OVer je reiservaringen in januari 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Aking »

Wie wil er dan ook naar Deventer :X :')
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Mike »

Bluearrow schreef:Lijn 120 rijdt vanuit de stalling in Uithoorn en heeft volgens mij géén koppelingen met de lijnen 102/103/123, deze worden door de XX vestiging in Woerden gereden.
De 120 wordt gereden door Uithoorn en Woerden.

De 4160 is volgens mij geen wagen van Uithoorn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door regenmaker »

Ardan schreef:In Arnhem kon ik trouwens nog wel naar moeders in het verre verre Winterswijk als ik dat had gewild (laatste vertrek 0:05), maar om kwart voor 12 nog naar Deventer willen? Neeee dat kan niet hoor! Ik vind al langer dat de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] een half uur te vroeg stopt met rijden..
Ik heb zelf ook wat problemen met de 3600:
1. Hij geeft flut aansluiting in Arnhem op de bus in Apeldoorn. Als hij aankomt dan kan ik mijn bus naar Apeldoorn mooi uitzwaaien, want die rijdt eigenlijk altijd op tijd.
2. Als de IC tussen Nijmegen en Arnhem dan maar ook iets vertraagd is, zit ie meteen achter die verkapte stoptrein. Geeft de IC +10 min en mis ik ook mijn bus in Arnhem.

Dus mijn advies: gooi die verbinding er maar uit, hij brengt me alleen maar ellende. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Aking »

regenmaker schreef: 1. Hij geeft flut aansluiting in Arnhem op de bus in Apeldoorn.
Als je IN Apeldoorn een bus wilt hebben moet je daar ook niet in Arnhem op gaan staan wachten :') (A)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Zugführer »

Mike schreef:
Bluearrow schreef:Lijn 120 rijdt vanuit de stalling in Uithoorn en heeft volgens mij géén koppelingen met de lijnen 102/103/123, deze worden door de XX vestiging in Woerden gereden.
De 120 wordt gereden door Uithoorn en Woerden.

De 4160 is volgens mij geen wagen van Uithoorn.
Voor zover ik begrepen heb van verschillende chauffeurs is het puur Uithoorn dat lijn 120 rijdt, en dan in diensten gecombineerd met lijn 121, 126 en 130
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door regenmaker »

Aking schreef:Als je IN Apeldoorn een bus wilt hebben moet je daar ook niet in Arnhem op gaan staan wachten :') (A)
Nou dat snap ik nou niet hoor. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Ardan »

regenmaker schreef:
Ardan schreef:In Arnhem kon ik trouwens nog wel naar moeders in het verre verre Winterswijk als ik dat had gewild (laatste vertrek 0:05), maar om kwart voor 12 nog naar Deventer willen? Neeee dat kan niet hoor! Ik vind al langer dat de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] een half uur te vroeg stopt met rijden..
Ik heb zelf ook wat problemen met de 3600:
1. Hij geeft flut aansluiting in Arnhem op de bus in Apeldoorn. Als hij aankomt dan kan ik mijn bus naar Apeldoorn mooi uitzwaaien, want die rijdt eigenlijk altijd op tijd.
2. Als de IC tussen Nijmegen en Arnhem dan maar ook iets vertraagd is, zit ie meteen achter die verkapte stoptrein. Geeft de IC +10 min en mis ik ook mijn bus in Arnhem.

Dus mijn advies: gooi die verbinding er maar uit, hij brengt me alleen maar ellende. :P
De TREIN aanpassen op de BUS? Please. Op zoveel treinen kun je de bus niet op alles laten aansluiten, ik waag te wedden dat die bus van jou perfect aansluit op een andere trein.
Sowieso bussen :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door regenmaker »

Ardan schreef:De TREIN aanpassen op de BUS? Please. Op zoveel treinen kun je de bus niet op alles laten aansluiten, ik waag te wedden dat die bus van jou perfect aansluit op een andere trein. Sowieso bussen :')
Ja klopt, de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] of [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie], elk kwartier op de 91 of 231 en andersom. Maar dan nog soms heb je kans op een kwartierwachttijd. :P Plus dat de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] nog wel eens roet in het eten wil gooien.

De bus is wel beter dan de trein. Als er weer eens een storing is, is dat op het spoor. De bussen van Syntus rijden vaak mooi op tijd, sowieso vaker dan de NS. :Y

En het aller belangrijkste is, de laatste bus vanuit Arnhem naar Apeldoorn gaat om 00:40 (dies dus net weg). ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Ardan »

regenmaker schreef:Maar dan nog soms heb je kans op een kwartierwachttijd.
Een kwartier. Tiswat. -o-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Vandaag voor het eerst zonder papieren ticket van en naar Duitsland gereisd met behulp van de NS International-app. Ging vrijwel probleemloos, alleen de receptionist van de DB Lounge op Hannover Hbf kon eerst niet vinden of ik wel naar binnen mocht, hij had nog nooit zo'n ticket gezien. Ik heb nog wel een irritante bug in de app ontdekt dat alleen het eerste trein van het aan het ticket verbonden reisadvies wordt getoond, dus daar heb ik maar even een klacht over ingestuurd.

Verder bij de nieuwe Coradia Continentals van ENNO en bij de iets oudere LINT54 van Erixx een leuke feature ontdekt: een automatische buitenomroep die als de trein langs het perron rijdt omroept welke trein het is :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door dennistd »

SLT heeft volgens mij ook buitenomroep, al wordt dat niet automatisch gebruikt.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door microshit »

Sterker nog: zelfs wanneer het handig is om 'm handmatig te gebruiken gebeurt dat nog niet :P Bijvoorbeeld om te laten weten dat er niet meer ingestapt mag worden, of inderdaad welke trein het is (met name als de verkeerde op de TBP staat)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Tochjo »

Ik heb wel enkele keren meegemaakt dat de buitenomroep gebruikt werd, bijvoorbeeld bij een vertraagde sprinter Geldermalsen-Utrecht waarvan afgelopen jaar niet meer duidelijk was of deze op Lunetten zou stoppen, of om bij binnenkomst op het station om te roepen dat het voorste stel afgesloten was.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8660
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Milco »

Vanmiddag met trein 12558 een aanrijding met een auto meegemaakt net na Meppel en dat was flink schrikken, ik zat in de voorste coupé aan de linkerzijde en ik zag de auto zo ter hoogte van mijn raam wegschieten. :shock:

Uiteindelijk was iedereen flink geschrokken, maar geen gewonden. Anderhalf uur stilgestaan en daarna mochten we met een reservemachinist en met lagere snelheid naar Zwolle rijden. We kregen wel nog een bon voor gratis drinken bij de kiosk en we werden goed op de hoogte gehouden door het personeel. (y)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Z2N »

Maar goed dat er niemand iets aan over gehouden heeft! :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Ardan »

Gut ja, ik zat toen in de trein van Ommen naar Zwolle en een jongen en een meisje twee banken verder praatten over niets anders dan die botsing want die moesten naar Leeuwarden en het was lang onduidelijk of er bussen zouden komen in Zwolle. Steward kon er ook niks over zeggen en op station Zwolle werd er ook niks over bussen omgeroepen (was om kwart voor zes).
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar de t2818 reed vanochtend met +24. De t4025 kreeg daardoor +7 aan zijn broek en werd maar mijn trein van keuze, want de t2820 die wel op tijd was moet erachter blijven hangen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Daniel »

De 2818 was waarschijnlijk het eerste slachtoffer van de seinstoring Dv-Apd. Had in Amf al +15 als 1718 toen nog.
Gezien deze in Utrecht op spoor 11 binnenkwam kan de 12518 er weleens vooruit gestuurd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Suus »

Ook bijzonder, lijn 4 van de Stadsbus Gorinchem vertrok vanochtend om 9:38 zitvol vanaf het station in Gorinchem. Nu is maandag wel marktdag maar dit was wel heel overdreven :P

Bij de ingang stond een wat typische mevrouw uitgebreid te kijken naar mijn koffertje en begon daarna te lachen. Het was ook de enige andere reiziger die niet in de binnenstad uitstapte en tijdens de hele rit zat ze een beetje vreemd om haar heen te kijken. Toen ik op een gegeven moment uitstapte ging ze toch maar eens vragen of ik naar "de beurs" ging. Nou nee, maar als ze naar de beurs moest, moest ze wel nu uitstappen, want ze had dus niet opgeschreven bij welke halte ze moet uitstappen voor "de beurs". :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door nvdw »

LOL! Lief is dat hè. Misschien moeten we halte Griendweg toch maar veranderen in 'Evenementenhal'...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Hendrik »

Toen ik gisteren rond half zes bij Gv kwam, reed opeens een loc met daarachter de tweede Abellio R-Nettrein langs. Toch wel even een gek gezicht, zo'n rood-grijze trein... :P
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Michael »

Dat was stel 2011
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13174
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Z2N »

Ik vond het niet zo'n gek gezicht...
Spoiler: show
...mede ook omdat ik erop gerekend had. (A)
AfbeeldingNS/Abellio 2011, Den Haag HS by Alexander Espéret, on Flickr
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door waldo79 »

Wegens een storing in Den Haag heeft 9865 niet gereden waardoor het vervolg naar Tiel met een SLT4 wordt verzorgd. Achterblijvers in Utrecht Centraal.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2016

Bericht door Wubbo »

Best kans dat het stel dat die trein moest rijden om 18.25 nog op Den Haag Centraal stond: er stond een SLT met Tiel op de displays op spoor 3 (en mijn trein uit Utrecht kwam binnen op spoor 2, dus ze waren lekker aan het goochelen daar).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten