Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Michael »

Die bij mij in het dorp is een franchise in ieder geval.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door JWM »

Ik was laatst in een Jumbo toen de belegen mevrouw aan de kassa heel demonstratief een zakje omhoog hield omdat ze geen sticker kon vinden. Weet ik veel dat ik zelf moet afwegen. Doei Jumbo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Durashift schreef:Dat de Plus in Amersfoort centrum nu ook (of al een paar maanden) een 'verse' suhsi afdeling heeft.. komt volgens mij meer omdat Albert Heijn dit ook in bepaalde filialen heeft gerealiseerd.
Ben er niet zo blij mee.. het is ten koste gegaan van het vlees assortiment..naar mijn indruk.
Iets van twee maanden is die sushi-afdeling er nu. Is trouwens volgens mij niet ten koste gegaan van het vleesassortiment, dat is nu alleen wat anders qua koelingen ingedeeld. Ben zelf alleen nog wel steeds aan het zoeken omdat de indeling van die koeling nogal anders is dan voorheen, maar vond vanmorgen nog een artikel wat ze nu ook per stuk i.p.v. per twee hadden, dat kwam mooi uit.

Overigens hebben ze sinds die sushi-afdeling er is ook een uitgebreid assortiment aan vis. Er is nu ook een hele koeling vol visproducten vers uit eigen frituur (dingen als kibbeling, lekkerbekjes, inktvisringen, gepaneerde krabbenpootjes en nog meer) toegevoegd.
Denk trouwens dat het niet echt is omdat AH het ook heeft hoor dat ze nu die sushi-afdeling hebben. Eerder meeliften op de trend want er zitten al iets van vier zaken met sushi in de directe omgeving van die Plus.
Om nog ff door te 'zeiken'.. het koffieapparaat bij die Plus doet het meer niet dan wel als ik daar kom.. Heb de inruk dat dit soms 'bewust' is omdat er misschien wat te veel 'gratis' bakkies werden gehaald. :)
Haha, ben ik niet de enige die het opvalt. Dat apparaat moet wel brandschoon zijn zo vaak zie ik het bordje staan dat het wegens schoonmaakwerkzaamheden buiten gebruik is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Bij Jumbo zijn praktisch alle winkels die eerst Super de Boer of C1000 waren een franchise.
Oh dan is in ieder geval één Jumbo een franchise (Tilburg Amer).
🍉
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door MdJ »

JWM schreef:Als je wil afrekenen in een doorsnee winkel krijg je ook vaak de vraag 'deze maar doen?' Nee, ik vond het gewoon leuk hiermee in de rij van de kassa te gaan staan -o-
In combinatie met handgebaren naar de producten die je koopt, is het bij mij de manier om te vragen wat nou weer van welke klant is...

Bij mij op het werk heb je aan beide kanten van de kassa de gelegenheid om de plantjes/bloemen in te pakken (tasje, papier, folie e.d.). Als je dan in je eentje achter de kassa staat, loop je dus steeds van inpakplek1 naar inpakplek2, zodat je niet hoeft te wachten totdat oma alle spullen weer heeft gepakt. Soms legt er iemand even iets neer "ik pak nog even dit en dat", of "ik zet het even neer; het is zo zwaar" of "Ik zet het even neer, het is zo onhandig". Maar dan ben ik alles op de kassa aan het aanslaan -dan weet ik allang niet meer welk gezicht bij welke plantjes/bloemen horen- en moeten ze ineens 30 euro afrekenen "voor alleen een bosje met 10 roosjes" :evil:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Heb het in 5 jaar tijd nooit eerder meegemaakt, maar blijft toch behoorlijk slordig... Net maar even wat vlees teruggebracht dat al twee dagen voor de aankoopdatum over de datum bleek te zijn. (9 december gekocht, TGT was 7 december 2015) Die was duidelijk gemist, want een 25% korting-sticker zat er ook niet op.
De medewerkster van de klantenservice schrok er ook van en had zo'n beetje al geld terug gegeven voordat ze kon vragen of ik toevallig nog een kassabon ervan had. Al was die in dit geval ook niet nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door webguy »

Ach, ik had nog niet verteld over de ducktape in m'n salade in een restaurant laatst...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Vertel verder? :D
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door webguy »

Er zat iets zilvers in... Dus die werd snel vervangen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door JWM »

Heb het in 5 jaar tijd nooit eerder meegemaakt, maar blijft toch behoorlijk slordig... Net maar even wat vlees teruggebracht dat al twee dagen voor de aankoopdatum over de datum bleek te zijn.
Waarom koop je het dan überhaupt :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Daniel »

Tja, gevalletje over het hoofd gezien. Ik let over het algemeen wel op de datum om rekening te houden met het moment waarop ik het wil eten.
Daarnaast verwacht je natuurlijk ook geen artikelen in het schap met een TGT-datum die niet minstens een dag later ligt (want is het te gebruiken tot de dag waarop je het koopt dan is het veelal met 25% korting)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Ik zag gisteren bij een Edeka in Mülheim twee geniale dingen.

Ding 1: Een stuk vóór de kassa, ter hoogte van waar de schappen begonnen, hing een bel aan het plafond met een bordje erbij 'Komt de rij tot hier, luid dan de bel en er komt iemand aan om een extra kassa te openen'.

Ding 2: Ik gaf uit gewoonte mijn poet aan de caissière, maar het moest dus in een bakje worden gedaan naast het pinapparaat. Het geld werd ingeslikt, machientje dacht even na en toen kwam automagisch mijn wisselgeld eruit rollen.

Zouden we hier ook moeten doen :D
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Aking »

Dat eerste heb ik in Nederland ook wel eens gezien, heeeeeeeeul lang geleden.

Maar volgens mij is AH al geruime tijd van het hele "3 in rij kassa erbij" principe afgestapt, omdat ze het vaak niet waar maakten :')
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Jef400 »

Ardan schreef:Ik zag gisteren bij een Edeka in Mülheim twee geniale dingen.

Ding 1: Een stuk vóór de kassa, ter hoogte van waar de schappen begonnen, hing een bel aan het plafond met een bordje erbij 'Komt de rij tot hier, luid dan de bel en er komt iemand aan om een extra kassa te openen'.

Ding 2: Ik gaf uit gewoonte mijn poet aan de caissière, maar het moest dus in een bakje worden gedaan naast het pinapparaat. Het geld werd ingeslikt, machientje dacht even na en toen kwam automagisch mijn wisselgeld eruit rollen.

Zouden we hier ook moeten doen :D
Wat moet je nou in Mülheim? De kleingeldmachine heb ik overigens vorig jaar al in het grote winkelcentrum in de Wuppertalse binnenstad gezien. In 2014 was dat overigens.
Laatst gewijzigd door Jef400 op vr 22 jan 2016, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Aking »

JeffreyMeijer schreef:
Ardan schreef:Ik zag gisteren bij een Edeka in Mülheim
Wat moet je nou in Mülheim?
Naar de Edeka gaan, gok ik (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Ding 2: Ik gaf uit gewoonte mijn poet aan de caissière, maar het moest dus in een bakje worden gedaan naast het pinapparaat. Het geld werd ingeslikt, machientje dacht even na en toen kwam automagisch mijn wisselgeld eruit rollen.
Deze machines komen in Nederland ook op diverse plekken voor, voornamelijk bij de Jumbo. Briefgeld geef je nog wel aan de caissière.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Wubbo »

Ardan schreef:Ik zag gisteren bij een Edeka in Mülheim twee geniale dingen.

Ding 1: Een stuk vóór de kassa
Hier stopte ik met lezen ;-)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Aking »

Jij ziet stukken meestal alleen achter de kassa?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Wubbo »

Meestal zie ik ze helemaal niet in de supermarkt...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door JWM »

De woordgrapjes van Wubbo zijn echt, euh, erg leuk ofzo.
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Mr-W »

Ardan schreef:Ding 2: Ik gaf uit gewoonte mijn poet aan de caissière, maar het moest dus in een bakje worden gedaan naast het pinapparaat. Het geld werd ingeslikt, machientje dacht even na en toen kwam automagisch mijn wisselgeld eruit rollen.

Zouden we hier ook moeten doen :D
Jan de Groot, de Bossche Bollenwinkel in Den Bosch heeft zo'n ding 8-) .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Aking schreef:
JeffreyMeijer schreef:
Ardan schreef:Ik zag gisteren bij een Edeka in Mülheim
Wat moet je nou in Mülheim?
Naar de Edeka gaan, gok ik (A)
Inderdaad, tijdens een overstap :P Het station is toch wel de grootste droefheid van alle Hbf's die ik ken, maar dat winkelcentrum dat eraan vast zit is groot!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Ardan »

Bee schreef:
Ardan schreef:Ding 2: Ik gaf uit gewoonte mijn poet aan de caissière, maar het moest dus in een bakje worden gedaan naast het pinapparaat. Het geld werd ingeslikt, machientje dacht even na en toen kwam automagisch mijn wisselgeld eruit rollen.
Deze machines komen in Nederland ook op diverse plekken voor, voornamelijk bij de Jumbo. Briefgeld geef je nog wel aan de caissière.
Hier kon je ook biljetten indoen :)
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Jef400 »

Ardan schreef: Inderdaad, tijdens een overstap :P Het station is toch wel de grootste droefheid van alle Hbf's die ik ken, maar dat winkelcentrum dat eraan vast zit is groot!
Ik vind het ergens wel weer wat hebben. Ik sta liever op Mülheim/Ruhr dan op Duisburg met de lekkende kap. Love-paradedramatunnel. Gigantische afstand lopen naar het metrostation. Ook de ligging tussen de betonnen viaducten vind ik wel wat hebben.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #3

Bericht door Zugführer »

Ardan schreef:Ding 2: Ik gaf uit gewoonte mijn poet aan de caissière, maar het moest dus in een bakje worden gedaan naast het pinapparaat. Het geld werd ingeslikt, machientje dacht even na en toen kwam automagisch mijn wisselgeld eruit rollen.

Zouden we hier ook moeten doen :D
In Zweden zijn die dingen de standaard. Echt elke supermarkt die ik daar bezocht heb had ze. Best handig inderdaad :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten