OVer je reiservaringen in januari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Durashift »

Bee schreef:
Durashift schreef:Wat is de definitie van een huisperron?

Hoe herken ik dat?

De wiki geeft geen sjoege helaas..
Een huisperron is een perron direct verbonden aan het stationsgebouw. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld spoor 1 in Baarn, spoor 1 in Apeldoorn of spoor 2 op Amsterdam Centraal.
Okay, duidelijk.
Al lijkt mij dat bij een kop station wat lastiger te bepalen..
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door fogeltje »

Vandaag noodgedwongen met de bus. Naar het ziekenhuis in Helmond om de gips te verwijderen en kijken hoe verder. Heen met de buurtbus en terug met de streekbus. Helaas was ik niet snel genoeg om de ex-CXX 5730 vast te leggen. Deze Volvo in Overijssel (denk ik? Iig blauw) kleuren kwam als lesbus over de Kasteeltraverse gereden in Helmond. Ben blij dat er mijn dorp nog goede busverbindingen zijn voor wanneer ik eens niet met de auto kan of wil.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door VIRM »

Ojee, wat heb je gedaan dat je met gips moet rondwandelen?

Vanochtend met mijn geliefde s3325 van Zaandam naar Schiphol. Er was echter een aanrijding met een persoon geweest tussen Zwolle en Meppel, dus de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] was uitgevallen. Dus wat werd lekker knus in de [serie=Sprinter|2016|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie].

Op Den Haag Centraal zijn ze nu in de hal op heel erg detailniveau bezig met de blindengeleidelijn. Deze week werden dwars door de hal twee aftakkingen voorzien van zogeheten klanktegels (die meestal een CiCo of een instapplaats voor de bus aangeven). Eentje leidt naar de OV Servicewinkel denk ik, de ander geen idee. In ieder geval heb ik deze constructie nog niet eerder gezien.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Etienne »

Door een seinstoring rijden de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] niet tussen Leiden en Haarlem. Vermoedelijk zit deze seinstoring bij Heemstede-Aerdenhout, daar wij gisteren met de 2256 ook al twee overwegen moesten aanrijden. Vanaf Leiden zorgde dat wel voor vollere treinen richting Amsterdam en een solo SLT6 is dan wat krapjes.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Heel fijn, mijn t2865 werd drie minuten na vertrektijd op Rotterdam Centraal opgeheven vanwege "een gestrande trein bij Rotterdam Noord door een stroom-, sein en/of wisselstoring. U kunt de volgende intercity nemen".

Ik zag de bui al hangen, en ben maar direct naar de trein naar Den Haag Centraal gerend, want die trein en de twee treinen daarna waren in de reisplanner ook al opgeheven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door regenmaker »

fogeltje schreef:Deze Volvo in Overijssel (denk ik? Iig blauw) kleuren kwam als lesbus over de Kasteeltraverse gereden in Helmond..
Was het een volvo 8700 van OV Regio IJsselmond? Dan is het een bus uit Flevoland/Kop van Overijssel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

Ik had vanmiddag een flink vertraagde lijn 77 vanaf de Utrechtse Europalaan terug naar het station, maar waar je bij een bus met +7 in een 10-minutendienst zou verwachten dat 'ie flink vol zit bleek deze nagenoeg leeg te zijn. Blijkbaar had de voorgaande rit nog meer vertraging waardoor de reizigers daar al in zaten.
Opvallend was trouwens ook wel dat de lijnkleur blijkbaar op basis van de geplande tijden al versprongen was, want eentje die al paars is voor het CS heb ik niet bepaald vaak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Michael »

regenmaker schreef:
fogeltje schreef:Deze Volvo in Overijssel (denk ik? Iig blauw) kleuren kwam als lesbus over de Kasteeltraverse gereden in Helmond..
Was het een volvo 8700 van OV Regio IJsselmond? Dan is het een bus uit Flevoland/Kop van Overijssel.
Een aantal van deze blauwe Volvo's rijden nu bij Connexxion Academy en hebben de ex GVU Van Hools vervangen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door fogeltje »

Het was een van de wagens die eerst bij Breng gereden heeft (ik herkende het nummer 5730) en bij overgang van de concessie vertrokken is en blauw werd. Nu had hij inderdaad duidelijke opschriften dat het een lesbus was maar reed nog wel in zijn blauwe jasje.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Z2N »

Ongelovelijk: voor de eerste keer in 2016 zag ik vanmorgen een HC gezien op de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]! De HC van de 8825 had de eer, al deed hij slechts een servicerondje.

(En ja, hier zit een vleugje sarcasme bij, maar zeker met mijn hoeveelheid reizen op deze verbinding vind ik dit best wel een bedroevende score...)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door waldo79 »

Mijn ervaringen zijn anders, in bijna elke rit in mijn woon-werkverkeer, met [serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie], tref ik een HC.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Hainje »

waldo79 schreef:Mijn ervaringen zijn anders, in bijna elke rit in mijn woon-werkverkeer, met [serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] en [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie], tref ik een HC.
Hij heeft het dan ook over de 8800, niet over de 6000 of 2000.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Z2N »

Dat zou toch niet zoveel verschil moeten maken? Toegegeven, de lijn Wd-Ledn is net zo stabiel als een zone 30-straat waar je 120 wil gaan rijden, maar ook Ht-Ut en Ut-Gd liggen er niet erg strak bij, en daar wordt vaker gecontroleerd (naar eigen observatie in de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] / [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Hainje »

Euh, jij klaagt dat je nooit controle ziet in de 8800, dat waldo79 wel controleurs ziet in de 2000 & 6000 is dan toch totaal niet relevant? Het zijn twee verschillende trajecten. Het verband met een 30-kilometer zone ziet ik al helemaal niet in combinatie met kaartcontrole.

Dat is i.m.o. hetzelfde als zeggen dat de Zuidtangent met gelede bussen wordt gereden, maar dat de buurtbus in Dongeradeel met een 8-persoonsbusje wordt uitgevoerd.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Het boeit mij niet enorm of ik wel of niet gecontroleerd wordt, als ik niet gecontroleerd wordt vind ik dat ook niet erg, kan ik rustig in mijn boek blijven doorlezen namelijk :)

Zichtbaarheid van de conducteur vind ik belangrijker, zeker met de huidige bedelaarsplaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Z2N »

Ik heb gelukkig de mogelijkheid om de veiligheidscentrale te bellen als ik bedelaars tegen zou komen en er geen HC in de buurt zou zijn, alhoewel ik er nog geen tegen ben gekomen op de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie].
Hainje schreef:Het verband met een 30-kilometer zone ziet ik al helemaal niet in combinatie met kaartcontrole.
Het is geen pretje om te willen lopen in een [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] die aan het rijden is, vanwege de grootschalige bodeminklinking in het Groene Hart. Zeker met dubbeldeksmaterieel kan het nogal schudden boven, wat natuurlijk niet erg bevorderlijk is voor de knieën. Het was niet voor niets zo dat in 2013 een tijdje alle ritten met ICM werden gereden, totdat bleek dat dat voor teveel drukte zorgde in de spits. Het schudden is echter wel wat afgenomen sindsdat alle boerenoverpaden rond Bodegraven verwijderd zijn, met uitzondering van de hefbrug bij Nieuwerbrug zit de lijn nu op hetzelfde niveau als Utrecht - Den Bosch.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door waldo79 »

Bee schreef:Het boeit mij niet enorm of ik wel of niet gecontroleerd wordt, als ik niet gecontroleerd wordt vind ik dat ook niet erg, kan ik rustig in mijn boek blijven doorlezen namelijk :)

Zichtbaarheid van de conducteur vind ik belangrijker, zeker met de huidige bedelaarsplaag.
Mij boeit het evenmin. Ik zie wel mensen opschrikken als de conducteur alleen voor een servicerondje langskomt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door ODRAIL »

Hmm, ik vraag me af waarom conducteurs een servicerondje lopen en geen controle rondje?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door JWM »

Minder gedoe, is sneller en goed voor de statistieken trefkans HC.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Wubbo »

Zeker in de ochtendtreinen die over het algemeen vol zitten met forensen is een servicerondje (voor die enkele dagjesreiziger) ook voldoende. Je merkt zeker in de vroege ochtendspits dat altijd dezelfde mensen in dezelfde trein zitten (bij voorkeur ook op dezelfde plek ;-)).

Overigens moet ik zeggen dat bij mij zeker de middagspits een kleine trefkans HC kent. Nou moet ik zeggen dat ik de servicerondjes lang niet altijd meemaak (ik slaap graag 's middags), maar het aantal controles is erg laag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

Grappig, dat altijd op dezelfde plek zitten herken ik juist weer van de HC's... ze begroeten de wachtende reizigers altijd vriendelijk daar niet van, maar het valt gewoon een beetje erg op dat ze in 99% van de gevallen uit de achterste cabine van het voorste stel van m'n vaste ochtendtrein stappen in Amersfoort :P
Formeel gezien is m'n trefkans dus ook bijna 100% 's ochtends gezien dat ook m'n soort van vaste plekje in de trein is, maar eenmaal onderweg komen ze hoogst zelden een keer langs. Een ervaring die in rustiger daluurtreinen trouwens ook niet anders is... als ik over Utrecht heen verder reis met die treinen komt er veelal ergens tussen Utrecht en Gouda een HC langs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Ardan »

Ik merk op Deventer - Zwolle ook goed dat HC's gewoontes hebben, van Dv naar Zl heb je zo goed als nooit controle, van Zl naar Dv heb je ze júíst heel erg vaak. Misschien de gedachte 'laten we het meteen maar doen, dan zijn we er van af'? :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door baladid »

Deventer heeft gesloten poortjes, Zwolle niet. :mrgreen:
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Ardan »

Ja inmiddels wel ja :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Mikos »

Sssst...! Ik ken een conducteur die zich nog wel eens wil laten leiden door dergelijke berichten op het internet om ergens niet of juist wel te gaan controleren... :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten