OVer je reiservaringen in januari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Vanochtend een overwegstoring tussen Alphen en Leiden. Het gevolg was dat de s19500 eruit gehaald was tussen Alphen en Leiden, dus mocht gaan koukleumen op het perron in Alphen. De trein uit Gouda was acht minuten te laat in Alphen maar de trein naar Leiden zes minuten dus dat streepte elkaar lekker weg. Vervolgens hele kuddes domme forensen die eerst het balkon gingen opvullen terwijl de coupé bovenin de VIRM nog niet eens halfvol was...

In Leiden was ik te laat voor de 700 maar gelukkig bood de van 7:49 4300 uitkomst. Uiteraard ging die rit ook niet helemaal vlekkeloos. Al met al was ik slechts vier minuten te laat bij de balie in het ziekenhuis en toen moest ik alsnog tien minuten wachten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door VIRM »

Tsja, gewoontjes van de HC.. In een van mijn vaste [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] 's uit Den Haag begint de HC vaak in de achterste bak van het voorste treinstel met de controle. En in een van mijn vaste [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] 's blijven de HC's lekker buurten bij een van de machinistencabines middenin de trein.

Vandaag weer eens feest met de 3325. Op de TBP op Zaandam stond hij aangegeven met +5, op de app met +2. Dus hij kwam met dacht ik +5 aankakken. Er ontbrak een treinstel dus het was al druk, en de HC hielp ook niet mee door bijvoorbeeld na het sluitsignaal wat extra reizigers in te laten stappen bij zijn deur. Bij de aansluiting op de Westtak hebben we even uit ons neus gepeuterd, opgetrokken en meteen een noodstop gemaakt. Aankomst op Schiphol was met +12.
Op Schiphol stond er op 5 een ICD en op 6 een trein naar Niet Instappen. Mijn [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] naar Den Haag vertrok volgens de AV op dat moment van 6. Toen de ICD weg reed versprong de AV naar spoor 5, en bij binnenkomst van de trein werd dit zelfs (alleen in het Nederlands) omgeroepen (de nonvisuele reisinfo op Schiphol is echt derdewerelds), ik zou bijna denken dat iemand meeleest vanuit de post Amsterdam. ;) Ergens in de Schipholtunnel reed Bee mij kennelijk tegemoet, alleen geen high-five kunnen geven natuurlijk. :P
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Wubbo »

VIRM schreef: Ergens in de Schipholtunnel reed Bee mij kennelijk tegemoet, alleen geen high-five kunnen geven natuurlijk. :P
Nee, een high five gaat lastig als je diep onder de grond zit ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

De uitgelopen werkzaamheden tussen Woerden en Gouda zorgden meer dan een uur na het einde van de storing nog steeds voor chaotische taferelen op spoor 8/10 in Gouda. De sprinter van 8:09 naar Den Haag stond op spoor 8 lange tijd stil om ingehaald te worden door de intercity van 8:19 naar Den Haag. De sprinter kon pas om 8:24 weg waardoor de intercity naar Rotterdam van 8:22 uiteindelijk met +8 wegreed. Die trein kwam in eerste instantie niet ver, namelijk tot de brughelling want men besloot de brug open te doen. Uiteindelijk gevolg: +13.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door ODRAIL »

Afgelopen zaterdag (16 januari 2016) werd station Rta om geroepen als "Station Rotterdam Alexanderpolder".
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daelea »

Door een handmatige omroep van de HC, of de automatische in een SLT of SGM?
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door waldo79 »

Bee schreef:De uitgelopen werkzaamheden tussen Woerden en Gouda zorgden meer dan een uur na het einde van de storing nog steeds voor chaotische taferelen op spoor 8/10 in Gouda. De sprinter van 8:09 naar Den Haag stond op spoor 8 lange tijd stil om ingehaald te worden door de intercity van 8:19 naar Den Haag. De sprinter kon pas om 8:24 weg waardoor de intercity naar Rotterdam van 8:22 uiteindelijk met +8 wegreed.
Ik zat in de sprinter, die een kwartier oponthoud had vanwege inzet van medisch personeel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Wubbo »

Ik wil de vanochtend van Den Haag naar Utrecht. Gelukkig zag ik al toen ik wakker werd dat er een storing was, dus iets harder doorgewerkt en op tijd weg, om vanaf Laan van NOI via Leiden te reizen. In Leiden was de pleuris uitgebroken, want er was ook een wisselstoring tussen Leiden en Hoofddorp. Dat leverde nog meer omreizigers op voor de intercity (door de conducteur consequent stoptrein genoemd) naar Utrecht, die voor het comfort natuurlijk met een VIRM-IV reed in plaats van een zesje. Ik hoop dat op Bodegraven nog iedereen mee kon... Onderweg nog wachten bij Zoeterwoude en Bodegraven en langzaam rijden bij Utrecht Leidsche Rijn, dus uiteindelijk met ongeveer +30 in Utrecht. Daar zag ik wat volgens mij de eerste IC naar Den Haag weer was om 07.44: een ICM-3. Dat paste zeker niet, en of die 6 bakken ICM naar Rotterdam voldoende waren vraag ik me ten zeerste af.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Afgelopen zaterdag (16 januari 2016) werd station Rta om geroepen als "Station Rotterdam Alexanderpolder".
Thom69 schreef:Door een handmatige omroep van de HC, of de automatische in een SLT of SGM?
In een ICM handmatig door de machinist.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door waldo79 »

Wubbo schreef:... Daar zag ik wat volgens mij de eerste IC naar Den Haag weer was om 07.44: een ICM-3. Dat paste zeker niet, en of die 6 bakken ICM naar Rotterdam voldoende waren vraag ik me ten zeerste af.
Ik heb me niet eens naar spoor 8 begeven, want om 7.44 uur een ICM-3 voorschotelen is bij voorbaat kansloos, zeker omdat er normaal 2x VIRM-IV rijdt :) Hopelijk ketst mijn claim daar niet op af...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door ODRAIL »

Dan moet je je claim goed onderbouwen :idea: :wink: .
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door waldo79 »

Door in de sprinter te blijven heb ik een +30 opgelopen en de IC zou me 26 minuten tijdwinst hebben opgeleverd. In feite een +4.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Etienne »

Het zou wellicht handig zijn als de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] / [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] op Amsterdam Centraal nog een vaste uitwijkmogelijkheid kregen. Omdat de 2114 vanochtend met +15 reed, moesten wij met de 2214 wachten bij de Singelgracht omdat perron 2a nog bezet was. Uiteindelijk 12 minuten later dan de officiële aankomsttijd stonden wij aan perron 7a. En de 2233 was uiteindelijk opgeheven. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Wubbo »

Ter compensatie van de korte trein van gisteren reed mijn (altijd erg rustige en op woensdag nog rustigere) ochtendtrein vandaag met 10 bakken VIRM in plaats van de geplande 8.
Op de terugweg mocht ik ¨genieten¨ van de verhalen van twee medereizigers, die uitgebreid met een club belden om te vertellen welk meisje ze daar zeker niet wilden ontmoeten (uiteindelijk gingen ze er niet heen, want de dames die er vanavond waren kwamen uit de Dominicaanse Republiek en Marokko en dat vonden ze maar niks). Daarop werd het plan gewijzigd in een bezoekje aan de plaatselijke rosse buurt, maar daarbij moesten natuurlijk uitgebreid de kwaliteiten van alle dames daar besproken worden.

Ik heb interessantere gesprekken gehoord in de trein, hoewel ik wel veel dingen heb gehoord vandaag die ik nog niet wist ;-).
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door verfmeer »

Etienne schreef:Het zou wellicht handig zijn als de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] / [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] op Amsterdam Centraal nog een vaste uitwijkmogelijkheid kregen. Omdat de 2114 vanochtend met +15 reed, moesten wij met de 2214 wachten bij de Singelgracht omdat perron 2a nog bezet was. Uiteindelijk 12 minuten later dan de officiële aankomsttijd stonden wij aan perron 7a. En de 2233 was uiteindelijk opgeheven. :N
Kan de 2200 dan niet in Leiden of Haarlem keren. Als de treinen toch zo dicht achter elkaar reden lijkt mij dat het beste. De 2200-trein kan dan de dienst overnemen waar de 2100 op zou moeten keren en andersom.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Michael »

Het valt me op dat 1916 structureel vertraging oploopt te Bd omdat er op zijn geplande vertrektijd (6:39) een goederentrein door Bd heen komt. Gisteren zelfs 2 goederentreinen waardoor de vertraging nog wat groter was maar waar de treindienstleider wel creatief mee om is gegaan om de vertraging enigszins te beperken. De eerste goederentrein werd via spoor 4 gestuurd gevolgd door de goederentrein die daar vlak achter zit gewoon via spoor 8 te sturen. Er staat sowieso 1 goederentrein gepland tussen aankomst van de 13615 en t 1916 en dat zou volgens het plan net moeten passen. In de praktijk past het dus niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Het is niet alleen die trein, er zijn meerdere treinen van de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] van Venlo naar Den Haag die ergens na Tilburg tegen een goederentrein oplopen en daar vervolgens met vertraging achter blijven hangen tot Dordrecht, waar de goederentrein naar het binnenspoor gaat voor de Kijfhoek. Meestal blijft de vertraging voor de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] beperkt tot minder dan vijf minuten en kan men tussen Dordrecht en Rotterdam met een beetje moeite er zo weer twee minuten vanaf rijden waardoor na Rotterdam de vertraging meestal weer ingelopen is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door JWM »

Waarom blijft het zo moeilijk om gewoon vier treinen van Schiphol naar Utrecht te rijden als er ergens bij Den Bosch een bovenleidingbreuk is -o-
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Michael »

Moeilijk. Volgens mij vooral vanwege DSSU aangezien daardoor heel veel wissels buiten gebruik zijn gesteld waardoor je niet heel makkelijk bij een annder perron kan komen om een trein te keren.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Wubbo »

Ik weet dat het hobby is om DSSU overal de schuld van te geven, maar het zou fijn zijn om dat alleen te doen als dat ook daadwerkelijk zo is. DSSU heeft hier namelijk helemaal niets mee te maken. Als je de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] op de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] zou keren kunnen beide series prima in Utrecht keren. Daarnaast zou je de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] ook leeg naar Geldermalsen kunnen rijden om daar te keren, of keren via OZ zoals 's avonds. Beide maatregelen werden ook voordat DSSU goed onderweg was al nooit uitgevoerd. In dit geval was keren in Den Bosch lastig, omdat er daar veel sporen buiten dienst waren vanwege de bovenleidingsbreuk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

's ochtends vroeg, waar het hier over ging, was dat zelfs nog lastiger omdat er toen überhaupt nog niks verder dan Zaltbommel reed. Maar keren in Geldermalsen kon uiteraard wel gewoon.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Milco »

Lijn 120 rijdt in Utrecht toch nog steeds naar busstation Centrumzijde? Gistermiddag kwam ik Ambassador 4160 tegen op het nieuwe busstation Jaarbeurszijde die "120 Utrecht Centraal" filmde. Wellicht een buiten dienst-rit vanaf Centrumzijde naar Jaarbeurszijde?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39166
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

120 rijdt naar Centrumzijde ja, maar is samen met lijn 50 de enige provincie-lijn aan die kant van het station. Koppelingen zijn gezien de stallingslocaties aan de westkant van de concessie ook best wel logisch t.b.v. wat variatie in de diensten. Dan kan je vanuit vestiging Uithoorn een rondje 120 - 102/103 - 123 rijden bijvoorbeeld.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Bluearrow »

Lijn 120 rijdt vanuit de stalling in Uithoorn en heeft volgens mij géén koppelingen met de lijnen 102/103/123, deze worden door de XX vestiging in Woerden gereden.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Ardan »

Ik kom hooguit één keer per jaar in Venlo en juist die éne keer dat ik er ben en een cruciale overstap moet halen moet nét tien minuten de stroom eraf donderen. Een paar minuten stilgestaan in Kaldenkirchen omdat we niet verder konden.. en hoppa, achterlichtaansluiting in Venlo op de boemel naar Nijmegen, waardoor ik niet meer in Deventer kon komen. Wel tot Zutphen, dus in de sprinter daarheen de HC's opgezocht, die hebben snel een taxi kunnen regelen en in Zutphen kwam die er al meteen aanrijden en bracht me ook nog naar huis (ik kon immers de fietsenstalling niet meer in). Totale schade 'slechts' +45 :)
In Arnhem kon ik trouwens nog wel naar moeders in het verre verre Winterswijk als ik dat had gewild (laatste vertrek 0:05), maar om kwart voor 12 nog naar Deventer willen? Neeee dat kan niet hoor! Ik vind al langer dat de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] een half uur te vroeg stopt met rijden..
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten