Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat viel me de laatste tijd ook al op. Lijn 4 was altijd een rustige lijn maar nu overvol.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In het vervoerplan 2016 was al sprake van het laten terugkeren van lijn 24 naar de oude route zodra dat weer mogelijk was, om direct daarna de 'tijdelijke' bogen bij het concertgebouw er uit te halen en de dubbele halte van lijn 16 aldaar op te heffen. Maarja, zolang lijn 24 nog niet op rubber rijdt, is de oude route wat lastig te rijden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik had begrepen dat men dat ook pas voor medio 2017 voorzag. Dat men de 'tijdelijke' boog bij het Museumplein er echter al een jaar eerder uit wilde knikkeren was mij niet bekend. Ik kan me ook niet heugen dat daar iets over is gecommuniceerd door GVB, dat de routewijziging van lijn 24 per medio '17 wèl heeft gecommuniceerd.
Opnieuw een staaltje ouderwets Amsterdams langselkaarheenwerken van de betrokken instanties?
Opnieuw een staaltje ouderwets Amsterdams langselkaarheenwerken van de betrokken instanties?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ze dat probleempje nou eens zouden oplossen door gewoon rails in de Ferdinand Bol te leggen. Ik kan geen enkele reden bedenken waarom dat niet zou kunnen.sneltram schreef:Maarja, zolang lijn 24 nog niet op rubber rijdt, is de oude route wat lastig te rijden.
Laatst gewijzigd door trolly op do 14 jan 2016, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Leggen ze d'r maar lekker omheen, dat mot tòch.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tja, van mij had het hele onding ook gerust in de kast mogen blijven liggen, maar ja. De herinrichting (en ongetwijfeld ook weer afsluiting) van de FeBo begint ook in mei dit jaar. Duurt tot medio 2017. Vandaar de geplande routewijziging van lijn 24 per dan.
Maar Ardans gerucht is nog steeds gewoon dat: een gerucht. In Amsterdam zou het me overigens niet verbazen, maar het zou toch wel weer heel zuur zijn als men besluit de omleidingsboog van de 24 er óók per mei dit jaar uit te halen...
Maar Ardans gerucht is nog steeds gewoon dat: een gerucht. In Amsterdam zou het me overigens niet verbazen, maar het zou toch wel weer heel zuur zijn als men besluit de omleidingsboog van de 24 er óók per mei dit jaar uit te halen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zag dat bericht ook puur omdat een GVB'er waarmee ik bevriend ben daarop had gereageerd. Het was niet van GVB afkomstig maar van een andere medewerker vermoed ik. Het schijnt ter kennisgeving in de eindpunthuisjes te hangen.Alargule schreef:Maar Ardans gerucht is nog steeds gewoon dat: een gerucht. In Amsterdam zou het me overigens niet verbazen, maar het zou toch wel weer heel zuur zijn als men besluit de omleidingsboog van de 24 er óók per mei dit jaar uit te halen...
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dan zeg ik toch: pics or it didn't happen. En op de gemeentewebsite kom ik na enig zoeken vooralsnog ook niks tegen hierover. Maar dat kan ook heel goed aan mijn zoekvaardigheden liggen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nou wie gaat er met z'n telelens naar het eindpunt bij de VU?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tsja, ik zou niet weten wie er ècht op die loper zit te wachten.
Maar ervan uitgaand dat Ardan het bij het rechte eind heeft, is het dan niet het eenvoudigst om gewoon de stekker even uit de 24 te trekken? Scheelt ook weer in het schaarse materieel, nietwaar? :Y
Maar ervan uitgaand dat Ardan het bij het rechte eind heeft, is het dan niet het eenvoudigst om gewoon de stekker even uit de 24 te trekken? Scheelt ook weer in het schaarse materieel, nietwaar? :Y
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De nadelen zouden inderdaad beperkt zijn. Alleen de haltes Minervaplein, Olympiaplein en Olympiaweg zouden tijdelijk niet door de tram bediend worden. Tram 16 is aan de westzijde een alternatief en tram 5 aan de oostzijde. En natuurlijk is daar nog bus 15. Ook hier al voorgesteld door anderen: een verhoging van de frequentie van tram 16 ter compensatie. Zeker van/naar de VU een goed idee, lijkt mij zo.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Heeft er iemand een linkje naar dat bericht op Facebook?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als de 24 eruit gaat komt ie nooit meer terug lijkt mij.
Nog even en we hebben minder tramlijnen dan Den Haag over.
Nog even en we hebben minder tramlijnen dan Den Haag over.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB sprak in haar Vervoerplan 2016 toch echt over een terugkeer van de 24 op de 'oude' route per medio '17.
Maar inderdaad: Amsterdam.
Maar inderdaad: Amsterdam.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
... en exploiteert de RET de metro -o-n-evo schreef:Nog even en we hebben minder tramlijnen dan Den Haag over.
Laatst gewijzigd door trolly op do 14 jan 2016, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nee, dat heet tegenwoordig anders: R-NET. Rotterdamse Nieuwe Elektrische Tram.
Staat ook al op de metrokubussen, zag ik laatst.
Staat ook al op de metrokubussen, zag ik laatst.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Nieuwe Electrische Tram... in Amsterdam??? Dat kan ik me niet voorstellen.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Deze meneer is erg boos op wethouder Litjens over de voorgenomen ombouw van de Amstelveenlijn. Ik durf te wedden dat ze er op het stadhuis hartelijk om hebben moeten lachen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik kan het helaas niet met hem oneens zijn. De Amstelveenlijn wordt / blijft toch ook een gedrocht met deze plannen?Alargule schreef:Deze meneer is erg boos op wethouder Litjens over de voorgenomen ombouw van de Amstelveenlijn. Ik durf te wedden dat ze er op het stadhuis hartelijk om hebben moeten lachen.
Dus? :?n-evo schreef: Nog even en we hebben minder tramlijnen dan Den Haag over.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat de huidige plannen voor de Amstelveenlijn niet de optimale zijn, ben ik van harte met die meneer eens.Alargule schreef:Deze meneer is erg boos op wethouder Litjens over de voorgenomen ombouw van de Amstelveenlijn. Ik durf te wedden dat ze er op het stadhuis hartelijk om hebben moeten lachen.
Maar de argumentatie en toonzetting van de mail komen op mij niet zo overtuigend over... Gelet op de verzenddatum had hij op z'n minst nog prettige (voortzetting van de) Kerstdagen kunnen wensen aan de Regioraad!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Waar ze in andere steden aan de weg timmeren wordt hier steeds meer afgebroken lijkt wel. De N/Z-lijn is ook echt het enige waar hard aan gebouwd wordt. De rest staat stil of gaat achteruit (AVL bijv.).Meltrain schreef:Dus? :?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is gewoon niet waar. In de Investeringsagenda OV staan diverse fysieke verbeteringen aan het bestaande netwerk én uitbreidingen vermeld van het tram- en busnet. Die agenda is niet zomaar een of ander wild plannetje, maar een concrete leidraad volgens welke het OV in de agglomeratie en de regio de komende decennia moet worden verbeterd. Denk aan het leggen van tramsporen in de Parnassusweg, waarmee het mogelijk moet worden om bijvoorbeeld bus 15 te vertrammen. Daarnaast moeten de westelijke tramlijnen verbeterd worden. En natuurlijk hebben we de Westtangent, die steeds concreter wordt. Doen alsof er in Amsterdam niets gebeurt getuigt dus vooral van weinig kennis van lopende en voorgenomen plannen en projecten.
Dat de AVL er qua verbindingen op achteruit gaat is iets waar iedereen het over eens zal zijn. Tegelijkertijd krijgt de baan wel een upgrade, nieuwe trams en wordt de verbinding op zichzelf betrouwbaarder door de inzet van simpelere technologie en de loskoppeling van het metronet. Dus zo dramatisch zijn de plannen voor de AVL nu ook weer niet. En ze moeten zeker niet als exemplarisch voor de rest van het tram- en busnet van Amsterdam worden gezien.
Dat de AVL er qua verbindingen op achteruit gaat is iets waar iedereen het over eens zal zijn. Tegelijkertijd krijgt de baan wel een upgrade, nieuwe trams en wordt de verbinding op zichzelf betrouwbaarder door de inzet van simpelere technologie en de loskoppeling van het metronet. Dus zo dramatisch zijn de plannen voor de AVL nu ook weer niet. En ze moeten zeker niet als exemplarisch voor de rest van het tram- en busnet van Amsterdam worden gezien.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 200 gasten