Het "probleem" is helemaal niet dat Abcoude 4x per uur een bus wil o.i.d. dus ik kan geen soep maken van wat je hier nu voorstelt.OmniLezer schreef:De wijziging van lijn 126 gaat zo terugschieten denk ik.
Of dan komt Syntus met zijn oplossing dat lijn 120 4x per uur via een ring gaat rijden.
Ik bedoel dan 2x/u door naar Utrecht en 2x/u ring Abcoude en dan terug naar Amsterdam.
Abcoude hoort tegenwoordig bij de gemeente Ronde Venen en het gemeentehuis van die gemeente ligt in Mijdrecht. Dus in die zin kan ik de gemeente Ronde Venen wel begrijpen, heel Abcoude moet straks naar de A2 wandelen om de bus naar het gemeentehuis te nemen.Roeland schreef:En het aantal reizigers tussen Abcoude en Mijdrecht zal nou ook niet de spuigaten uitlopen, dacht ik. Mocht dat wel een aanzienlijke groep zijn, dan zou Syntus kunnen overwegen om de 126 helemaal niet meer in Abcoude te laten stoppen (ook niet meer op die tochterige A2-halte waar toch niemand woont) en zouden ze een buurtbus kunnen inleggen van Mijdrecht, via Vinkeveen naar Abcoude station (dan hebben ze meteen de Abcoudse elite, die de 126 zo graag langs het station wilde hebben, te vriend gemaakt :D )
Maar al met al lijkt dat me best te overzien en lijkt een stop van lijn 126 alleen aan de A2 een goed compromis.
Buurtbuschauffeurs moeten ze al genoeg gaan zoeken volgens mij (A)