Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door BR628 »

Lijkt mij niet. Is behoorlijk bedrijfsgevoelige informatie en vaak alleen voor intern gebruik (bij vervoerder en bij opdrachtgever) bekend. En omdat er nog een bezwaar loopt van CXX zal ik het wel heel raar vinden wil dit soort informatie op straat liggen.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Zugführer schreef:Er zitten nog wel andere leuke dingen in.

Een nieuwe snelbus van Veenendaal-De Klomp naar Amersfoort....
Correctie: van veenendaal centrum naar amersfoort.
Heerlijk dit, nu wordt het een stuk makkelijker voor mij om naar het noorden te reizen :D
Fijn dat syntus naar mijn opmerking geluistert heeft
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Milco schreef:Mis ik trouwens iets? Ik dacht dat de kleuren hetzelfde moesten zijn als U-OV (geel/grijs)?
Die eis is uit het PvE gehaald in een van de NvI's :wink:

Overigens, wat ik me nu net bedenk: die lijn 203 Vathorst - Schothorst - Uithof lijkt me toch wel het bewijs dat het bezwaar dat er was over de toevalligheid van deze gunning in combinatie met de fusiebesprekingen Qbuzz <> Syntus niet gegrond zijn.
Immers, als beide vervoerders echt overlegd hadden (wat niet mag) dan is het wel heel apart dat Syntus een nieuwe snelbus gaat rijden die een deel van de doelgroep weghaalt waarvoor Qbuzz de verbinding Bilthoven - Uithof juist gaat uitbreiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Busfoto.nl »

NG²7²™ schreef:
nvdw schreef:Het plaatje is er ook vooral om het kleurenschema te tonen. Geen idee wat een Setra precies kost maar het zal ongetwijfeld meer zijn dan de technisch vergelijkbare Mercedes Citaro. Met andere woorden: de kans dat het daadwerkelijk Setra's worden lijkt me niet heel groot.
Zo'n LE Business is goedkoper dan een Citaro ;)

Zou zo'n Setra wel onder het tunneltje bij station Veenendaal De Klomp passen? Daar straks de lijnen 50, 80 en X80 daar gaan rijden geen onbelangrijke vraag.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

CamilleKreemers schreef:Wat ik me nu afvraag:
Lijn 80/83 rijdt gezamenlijk in de spits 4x/uur. Blijft dit overeind en komt de 280 erop, of wordt het 2x 80 en 2x 280? Dat zie ik niet duidelijk in het vervoerplan terugkomen.
83 gaat niet meer tussen Amersfoort en de klomp rijden ;).
Zijn 80 en x80 trouwens niet gewoon 2 varianten van dezelfde lijn?

Dit vind ik trouwens ook opvallend:
Het belangrijkste pluspunt in het openbaar busvervoer naar en vanuit Doorn is dat u voortaan in de spits wel zes keer per uur een verbinding met Driebergen-Zeist en Utrecht heeft.
Buiten de spits rijdt er overdag vier keer per uur een bus.
Bedoelen ze daarmee ook 6x tot utrecht? dat zou betekenen dat lijn 50 6x per uur gaat rijden.
Of bedoelen ze 6x per uur naar Driebergen? Dat zou betekenen dat de frequentie dat zou betekenen dat of de frequentie van lijn 56 buiten de spits 1x per uur wordt, of dat lijn 50 naar wageningen buiten de spits verlaagd wordt naar 1x per uur
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Huh, hoe redeneer je daar? 4x/uur buiten de spits Doorn - Driebergen lukt toch prima met 2x 50 en 2x 56? Ik denk dat ze lijn 71 van U-OV hier niet meegeteld hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:Huh, hoe redeneer je daar? 4x/uur buiten de spits Doorn - Driebergen lukt toch prima met 2x 50 en 2x 56? Ik denk dat ze lijn 71 van U-OV hier niet meegeteld hebben.
lijn 50 heeft nu 2 eindbestemmingen: Veenendaal en Wageningen, dus neem ik aan dat er in de spits op zn minst 4x per uur wordt gereden
Busfoto.nl schreef:
NG²7²™ schreef:
nvdw schreef:Het plaatje is er ook vooral om het kleurenschema te tonen. Geen idee wat een Setra precies kost maar het zal ongetwijfeld meer zijn dan de technisch vergelijkbare Mercedes Citaro. Met andere woorden: de kans dat het daadwerkelijk Setra's worden lijkt me niet heel groot.
Zo'n LE Business is goedkoper dan een Citaro ;)

Zou zo'n Setra wel onder het tunneltje bij station Veenendaal De Klomp passen? Daar straks de lijnen 50, 80 en X80 daar gaan rijden geen onbelangrijke vraag.
Geledes passen er ook onder, dus ik gok dat dat wel zal lukken
Ik heb geen onderschrift
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door NG²7²™ »

Nee, een Setra S415LE business is 3,35m hoog...
Groeten,
Nick
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:
Daniel schreef:Huh, hoe redeneer je daar? 4x/uur buiten de spits Doorn - Driebergen lukt toch prima met 2x 50 en 2x 56? Ik denk dat ze lijn 71 van U-OV hier niet meegeteld hebben.
lijn 50 heeft nu 2 eindbestemmingen: Veenendaal en Wageningen, dus neem ik aan dat er in de spits op zn minst 4x per uur wordt gereden
Dat blijkt toch ook uit je quote? In de spits 4x/uur lijn 50 (helft uit Wageningen, helft uit Veenendaal) + 2x/uur 56 geeft 6x/uur Doorn - Driebergen. En buiten de spits is het dan even de vraag of 50 2x/uur naar Wageningen gaat of om en om Veenendaal/Wageningen, maar dat deel van de plannen moet ik nog even wat meer in detail doorlezen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Op de pagina van Amerongen staat inderdaad dat er 4 per uur een verbinding naar Driebergen-Zeist én Utrecht komt. Dat betekent dus een frequentieverhoging op het trajectdeel Driebergen-Zeist - Utrecht waar ook veel parallele U-OV lijnen rijden. Het gaat overigens om 4 keer per uur lijn 50 gedurende "de hele dag", niet alleen de spits. Er staat althans "Reist u vanuit Amerongen naar Utrecht of station Driebergen-Zeist? Dan geniet u vanaf 11 december 2016 van een verbinding die hele dag vier maal per uur beschikbaar is."
Daniel schreef: Ehm, da's dan ook een U-OV lijn (en wordt vanaf de zomer overigens lijn 72).
O ja :')
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 jan 2016, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

O nevermind, ik lees het nu: tussen Doorn en Utrecht rijdt lijn 50 6x per uur, en vanuit Doorn 4x per uur door.
Aan de lijnvoering te zien wordt trouwens lijn 75 een buurtbus, is deze lijn daar niet te druk voor in de spits?

Hehe, volgens mij wordt Austerlitz straks het enige dorp dat alleen in de zomervakanties in het weekend wordt bediend
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Vervelend dat alles in stukjes op de website staat. Uit het stukje bij Driebergen-Rijssenburg blijkt inderdaad dat lijn 50 in de spits maarliefst 6 keer per uur naar Utrecht gaat rijden. Begint dat dan niet behoorlijke concurentie voor U-OV te worden?
syntus schreef: Ook gaan we vaker rijden: lijn 50 rijdt tot wel 6x per uur naar Doorn, Zeist en Utrecht.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Kan Syntus niet de kwartiersdienst nu in overleg MET Qbuzz ontwikkelen? Er zijn daar meer parallelle verbindingen die misschien nu als een lijn worden geboden. Met veel parallelle verbindingen tussen U-OV en Syntus kan een optimalisering plaatsvinden toch? Zolang beide partijen het er maar eens worden.

Ik denk dat zo de verbetering wordt gerealiseerd door Syntus. Het zou vanuit reizigersoogpunt wel het beste zijn om een eenvoudig netwerk neer te zetten.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door MdJ »

Er is een paar maanden geleden een mercedes citaro van Qbuzz gesignaleerd in Rhenen/Wageningen (iig route lijn 50). Dat zou allicht een hint kunnen zijn voor een gemeenschappelijke exploitatie...

2xpu 56+51 (spitsverdichtingsritten lijn 51)
2xpu 50 Veenendaal-Utrecht (koppeling huidige 81 + dagritten lijn 51)
2xpu 50 Wageningen-Utrecht
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Om te beginnen maar eens mijn indruk van de plannen voor de stad Amersfoort...

Wat me allereerst opvalt is dat het netwerk, nog een stukje sterker dan nu, vooral is gericht om de reizigers maar zo snel mogelijk op het station te krijgen. Da's natuurlijk positief voor wie daar moet zijn, maar voor wie z'n woon-werkverkeer met de bus moet doen blijf je zitten met vooral behoorlijke omwegen maken omdat je bijna altijd via de Stadsring zult moeten reizen, ookal zijn er een paar kleine uitzonderingen op die situatie bij gekomen.

Lijn 1
Op de route via Birkhoven Park na een route uit het verleden die hiermee weer wordt hersteld, want ooit was lijn 1 al een ringlijn via zowel het Soesterkwartier als Isselt. Doordat er echter maar in één richting wordt gereden zijn reizigers die in de middag van het Soesterkwartier naar het centrum willen echter wel een stuk langer onderweg. Naar Isselt heb je met het bedienen uitsluitend in de spitsrichting echter wel een situatie die voldoende zou moeten zijn. Vraag is wel wat de bediening in het weekend wordt: een weekendbediening van Isselt voegt niet zo heel veel toe behalve reistijd, maar uit het kaartje blijkt nog niet dat er dan gewoon alleen heen- en weer door het Soesterkwartier gereden wordt.

Lijn X2
Goeie aanpassing om niet meer via Hoogland te gaan rijden gezien het tijd scheelt en er naar alle waarschijnlijkheid zo goed als niemand negatieve gevolgen van ondervindt.

Lijn X4
De versnelling is een positieve en logische keuze, dat scheelt een hoop geslinger voor de reizigers uit Kattenbroek. Nu heb ik er niet zo goed zicht op hoeveel er gebruik van gemaakt wordt, maar een nadeel van deze nieuwe route is dat je vanaf Kattenbroek niet meer op station Schothorst kunt komen per bus.

Lijn 5/6
De bewoners van de Zuidsingel zullen er wel blij mee zijn dat lijn 5 niet meer via de Varkensmarkt rijdt, maar de oudere reizigers denken daar allicht anders over. Al is er wel wat voor te zeggen want voor alle andere lijnen moest je toch al de Stadsring oversteken om terug te komen.

Lijn 7
Ik vraag me ten zeerste af of de route tussen Zielhorst en Vathorst erg rendabel zal worden. Het bedrijventerrein wordt er wel ietsjes beter bereikbaar van net als de buurt De Bron in Vathorst, maar tegelijk ligt er maar één halte (bij de rotonde Finse Mark) op dat stukje busbaan. Ook krijgen instappers daar met lijn 7 een nogal slingerende route via Zielhorst en Schothorst waardoor het al snel aantrekkelijker kan worden om naar een halte van lijn 3 te lopen. Om diezelfde reden is het vanuit het westelijk deel van de ringweg van Vathorst aantrekkelijker om lijn 3 te nemen dan om lijn 7 te nemen.

Lijn 202, 203, 204, 206
De lijnnummering wordt er, met eindcijfers gelijk aan de stadslijnen, een stuk duidelijker op. Echter lopen de lijnen 202 en 204 wel een beetje heel erg parallel door en langs Hoogland gezien er ook haltes aan de Bunschoterstraat zijn. Het herverdelen van de bestaande ritten over meerdere lijnen zal waarschijnlijk her en der op het samenloopdeel ook voor hogere frequenties opleveren in met name de spitsranden, wat best gunstig kan uitpakken (ook voor mezelf :P )

Overige lijnen
Wat opvalt, zover leesbaar op het kaartje, is dat lijn 82 blijkbaar weer terug naar z'n oude route via de Heilgenbergerweg gaat en dus niet meer over de Kersenbaan zoals nu. De 217 via de Kersenbaan naar Bedrijventerrein De Horst lijkt me wel een kansrijke lijn, stuk beter idee om 't zo vanaf Amersfoort CS te bedienen (zal beter werken dan destijds met de geflopte 75 vanaf Schothorst).
Verder zorgt de buurtbus 572 als bijkomstigheid voor een ontsluiting van Calveen, zolang er tenminste niet al te veel mensen tegelijk heen willen. Geen idee echter in hoeverre er vraag is naar een verbinding van Bunschoten met Vathorst, maar Hooglanderveen met station Vathorst bedienen is op zich wel een aardig idee. Hoewel je dat deels lopend sneller zult doen :P

Tot slot valt me nog de kennelijke omlegging van lijn 52 om want die gaat nu nog via de Bergkerk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 323
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jonkervoort »

Wat mij verbaast is dat er een aantal lijnen (bv. 75, 124) worden omgenummerd tot buurtbuslijnen (575, 524) terwijl je toch niet zomaar aan een buurtbuslijn komt zou je zeggen. Op dit moment rijden deze lijnen namelijk met busjes van Connexxion Taxi Services, en de chauffeurs worden gewoon betaald. Het lijkt me niet dat ze voor deze en andere nieuwe lijnen in de 5xx-reeks zomaar grote hoeveelheden vrijwilligers vandaan hebben weten te halen. Dan blijven het dus eigenlijk gewone lijnbussen. Lijnnummering is op dit gebied een beetje vaag, net als met die X- trouwens, zeker in Amersfoort: lijn 2 en 4 worden X2 en X4, terwijl er geen 'langzame bussen' (logischerwijs met nummers 2 en 4) rijden. Waarom zou je het dan veranderen in X2 en X4?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Zugführer schreef:
Daniel schreef: Ehm, da's dan ook een U-OV lijn (en wordt vanaf de zomer overigens lijn 72).
O ja :')
Nou heb ik zo'n vermoeden waar je door de mist in ging... op de kaart van Amersfoort meen ik een X56 te zien staan.
CamilleKreemers schreef:Kan Syntus niet de kwartiersdienst nu in overleg MET Qbuzz ontwikkelen? Er zijn daar meer parallelle verbindingen die misschien nu als een lijn worden geboden. Met veel parallelle verbindingen tussen U-OV en Syntus kan een optimalisering plaatsvinden toch? Zolang beide partijen het er maar eens worden.
Er zitten inderdaad wel wat verrassende dingen in. Maar het lijkt me inderdaad wel vrij logisch om die frequentieverhoging vanaf de Heuvelrug naar Utrecht deels in combinatie met Qbuzz te doen gezien die nu ook al de versterkingen op trajectdelen rijden (ook vanuit Amerongen). Enige verschil is wel dat die versterkingen sinds de aanpassingen door Qbuzz in het begin van de concessie niet meer naar Utrecht Centraal gaan, waardoor wellicht de doorgaande ritten van 50 drukker geworden zijn. Overigens zal er ook wel gedeeltelijk een integratie met lijn 81 zijn waardoor de frequentie op de Heuvelrug omhoog gaat, met het huidige 2x 50, 2x 81 en 2x 71 zit je immers al op 6x/uur in het drukste uur nu (wanneer 71 uit Amerongen komt)

Overigens geldt dat ook voor Amersfoort - Zeist waarbij de verrassing is dat Syntus dus een X56 lijkt te introduceren gezien de kaart terwijl Qbuzz in z'n nieuwe vervoerplan ook al versterkingen voor lijn 52 invoert.
sirvinniei schreef:Aan de lijnvoering te zien wordt trouwens lijn 75 een buurtbus, is deze lijn daar niet te druk voor in de spits?
Ja dat is 'ie. Al gaat 'ie in z'n laatste halfjaar in de U-OV concessie trouwens wel naar kleine busjes terug, maar dan wordt er in de spits met dubbele busjes gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Somoht »

Samenwerking tussen Keolis/Syntus en Qbuzz is koren op de molen van Connexxion he, eerste bezwaar ging al over overtreding mededingingswet omdat er gesprekken zouden zijn geweest tussen Keolis en NS/Qbuzz.
http://www.ovmagazine.nl/2015/08/connex ... echt-1711/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Zugführer »

Daniel schreef: Nou heb ik zo'n vermoeden waar je door de mist in ging... op de kaart van Amersfoort meen ik een X56 te zien staan.
Nope, het komt door het kaartje bij Soesterberg waar 252 gewoon ingetekend staat naar zowel Amersfoort als de Uithof
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Daniel schreef:Om te beginnen maar eens mijn indruk van de plannen voor de stad Amersfoort...

Wat me allereerst opvalt is dat het netwerk, nog een stukje sterker dan nu, vooral is gericht om de reizigers maar zo snel mogelijk op het station te krijgen. Da's natuurlijk positief voor wie daar moet zijn, maar voor wie z'n woon-werkverkeer met de bus moet doen blijf je zitten met vooral behoorlijke omwegen maken omdat je bijna altijd via de Stadsring zult moeten reizen, ookal zijn er een paar kleine uitzonderingen op die situatie bij gekomen.
Lijn 202, 203, 204, 206
De lijnnummering wordt er, met eindcijfers gelijk aan de stadslijnen, een stuk duidelijker op. Echter lopen de lijnen 202 en 204 wel een beetje heel erg parallel door en langs Hoogland gezien er ook haltes aan de Bunschoterstraat zijn. Het herverdelen van de bestaande ritten over meerdere lijnen zal waarschijnlijk her en der op het samenloopdeel ook voor hogere frequenties opleveren in met name de spitsranden, wat best gunstig kan uitpakken (ook voor mezelf :P )
Alleen deze delen reageer ik op van je tekst:

Kan dit komen omdat het overgrote deel van de reizigers in de stadsdienst op het station moet zijn? Ik zie bij meerdere concessies dat het station in de top 4-haltes staat en niet andere plekken. Lijnen die de wielnaaf vormen hebben toch vaak een lagere kostendekkingsgraad. Rond Groningen waren een aantal lijnen ingesteld voor in de spits en toch zie je dat langzaam dit soort verbindingen afnemen in frequentie.

Ik vraag me af wat de afzonderlijke frequenties worden voor de Uithoflijnen vanuit Amersfoort. Momenteel is het voor gemak 4x/uur in de spitsrichting en 1x/uur in de dal. Ik denk dat het in de spits 2x/uur zal worden om niet meer ritten per uur te hoeven bieden. Dat lijkt me echter wel weer een lagere frequentie wat niet aantrekkelijk is. Wel heb ik even naar de tendernedcijfers gekeken van deze lijnen. De drukste momenten liggen tussen Amersfoort Zuid en De Uithof. Wellicht dat deze nieuwe routevoering een verbetering in gemiddelde bezetting gaat opleveren.

Je ontkomt niet aan samenwerking in OV-gebied. Syntus en Qbuzz zijn beiden daarin gelijk qua gedachten dat de reizigers centraal moeten staan en niet de bedrijven. Ik vind dat die filosofie juist ook bij andere bedrijven aanwezig zou moeten zijn. Hierdoor kun je al wel werken richting een gecombineerde concessie, die de provincie wil invoeren in 2023. Samenwerking is bij sommige bedrijven alleen een verboden woord. Mogelijk is Syntus daar minder strikt in.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

CamilleKreemers schreef:De drukste momenten liggen tussen Amersfoort Zuid en De Uithof. Wellicht dat deze nieuwe routevoering een verbetering in gemiddelde bezetting gaat opleveren.
Dat klopt ja, hier in mijn woonomgeving wordt het nodige op die lijnen gestapt omdat ze nu eenmaal gewoon razendsnel zijn. Al zit er doorgaans ook al wel het nodige in als ik ze hier langs zie rijden (tussen de Stadsring en de haltes in Amersfoort Zuid in)
De gemiddelde bezetting kan je er daardoor inderdaad mee verbeteren: je ziet nu dat er bv. in de vroege spits nog een vrij lage frequentie vanuit Amersfoort Zuid wordt geboden omdat de vraag vanuit de buitenwijken dan nog niet zo hoog is, maar als je de lijnen gaat opsplitsen in meer takken moet dat haast wel een hogere frequentie opleveren op het samenloopdeel op die tijden.
Voor mezelf trouwens ook behoorlijk gunstig, wellicht dat ik daarom misschien wat over-enthousiast kan klinken, maar met de vervoersplannen van Syntus en Qbuzz naast elkaar ga ik er in m'n woon-werkverbinding potentieel gigantisch op vooruit in reismogelijkheden en mogelijk ook nog ietsje in reistijd.

Zit nu trouwens nog een beetje verder te kijken in de plannen en wat me tot nu toe opvalt (voor die kaartjes moet je het gebied wel goed kennen, vergelijk bv. de 272 eens op de kaart van Baarn met die op de kaart van Bunschoten :wink: )...
- nieuwe spitslijn Montfoort - Uithof (207)
- huidige 105 Woerden - Montfoort gaat blijkbaar een stadslijnnummer (5) krijgen
- nieuwe spitslijn Bunschoten-Spakenburg - Baarn - Soest - Uithof (272)
- een merkwaardige lijn 575 die tussen Soesterberg en Driebergen-Zeist vrijwel volledig parallel lijkt te rijden met diverse andere lijnen.

Als ik trouwens die spitslijnplannen zo zie kan Qbuzz z'n versterkingsplannen voor de lijn Bilthoven - De Uithof wel vast in de diepvries gaan zetten. Met zowel uit Vathorst, Baarn als Soest nieuwe spitslijnen neem je toch een aardige reizigersgroep weg van die relatie en houdt je alleen nog Harderwijk/Ermelo/Putten/Nijkerk -> Uithof over wat in Bilthoven zou overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dylanwild94 »

Carlos0_0 schreef:
Milco schreef:De huidige bussen hebben dubbele achterdeuren ;) De Ambassadors hebben een enkele voordeur.

Maar dit is slechts een plaatje he, misschien krijgen de bussen wel een dubbele achterdeur. Mis ik trouwens iets? Ik dacht dat de kleuren hetzelfde moesten zijn als U-OV (geel/grijs)?
Ja oke maar of er nou 2 halve deurtjes openklappen of 1 wat grotere deur maakt toch niet uit ?
2 hele deuren of een 1deur. dat maakt wel degelijk uit. Maar wat ik op het plaatje ziet hoef geen werkelijkheid te worden. en misschien is die enkele deur wel groter dan verwacht.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef: - een merkwaardige lijn 575 die tussen Soesterberg en Driebergen-Zeist vrijwel volledig parallel lijkt te rijden met diverse andere lijnen.
Dit komt omdat (5)72, (5)71 en (5)75 aan elkaar gekoppeld worden
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

572 en 571 kan ik nog iets bij voorstellen als koppeling, maar 575 wordt bij Soesterberg gepromoot vanwege de rechtstreekse verbinding naar Driebergen-Zeist die notabene daarvandaan ook al door lijn 56 wordt geboden (die eveneens via Zeist rijdt) :?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door NG²7²™ »

dylanwild94 schreef: 2 hele deuren of een 1deur. dat maakt wel degelijk uit. Maar wat ik op het plaatje ziet hoef geen werkelijkheid te worden. en misschien is die enkele deur wel groter dan verwacht.
In plaats van (ook hier) te schreeuwen wat voor groot verschil het wel niet is en hoeveel het scheelt kan je ook gewoon je huiswerk doen...

Hierbij een plaatje, de rest van het huiswerk mag je zelf doen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door NG²7²™ op ma 11 jan 2016, 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten,
Nick
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 82 gasten