CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Justin »

Nou in ieder geval zijn er nog geen flapjes voor Sprinters op Apd-Amri (verder ben ik niet gegaan).

Vanmiddag was er nog een CTA-storing te Amf, pas tegen 15.30 deden ze het weer
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door reisthijs »

Nieuwe flapjes zijn ook niet nodig zolang nog steeds een stoptrein heet. Volgens de reisplanner en de nieuwe vertrekstaten is het tenminste nog geen Sprinter geworden.
(U dacht dat er een causaal verband was tussen materieelinzet en treinsoort? Niet bij NS...)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Justin »

Nee maar dat was al bekend. Ik had gehoopt op een D-Trein met Toeslag :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door reisthijs »

Ook apart, de Utrechtse vertrekstaat met de restjes (internationaal, museumpendel & nachtnet). Doordeweeks rijdt de tot twee keer toe niet in Bunnik stoppende stoptrein naar Utrecht Maliebaan niet, en in plaats daarvan kan je met de GVU-bus die volgens NS ineens een 20-minutendienst blijkt te hebben.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Thijs »

reisthijs schreef:Nieuwe flapjes zijn ook niet nodig zolang nog steeds een stoptrein heet. Volgens de reisplanner en de nieuwe vertrekstaten is het tenminste nog geen Sprinter geworden.
(U dacht dat er een causaal verband was tussen materieelinzet en treinsoort? Niet bij NS...)
Wat is er eigenlijk veranderd aan deze vertrekstaat, zodat de ingangsdatum 20 april is?

Of worden alle vertrekstaten vervangen (ook al zijn er eigenlijk geen wijzigingen), zodat je hierdoor al die uitzonderingen en voetnoten met de feestdagen er (deels) uit hebt en het geheel wat overzichterlijker wordt?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Fles »

Thijs schreef:Wat is er eigenlijk veranderd aan deze vertrekstaat, zodat de ingangsdatum 20 april is?

Of worden alle vertrekstaten vervangen (ook al zijn er eigenlijk geen wijzigingen), zodat je hierdoor al die uitzonderingen en voetnoten met de feestdagen er (deels) uit hebt en het geheel wat overzichterlijker wordt?
Als dat een argument was konden ze beter even wachten tot na 30 april, 4 en 5 mei (en misschien ook nog wel hemelvaart en pinksteren) toch? :?: Daarna wordt het weer rustig qua uitzonderingen lijkt me...
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Thijs »

Nou ja, een wijzigingsblad lijkt me een goed argument om alle vertrekstaten mee te pakken, daarvoor heb je namelijk toch al een operatie voor lopen. Uiteraard blijf je nog feestdagen houden, maar je hebt er iig weer een paar gehad (dat was niet het hoofdargument).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Wubbo »

Er zal wel weer ergens een trein een minuutje verschoven zijn ofzo. Da's al voldoende om die hele vertrekstaat maar te vervangen...
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Thijs »

Ik kon het minuutje dus niet vinden :P Maar wie weet ook een afwijkend spoortje 's ochtends o.i.d....
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door reisthijs »

Fles schreef:Als dat een argument was konden ze beter even wachten tot na 30 april, 4 en 5 mei (en misschien ook nog wel hemelvaart en pinksteren) toch? :?:
Maar dat doen ze ook! Deze loopt maar tot 13 juni, dus vlak na pinksteren hangen ze de volgende op. :mrgreen:
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Suus »

En in die ronde zijn veel vertrekstaten wel korter, want dan verdwijnen er tijdelijk een hoop spitsseries.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door reisthijs »

In Deventer verdwijnen geen spitstreinen, dat zal weinig verschil maken. En daar waar wel hele series verdwijnen, zoals bijv. Leiden: nieuwe vertrekstaat komt in juni, en de spitstreinen verdwijnen pas in juli. Die komen er dus gewoon op te staan.

Het fenomeen vakantiedienstregeling lijkt overigens langzaam te verdwijnen, veel spitstreinen blijven gewoon rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Thijs »

reisthijs schreef:In Deventer verdwijnen geen spitstreinen, dat zal weinig verschil maken.
De stoptreinen Apeldoorn-Almelo-Enschede hebben wel een vakantiedienstregeling, die rijden meer tot Almelo. Dus wat dat betreft is er zeker wel een verschil. :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Jurjen »

Wat mij opviel aan de vertrekstaten op Asd, is dat er bij de afdeling internationaal bij een aantal voetnoten staat 'ook 30 apr'. En ik dacht toch dat er geen enkele internationale trein (incl. nachttreinen) op Asd kwam op 30 april, of niet?
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Thijs »

Update over de vertrekstaten: ik zat vanavond op station Apeldoorn eens op te letten, en daar stond onderaan de vertrekstaat het volgende:
"14 december 2008 - 12 december 2009. Herdruk ingaande 20 april.

Er is dus blijkbaar op 20 april een herdruk geweest, maar waarom geldt het vertrekstaat dan nog wel vanaf 14 december? Je had de vertrekstaat nu kunnen plaatsen zonder al dat kerst/oud&nieuw/pasen-gedoe en dat scheelt toch weer een paar uitzonderingen en voetnoten (die in Apeldoorn toch al rijkelijk vertegenwoordigd zijn..). Ik snap het niet. :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Wubbo »

Dat heb ik wel eens 'in de organisatie' nagevraagd. Blijken nogal wat haken en ogen aan te zitten, omdat die vertrekstaten in elkaar gedraaid worden vanuit het planningssysteem. Dat planningssysteem gooit de treinen uit de afgelopen maanden niet weg, maar weet nog steeds dat een trein op rare dagen niet reed. Die rare dagen komen dus ook nog steeds op de vertrekstaat.

Het zou een aanpassing in het plansysteem vragen om dat aan te passen - of in het ding dat vertrekstaten fabriekt natuurlijk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

Oud forumgebruiker

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

reisthijs schreef:
Fles schreef:Als dat een argument was konden ze beter even wachten tot na 30 april, 4 en 5 mei (en misschien ook nog wel hemelvaart en pinksteren) toch? :?:
Maar dat doen ze ook! Deze loopt maar tot 13 juni, dus vlak na pinksteren hangen ze de volgende op. :mrgreen:
Ik denk dat dat eerder is vanwege het feit dat er op 14 juni weer een nieuw wijzigingsblad in gaat :wink:
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dre »

reisthijs schreef:Nieuwe flapjes zijn ook niet nodig zolang nog steeds een stoptrein heet. Volgens de reisplanner en de nieuwe vertrekstaten is het tenminste nog geen Sprinter geworden.
(U dacht dat er een causaal verband was tussen materieelinzet en treinsoort? Niet bij NS...)
Dat levert wel leuke situaties op, gisteren in de t7044 voor Hgl roept de automatische omroep: "Deze Sprinter rijdt nog verder naar Borne, Almelo, Deventer en Apeldoorn". Even later volgt de conductrice met haar omroep dat deze "stoptrein" nog verder zou gaan richting Bn, Aml, Dv en Apd. :?

En zo gaat het verder, de CTA op de perrons maakt van de s7000 gewoon een stoptrein (op Hgl is men recentelijk wel bezig geweest met de CTA's, dus waarschijnlijk zitten de flapjes "Sprinter" er nu wel in), Het RIS in de SGMm maakt er een Sprinter van (maar die gaat er standaard vanuit dat alle treinseries die door een SGMm worden gereden een Sprinter zijn. Vorig weekend was dus zelfs de s1700 even een Sprinter (t1719 op zaterdag en t1727 op zondag werden gereden met een SGMm, omdat die naar Hgl moesten)).
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door tsov »

Ik heb in SGMm ook wel "sneltrein" (in de s2200) en "Intercity" (in de s3900) zien staan. Stoptrein kent-ie inderdaad niet, want de s5700 werd ook een sprinter...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Geert »

Dre schreef:Het RIS in de SGMm maakt er een Sprinter van (maar die gaat er standaard vanuit dat alle treinseries die door een SGMm worden gereden een Sprinter zijn. Vorig weekend was dus zelfs de s1700 even een Sprinter (t1719 op zaterdag en t1727 op zondag werden gereden met een SGMm, omdat die naar Hgl moesten)).
Weet je zeker dat er in de sprinters van t1719 en t1727 "Sprinter" stond op de displays? Zoals tsov al zegt kan-ie ook "Intercity" tonen en het lijkt me ook logisch dat dat gebeurd is ;)
Dre
Berichten: 131
Lid geworden op: za 28 jun 2008, 21:33
Locatie: Oldenzaal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Dre »

Op de betreffende zaterdag en zondag lag ik op de tijdstippen dat de t1719 en t1727 reden op zaterdag aan 't werk, en op zondag lag ik in m'n bed en daarna maakte ik een ontbijtje voor m'n vriendin. M.a.w. ik heb ze persoonlijk niet gezien.

Neem dus aan dat ze netjes "Intercity" aangaven. Al is een SGMm als intercity eerder iets waarvan je 's nachts rechtop in je bed gaat zitten en denkt "het was maar een nachtmerrie"... niet dus. :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Caspar »

De CTA in Hoorn gaf vanavond om 23.45: Stoptrein Hoorn Kersenboogerd, Vertrek 14.33 aan op spoor 1.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Justin »

Ah, die. vanmiddag na 16:00 gaf dat ding ook nog steeds 14:33 aan.

Overigens stonden de CTA's op Zwd van spoor 2/3 (Ddr-zijde) verkeerd afgesteld. In plaats van "Let op omroepbericht" stond er "Sneltrein". Was het maar zo'n feest....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Bericht door Marc »

Vanmiddag stond de stoptrein naar Enschede in Maastricht :mrgreen::
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten