Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door wouter15 »

Volgens mij gaat er ergens iets mis bij Utrecht CS Centrumzijde. Daar worden de lijnen 51 en 251 aangegeven als "rijdt niet" terwijl deze lijnen wel rijden. En ook staan deze lijnen nog aangeven op halte B4 terwijl de nieuwe halte B9 is.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Daar zit een oorzaak/gevolg in. Er staat een bericht op perron B4, dat de DRIS daar geen vertrektijden moet laten zien en daardoor staat die als "Rijdt niet" in de app. Is overigens al sinds begin-december zo en was daar niet geheel blij mee toen al. Maar heb bij uitzondering bericht van Qbuzz aangepast zodat ie niet meer vertrektijden weggehaald nav andere email
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Ik merkte vandaag dat, als je op de Amersfoortse "ringlijnen" een rit aantikt in het overzicht bij een halte, de app naar de 1e keer dat die halte voorkomt scrollt. In dit geval is dat echter niet persé de juiste halte. Bv. op lijn 4 bij halte "Amersfoort, Tamboerijnstraat" scrollt de app in de informatie over die rit altijd naar de halte Tamboerijnstraat richting Kattenbroek, ook als je een rit richting CS aantikt.

Voornaamste oorzaak is hier natuurlijk dat Connexxion gewoon raar doet met die lijnen die op 99% van de route geen ringlijn zijn maar alleen op het uiteinde, waardoor de halte twee keer voorkomt. Maar naar de juiste halte scrollen zou wel praktisch zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Zal er naar kijken, moet te rgeleen zijn
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

Als er twee haltes zijn samengevoegd, maar een bus op beide haltes stopt, worden ook beide tijden weergegeven. Het lijkt me handiger om alleen de eerste aankomsttijd en de laatste vertrektijd te laten zien. In dit geval is het lijn 80 Westerhaar-Almelo, die zowel stopt bij de uitstaphalte van het station als de normale halte.

Afbeelding
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door n-evo »

Heb sinds kort een NVIDIA SHIELD K1 tablet met Android 6.0 en OV info. Ik vroeg me af, als ik de upgrade aanschaf (geen reclames) kan ik die na een system restore of bij het verwijderen van de app nadien wel weer herstellen? Op iOS is dit gewoon mogelijk met in-app aankopen, maar geen idee hoe dit met Android werkt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door webguy »

Aankopen bij Android zijn gekoppeld aan je Google Account, dus ja, je kan dat gewoon terugzetten.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door n-evo »

webguy schreef:Aankopen bij Android zijn gekoppeld aan je Google Account, dus ja, je kan dat gewoon terugzetten.
Top. Bij iOS apps heb je meestal een knopje zitten van 'in-app aankopen herstellen' of iets in die richting. Zag hier hier niet zitten. Vandaar. :pos:

Jammer dat er geen iOS versie van OVinfo is trouwens. Onwikkeling van OV staat compleet stil. Bus & Trein vind ik qua layout niet prettig, dat en het feit dat alle haltes een bussymbool hebben. :(
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8798
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag even geïnstalleerd op mijn S4 mini. Ik vind de app zeer netjes. Opvallend detail is dat de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] volgens de app compleet met GTW 2/6 rijdt, terwijl ik toch echt 2/8 zie rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Suus »

ArrivaBas schreef:Vandaag even geïnstalleerd op mijn S4 mini. Ik vind de app zeer netjes. Opvallend detail is dat de [serie=Stoptrein|2016|Gorinchem - Dordrecht36800[/serie] volgens de app compleet met GTW 2/6 rijdt, terwijl ik toch echt 2/8 zie rijden.
Informatie van andere treinvervoerders dan NS is wat voor de dienst staat gepland, niet wat er daadwerkelijk rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Stefan »

n-evo schreef:Jammer dat er geen iOS versie van OVinfo is trouwens. Onwikkeling van OV staat compleet stil. Bus & Trein vind ik qua layout niet prettig, dat en het feit dat alle haltes een bussymbool hebben. :(
Zelfde hier inderdaad, heb wel eens feedback gegeven via Twitter en 't formulier, maar nooit iets over gehoord.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Aking »

Wat is het beleid of de logica achter het splitsen van haltes? en doe je dat zelf of krijg je dat zo aangeleverd?

De halte Binnenstad in IJsselstein is namelijk gesplitst, terwijl dit toch redelijk 1 halte is (zit 20 meter tussen ofzo) waarbij ik dus, voor de snelste optie naar Utrecht op 2 haltes moet kijken. Dit terwijl bij bijvoorbeeld de halte P+R Westraven de halte richting Utrecht aan de overkant van een drukke weg ligt, en de officiële looproute daar naartoe 4 stoplichten en een tramlicht bevat...

En is het bij gesplitste halte's mogelijk om een melding/snelkoppeling toe te voegen? zodat je meteen naar de naburige halte door kan klikken?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Halte-ordening is in principe bepaald door het Centraal Halte bestand.
IJsselstein Binnenstad is overigens gekoppeld als knooppunt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Aking »

Oh ik zie nu inderdaad een pijltje naast de haltenaam die me nog niet opgevallen was (A)
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door n-evo »

Stefan schreef:Zelfde hier inderdaad, heb wel eens feedback gegeven via Twitter en 't formulier, maar nooit iets over gehoord.
Voorheen kreeg ik wel feedback en zelfs de belofte dat er een update zou uitkomen voor iOS 8 en iPhone 6 (Plus). Nooit meer wat van gehoord, en het blijft nu iig angstvallig stil rondom de app.

Misschien mooi als OVInfo dit gat opvult. Vind Bus & Trein (de naam alleen al) niks qua interface.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Suus »

Ik gebruik tegenwoordig Citymapper voor actuele OV-info op de iPhone. De app is nog niet Nederlandstalig maar bevat wel alle actuele informatie van bus en trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Voor heel Nederland ja? Dat was vorig jaar (toen ik deze app op mijn telefoon had) nog niet het geval.

Edit: Oh ik zie dat er een Randstadeditie is, mja dat is voor een groot deel van Nederland wel voldoende inderdaad.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50855
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Suus »

De routeplanner werkt alleen in de Randstad (ruime definitie, want Gorinchem valt er ook nog onder), maar als je buiten de Randstad bent kan je wel gewoon op je locatie de actuele bus- of treintijden zien :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

Het lijkt erop dat er geen actuele informatie van Syntus beschikbaar is.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Michael »

Als ik nu kijk is er in ieder geval wel actuele informatie bij Syntus
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Waarbij voor Syntus dan weer een andere kanttekening geplaatst kan worden: alle lijnen staan twee keer in de app, een versie tot en met 27 februari, en een versie vanaf 28 februari. Nieuwe dienstregeling ingeladen?

Ook lijken een aantal haltenamen van Syntus instabiel, in elk geval in Ede.
- De halte Hoekelum is twee jaar geleden hernoemd naar 'Horalaan', maar heet nu weer 'Hoekelum' in de app.
- De halte Bovenbuurtweg/Zandlaan is ook twee jaar geleden hernoemd, naar 'Moreelsestraat'. Ook deze halte draagt in de app nu de oude naam.
- De halte Zandlaan heet nu 'Kenniscampus', wat bij de vertrektijden van de halte zelf ook zo vermeld staat. In de routestrip van de lijnen 1 & 2, heet de halte echter nog 'Zandlaan'.
- De halte Koekeltse Boslaan heet sinds kort ineens 'Veenderweg' in de routestrips, maar nog altijd Koekeltse Boslaan in de vertrektijden van de halte zelf. Google Maps noemt de halte van de schoolbus (621) op dezelfde plek wel Veenderweg, de halte voor lijn 1 & 2 heet Koekeltse Boslaan.

Op de vertrekstaat van Syntus (http://www.syntus.nl/bestanden/Dienstre ... -38470.pdf) staan wel nog de nieuwe haltenamen vermeld.
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

Thom69 schreef:Waarbij voor Syntus dan weer een andere kanttekening geplaatst kan worden: alle lijnen staan twee keer in de app, een versie tot en met 27 februari, en een versie vanaf 28 februari. Nieuwe dienstregeling ingeladen?
Vanaf 28 februari hebben alle lijnen een nieuw intern lijnnummer, daarmee had het te maken las ik op twitter.https://twitter.com/ovinfoapp/status/698827060958097408
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Dank! Ik zag vanmiddag inderdaad wel dat Syntus een nieuw dienstregelingsbestand met viercijferige interne lijnnummers geüpload had, maar ik legde de link even niet ;)
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Syntus was stuk tot 08;30. Heb die halte namen doorgezet naar haltebeheer.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Er lijkt iets niet helemaal goed te gaan bij Arriva ZHN: van een aantal lijnen (oa. 186 en 365) is alleen de weekenddienstregeling geladen, met als bijeffect (?) dat een halte die alleen doordeweeks aangedaan wordt door een vervallen lijn (Zaalbergweg in Leiden) de melding 'gevraagde object is niet gevonden' geeft.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten