Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Hainje »

Hendrik schreef:@Stefan: Daf is natuurlijk de vraag. Wellicht volgt er dan opnieuw een dwangsom...
Er zal vast wel in het contract staan onder welke voorwaarden er een dwangsom opgelegd kan worden. Als dit volgens het contract maar 1 of 2 keer mag met een maximum van x euro, dan is de rekensom snel gemaakt. Als Limburg contractueel het recht had om 10x een dwangsom van een half miljoen te eisen, dan had Transdev die wagens echt nog wel in Limburg gelaten. :P
🍉
RvdG94
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 23:31

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door RvdG94 »

OmniLezer schreef:
Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.
Als ik instap, loop ik meestal door naar de achterbank. De meeste chauffeurs vertrekken meestal al als ik nog aan het lopen ben. In een 82xx bus kan ik me prima staande houden, loop ik echter door een optrekkende 89xx, dan wordt dit behoorlijk lastig. Die ZF bakken brengen het koppel echt wel goed over. :p
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

De motor in de Citea LLE is gewoon een stuk sterker dan die in een Ambassador: 255 tegen 218 pk.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

nvdw schreef:De motor in de Citea LLE is gewoon een stuk sterker dan die in een Ambassador: 255 tegen 218 pk.
Ik wist niet dat 37 pk zoveel impact had op het weggedrag van een bus.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door arjano1978 »

Vandaag met de 8343 met lijn 92 naar Dordrecht vanuit Rotterdam meegereden en ik vind ze stiller dan de 8xxx. En het schakelt soepeler vind ik.

En vanochtend kwam er een dordse stadsbus 5412 aanrijden op lijn 88 de eerste rit van de dag. en vanmiddag zag ik er een op lijn 92 rijden.
Is dat normaal tegenwoordig of zijn er zoveel bussen defect?
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door WSM »

nvdw schreef:Wright 6200 blijft in elk geval in Nederland: die is nu deel van de collectie van Busmuseum van IJsseldijk.
Hij stond vanmiddag rond vijf uur op de buffer in Leiden *bus*.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

arjano1978 schreef:Vandaag met de 8343 met lijn 92 naar Dordrecht vanuit Rotterdam meegereden en ik vind ze stiller dan de 8xxx. En het schakelt soepeler vind ik.

En vanochtend kwam er een dordse stadsbus 5412 aanrijden op lijn 88 de eerste rit van de dag. en vanmiddag zag ik er een op lijn 92 rijden.
Is dat normaal tegenwoordig of zijn er zoveel bussen defect?
Misschien hebben niet alle 83xx bussen nog een display met Albatros 2 erop en dat willen denk ik ze dan in de vakantie grootschalig aanpakken.
Die 5412 zag ik ook op lijn 92.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Rijden er nu alleen nog maar 83xx Ambassadors op de streeklijnen of zijn er ook nog oudere bussen gebleven?
Deze vraag is mede naar aanleiding van deze vraag.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Dat is helemaal correct. Alleen de 8382 zit in Brabant, voor de rest zouden ze in DAV moeten rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Oke, is het aantal 8300's dan (ongeveer) gelijk aan het aantal bussen dat ze vervangen hebben?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

Meltrain schreef:Oke, is het aantal 8300's dan (ongeveer) gelijk aan het aantal bussen dat ze vervangen hebben?
Als alle Wrights (51) en 80**- series (28) uit DAV vervangen worden, dan kom je op een totaal van 79. In HWGO reden 82 Amba's met een 83**- nummer. Theoretisch zou het dus moeten kunnen. Ik weet niet of al deze 83**- Amba's ook daadwerkelijk naar DAV zijn gegaan.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door W0rteltje »

ik heb dit nooit begrepen, waarom slaat de Gorkumse stadsdienst lijn 5 over?
bon jour
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door BrengMe »

Bij de komst van spitslijn 6 is juist voor dat nummer gekozen, omdat de lijn samenloopt met lijn 76. Eigenlijk best logisch en makkelijk te onthouden voor reizigers.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Het is hier nog niet gemeld geloof ik.. Maar tussen de spitsen door (dus na de ochtend- en voor de avondspits) rijdt de komende 4 tot 6 weken een elektrische BYD eBus op de lijnen 2, 11 en 12 tussen Dordrecht en Zwijndrecht. Althans, dat is de bedoeling. :P Bus is helaas niet te volgen op Ovzoeker/Ovradar of wat dan ook, maar als je de 'ontbrekende' bus op deze 3 lijnen gevonden hebt, dan heb je de BYD te pakken. :)

Heb er zelf ook al een stukje mee kunnen sturen en het rijdt serieus beter dan ik zelf had verwacht. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

Stefan schreef:Het is hier nog niet gemeld geloof ik.. Maar tussen de spitsen door (dus na de ochtend- en voor de avondspits) rijdt de komende 4 tot 6 weken een elektrische BYD eBus op de lijnen 2, 11 en 12 tussen Dordrecht en Zwijndrecht. Althans, dat is de bedoeling. :P Bus is helaas niet te volgen op Ovzoeker/Ovradar of wat dan ook, maar als je de 'ontbrekende' bus op deze 3 lijnen gevonden hebt, dan heb je de BYD te pakken. :)

Heb er zelf ook al een stukje mee kunnen sturen en het rijdt serieus beter dan ik zelf had verwacht. :)
Is dat deze?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

Ik vermoed van wel. Aangezien hij dezelfde kleur heeft. Alleen had hij bij Qbuzz een handelaarskenteken terwijl hij bij Arriva een regulier kenteken heeft. (06-BGR-5)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Milco »

Gaat de bus alleen doordeweeks rijden of ook in het weekend?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Is inderdaad dezelfde als in Utrecht.

En nee, hij zal alleen doordeweeks buiten de spitsen gaan rijden. Is overigens wel onder voorbehoud, vrijdag heeft 'ie bijvoorbeeld al heel de dag stil gestaan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Milco »

Bedankt voor je reactie. Als ik een keer (zo goed als) zeker weet dat hij rijdt, kom ik wel een keer die kant op. Wel op een woensdag; mijn doordeweekse vrije dag. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Kwam die bus vandaag tegen. Hij reed om ±16:10 de N3 op richting de stalling naar mijn idee. Ik zal proberen een foto te maken als ik hem nogmaals tegen kom.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Klopt. Werd rond die tijd vervangen door een 'gewone' bus.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door W0rteltje »

ArrivaBas schreef:Kwam die bus vandaag tegen. Hij reed om ±16:10 de N3 op richting de stalling naar mijn idee. Ik zal proberen een foto te maken als ik hem nogmaals tegen kom.
waar post jij je fotos?
bon jour
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

via imgur.com kun je je foto uploaden en de link in je bericht plakken en tussen de Img-tag plakken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

Sterker nog: er staat al speciaal een link met IMG tag speciaal voor forums. Je hoeft dus alleen die te kopieren en hier te plakken.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

Vanochtend in Utrecht:
Afbeelding

Weet iemand trouwens of de Build Your Dreams- bus in Dordrecht morgen rijdt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten