Ah, heeft dus niks met capaciteit te maken.CamilleKreemers schreef:Sirvinniei, dit kan snel denk ik. ik denk namelijk dat lijn 80 meer reizigers vanuit Veenendaal, Renswoude en Scherpenzeel heeft dan lijn 82 uit Maarsbergen en Doorn kent. Ik zou anders ook niet weten waar het anders door komt.
Vraag: Stel dat Syntus later besluit om lijn 82 door te trekken naar Wijk naar Duurstede, is dit dan niet sneller voor de reiziger dan de route via Zeist?
Aan doortrekken van 82 dacht ik ook al, maar de directe verbinding tussen driebergen zeist en wijk bij Duurstede was verplicht volgens het PVE, en om nou 4x pu tussen doorn en wijk bij duurstede te gaan rijden is ook een beetje veel.
Waar ik trouwens nog aan dacht is om in plaats van de huidige route van 83 deze in te korten tot een rondje Veenendaal West, en niet meer door de bedrijventerreinen rijden (en daarvoor in de plaats de halte stationstraat noordelijker te plaatsen) waardoor je de reistijd van een half uurtje naar een kwartiertje kan worden verminderd. Kan je de hoeveelheid omlopen halveren.
- Spoiler: show