Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

datm schreef:
Hainje schreef:De ICd/1900 gaat vanaf volgend jaar elk kwartier rijden, dus de grote overstap die 'we' nu vanuit de Reeshof hebben richting Rotterdam en Eindhoven verdwijnt daarmee vanzelf.
ICd/1900? Ik begrijp dat vakjargon stoerder klinkt maar het zou ook fijn zijn dat iedereen het snapt wat jij bedoelt? :wink:
Sorry, de ICd (Intercity Direct) en/of de 1900, ook wel bekend als IC Venlo - Den Haag C.
Moet mij nog eens even gaan verdiepen in de codes voor mouse-overs van treinseries.
🍉
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Dat staat gewoon netjes uitgelegd boven het tekstvak waar je je reactie typt... :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

[serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie]

Krijg nou tieten! :shock:
Ik zag de mouse-over alleen nooit in het voorbeeld staan, dus ging ik er vanuit dat het niet werkte.
Weer wat geleerd. 8-)
🍉
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Interessant: De halte Rachelsmolen in Eindhoven (waar diverse Arriva- lijnen stoppen) staat in Albatros als TU Eindhoven (zag ik vanmiddag).Is dit pas gewijzigd? Zoja, dan is deze wijziging zo recent dat het zelfs in de dienstegeling op de Arriva- site nog niet terug te vinden is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Staat mij heel vaag iets van bij dat dit te maken heeft met de realisatie van HOV2. Bij Hermes staat het - nog wel - als Rachelsmolen op de site, de vraag is alleen hoe lang nog.
🍉
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Hainje schreef:Staat mij heel vaag iets van bij dat dit te maken heeft met de realisatie van HOV2. Bij Hermes staat het - nog wel - als Rachelsmolen op de site, de vraag is alleen hoe lang nog.
Ook bij Arriva staat het nog als Rachelsmolen.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ezra schreef:
RvdG94 schreef:
fogeltje schreef:Is die bus dus permanent weg? En waarom? Waarom niet een van de oudere 82xx pakken? Ben het een beetje beu dat Brabant altijd zijn nieuwste bussen kan inleveren (Connexxion had er ook een handje van in de vorige concessie SRE/De Peel).
Uhh... Volgensmij heeft Arriva onderhand half Friesland (met teruggaaf van een paar 80xx schrootbussen)
De 80xx- serie kon vervangen worden omdat HWGO door Arriva verloren was en deze bussen daarom vrij zijn gekomen om elders ingezet te worden.
De 80** serie die in Friesland rijden komen uit Brabant :wink:
Z2N schreef: en extra stoppen tussen Tilburg en Breda gaat niet door de vele goederenpaden die daar liggen.
En als de Betuweroute tijdelijk dicht gaat komen er nog meer goederenpaden bij.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Gaat dat een tijdelijke oplossing zijn? Nog meer stops op de 3600 zit niemand op te wachten.
Zelf zie ik een stop op Tilburg West en Nijmegen Dukenburg wel zitten. De [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] is toch al geen intercity meer te noemen.
Gothic-Writer schreef:Mijn voorstel zou zijn om de 3600 op de volgende stations te laten stoppen:

Roosendaal - Etten-Leur - Breda - (Gilze Rijen) - (Tilburg Universiteit) - Tilburg - 's-Hertogenbosch - (Rosmalen) - Oss - (Wijchen) - Nijmegen - (Nijmegen Lent) - (Elst) - (Arnhem Zuid) - Arnhem - (Arnhem Presikhaaf) - Dieren - Zutphen - Deventer - Olst - Wijhe - Zwolle.

*stations tussen de haakjes alleen in de spits.
Zoveel extra stops in de spits. Dan kun je nog beter een losse Piekuurtrein laten rijden.
Michael schreef:
Z2N schreef: en extra stoppen tussen Tilburg en Breda gaat niet door de vele goederenpaden die daar liggen.
En als de Betuweroute tijdelijk dicht gaat komen er nog meer goederenpaden bij.
Eventueel kan het inhaalspoor in Gilze-Rijen weer gebruikt worden voor extra ruimte.
Hainje schreef:De ICd/1900 gaat vanaf volgend jaar elk kwartier rijden, dus de grote overstap die 'we' nu vanuit de Reeshof hebben richting Rotterdam en Eindhoven verdwijnt daarmee vanzelf.
De intercity Venlo Eindhoven-Den Haag blijft een halfuursdienst rijden, mogelijk blijft de lange overstap naar Eindhoven.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door CamilleKreemers »

Hoe bevalt de geüpgraded dienstregeling van Brabant?
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

fogeltje schreef:
Michael schreef:
fogeltje schreef:Ik zag in een fotogroep de 8610 in Brabant kleuren maar zonder Brabant opdruk in het DAV-gebied rijden.
De Provincie Brabant sticker zit sinds de nieuwe concessie alleen nog maar aan de achterkant. Alleen TCR heeft die stickers ook op de zijkant zitten.
Oh dat was me nog niet opgevallen. Ik zie vrijwel nooit meer een Arriva-bus. Kon helaas de achterkant van de bus op de foto niet zien.
Op deze foto is het duidelijk te zien:

http://www.busfoto.net/foto's/arriva/8x ... 283%29.jpg
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Z2N »

Mr-W schreef:
Michael schreef:
Z2N schreef: en extra stoppen tussen Tilburg en Breda gaat niet door de vele goederenpaden die daar liggen.
En als de Betuweroute tijdelijk dicht gaat komen er nog meer goederenpaden bij.
Eventueel kan het inhaalspoor in Gilze-Rijen weer gebruikt worden voor extra ruimte.
Dat spoortje (932) is geklemd, te kort voor de meeste treinen, en bovendien wil de gemeente Gilze het graag weg laten saneren. Bovendien zijn er in Bd en Tb ook mogelijkheden om treinen opzij te zetten, maar als men op termijn naar vijf goederentreinen per uur per richting gaat, dan wordt het gewoon te lastig om dat te combineren met het ideale stoppatroon voor het reizigersverkeer.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Gemeente Den Bosch wil nog maar 2 P+R Transferiums hebben.
Die van Lijn 80 op de Pettelaarpark gaat weg, die van Lijn 60 gaat naar groter nieuwe locatie achter het ziekenhuis waar het oude volkstuintje was. En die van Lijn 70 wordt ook groter waar nu soms het Circus staat. Ook gaat Arriva nieuwe grote elektrische bussen op de P+R lijn laten rijden en wel met de VDL Citea Electric. waar een grote paal boven de bus gaat hangen bij de halte's en via dat de bus zich zelf zal opladen. Zoals te zien is in dit YouTube videotje.
Wanneer dit alles gaat gebeuren geen idee, Arriva is al wel druk in gesprekken met VDL en partijen zoals Gem: Den Bosch en het OV bestuur binnen Provincie Noord-Brabant.

https://www.youtube.com/watch?v=T3thiC-IP7Q
Laatst gewijzigd door Jasper073 op do 28 jan 2016, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door BrengMe »

Bron?
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

BrengMe schreef:Bron?
Mijn eigen vader en regiomanager.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Gisteren vergeten, maar ik zag de elektrische Volvo gisterochtend weer op lijn 80 rijden en niet ver daar vandaan een gewone amba op lijn 80. Lijkt wel alsof de Volvo alleen in de spits daar rijdt.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ziet eruit als een erg storingsgevoelig ding. En nog stoppen ook precies tussen 2 lijntjes.
Bij het ziekenhuis te Ht zijn ze al bezig met het verbouwen(/uitbreiden?) van het P+R terrein Vlijmenseweg.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:Gemeente Den Bosch wil nog maar 2 P+R Transferiums hebben.
Die van Lijn 80 op de Pettelaarpark gaat weg, die van Lijn 60 gaat naar groter nieuwe locatie achter het ziekenhuis waar het oude volkstuintje was. En die van Lijn 70 wordt ook groter waar nu soms het Circus staat. Ook gaat Arriva nieuwe grote elektrische bussen op de P+R lijn en wel de VDL Citea Electric. waar een grote paal boven de bus gaat hangen en via dat de bus zich zelf zal opladen. Zoals te zien is in dit YouTube videotje.
Wanneer dit alles gaat gebeuren geen idee, Arriva is al wel druk in gesprekken met VDL en partijen zoals Gem: Den Bosch en het OV bestuur binnen Provincie Noord-Brabant.

https://www.youtube.com/watch?v=T3thiC-IP7Q
Dat is goed nieuws. Ik had hier op de site van de provincie ook al iets over gelezen:

https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... rvoer.aspx

https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... tueel.aspx

https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... rderd.aspx
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Zat vanochtend in de 7280 (Brabanliner, Ex Volans). Bus is inmiddels voorzien van veiligheidsgordels, dus ik denk dat het een T100- bus wordt.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:Gemeente Den Bosch wil nog maar 2 P+R Transferiums hebben.
Die van Lijn 80 op de Pettelaarpark gaat weg, die van Lijn 60 gaat naar groter nieuwe locatie achter het ziekenhuis waar het oude volkstuintje was. En die van Lijn 70 wordt ook groter waar nu soms het Circus staat. Ook gaat Arriva nieuwe grote elektrische bussen op de P+R lijn en wel de VDL Citea Electric. waar een grote paal boven de bus gaat hangen en via dat de bus zich zelf zal opladen. Zoals te zien is in dit YouTube videotje.
Wanneer dit alles gaat gebeuren geen idee, Arriva is al wel druk in gesprekken met VDL en partijen zoals Gem: Den Bosch en het OV bestuur binnen Provincie Noord-Brabant.

https://www.youtube.com/watch?v=T3thiC-IP7Q
Dat is goed nieuws. Ik had hier op de site van de provincie ook al iets over gelezen:

https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... rvoer.aspx

https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... tueel.aspx

https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... rderd.aspx

Ja goed he ? :D ik vind het super gaaf. Me vader houd me heel goed op de hoogte wanner dus 2 nieuwe Citea electric's komen voor de P+R Lijn 60 & 70 zodat ik op tijd foto's van kan gaan maken haha.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Bussen rond de Draak in Den Bosch verdwijnen.

DEN BOSCH - Als het aan de gemeente Den Bosch ligt, verdwijnt vanaf volgend jaar het busverkeer rond de Draak voor het station.

Bussen die vanaf het noorden richting station rijden, rijden dan niet meer de Koninginnelaan (parallelweg) op, maar ‘duiken’ de Drakentunnel in om via een lus op het compleet nieuw aan te leggen Julianaplein richting station te rijden. Het Julianaplein wordt hiermee het eerste deel van de Oranjeboulevard, de binnenstadsring van Den Bosch.

Het college van B en W geeft in een raadsinformatiebrief aan dat dit jaar de plannen uitgewerkt worden. De komende tijd wordt eerst gebruikt voor onderzoek naar de verkeersafwikkeling van auto en bus, de verkeersveiligheid en een plan voor omleidingsroutes omdat het Julianaplein voor langere tijd op de schop gaat

Bron: Brabants Dagblad.nl
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Directe link

Ben heel benieuwd hoe ze het willen gaan doen. Of de bussen laten rond draaien over de rotonde of een ditecte insteek vanaf de tunnel naar het busstation. Daarnaast snap ik niet waarom ze niet gebruik maken van de huidige infrastructuur. Bussen vanaf het noorden en het Onderwijsboulevard/Christiaan Huygensweg kunnen nu de Boschveldweg op om zo naar het busstation te rijden. Ik zelf had eerder gezocht naar de stadsbussen die nu vanaf het centrum het Drakenplein op rijden om die mogelijk via een andere route te laten rijden.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

We gaan het zien hoe ze alles gaan aanpakken en wanneer ze er aan beginnen.
Ik heb ook gezien op een site weet effe niet meer de naam dat waar het oude ziekenhuis was daar ook alles open gaat
en opnieuw wordt gemaakt en er komt een mini-busstation schuin tegen over.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Mogen bussen die op dit moment vanaf de rotonde aan de Koningweg komen direct de Oranje Nassaulaan oversteken om de Colvenierstraat richting CS in te steken? Ik zag dit laatst namelijk gebeuren toen ik in lijn 306 richting Den Bosch zat.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ja.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Jasper073 schreef:We gaan het zien hoe ze alles gaan aanpakken en wanneer ze er aan beginnen.
Ik heb ook gezien op een site weet effe niet meer de naam dat waar het oude ziekenhuis was daar ook alles open gaat
en opnieuw wordt gemaakt en er komt een mini-busstation schuin tegen over.
GZG of Carolus?
Ezra schreef:Mogen bussen die op dit moment vanaf de rotonde aan de Koningweg komen direct de Oranje Nassaulaan oversteken om de Colvenierstraat richting CS in te steken? Ik zag dit laatst namelijk gebeuren toen ik in lijn 306 richting Den Bosch zat.
Dat is al een tijdje zo. Ik denk vooral om de bussen minder vertraging te laten geven vanwege het Drakenplein. Daar ksn het namelijk akelig druk zijn door voetgangers vanaf het centrum richting station en vice versa en mogelijk ook om zware voertuigen voorgoed daar zoveel mogelijk te weren. Als je overigens ook goed keek hebben ze dat punt ook aangepast en moeten weggebruikers komende uit het noorden voorrang geven aan deze overstekende bussen en dat was eerst niet zo.

Ik kan me overigens ook herinneren dat een aantal jaar geleden de drakentunnel dicht was wegens scheuren/verzakkingen. Mogelijk dat dit ook een reden is om zoveel mogelijk bussen te weren van de drakenplein, naast het feit dat het daar vaak druk is met verkeer, fietsers en voetgangers (waarbij de laatste twee ook nog eens voorrang hebben op het verkeer dat van de rotonde af moet).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten