Ja, ik en andere reizigers hebben al vele berichten en dito klachten gestuurd over de nieuwe dienstregeling van Lijn 44,45 & 47. Men reageerde aanvankelijk behoorlijk laconiek en leek de klachten gewoon van zich af te schuiven want de opdrachtgever heeft het goedgekeurd. Oftewel, jammer voor jullie maar de reistijd Tiel-Wageningen is op papier versnelt. Dat Lijn 44 & 45 bijna nergens op aansluiten en dat de officiële aansluitingen krap zijn maakt blijkbaar niks uit want die worden afgedaan als 'individuele reizigerswensen'. Men zag op een gegeven moment in dat er toch iets niet goed was gegaan met de communicatie. Dit werd toen afgedaan als een kleine 'miscommunicatie' naar de reizigers, ROCOV Gelderland en de betrokken gemeenten toe. Dat individuele reizigers, reizigersorganisatie ROCOV Gelderland en de politieke partijen Arriva 1,5 tot 2 maanden van te voren al op de problemen had gewezen werd vervolgens afgeschreven als 'te laat'. Nu de provincie op aandringen van reizigers en de politiek over de schouder meekijkt wordt er overigens iets 'normaler' gereageerd.sirvinniei schreef:Heeft iemand al een bericht gestuurd naar arriva? Hoe reageerden ze?
Het blijven vooral dit soort standaard reacties:
"Bedankt voor de toelichting. Ik heb je signaal intern doorgegeven zodat er naar het materieelinzet gekeken kan worden. Ik kan je aangeven dat we de dienstregeling zoals die nu wordt gereden continu monitoren. Als er structureel sprake is van drukte zullen we bekijken of een aanpassing in de dienstregeling noodzakelijk is."
"Ik heb je klacht intern doorgegeven aan de manager van de desbetreffende regio. Ik hoop dat je snel verbetering gaat merken."
"Ik heb je melding meteen intern doorgegeven aan de desbetreffende afdeling. Excuses voor het ervaren ongemak."
De volgende beelden tonen wel aan dat de reizigersaantallen behoorlijk onderschat zijn, waarschijnlijk door in de cijfers de vakanties mee te nemen (de beelden zijn geen excessen maar dit is dagelijks het geval tussen pakweg 7:00-9:00 en 15:00-18:00):
Situatie in de spits op Lijn 47: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Situatie in de spits op Lijn 44/45: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Wel eens? Dit gaat dagelijks om een flink aantal ritten in de spitsuren en dit gaat binnenkort veel erger worden als de werkzaamheden aan de Rijnbrug van start gaan... Bovendien zijn de aansluitingen vrijwel overal slecht. Bijvoorbeeld in Rhenen (aansluiting Sprinter naar Veenendaal & Utrecht, Lijn 80 naar Veenendaal), in Wageningen (aansluiting Lijn 84/88 naar de onderwijsinstellingen in Wageningen en Ede, Lijn 352 naar Arnhem Centraal), in Tiel (aansluiting Sprinter naar Geldermalsen & Utrecht, Lijn 42 naar Druten & Nijmegen).The Greyhound schreef:Het aantal passagiers rechtvaardigde (in de ogen van de provincie) niet meer een 30 minuten dienst van Tiel naar Wageningen. Nu is er 1x per uur een directe bus en 1x per uur een bus die er wat langer over doet maar met een overstap in Kesteren nog steeds een snelle verbinding tussen Wageningen en Tiel biedt. Helaas gooit de verkeersdrukte rondom de brug bij Rhenen wel een roet in het eten bij het halen van deze aansluiting.CamilleKreemers schreef:Wat is de gedachte achter de tijdswijziging dan?