Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Daniel schreef:572 en 571 kan ik nog iets bij voorstellen als koppeling, maar 575 wordt bij Soesterberg gepromoot vanwege de rechtstreekse verbinding naar Driebergen-Zeist die notabene daarvandaan ook al door lijn 56 wordt geboden (die eveneens via Zeist rijdt) :?
Ik denk dat dit puur omlooptechnisch is, zeker als je met vrijwilligers moet rijden is het handiger om lijnen te combineren.
misschien rijdt 575 directer?
Ik heb geen onderschrift
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Ik ben trouwens heel nieuwschierig naar hoe het stadsnet van Woerden eruit gaat zien. Er wordt over een heel nieuw stadsnet gesproken. Lijn 102 gaat in ieder geval doorrijden naar molenvliet zo te zien.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door nvdw »

Ja, maar dat is nu in feite ook al zo, alleen niet onder hetzelfde lijnnummer.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door wouter15 »

Zoals ik het zie op het plaatje van Woerden gebeurd rond Woerden het volgende:
Lijn 3 - Blijft huidige route rijden (in 2 richtingen?)
Lijn 4 - Word opgeheven
Lijn 102 - Gaat doorrijden naar Molenvliet (huidige route lijn 4?)
Lijn 103 - Word opgeheven (frequentie lijn 102 zal dan wel omhoog gaan. En welke lijn gaat de wijk Polanen dan bedienen?)
Lijn 104 - Word vernummerd naar 504 en word opgeheven tussen Woerden en Montfoort (rijdt dus alleen nog Montfoort - IJsselstein)
Lijn 105 - Word vernummerd naar lijn 5 (beetje vreemd nummer voor een streeklijn)
Lijn 123 - Geen wijzigingen
Lijn 124 - Word vernummerd naar lijn 524
Lijn 402 - Zie geen wijzigingen op de kaart maar het zou kunnen dat deze lijn N102 word aangezien er meerdere nachtlijnen een N krijgen (lijkt me voor deze lijn trouwens niet echt handig aangezien de andere nachtlijnen in Utrecht een nummer in de 400 serie hebben)
Lijn 505 - Geen wijzigingen
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Lijn 5 rijdt ook door naar molenvliet. Dit zal dus betekenen dat de stadsdienst uit 3 ipv 2 lijnen zal bestaan.
Ik heb geen onderschrift
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

http://www.syntusutrecht.nl/reisinforma ... foort.aspx

Als men de lijnennetkaart van Syntus in Amersfoort wilt zien, heb ik op deze kaart niet veel te zeggen.
Meer heb ik niet te zeggen.

En er gaan geen bussen meer over de varkensmarkt in Amersfoort volgens Wethouder Hans Buijtelaar
https://twitter.com/Buijtelaar/status/6 ... wsrc%5Etfw
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

wouter15 schreef:Zoals ik het zie op het plaatje van Woerden gebeurd rond Woerden het volgende:
Lijn 3 - Blijft huidige route rijden (in 2 richtingen?)
Lijn 4 - Word opgeheven
Lijn 102 - Gaat doorrijden naar Molenvliet (huidige route lijn 4?)
Lijn 103 - Word opgeheven (frequentie lijn 102 zal dan wel omhoog gaan. En welke lijn gaat de wijk Polanen dan bedienen?)
Lijn 104 - Word vernummerd naar 504 en word opgeheven tussen Woerden en Montfoort (rijdt dus alleen nog Montfoort - IJsselstein)
Lijn 105 - Word vernummerd naar lijn 5 (beetje vreemd nummer voor een streeklijn)
Lijn 123 - Geen wijzigingen
Lijn 124 - Word vernummerd naar lijn 524
Lijn 402 - Zie geen wijzigingen op de kaart maar het zou kunnen dat deze lijn N102 word aangezien er meerdere nachtlijnen een N krijgen (lijkt me voor deze lijn trouwens niet echt handig aangezien de andere nachtlijnen in Utrecht een nummer in de 400 serie hebben)
Lijn 505 - Geen wijzigingen
Provincie Utrecht:
Lijn 17- vervangt lijn 77/78 tussen Leusden en Amersfoort en rijdt 8x/u.
Lijn 50- 6x/u Utrecht- Doorn, 4x/u Utrecht- Elst/Amerongen en vanaf daar 2x/u naar Veenendaal en 2x/u naar Wageningen
Lijn 56- rijdt vaker en door naar Meander ziekenhuis Amersfoort.
Lijn 80- krijgt veel meer broertjes bij(lijn X80 en 280)
Lijn 82- krijgt in Leusden een langere route. Verder ongewijzigd.
Lijn X80- Nieuw- Rijdt snellere route overdag, maar doet alle kernen aan van lijn 80
Lijn 280- Nieuw- Amersfoort- Veenendaal, maar niet via Scherpenzeel/Renswoude/De Klomp.
Lijn 356- Nieuw- Amersfoort- Nationaal Militair Museum in 14 minuten. Alleen in het weekend en vakantie periode.
Lijn 381- vervangt vast lijn 81 en rijdt nu Nationaal Militair Museum- Soesterberg- Zeist en Driebergen- Doorn- Austerlitz. Deze lijn is een soort vakantielijn. Buiten vakantie periode niet in het weekend.

Lijn 70- Rijdt 8x/u tussen Soest- Amersfoort aangezien op de kaart lijn 74 alleen in Soest blijft rijden.
Lijn 203- Nieuw- Amersfoort Vathoort- Science Park.
Lijn 272- Nieuw- Doorgetrokken van Bunschoten naar Utrecht Science Park(sneldienst)
Lijn 572- Nieuw- Bunschoten- Amersfoort Vathorst(IKEA)
Lijn 73- Word vernummerd naar 573 en doorgetrokken naar Tergooi ziekenhuis

Lijn 107- Krijgt een snellere broertje, lijn 207.
Lijn 120- Krijgt nachtvariant tussen Utrecht en Loenen a/d Vecht. Rijdt 4x/u tussen Breukelen- Utrecht
Lijn 126- Niet via Abcoude, maar halte bij Afrit Abcoude. Krijgt ook nachtvariant(N126).
Lijn 130- Sluit aan op iedere sprinter. Dus vetrektijden worden gewijzigd(denk ik)
Lijn 207- Nieuwe spitsbus- Gouda- Utrecht Science Park. Gebundeld van Gouda met lijn 107 tot aan Montfoort.


ALLE X-LIJNEN ZIJN SNELLERE VARIANTEN VAN HET ORIGINEEL.

En waarom er van de lijnen 50 en 195 geen X-varianten zijn, weet ik niet. Die duren juist het langst.
Laatst gewijzigd door OmniLezer op di 12 jan 2016, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Buzzer »

De tekening van de bus geeft slechts een impressie van de huisstijl. Met welke bussen wij gaan rijden wordt later dit jaar bekend, aldus Syntus via Twitter.

Afbeelding
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door OmniLezer »

Kan kloppen, want er rijden ook geen Citaro LE bussen in het IJsselmond.
Afbeelding
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

OmniLezer schreef: (..)

En waarom er van de lijnen 50 en 195 geen X-varianten zijn, weet ik niet. Die duren juist het langst.
Van de 195 weet ik niks.. voor de 50 kan ik mij voorstellen dat er geen snellere hoofdweg is, anders dan de snelweg.. ..
Blijft een lastige keuze, denk ik.. Want vanaf Driebergen-Zeist kan je de snelweg op richting Arnhem.. maar dan sla je Driebergen over.. en dat lijkt mij juist een benodigde verbinding qua reizigersaantal.

Ga je niet de snelweg op.. dan rijdt je dus door naar Doorn.. alwaar je wel naar de A12 kan rijden.. maar daar niet de snelweg op kan naar Arnhem..
Dan kan je wel via Maarn rijden, zoals de 82, en dan bij Maarsbergen de snelweg op naar Veenendaal of Ede..
Schiet misschien in tijd iets op.. maar vrees dat er dan veel lege bussen op maximale snelheid over een groot stuk snelweg gereden wordt.. wat een hoop brandstof kost, denk ik.

~~~~

Ik mis op het reiskaart overzicht wel de plaats Wijk bij Duurstede.. Die is niet te kiezen... terwijl de 56 toch wel bij de concessie hoort?

Verder is de lijn 81 van oorsprong een 'ma-za' lijn, 1x per uur vanaf Veenendaal via Elst - Doorn - Driebergen naar Austerlitz.. .. Dat eerste stuk wordt dus door lijn 50 opgevangen..

6x per uur naar Doorn, da's best luxe, want de 56 komt ook nog 2x per uur. Pus de 71 (U-OV) in de spits.. (dit jaar dan..)

Wordt er op lijn 50 gekeerd? Daar lijken mij nou niet echt mogelijkheden voor.. behalve de parkeerplaats bij Huis Doorn.. wat niet ideaal is..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

De 195 heeft een snelvariant in de vorm van de 295.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door 010jongen »

Lijn 50 heeft in principe geen sneldienst nodig. Met een overstap op Driebergen ben je in principe zo in Utrecht. Een optie zou kunnen zijn om een spitsdienst in te stellen die vanaf Driebergen via de A12 rechtstreeks naar Utrecht rijdt. Ik denk dat je die DRU ergens anders beter kan benutten.
Richting Wageningen zie ik ook geen reden om lijn 50 te versnellen. De meeste reizigers gaan immers richting Driebergen/Zeist/Utrecht.

We kunnen lijn 50 ook omtoveren tot een R-NET lijn 350 *O* Gezien de reizigersaantallen en verbindende functie van lijn 50 zou dat nog niet eens zo gek zijn. Elk dorp welgeteld één halte in R-NET style -o-
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Durashift schreef: Ik mis op het reiskaart overzicht wel de plaats Wijk bij Duurstede.. Die is niet te kiezen... terwijl de 56 toch wel bij de concessie hoort?
https://twitter.com/Syntus/status/686823545993871360
6x per uur naar Doorn, da's best luxe, want de 56 komt ook nog 2x per uur. Pus de 71 (U-OV) in de spits.. (dit jaar dan..)
Ik heb zo het gevoel dat 71 ingekort gaat worden
010jongen schreef: We kunnen lijn 50 ook omtoveren tot een R-NET lijn 350 *O* Gezien de reizigersaantallen en verbindende functie van lijn 50 zou dat nog niet eens zo gek zijn. Elk dorp welgeteld één halte in R-NET style -o-
Mijn dorp mag er toch wel meer? :wink:

Ik zit ook zo te denken, kunnen ze lijn 83, 85 en 5 niet aan elkaar koppelen? Nu de 83 toch maar tot de klomp gaat. De tijden sluiten op ede-wageningen, veenendaal centrum en veenendaal-de klomp goed op elkaar aan en je zou er veel directe verbindingen mee creëren (Veenendaal West>Ede Centrum, Kernhem/Maandereng>Rembrandt/Ichthus College, Veenendaal West>Frankeneng/Kenniscampus)
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Visgraatmodel »

Zal Syntus de 195 berijden of doet Arriva dat? Of beide vervoerders?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door BrengMe »

Net zoals nu zullen beide vervoerders de dienst van lijn 195 op zich nemen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door BrengMe »

OmniLezer schreef:Kan kloppen, want er rijden ook geen Citaro LE bussen in het IJsselmond. http://i.imgur.com/pKFn9hc.jpg
Dit was echter een afbeelding van DVG, die de aanbestedingen ook niet hebben gewonnen :wink:
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Etienne »

Visgraatmodel schreef:Zal Syntus de 195 berijden of doet Arriva dat? Of beide vervoerders?
Ergens lag het plan om de 195 geheel bij Zuid-Holland te betrekken. Maar dat dateert al weer van een jaar of 2 terug.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Wat ik me nu even afvraag:
Waarom gaat Syntus hier afwijken van het landelijk geldende:
000-100: Stadsdienst of basisstreekbus
100-200: sneldienst
200-300: Spitssneldienst
300-400: HOV-lijnen
400-500: R-netlijnen / Nachtbussen / Brabantliner
500-600: buurtbus
600-700: Schoollijnen
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Z2N »

Omdat er niet echt iets is als een landelijk geldende standaard: in veel regio's zijn de 100-lijnen de reguliere streekbussen, Arriva houdt voor de buurtbussen de 700-lijnen aan en voor de nachtbussen wordt geen echte standaard gebruikt, nummeringen onder de 50-, 400-, 700-, 800-, B- en N-lijnen komen afhankelijk van de regio voor. Persoonlijk zou ik wel willen dat daar een nationale standaard voor zou zijn.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Jurre »

Mooie lijnenkaart voor wat betreft Amersfoort. Mij wordt alleen de meerwaarde van lijn 56 (rondje Meander-Amsterdamseweg) en lijn 575 (parallelliteit) nog niet duidelijk. Ook ben ik benieuwd of er met betrekking tot lijn 1 tussen CS en De Eemgaarde en lijn 19 geen optimalisatieslag te behalen valt, gebaseerd op de bezetting van deze lijn. Het ene kwartier naar De Eemgaarde en het andere kwartier naar Rusthof, of iets in die richting. De stap om lijn 1 tussen CS en het Soesterkwartier in spitsrichtingen onder te verdelen vind ik dan wel weer een goed idee.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

uhhhm, lijn 19 wordt met 8-persoonbusjes gereden...
Ik heb geen onderschrift
0318
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:47

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door 0318 »

sirvinniei schreef: Ik zit ook zo te denken, kunnen ze lijn 83, 85 en 5 niet aan elkaar koppelen? Nu de 83 toch maar tot de klomp gaat. De tijden sluiten op ede-wageningen, veenendaal centrum en veenendaal-de klomp goed op elkaar aan en je zou er veel directe verbindingen mee creëren (Veenendaal West>Ede Centrum, Kernhem/Maandereng>Rembrandt/Ichthus College, Veenendaal West>Frankeneng/Kenniscampus)
Dat heb ik enkele jaren geleden ook eens voorgesteld aan de gemeente Veenendaal, bij het vormgeven van het nieuwe gemeentelijk verkeers/vervoersplan (GVVP) 2012-2025. Dat plan grossierde namelijk in voorstellen voor allemaal geknipte buslijntjes. Het doorkoppelen van lijn 85 naar Veenendaal West was een van de suggesties waar men wel wat in zag, maar tot op heden heb ik er van de gemeente totaal niets concreets over vernomen. Ook andere OV-ambities (zoals het verminderen van het aantal witte vlekken in de bebouwde kom met >600m loopafstand naar de dichtstbijzijnde bushalte) zijn totaal niet van de grond gekomen, in tegendeel.

Misschien biedt het rechtstreeks benaderen van de vervoerder meer kansen; het busgebruik in Veenendaal West is nu erg laag, dat kan alleen maar omhoog gaan door het bieden van betere doorgaande verbindingen.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Durashift »

sirvinniei schreef:
Durashift schreef: Ik mis op het reiskaart overzicht wel de plaats Wijk bij Duurstede.. Die is niet te kiezen... terwijl de 56 toch wel bij de concessie hoort?
https://twitter.com/Syntus/status/686823545993871360
Nou, dat begint dus al goed.. als er niks wijzigt hoef je niks te communiceren volgens Syntus?
Lijn 50 verandert ook niet tussen Wageningen en Amerongen (Elst).. Rhenen staat er wel op.. Wageningen dan niet.. maar da's vast omdat het buiten de provincie Utrecht valt..
sirvinniei schreef:
Durashift schreef: 6x per uur naar Doorn, da's best luxe, want de 56 komt ook nog 2x per uur. Pus de 71 (U-OV) in de spits.. (dit jaar dan..)
Ik heb zo het gevoel dat 71 ingekort gaat worden
Dat denk ik ook.. tot WKZ of Zeist?

Anders wordt het in Driebergen, tijdens de spits, wel snel een OV Bus file.. denk ik..
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

Durashift schreef:
sirvinniei schreef:
Durashift schreef: Ik mis op het reiskaart overzicht wel de plaats Wijk bij Duurstede.. Die is niet te kiezen... terwijl de 56 toch wel bij de concessie hoort?
https://twitter.com/Syntus/status/686823545993871360
Nou, dat begint dus al goed.. als er niks wijzigt hoef je niks te communiceren volgens Syntus?
Lijn 50 verandert ook niet tussen Wageningen en Amerongen (Elst).. Rhenen staat er wel op.. Wageningen dan niet.. maar da's vast omdat het buiten de provincie Utrecht valt
Wijk bij Duurstede valt onder de BRU concessie en staat er daarom niet bij. Net als Scherpenzeel wat onder de concessie Geldeland valt maar vrijwel alleen door bussen uit de concessie Utrecht wordt bedient.
Littlebusdriver
Berichten: 427
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Littlebusdriver »

Er wordt hier meerdere malen gezegd dat bussen in de 500-serie buurtbussen worden. Op de site van Syntus kan ik dit niet terugvinden. Is het zo dat de 500-serie gewoon voor kleine bussen staat?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten