Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Jef400 »

Dank je wel Km46 en jij ook. Ik ga inmiddels al iets beter. Eten en drinken gaat alweer normaal. Morgen probeer ik weer naar de HvA te gaan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door ODRAIL »

Heb je inmiddels al een afspraak bij de tandarts kunnen maken? Of ging dit nog niet vanwege het weekend?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Jef400 »

Het gaat om schilvertjes. Zit er aan te denken niet eens te gaan. Heb er geen pijn van.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door ODRAIL »

Oké ... prima toch. Bij een controlebeurt komen ze het wel tegen als het echt gerepareerd moet worden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Jef400 »

Daarom. Hopen dat jij er snel weer bovenop bent Km46. Van jou schrik altijd meer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door ODRAIL »

Ach ... ik mag dan wel een handicap hebben, maar zelf ben ik er niet zo zeer van geschrokken. De twee omstanders die het zagen gebeuren schrokken meer dan ik zelf.

Nog een paar dagen met een vingerpleister lopen en je ziet er niets meer van :wink: .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Hainje »

Sinds ik een bankpas heb voor contactloos betalen sta ik regelmatig met dat pasje voor een CiCo te zwaaien. Moest stiekem altijd een beetje lachen als mensen dat destijds bij mij in de bus deden, je snapt natuurlijk wel dat ik mij nu dus extra dom voel. :')
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

Hainje schreef:Sinds ik een bankpas heb voor contactloos betalen sta ik regelmatig met dat pasje voor een CiCo te zwaaien. Moest stiekem altijd een beetje lachen als mensen dat destijds bij mij in de bus deden, je snapt natuurlijk wel dat ik mij nu dus extra dom voel. :')
Ik had mijn portemonnee zo ingedeeld dat als ik hem dubbelklapte, in het ene deel de chipkaart vooraan zat en in het andere deel mijn eigen ING-bankpas. Totdat ik ook een zakelijke bankpas (van Knab) kreeg, en die dus blijkbaar een sterker signaal heeft dan mijn eigen bankpas en daarmee de koffie bij de Kiosk werd afgerekend. Had niets door totdat ik de koffie in het transactieoverzicht zag staan toen ik facturen wilde invoeren :')

Binnenkort gaat het bedrijf overstappen naar ING voor de zakelijke rekening en dan ga ik zelf privé overstappen naar Knab (veel interessanter want spaarrente op de betaalrekening), ben benieuwd hoe lang het misgaat met de pasjes daarna :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Milco »

Bij mij thuis hangt sinds enkele dagen de klok in de huiskamer op een totaal andere plek... Ik moet er geloof ik nog goed aan wennen, want al die keren dat ik per dag naar de oude plek kijk, zijn nou niet op één hand te tellen. :')
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door ODRAIL »

Heb een aantal maanden geleden juist het contactloos betalen van mijn bankpas af laten halen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door ODRAIL »

@Milco: altijd leuk zoiets :wink: .

En waarom is de klok verhangen? Keek je er te veel op?
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door waldo79 »

KM46 schreef:Heb een aantal maanden geleden juist het contactloos betalen van mijn bankpas af laten halen.
Waarom laat je zoiets deactiveren? Ik vind het, na aanvankelijke scepsis, een uitkomst *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door ODRAIL »

Omdat ik nog niet overtuigt ben van het nut, de veiligheid en de noodzaak ervan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

KM46 schreef:het nut
Veel sneller dan met pincode pinnen.
KM46 schreef:de veiligheid
Je pincode kan niet door iemand anders gelezen worden en daarna je pas geplunderd worden. Bij contactloos betalen grijpt na 25 euro de beveiliging in.
KM46 schreef:en de noodzaak ervan.
Het kan op termijn je chipkaart overbodig maken. Die gebruik je ook, dat is toch ook niet onveilig?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door JWM »

Bee schreef:zelf privé overstappen naar Knab (veel interessanter want spaarrente op de betaalrekening),
Dat levert nauwelijks een paar tientjes op waarmee je net het dure knab betaalpakket mee kan betalen :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

Bij de ING krijg je nu op de spaarrekening 0,7%, dan is de 0,5% op de betaalrekening en 1,25% op de spaarrekening nog steeds interessanter. Bovendien kan Knab automatisch geld overboeken tussen betaalrekening en spaarrekening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door JWM »

Weet ik, daarom heb ik alleen een (gratis) spaarrekening bij Knab :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Daniel »

waldo79 schreef:
KM46 schreef:Heb een aantal maanden geleden juist het contactloos betalen van mijn bankpas af laten halen.
Waarom laat je zoiets deactiveren? Ik vind het, na aanvankelijke scepsis, een uitkomst *O*
Ik ook ja, merk dat ik het steeds meer ga gebruiken de laatste tijd. Behalve dan laatst toen ik met m'n pasje stond te zwaaien en hij maar niks deed... tja, je moet bij die zelfscan van de AH to Go wel eerst op 't touchscreen indrukken dat je wilt betalen :mrgreen:

@Bee: dat dat bij jou nog goed ging met meerdere pasjes. OV chipkaart in de portemonnee ben ik maar niet aan begonnen want contactloos betalen i.c.m. een rijbewijs en ID-kaart erachter gaat al niet goed, dat zijn iets te veel chips
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Jef400 »

Oh, ik heb geen contactloos betalen met mijn rabobank pasje. En ik heb nergens last van. Maar dat kan ook omdat ik een vrij dikke portemonnee heb en altijd mijn pasje eruit pak met inchecken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Milco »

KM46 schreef:@Milco: altijd leuk zoiets :wink: .

En waarom is de klok verhangen? Keek je er te veel op?
Haha, nee vonden mijn ouders en ik wat handiger. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Hainje »

Oh dat contactloos betalen vind ik echt ideaal. Vond het altijd zo'n gedoe om dat pasje er in te steken, het duurde ook altijd zo lang voor het apparaat reageerde. Nu ga ik weer net zo snel langs een kassa als met het oude pinnen (dus magneetstrip) waarbij je niet op de kassière hoefde te wachten totdat deze de toets voor pintransactie indrukte/aantikte.

Mijn OV-Chipkaart haal ik overigens altijd uit mijn portemonnee, puur omdat er zoveel RFID-chippasjes in mijn portemonnee zitten.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Suus »

Daniel schreef:@Bee: dat dat bij jou nog goed ging met meerdere pasjes. OV chipkaart in de portemonnee ben ik maar niet aan begonnen want contactloos betalen i.c.m. een rijbewijs en ID-kaart erachter gaat al niet goed, dat zijn iets te veel chips
Vrouwen mogen lekker grote portemonnees hebben waarbij je nog redelijk kan scheiden. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Geert »

Hainje schreef:Nu ga ik weer net zo snel langs een kassa als met het oude pinnen (dus magneetstrip) waarbij je niet op de kassière hoefde te wachten totdat deze de toets voor pintransactie indrukte/aantikte.
Tot nu toe moet ik altijd wel wachten tot de caissière op de pinknop heeft gedrukt voordat ik kan zweven met mijn pas, eerder pakt de RFID scanner nog geen pasjes. Maar het gaat inderdaad wel een stuk sneller ja, na de eerste keer proberen was ik al om :Y
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Michael »

Geert schreef:
Hainje schreef:Nu ga ik weer net zo snel langs een kassa als met het oude pinnen (dus magneetstrip) waarbij je niet op de kassière hoefde te wachten totdat deze de toets voor pintransactie indrukte/aantikte.
Tot nu toe moet ik altijd wel wachten tot de caissière op de pinknop heeft gedrukt voordat ik kan zweven met mijn pas, eerder pakt de RFID scanner nog geen pasjes. Maar het gaat inderdaad wel een stuk sneller ja, na de eerste keer proberen was ik al om :Y
Ook bij mijn werkmoet de pinknop op de kassa ingedrukt worden. (contactloos betalen is bij ons restaurant nog niet mogelijk. Nieuwe restaurants krijgen het standaard. Bestaande restaurants krijgen het zodra de keuken op het nieuwe productiesysteem overgaat. Voor contactloos betalen is namelijk een andere softwareversie op de kassa nodig. En die betreffende versie kan alleen overweg met het nieuwe productiesysteem)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #16

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: @Bee: dat dat bij jou nog goed ging met meerdere pasjes. OV chipkaart in de portemonnee ben ik maar niet aan begonnen want contactloos betalen i.c.m. een rijbewijs en ID-kaart erachter gaat al niet goed, dat zijn iets te veel chips
Ik heb mijn OV-Chipkaart daarom ook precies aan de andere kant van mijn portemonnee dan mijn andere pasjes. Het ging laatst alleen fout toen ik ook een bibliotheek-pasje achter mijn OVC had gedaan.
Mijn pinpas haal ik bij contactloos betalen nog wel uit mijn portemonnee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten