Ideeen voor dienstregeling 2016

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door SuperGhost »

Voor wat betreft de verbinding Zeeland<->Breda: met de versnelling van de IC Zwolle-Roosendaal kun je die hele knoop te Roosendaal mooi herzien.

Met een beetje geluk kun je voor die IC Zwolle-Roosendaal (3600) dan de volgende tijden krijgen:
.20-.22 Arnhem (= huidige vertrektijd in Arnhem)
.35-.37 Nijmegen
.05-.10 's-Hertogenbosch (= verknoping met de huidige 800)
.26-.28 Tilburg
.41-.43 Breda
.51 Etten-Leur
.02 Roosendaal

Als je de IC naar Zeeland dan met een kwartier verschuift (de 2600 door laten rijden naar Zeeland, i.p.v. de 2200), dan heb je in Roosendaal een mooie overstap die 3 tot 5 minuten duurt in plaats van de huidige 12 minuten. Dan heb je dat probleem al opgelost.


Voor de Zeelandlijn is het denk ik beter als de stations Rilland-Bath en Kruiningen-Yerseke dicht gaan. Die stations liggen te ver buiten de bebouwde kom en hebben sowieso al voortransport nodig (middels de huidige buurtbus). Dan kan dat voortransport ook tot station Krabbendijke.
Ter compensatie kan naast de bestaande buurtbus Yerseke-Kruiningen-Waarde-Gawege-Krabbendijke-Rilland-Bath (1x p/u) dan ook 1x p/u een reguliere bus Yerseke-Kruiningen-(Oostdijk)-Krabbendijke rijden (doorgetrokken busdienst Goes-Yerseke) die samen ongeveer een halfuursdienst vormen (deze reguliere bus zal iets sneller zijn). Als je dit slim aan pakt, kun je wellicht NS deels laten meebetalen aan deze wijzigingen, door de stations fysiek te laten liggen en NS alleen ontheffing van de bedieningsplicht van deze 2 stations te geven zolang ze mee blijven betalen. Zolang NS dan netto net iets meer profijt houdt dan de kosten, zullen ze dan vast wel mee willen werken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Meltrain »

Ik denk dat je het voortransport per fiets nogal onderschat. Zeker Kruiningen en Rilland liggen op een perfecte fietsafstand van die stations, terwijl station Krabbendijke een flink stuk verder ligt.
Alleen Yerseke ligt inderdaad een stuk verder (maar nog steeds slechts ongeveer een kwartier fietsen), dus vandaar dat die plaats nog steeds een reguliere busverbinding met Goes heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Z2N »

Yanaike schreef:
Z2N schreef:Daarom zou ik het liefste 1 stoptrein en 1 sneltrein zien (zo is het jaren geweest), maar de HRN-eisen zijn wat dat betreft teveel gericht op de Randstad. Ze hebben geen aandacht voor de bereikbaarheidsproblemen die ontstaan als men stations wil sluiten, om binnen de regels een treindienst sneller te maken.
Hier ben ik het niet met je eens. Ik vind dat de voorwaarde voor een treinstation is, dat het op zijn minst 2x per uur per richting door treinen moet worden bediend. Een bediening van 1x/per uur is gewoon geen aantrekkelijk reisproduct. Mijn voorstel zorgt voor een bediening van 2x/per uur op alle stations, zonder dat daar veel extra kosten tegenover staan.
Het punt is alleen dat er geen budget is voor extra kosten, van enige soort dan ook. Zeeland heeft geen geld voor bussen en het treinnet van NS is in Zeeland onrendabel. Als je dan reizigersgroei wil creëren kan dat het beste door de doelgroepen aan te horen, en die willen vanuit Vlissingen en Middelburg een snellere verbinding met de Randstad, terwijl de inwoners van de dorpen tussen Goes en Bergen op Zoom vooral bereikbaar willen blijven. Daarom denk ik dat een 1/1-model beter aansluit op de Zeeuwse situatie: De grote plaatsen hebben een kwartier kortere reistijd naar de rest van het land, zei het 1x per uur, de plaatsen tussen Goes en Bergen op Zoom blijven bereikbaar. De eventuele afname van het aantal reizigers door de terugschaling van 2 naar 1 trein per uur tussen Bergen op Zoom en Goes wordt dan ruimschoots gecompenseerd door de snellere verbinding naar de Randstad.

Overigens deel ik je mening niet dat 1x per uur automatisch géén aantrekkelijk product is, als de aansluitingen op andere lijnen goed zijn kan het al een stuk beter zijn dan de huidige situatie, waarbij er in plaatsen als Goes en Middelburg buslijnen zijn die van het station wegrijden als de trein net aan komt rijden... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Widejo »

Ik snap niet dat NS de situatie niet aanpakt als de dienstregeling zoals hij nu is voor 3 jaar nog steeds onrendabel is. Het is duidelijk dat het zwaartepunt ligt op Goes en Bergen op Zoom. Een station als Lage Zwaluwe word nog beter bediend...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Hainje »

Widejo schreef:Ik snap niet dat NS de situatie niet aanpakt als de dienstregeling zoals hij nu is voor 3 jaar nog steeds onrendabel is. Het is duidelijk dat het zwaartepunt ligt op Goes en Bergen op Zoom. Een station als Lage Zwaluwe word nog beter bediend...
Voor je het weet heb je weer Kamervragen en worden er nog moeilijker uitvoerbare alternatieven opgelegd. :P
🍉
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door SuperGhost »

Widejo schreef:Ik snap niet dat NS de situatie niet aanpakt als de dienstregeling zoals hij nu is voor 3 jaar nog steeds onrendabel is. Het is duidelijk dat het zwaartepunt ligt op Goes en Bergen op Zoom. Een station als Lage Zwaluwe word nog beter bediend...
omdat NS al zo min mogelijk treinen daar laat rijden, een meer rendabele dienst op die lijn is gewoon niet mogelijk, omdat je dan niet meer aan de concessie-eisen voldoet. NS heeft een aantal jaar geleden al geopperd voor sluiting van een paar stations, maar dat mocht niet.
Lage Zwaluwe is natuurlijk een valse vergelijking, omdat dat station gewoon het geluk heeft dat daar 2 vervoersstromen samen vallen. Dat weet je zelf ook best wel.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Vinny »

Bee schreef:HUH? Jij stelt zelf voor om de treindienst voor de vier kleine Zeeuwse stationnetjes naar de provincie over te dragen en dan ga je mij ervan beschuldigen dat ik geld over de balk wil gooien? Ga even ergens anders je eigen glazen ingooien, wil je. :X
Ik begrijp deze felle reactie in het geheel niet. Als er een extra treindienst moet worden ingelegd om de stations te bedienen dan vind ik dat de provincie daar dan voor moet opdraaien. Het is een voorziening voor de inwoners van de provincie zelf. Ik zie geen reden om aan te nemen dat een provinciale exploitatie significant duurder is. Sterker nog, omdat er aan regionale treindiensten vaak minder hoge eisen worden gesteld (bijv. éénmansbediening) kan het vaak zelfs goedkoper dan onder de HRN-concessie (NS).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Widejo »

Met betrekking tot bovenstaande discussie, er is hoop!
http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op- ... -1.5650302

Er is al snel een reactie... http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/s ... -1.5650034
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door SLToilet »

Het is weer mooi voer voor discussie. De huidige dienstregeling is het gewoon níét, de oude dienstregeling was ook niet alles maar wellicht beter dan nu. Twee nep-IC's per uur door een verlaten landschap, altijd uitgevoerd met megagrote VIRM's. Diezelfde mensen kun je ook kwijt in twee losse ICM's (ik pak het puur theoretisch aan, even los van de randstedelijke drukte tussen Roosendaal en Lelystad) plus twee FLIRT's, maar de bezettingsgraad blijft laag. Als je al overgaat op drie treinen, tweemaal ICM (waarvan één voor een echte IC en de andere voor een nep-IC, à la Friesland) en éénmaal een FLIRT wordt het relatief gezien al een stuk drukker in de trein. Alleen personeelskosten blijven hoog maar de andere kosten (stroom, schoonmaken, enzovoorts) zijn lager. Dan maar een trein minder naar de Randstad (maar naar Roosendaal hetzelfde aantal) vanuit pakweg Arnemuiden en een lichtelijk onregelmatig patroon. Voor een stadje als Goes zijn er dan drie treinen, twee naar de randstad en één echte IC. Andere ideeën zoals de sprinter doortrekken naar Bd (plus een tweede sprinter Rsd-Bd en meer stations op die lijn) laat ik hierbij even links liggen, al kun je ze misschien niet los van elkaar zien.

- IC Vs-Rsd-Asd-(Lls)
- Nep-IC Vs-Rsd-Asd-(Lls)
- Spr Vs-Rsd (ma-vr 6-20)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door reisthijs »

JE zou misschien de kosten wat drukken door kleinere treinen in te zetten in Zeeland, maar je hebt hoe dan ook meer personeel nodig als je meer treinen wilt laten rijden. Dus de vraagt blijft, wie gaat dat betalen.
SLToilet schreef:Diezelfde mensen kun je ook kwijt in twee losse ICM's (ik pak het puur theoretisch aan, even los van de randstedelijke drukte tussen Roosendaal en Lelystad)
Tja, het is een mooie theorie maar in de praktijk zit je voorlopig vast aan een koppeling met een Randstedelijke dubbeldeks IC, als je die zo gewenste doorgaande verbinding wilt bieden.

En met voorlopig bedoel ik: tot de komst van ICNG. Want dan zou je de ICd Amsterdam-Rotterdam door kunnen trekken via Dordrecht en Roosendaal naar Zeeland, en op het laatste stuk met een los enkeldeks treinstel rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Widejo »

Vooral mooi dat verschillende partijen gelijk het financiële vraagstuk naar voren schuiven. De provincie Zeeland wilt m.b.t. dit onderwerp gewoon veel voor weinig. Ik vind het zelf lastig te bepalen, ik reis dagelijks naar Vlissingen en het is geen genot. Dat er moet wat gebeuren is duidelijk.
Het discussiepunt is gewoon het aantal "te kleine - onrendabele" stations die 2 x per uur moeten worden aangedaan: sluiten of behouden?

Wellicht kunnen Rilland-Bath, Krabbendijke en Kapelle-Biezelinge vervangen worden door een uitgebreider Kruiningen-Yerseke met een aantrekkelijke P+R mogelijkheid en goed aansluitend busvervoer vanuit Kruiningen-Yerseke? Daarnaast een uitbreiding van het busvervoer tussen Kapelle-Biezelinge en Goes. Dat is dan een oplossing voor Bergen op Zoom- Goes, dan kan de eerder genoemde sprinter Goes-Breda als idee komen te vervallen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Klaasje »

Het probleem is dat we zo'n doel als 2 x per uur rücksightlos toepassen waardoor je dit soort dilemma's krijgt. Op dit soor trajecten is een alternerende bediening veel beter, al dan niet aangevuld door een stoptrein in de ochtendspits.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Jef400 »

Is het een mogelijkheid Zeeland los te koppelen van het hoofdrailnetwerk?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Widejo »

JeffreyMeijer schreef:Is het een mogelijkheid Zeeland los te koppelen van het hoofdrailnetwerk?
Waarschijnlijk. Maar dat is onwenselijk en daar gaan de provincie Zeeland en de Gem. Bergen op Zoom zeker niet mee akkoord. De directe verbinding Randstad (Schiphol)-Zeeland is een plicht en de 2 x p.u. is een plicht.

Verder zie ik voor de reistijd niet echt voordelen. Ik associeer regionale spoorlijnen voornamelijk met meer stationsopeningen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Jef400 »

Dan blijven we dus in cirkeltjes praten :Y
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door waldo79 »

De verbinding met Schiphol kun je hooguit als wens betitelen, zeker geen plicht (A)
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Widejo »

waldo79 schreef:De verbinding met Schiphol kun je hooguit als wens betitelen, zeker geen plicht (A)
Is dat niet als eis gesteld vanuit de provincie Zeeland aan NS voor financiële bijdragen? Dat was zover ik weet de reden voor het wijzigen van 'via Haarlem' terug naar 'via Schiphol'.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Z2N »

Zeeland betaalt geen cent aan NS, vandaar de minimale dienstverlening.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door ArrivaBas »

Widejo schreef:
waldo79 schreef:De verbinding met Schiphol kun je hooguit als wens betitelen, zeker geen plicht (A)
Is dat niet als eis gesteld vanuit de provincie Zeeland aan NS voor financiële bijdragen? Dat was zover ik weet de reden voor het wijzigen van 'via Haarlem' terug naar 'via Schiphol'.
Ik heb zo het idee dat de verbinding met Schiphol daarmee gewoon stom toeval is :Y
Widejo schreef:Vooral mooi dat verschillende partijen gelijk het financiële vraagstuk naar voren schuiven. De provincie Zeeland wilt m.b.t. dit onderwerp gewoon veel voor weinig. Ik vind het zelf lastig te bepalen, ik reis dagelijks naar Vlissingen en het is geen genot. Dat er moet wat gebeuren is duidelijk.
Het discussiepunt is gewoon het aantal "te kleine - onrendabele" stations die 2 x per uur moeten worden aangedaan: sluiten of behouden?

Wellicht kunnen Rilland-Bath, Krabbendijke en Kapelle-Biezelinge vervangen worden door een uitgebreider Kruiningen-Yerseke met een aantrekkelijke P+R mogelijkheid en goed aansluitend busvervoer vanuit Kruiningen-Yerseke? Daarnaast een uitbreiding van het busvervoer tussen Kapelle-Biezelinge en Goes. Dat is dan een oplossing voor Bergen op Zoom- Goes, dan kan de eerder genoemde sprinter Goes-Breda als idee komen te vervallen.
Wat wil je hier dan doen met Arnemuiden en Vlissingen Souburg. Als die Sprinter toch in Zeeland is, waarom dan niet door naar Vlissingen. :idea:
Overigens komt er in mijn voorstel (weer) een 'Echte IC' in Zeeland en ga je terug naar oude tijden met een [serie=Stoptrein|2016|Vlissingen - Roosendaal12100[/serie] en een [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] (nu [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie]).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door starx »

Volgens mij had het switchen van de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] een paar jaar geleden een andere reden. Namelijk dat er in Leiden anders een conflict zou ontstaan in de dienstregeling.
Verder is het niet zo dat NS volgens de concessie verplicht is om de Zeeuwse lijn met de Randstad te verbinden, wel om ieder station 2x/u te bedienen.

Dat laatste lijkt me in het geval van Zeeland het eigenlijke probleem. Voor de meeste stations tussen Goes en Bergen op Zoom zou een uurdienst ruim voldoende zijn, zelfs in de spits.

Verder nog wat andere zaken die meespelen:
- De trein geeft in Zeeland een bijzonder slecht dekking. Daardoor is de provincie veel geld kwijt aan het bieden van OV aan (grotere) plaatsen zonder station. Dit speelt in andere provincies veel minder. Daardoor heeft Zeeland weinig geld "over" om een snellere trein te subsidiëren.
- Zeeland wil absoluut geen stations sluiten. Waarschijnlijk ook omdat ze dan zelf voor een alternatieve busverbinding moeten opdraaien.
- Het spoor in Zeeland is voor de richting Rotterdam slecht concurrerend met de auto, vanwege de enorme omweg.

Dus ik begrijp dat de provincie geen bakken met geld heeft en dat dat niet uit gierigheid is en ik begrijp ook dat NS niet meer treinen gaat laten rijden dan ze verplicht zijn.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat er in de concessie-eisen een uitzonderingsclausule komt voor de kleine stations aan de Zeeuwse lijn, zodat die maar 1x/u bediend hoeven te worden. Tegenover deze "verlichting" kan dan een proportionele eis van de provincie worden gezet.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door waldo79 »

- Het spoor in Zeeland is voor de richting Rotterdam slecht concurrerend met de auto, vanwege de enorme omweg.
Over de weg is het anders ook niet supersnel over de A58 en A4 langs Bergen op Zoom. De route via de Dammen kun je allerminst een alternatief noemen :')
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Widejo »

ArrivaBas schreef: Wat wil je hier dan doen met Arnemuiden en Vlissingen Souburg. Als die Sprinter toch in Zeeland is, waarom dan niet door naar Vlissingen. :idea:
Vlissingen Souburg als IC-stop laten geeft in principe ook in een nieuwe opzet niet veel verschil qua tijd en gemak. Arnemuiden daarentegen wel een stop die heroverwegen dient te worden. Al denk ik dat eventuele stationssluiting in het conservatieve Arnemuiden wat meer teweeg brengt als in de andere kernen. Het idee van een extra sprinter tussen Goes en Breda is naar mijn mening een goed alternatief tegen stationssluitingen met name tussen Bergen op Zoom en Goes, eventueel doortrekken naar Vlissingen is dan alleen om Arnemuiden op te vangen?
Met de sprinter kan ook wellicht Etten-Leur geschrapt worden als IC-stop.. maar dat is weer een andere discussie.

Ik zie het volgende voor mij.
2 x per uur: Intercity Vlissingen - Lelystad Centrum. (Vlissingen > Souburg > Middelburg > Goes > Kruiningen-Yerseke "Reimerswaal" > Bergen op Zoom > Roosendaal en verder)
Sluiten van Arnemuiden / Kapelle-Biezelinge / Krabbendijke / Rilland-Bath.
Herinrichten van Kruiningen-Yerseke tot station Reimerswaal, transferium/P+R ter opvanging van wegvallen Krabbendijke en Rilland-Bath.
Opzetten van busverbinding Goes > Kapelle-Biezelinge ter opvanging van wegvallen Kapelle-Biezelinge.
Opzetten van busverbinding Middelburg > Arnemuiden > (Lewedorp) ter opvanging van wegvallen Arnemuiden
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door ArrivaBas »

Widejo schreef:Ik zie het volgende voor mij.
2 x per uur: Intercity Vlissingen - Lelystad Centrum. (Vlissingen > Souburg > Middelburg > Goes > Kruiningen-Yerseke "Reimerswaal" > Bergen op Zoom > Roosendaal en verder)
Sluiten van Arnemuiden / Kapelle-Biezelinge / Krabbendijke / Rilland-Bath.
Herinrichten van Kruiningen-Yerseke tot station Reimerswaal, transferium/P+R ter opvanging van wegvallen Krabbendijke en Rilland-Bath.
Opzetten van busverbinding Goes > Kapelle-Biezelinge ter opvanging van wegvallen Kapelle-Biezelinge.
Opzetten van busverbinding Middelburg > Arnemuiden > (Lewedorp) ter opvanging van wegvallen Arnemuiden
Ik hoop dat we geen stations gaan sluiten, want dan wordt het OV nog minder aantrekkelijk. Je kan wel busjes laten rijden, maar zitten mensen uit Krabbendijke en Rilland te wachten op een omweg via Goes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door Widejo »

Krabbendijke en Rilland-Bath kunnen worden bedient door een busverbinding met het nieuwe 'Reimerswaal'.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Ideeen voor dienstregeling 2016

Bericht door ArrivaBas »

Het probleem in jouw idee is dat je de inwoners van Rilland, Bath, Krabbendijke en Arnemuiden opzadelt met (veel) extra reistijd. Het OV in die dorpen en de verbinding met de Randstad/Schiphol gaan enorm achteruit met jouw plan, en als je het gebruik van het OV wilt stimuleren, moet je voor snelle en goede verbindingen zorgen met zo min mogelijk overstappen, want anders zullen die mensen de auto pakken, omdat de auto dan net wat sneller is via Dinteloord (was-ie sowieso al) als de trein en bus via Goes en Dordrecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten