De Mol (2016)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Vrijdag lijkt mij de ideale avond als je ook de jongere doelgroep wil meepakken. Dat is de nu de Flikken-avond omdat ze bij de NPO graag het Baantjer succes imiteren maar dat zou ik verschuiven naar zondag. Tatort op zondagavond is ook een begrip. Wat je er ook neerzet, alles op zondagavond 20.30 NPO1 scoort topcijfers.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Meltrain »

Ik vind de verhuizing persoonlijk ook wel vervelend, omdat op (praktisch) hetzelfde tijdstip ook "Weet Ik Veel" op RTL4 is (en dat is nou net het enige zaterdagavondprogramma op RTL4 wat ik nog wel leuk vind).
We kijken dus live naar "Weet Ik Veel" (vanwege het meespelen met de app) en als dat is afgelopen schakelen we gelijk over naar de opgenomen aflevering van WIDM.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Vorige week waren er 1,8 miljoen kijkers, terwijl het in de jaren daarvoor altijd ruim boven de 2 miljoen scoorde...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door regenmaker »

Zaterdagavond = uitgaansavond of om het in ov taal te houden: meer nachtbussen enzo. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Wubbo »

Geert schreef:Ik ga voorlopig voor Remy :)
Die is het dus in ieder geval niet. Maar wie het wel is...

Volgens mij heeft Marjolijn nog geen enkele nuttige bijdrage gehad, dus ik blijf daar maar even hangen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door regenmaker »

Wubbo schreef:Maar wie het wel is...
Ik blijf bij Ellie. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Rop was wel heel opzichtig aan het klungelen en schreef ook een bedrag met een 2 op bij de test.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Geert »

Het enige logische dat de mol op kan schrijven is het volledige bedrag dat in de pot zit. Je weet niet precies hoe hoog de andere kandidaten gaan bieden, maar je krijgt automatisch het hoogste bedrag dat er verder uit de pot kan gaan als je gewoon het max. bedrag opschrijft.

Iedereen die een bedrag opschreef dat met een 4 begon is dus verdacht, maar helaas zagen we niet van iedereen de bedragen :p
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Bij Taeke was een 4 te zien, dus die kan wel eens het hoogst geboden hebben.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Vinny »

Ik vond het weer grappig hoe zeer de kandidaten hun hoofd bij zo'n opdracht verliezen. Heb je iets om als kandidaat 5 vragen ongeldig te verklaren? Volgens mij helemaal niet. Als je zelf denkt dat je de test slecht maakt, dan weet je ook niet welke vijf vragen je moet laten vallen en als je een idee (denkt te) hebben wie de mol is dan heb je die vijf vragen ook weer niet nodig. Het is ook geen garantie dat je de volgende ronde haalt. Het enig logische bod als kandidaat is 0 euro.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door albertjan96 »

JWM schreef:Bij Taeke was een 4 te zien, dus die kan wel eens het hoogst geboden hebben.
Bij Take was zelfs 4 1 te zien...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Wellicht ging hij er vanuit dat de mol het maximale bedrag zou opschrijven en is hij er net onder gaan zitten. Kan mij voorstellen dat de programmamakers dit soort dingen expres prominent laten zien om het kijkerspubliek in verwarring te brengen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

Waarom zou de Mol het maximale bedrag opschrijven? Het één na hoogste bedrag gaat eruit. Dan zou de Mol juist eerder 4100 of zo opschrijven want er is vast wel een kandidaat die 4150 doet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Waarom zou de Mol het maximale bedrag opschrijven? Het één na hoogste bedrag gaat eruit. Dan zou de Mol juist eerder 4100 of zo opschrijven want er is vast wel een kandidaat die 4150 doet.
Wat maakt het de mol uit welke vragen er uit gehaald worden? Doel voor de mol lijkt me om zoveel mogelijk geld uit de pot te halen. Dat bereik je door het hoogste bedrag op te schrijven, en vervolgens is het afwachten wie daaronder biedt.

In die zin is Taeke dus wel erg verdacht bezig. Blijkbaar heeft ook maar één persoon hoger dan 2345 euro geboden. Of het Taeke is weet je niet zeker want we zagen niet alles, misschien ging hij wel voor 10% van het bedrag in de pot... :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Ardan »

Geert schreef:
Ardan schreef:Waarom zou de Mol het maximale bedrag opschrijven? Het één na hoogste bedrag gaat eruit. Dan zou de Mol juist eerder 4100 of zo opschrijven want er is vast wel een kandidaat die 4150 doet.
Wat maakt het de mol uit welke vragen er uit gehaald worden? Doel voor de mol lijkt me om zoveel mogelijk geld uit de pot te halen. Dat bereik je door het hoogste bedrag op te schrijven
Nee, want het hoogste bedrag gaat sowieso niet uit de pot. Bij de vragen is er inderdaad geen belang.
Wat eventueel wel zou kunnen is dat de mol als laatste aan de beurt was. Dan kan hij inzien wat er allemaal geboden is en dan net boven het dan één na laagste bod gaan zitten om niet heel erg op te vallen.

Wat aan de andere kant wel opvallend is, is dat slechts één kandidaat meer dan €2345.- uit de pot wilde halen terwijl het totaal €4150.- is.. De groep is nogal loyaal aan elkaar (logisch in de beginfase). Maar ééntje niet.. zou dat de mol zijn? Nee, volgens de beredenering uit mijn eerste zin.
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door MdJ »

1) Als de laastste kandidaat die iets mag opschrijven, de mol zou zijn die alle blaadjes kan/gaat zien en er net iets boven kan gaan zitten om niet op te vallen... Voor wie zou dat opvallen? Er is immers geen volgende kandidaat meer..?

2) Ja, het is voor de mol in strategisch belang om zo hoog mogelijk te bieden. Lager zitten vergroot de kans dat iemand anders hoger gaat zitten (bijv. kandidaat: 4000, mol: 3900) dan wordt het bedrag van de mol dus het geldige bedrag) Had de mol wel maximaal geboden, had de kandidaat alsnog 4000 geboden en was het iig meer dan als de mol lager zou gaan zitten.
Bij twijfel: gebruik beton.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door huibe »

Als Taeke inderdaad 4150 heeft opgeschreven, kan dit ook een tactische manoeuvre zijn als kandidaat. Immers als een bedrag meerdere malen werd genoemd, dan zou het ongeldig zijn.

Verder kan de 2345 zomaar zijn opgeschreven door de Mol. Want door een bedrag met een 5 op te schrijven heb je bijna zeker een uniek bedrag.

Zou het een aanwijzing kunnen zijn? Volgens mij komt in de leader van het programma 678 voor.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Vinny »

Het is in ieder geval geen "volstrekt willekeurig getal" nee. :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

En welke kandidaat zit voor 678 in de leader?
Spoiler: show
Inderdaad, mijn hoofdverdachte Rop!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door BrengMe »

Het is alleen niet 678, maar 876.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door regenmaker »

JWM schreef:Inderdaad, mijn hoofdverdachte Rop!
Je ziet gewoon dingen om Rop verdacht me maken. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door JWM »

Uiteraard. Let op mijn woorden, Rop is de mol :P
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door regenmaker »

JWM schreef:Uiteraard. Let op mijn woorden, Rop is de mol :P
Misschien dat ik van Ellie afstap, als je me overtuigt. (A)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Z2N »

Ellie is weg! -o- :cry:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Wie is de Mol? (2016)

Bericht door Gekko123 »

Onverwachts voor velen. Ook voor mij, al stond ze bij mij niet heel erg hoog op het lijstje van verdachten. Had haar eerder ingeschat als een kandidaat met grote kansen op een finaleplaats.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 154 gasten