Afscheid ICK

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Afscheid ICK

Bericht door JeePee »

Caspar schreef:Of een rondje door Polen, Tsjechië, Slowakije, Hongarije etc maken. Daar rijd extreem veel vergelijkbaar materieel als ICK rond.
Geloof me dat rondjes in die landen plannen met confortabel materieel een grotere kunst is dan het lijkt. Voor het zelfde geld word je in Bzmot'jes of aftands stoptrein meuk gezet waar je na 10 minuten uit wil.

Geloof me....
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Afscheid ICK

Bericht door Caspar »

Voor Hongarije geloof ik je wel, in Polen worden min of meer alle sneltreinen met ICK achtig mat gereden (lees alle sneltreinen die ik haar gezien heb, in groene of rode livreien). Intercity's ook, maar dan modernere met airco. In Polen kom je er dus niet onder uit vandaan.
In Hongarije heb ik alleen heel lang gezeten in van die voormalige duitse rijtuigen met 2 deurpartijen over het rijtuig verdeeld. Die hadden soort coach opstelling. De sneltreinen naar de Roemeense grens waren wel 6 of 8 persoonscoupé's.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Afscheid ICK

Bericht door Karl »

In die voormalige Silberlingen heb ik in Hongarije ook nog eens een ruime 2h30 achter elkaar mogen doorbrengen voor een stukje van nog geen honderd kilometer. Dat was dan de sneltrein, die stopte gelukkig gemiddeld maar elke drie minuten. :| Verder was er plek zat in die trein, maar mocht van de conducteur niet m'n rugzak (gewoon normaalformaat) op de stoel naast mij hebben. :?: :mrgreen: Geweldig land.
Het is een spectrum.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Afscheid ICK

Bericht door JeePee »

Dat mag best, mits je betaald hebt voor de rugtas. Mocht de conducteur pissed worden, onderhandelen. Werkt altijd daaro, mits je in het Hongaars begint :) Sneltreinen die overal stoppen zijn redelijk bekend ja. Zonetreinen heten daar te pas en te onpas ook sneltreinen (tenminste op de lange afstand, rond Budapest heten ze zonazó). Budapest - Tapolca en Budapest - Záhony zijn trajecten waar het loont de dienstregeling eens goed te raadplegen of er betere ideeën zijn ja. Op de overige routes hebben sneltreinen een wat andere invulling.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Afscheid ICK

Bericht door Fles »

kennen ze daar sowieso wel stoptreinen? Of worden daarmee de bzmotjes door de weilanden bedoeld of zo? :?:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten