:46, toen ik (zoals gewoonlijk) in bus 133 stapte en richting Zierikzee ging.
Afbeelding
Daarna ging ik naar goes, en trof ik daar mijn neef. Naar het perron lopend zag ik dat het al meteen goed begon: +6. Daardoor kon ik nog een foto maken van de tegemoetkomende 2600:
Afbeelding
in roosendaal met de 3600 verdergegaan naar Breda:
Afbeelding
Waar nog even werd gekeken naar het koppelen van de 900:
Afbeelding
Waarna met de 1900 de reis voortgezet naar tilburg:
Afbeelding
waar nog even een foto gemaakt werd van lijn 450:
Afbeelding
waarna de reis voortgezet werd (in een volle trein, die in Den Bosch helemaal leegstroomde) naar Geldermalsen:
Afbeelding
daarna met de 36700 verder naar Dordrecht:
Afbeelding
Afbeelding
Waar nog wat foto's werden gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
na een pauze gingen wij weer verder naar Rotterdam Centraal, en daarna door naar Hoek van Holland Haven:
Afbeelding
Waar bleek dat:
1:60% van de perrons verpauperd is:
Afbeelding
2: de perrons worden gebruikt als parkeerplaats:
Afbeelding
3: Dat de NS heel goed is in het ophangen van bordjes:
Afbeelding
4: dat ik dit eerst een hele rare plek vond voor een bord "welkom in nederland"
Afbeelding
Waarna we weer teruggingen naar Schiedam Centrum:
Afbeelding
daarna door met de 2600 naar Rotterdam Blaak, om nog even in het centrum van rotterdam te kijken, waarna we met de metro en bus 436 (die over de N59 moest, voor het 3e ongeluk in 2 weken daar), waarna op oude tonge de overstap naar de 133 net gehaald werd, en om 18:15 was ik weer thuis.

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben, op en aanmerkingen hoor ik graag.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Henk1234& RoaldM on tour #1: van geldermalsen tot aan zee

Bericht door isadora »

In ieder geval veel waar voor je geld.
Het lijkt welhaast, da alle materieel op je foto's er speciaal voor is opgepoetst.

Leuk verslag, dank je. :pos:
Laatst gewijzigd door isadora op zo 10 jan 2016, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13108
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Henk1234& RoaldM on tour #1: van geldermalsen tot aan zee

Bericht door Z2N »

Zo gek is het toch niet dat op de plek waar een veerpont uit Engeland aankomt er een bord 'Welkom in Nederland' staat? :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Henk1234& RoaldM on tour #1: van geldermalsen tot aan zee

Bericht door PatrickM »

Z2N schreef:Zo gek is het toch niet dat op de plek waar een veerpont uit Engeland aankomt er een bord 'Welkom in Nederland' staat? :')
Klopt, daarom heb ik er ook 'eerst' neergezet, want daar dacht ik even niet aan.
Gebruikersavatar
bjorn keith
Berichten: 439
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
Contacteer:

Re: Henk1234& RoaldM on tour #1: van geldermalsen tot aan zee

Bericht door bjorn keith »

Leuk verslag!

Dat een groot gedeelte van de perrons verpauperd is, komt omdat Hoek van Holland vroeger een belangrijk station was. Vroeger kwamen er veel internationale treinen die overstap boden op de boot naar Engeland. Hoek van Holland was vanuit Engeland als het ware de poort naar Europa. Vanaf daar reden er treinen naar onder andere Scandinavië, Moskou en Duitsland. Ik weet niet precies wat de plannen zijn als de spoorlijn een metro wordt, maar ik hoop dat dit stukje historie grotendeels blijft liggen. Voor de geïnteresseerden, ik heb hier uit een kleine reportage van gemaakt met bijbehorende foto's. Klik daarvoor hier.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Henk1234& RoaldM on tour #1: van geldermalsen tot aan zee

Bericht door Daniel »

bjorn keith schreef:Ik weet niet precies wat de plannen zijn als de spoorlijn een metro wordt, maar ik hoop dat dit stukje historie grotendeels blijft liggen.
De boel gaat daar flink verbouwd worden want in de eindsituatie wordt Hoek van Holland Haven een station met een recht eilandperron. 'tis niet al te best te zien hier maar het lijkt er wel een beetje op dat de tijdelijke situatie die er daar na de ombouwperiode komt bestaat uit metro's halterend op de sporen 3 en 4.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Henk1234& RoaldM on tour #1: van geldermalsen tot aan zee

Bericht door Meltrain »

Je foto's zijn best aardig. Zelf zou ik sommige foto's iets anders gemaakt hebben, maar dat is een kwestie van smaak en ervaring: ik maak nu ook andere foto's dan 5 jaar geleden.

Wel heb ik een belangrijke aanmerking op je verhaal: probeer je verhaal wat "spannender" te maken. Nu is het vooral een "en toen dit en toen dat"-verhaal en dat leest echt ongelooflijk saai en na drie keer gingen de woorden "waarna" en "daarna" me enigszins irriteren. Probeer dus vooral een beetje af te wisselen met woorden en wat meer persoonlijke ervaringen in je verhaal te stoppen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Henk1234& RoaldM on tour #1: van geldermalsen tot aan zee

Bericht door PatrickM »

Bedankt voor de opmerking Meltrain, zal er volgende keer aan denken!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten