Mag ik even kwijt #18

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

Van het weekend vanuit Utrecht, zie de opvallende dingen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Dubbele P »

Laat voetbal (eredivisie + eerste divisie) nu net de enige sport zijn die ik fanatiek volg. Wielrennen, autoracen, winterspelen e.d. zijn dingen waar ik dus totaal niets mee heb.

Overigens gisteravond naar de bios in Reuver geweest naar 'Knowing'. Zeer de moeite waard, ik vond het een erg goede film! Eigenlijk was het een soort Final Destination, die film(s) vond ik ook erg goed. Meer mensen die ze gezien hebben?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Fles »

Honkbal is ook vet om te zien :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Fles »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7OFanR_DI6c[/youtube]

Ik bedoel, hier kan Jack van Gelder nog wat van leren :D :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Geert »

Dubbele P schreef:Laat voetbal (eredivisie + eerste divisie) nu net de enige sport zijn die ik fanatiek volg. Wielrennen, autoracen, winterspelen e.d. zijn dingen waar ik dus totaal niets mee heb.

Overigens gisteravond naar de bios in Reuver geweest naar 'Knowing'. Zeer de moeite waard, ik vond het een erg goede film! Eigenlijk was het een soort Final Destination, die film(s) vond ik ook erg goed. Meer mensen die ze gezien hebben?
Twee weken terug samen met Wubbo The Reader gezien, dat was wel een goede film :pos:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Justin »

Hmmm mijn paspoort heeft zwemles gehad in de wasmachine :S. De plastic kaart is onbeschadigd, alles is nog leesbaar, de watermerken zijn ook nog zichtbaar... Weet alleen niet of tie nog geldig is...

Postbus 51 zegt:
Postbus 51 schreef:Is mijn beschadigde paspoort of identiteitskaart geldig?
Als uw paspoort of identiteitskaart is beschadigd, is deze niet meer geldig. U kunt deze bij uw gemeente inleveren en vervangen door een nieuwe. De kosten voor de aanvraag moet u zelf betalen.


Naar boven
Beschadiging andermans schuld
Als u van mening bent dat de beschadiging van uw paspoort of identiteitskaart niet uw schuld is, kunt u contact opnemen met uw gemeente om te achterhalen of u voor een vergoeding van de kosten in aanmerking komt.
Maar wat is nou beschadigd? Wat zegt een willekeurige gemeente:
Gemeente Alkmaar schreef:Beschadigd paspoort
Een beschadigd paspoort (gedeeltelijk onleesbaar of losgeraakte pagina’s) mag niet meer worden gebruikt. Dit geldt ook als uw paspoort nog een geldig visum bevat. In sommige landen mag u het visum uit uw verlopen paspoort gebruiken. U reist dan met twee paspoorten. Voor welke landen dit geldt, kunt u het beste navragen bij het reisbureau of het consulaat van het land waar u naartoe reist.
Dan is het weer niet van toepassing... Hmm...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Fles »

Fles schreef:Ik bedoel, hier kan Jack van Gelder nog wat van leren :D :pos:
Hoewel.... :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=exlBHTyB1R0[/youtube]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

Justin schreef:Hmmm mijn paspoort heeft zwemles gehad in de wasmachine :S. De plastic kaart is onbeschadigd, alles is nog leesbaar, de watermerken zijn ook nog zichtbaar... Weet alleen niet of tie nog geldig is...
Mijn broertje kwam zonder problemen de VS binnen met een paspoort dat twee wasbeurten en een flink aantal regenbuien heeft overleefd, die kunnen wel wat hebben.

Maargoed, een nieuw paspoort zal altijd goedkoper zijn dan de 75 euro die ik voor een nieuwe ID-kaart heb moeten betalen door een stomme actie :roll:
Laatst gewijzigd door Suus op ma 20 apr 2009, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door MdJ »

deadlock schreef:De stoptrein van Hengelo naar Apeldoorn en vv wordt opeens met vlaflip drietjes gereden. Welkome afwisseling eerlijk gezegd :)
Ze hebben er totaal 6 hier gebracht (2x2SGM3 via de 1700, 2 stonden er in Zp). Maar de eerste is alweer kapoet: in t7064 / t7063 schijnt ICM gereden te hebben :mrgreen:

Verder: Morgen mag ik weer eens naar de huisarts... Die rug gaat nog steeds niet over (12,5 week geleden, skieen in Bottrop), maar nu ook iets nieuws: Ik heb iets met mijn knie... Als je je knie buigt, heb je 2 spieren/pezen die de bocht willen afsnijden zegmaar. In mijn pijnlijke knie is die minder dik, dan bij de knie die het wel goed doet. Ik kan niet normaal traplopen ofhet doet gigantisch veel pijn... Lopen gaat nog wel, zolang ik mijn knie niet buig.

Ik heb ook altijd wat... :?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Daniel »

Ik had vandaag iets met zware dingen op 't werk... 's ochtends een beetje aan 't opruimen geweest met als resultaat twee emmers vol gebruikte glaspaneeltjes die weg mochten. Wil ik met de eerste emmer naar de afvalcontainer lopen, krijg ik dat ding amper meer van de labtafel getild zo zwaar was'ie :P

Een uurtje later stond er een busje van TNT voor de deur van 't magazijn bij 't lab, die bleek twee pakketjes met een dusdanig gewicht te komen afleveren dat het niet verantwoord was dat bij de voordeur te doen (want dan moest 'ie ze de hal in dragen). Uiteraard geen pakketjes voor 't lab, dus mocht ik weer met 60 kg aan productbrochures naar de andere kant van 't gebouw :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Fles »

De brandweer van Stuttgart heeft gewoon Citaro's rondrijden. Knetter-stoer met een grote K :pos:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

Wel handig, als je een hoop brandweermannen nodig hebt om een gebouw of sneltram/trein in een tunnel te ontruimen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
asd
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:28

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door asd »

Bee schreef:Maargoed, een nieuw paspoort zal altijd goedkoper zijn dan de 75 euro die ik voor een nieuwe ID-kaart heb moeten betalen door een stomme actie :roll:
Wat was die stomme actie dan?

Een vriend van mij had 3 jaar geleden mijn nederlandse paspoort in zijn handen. Breekt dit? Ja dus... Kostte me toen $68.00 om een nieuwe aan te vragen...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Caspar »

Toen ik hem kwijt was was ik ook zoiets kwijt, 80 euro volgens mij in totaal. Vervelende is dan dat je ook nog langs de politie moet gaan om het aan te geven. Met het aangifte bewijs weer naar de gemeente enzo voorts. Hoop vragen stellen ze dan; over je afgelopen 4 adressen met postcodes, geboorteplaats van mijn ouders, 2e naam van mijn vader. Op een gegeven moment was ik gewoon blij dat ik alles wist te beantwoorden, leek wel een geheugentrainer!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Justin »

Oei dan ben ik blij dat ik hem nog heb. Denk dat ik er met de Föhn overheen laat gaan :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Hoop vragen stellen ze dan; over je afgelopen 4 adressen met postcodes, geboorteplaats van mijn ouders, 2e naam van mijn vader. Op een gegeven moment was ik gewoon blij dat ik alles wist te beantwoorden, leek wel een geheugentrainer!
Maar aan het eind weet je wel zeker dat het ook ALLEMAAL goed in de Systemen staat :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Suus »

asd schreef:
Bee schreef:Maargoed, een nieuw paspoort zal altijd goedkoper zijn dan de 75 euro die ik voor een nieuwe ID-kaart heb moeten betalen door een stomme actie :roll:
Wat was die stomme actie dan?
Nouja, paspoort zat in mijn portomonnee, en die was ik kwijt, dus na het hele huis doorgespit te hebben maar aangifte gedaan bij de politie en een idkaart (want goedkoper) aangevraagd. Ik had eindelijk alles nieuw, vind ik na een paar weken mijn zwarte portomonnee terug in de auto van mijn moeder tussen de rugleuning en de zetel van de zwart beklede achterbank. Ik dus terug naar het gemeentehuis, of hij ondanks de aangifte toch nog geldig was, en het eerste wat ze deden was hem in de papiervernietiger gooien :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Justin »

Tja, dat is de standaardprocedure he. Vroeger ponste men bijvoorbeeld een groot gat om het ongeldig te laten maken :p. Heb er nog zo eentje van m'n zus toen ze nog gymde... ding zat te vol stempels gewoon...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door MdJ »

MdJ schreef: Verder: Morgen mag ik weer eens naar de huisarts... Die rug gaat nog steeds niet over (12,5 week geleden, skieen in Bottrop), maar nu ook iets nieuws: Ik heb iets met mijn knie... Als je je knie buigt, heb je 2 spieren/pezen die de bocht willen afsnijden zegmaar. In mijn pijnlijke knie is die minder dik, dan bij de knie die het wel goed doet. Ik kan niet normaal traplopen ofhet doet gigantisch veel pijn... Lopen gaat nog wel, zolang ik mijn knie niet buig.
Knie en omgeving: Blijkbaar iets met de hamstrings, maar daar is het nog te kort dag voor. 2 weken wachten en ik mag weer terug.
Rug: Ik krijg weer fysio en ik mag weer aan de duclofenac...
Bij twijfel: gebruik beton.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Stephan »

Fles schreef:
Fles schreef:Ik bedoel, hier kan Jack van Gelder nog wat van leren :D :pos:
Hoewel.... :lol:


Hmm, misschien nog wel ergste. Italianen weten zich vocaal ook geheel te geven:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dt05SwCgfe4[/youtube]

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Fles »

:lol: :lol: :lol: :pos:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Jurjen »

Weet iemand het tarief van bagagekluisjes op Amsterdam C? Op ns.nl staan de standaardtarieven voor kluisjes, én dat op bepaalde stations, waaronder Amsterdam C, afwijkende tarieven gelden. Maar die afwijkende tarieven, die zijn dan weer geheim...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door deadlock »

OMFG. Die chicks bij Lekker Slim.

Wat een enorme brok triestheid :'(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Vinny »

Jurjen schreef:Weet iemand het tarief van bagagekluisjes op Amsterdam C? Op ns.nl staan de standaardtarieven voor kluisjes, én dat op bepaalde stations, waaronder Amsterdam C, afwijkende tarieven gelden. Maar die afwijkende tarieven, die zijn dan weer geheim...
Ik zeg uit mijn hoofd 3,50 euro, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee :oops:
Kan het morgen eens bekijken...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #18

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Ik zeg uit mijn hoofd 3,50 euro, maar ik heb eigenlijk geen flauw idee :oops:
Kan het morgen eens bekijken...
Nah, het stomme is dat ik dus vandaag nog even was gaan kijken, foto gemaakt met m'n mobieltje zodat ik het thuis kon bekijken en doorgeven aan degene die er om vroeg... Maar de foto was te mobieltjes-kwaliteit. =')

Ik meen echter iets van rond de 5 euro gezien te hebben... Tsja, ze moeten dat buiten gebruik gestelde bagage-check-apparaat ergens van betalen. ;-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten