Gesloten station/Toekomstige stations

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Suus »

Mag/mogen er ook pagina's gemaakt worden over gesloten stations (zoals Soestduinen) of toekomstige stations/stations in bouw (Maarheze/Molenhoek/Amsterdam Science Park) gemaakt worden? Een stukje historie en lopende projecten zijn volgens mij ook zeer geschikt voor de wiki.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Daan »

Wat mij betreft wel. Lijkt me zeker interessant :-)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Fles »

Ik vind het opnemen van bepaalde buitenlandse stations minstens zo nuttig als het besteden van tijd aan iets a,ls Woerden Molenvliet, wat uiteindelijk toch niet doorgaat. :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Suus »

Zo'n opmerking heb ik in het verleden toch wel eens gemaakt over Bad Bentheim, en toen kreeg ik dit te horen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Fles »

Bee schreef:Zo'n opmerking heb ik in het verleden toch wel eens gemaakt over Bad Bentheim, en toen kreeg ik dit te horen
Nou, beetje kortzichtig verhaal m.i. maar goed, als de landsgrenzen zo hard zijn dan kunnen we ook wel stoppen met er energie in stoppen. Ik zal toch niet de enige zijn die NL wel zo'n beetje gezien heeft en geregeld het buitenland opzoekt. Het lijkt me gewoon niet meer dan logisch om dan van een aantal buitenlandse stations wat info op te nemen, toch? Het is voor heel veel mensen van belang om te weten wat je wel en niet kan doen of kopen op Oberhausen Hbf of Köln Deutz, denk ik. Waarom zou je daar niet een beetje elkaar in kunnen helpen? Het hoeft heus niet meteen verplicht een database te worden waar alle 5600 stations van Duitsland in staan, maar je kunt toch ergens BEGINNEN? :idea:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Dubbele P »

Als je dan ergens begint, zou ik dat doen met de buitenlandse stations langs de grensoverschrijdende lijnen. De oude, gesloten stations in Nederland verdienen echter ook zeker een plekje, als je het mij vraagt. :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Karl »

Dan mag elk bericht over NS Hispeed icm Brussel Zuid ook wel verwijderd worden. Wat je zegt Fles, je hebt meer aan iets over Berlijn Hbf dan over één of andere stopplaats bij drie bakstenen.
Het is een spectrum.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Fles »

Na ja wat mij betreft is alles op zich welkom. Iedereen kan een nieuw wiki artikel aanmaken over een station als dat nog niet bestaat. Waarom zou je daar keuzes in moeten maken? Begin gewoon en laat het groeien, dat was dacht ik het hele idee achter Wikipedia ooit :idea:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Wubbo »

Ik heb het topic nou 3x gelezen, maar nog nergens gelezen dat je geen informatie over het buitenland mag plaatsen. Ik lees wel een paar keer dat als iemand veel kennis heeft van (in het topic genoemde dwarsstraat) locomotieven in Azerbeidjan, niemand diegene tegenhoudt om dat te typen. Ik snap dus ook niet helemaal waar de discussie nu vandaan komt, maar als iemand me daarin kan verbeteren dan hoor ik dat graag.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Fles »

Mooi :pos:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Gesloten station/Toekomstige stations

Bericht door Chauf21 »

Het korte antwoord op beide vragen in dit topic is dus: Ja, dat mag.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten