Rondje op de fiets door Noord-Holland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Rondje op de fiets door Noord-Holland

Bericht door Caspar »

Aangezien het vandaag weer lekker weer was, en ik deze week vrij ben, had ik wel eens zin om een rondje te fietsen door de provincie hier. De tocht begon in Hoorn, en volgde de dijk van het Markermeer en het spoor naar 't Zuiden.
In Scharwoude heb ik wat foto's gemaakt:

Afbeelding
Een stoptrein Hoofddorp- Hoorn Kersenboogerd

Afbeelding
Intercity Rotterdam- Enkhuizen met Mat-64. De trein die op dit treinnummer keerde vanuit Enkhuizen kwam met een Ddar langs een tijd later bij Purmerend. Blijkbaar is het mat ergens uitgewisseld.

Een stukje verder bij Oosthuizen was weer een plekje waar ik bij het spoor in de buurt kwam:

Afbeelding
Een Ddm setje in de stoptrein naar Hoorn Kersenboogerd

Afbeelding
Nog meer Mddm

Afbeelding

Weer een stukje verder kwam ik bij het volgende dorp uit:
Afbeelding
Het stationsgebouw staat al heel erg lang te huur, en wordt gerenoveerd, alleen vandaag gebeurde er zoals bijna altijd, helemaal niets daar... Meerjarenplan zeker.

Afbeelding
Fles weet t al uit een ander topic, maar dit is de spoordijk van de voormalige tramlijn naar Edam die even ten Noorden van Purmerend aftakt.

Afbeelding
Ddar in de bocht.

Afbeelding

Vanuit Purmerend ben ik naar Uitgeest gefietst door de Wormer polder.
In Uitgeest zag ik de bus naar Heiloo staan, die route via een enorme omweg aflegt, en er een uurtje ofzo over doet:
Afbeelding

Ik ben verder naar Castricum gefietst en onderweg kwam ik weer bij het spoor uit:
Afbeelding
Een t3000

Afbeelding

Afbeelding
En nog wat Virm. Was wel even een welkom gezicht, na al dat Ddar...

Vanuit Castricum met de fiets in de trein naar Hoorn, want vond het wel weer genoeg op de fiets voor vandaag :D
In Hoorn kwam ik nog dit busje tegen:
Afbeelding
Ik blijf ze er wel schattig uit vinden zien 8-)

Zo en nu even de benen strekken op de bank! :D
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Rondje op de fiets door Noord-Holland

Bericht door BR628 »

Matig hoor, half Noord Holland staat in bloei (bollenvelden), dus ik verwacht zoiets, maar helaas.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Rondje op de fiets door Noord-Holland

Bericht door Caspar »

Dat valt toch niet te befietsen vanaf Hoorn :wink: Het idee was eigenlijk om gewoon een stuk te fietsen, en ik had mijn fototoestel bij me zo doende niet speciaal naar de bollenstreek.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Rondje op de fiets door Noord-Holland

Bericht door Suus »

Al die bollenvelden rond Lisse en Hillegom en dus ook de Keukenhof liggen in Zuid-Holland ;) En dat is een pokke-eind vanuit Hoorn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Rondje op de fiets door Noord-Holland

Bericht door BR628 »

True, daar heb je een punt. Vanuit Hoorn is dat inderdaad niet te doen. Verder moet ik je wel complimenteren met je standpunt. Altijd netjes in de zon (en geen schaduw-zijde enzo). Leuke tocht gehad dus :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Rondje op de fiets door Noord-Holland

Bericht door Fles »

BR628 schreef:Matig hoor, half Noord Holland staat in bloei (bollenvelden), dus ik verwacht zoiets, maar helaas.
Bloemen zijn voor vrouwen
Oud forumgebruiker

Re: Rondje op de fiets door Noord-Holland

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Intercity Rotterdam- Enkhuizen met Mat-64. De trein die op dit treinnummer keerde vanuit Enkhuizen kwam met een Ddar langs een tijd later bij Purmerend. Blijkbaar is het mat ergens uitgewisseld.
Dit Mat'64 zat in trein 4526 (jouw foto?) en keerde in Enkhuizen netjes op de 4541 en in Amsterdam door naar Rotterdam als 4043. In Rotterdam is het setje gewisseld voor DDAR 7822 :wink:.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten