Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hainje schreef:De ICd/1900 gaat vanaf volgend jaar elk kwartier rijden, dus de grote overstap die 'we' nu vanuit de Reeshof hebben richting Rotterdam en Eindhoven verdwijnt daarmee vanzelf.
ICd/1900? Ik begrijp dat vakjargon stoerder klinkt maar het zou ook fijn zijn dat iedereen het snapt wat jij bedoelt?
Sorry, de ICd (Intercity Direct) en/of de 1900, ook wel bekend als IC Venlo - Den Haag C.
Moet mij nog eens even gaan verdiepen in de codes voor mouse-overs van treinseries.
Interessant: De halte Rachelsmolen in Eindhoven (waar diverse Arriva- lijnen stoppen) staat in Albatros als TU Eindhoven (zag ik vanmiddag).Is dit pas gewijzigd? Zoja, dan is deze wijziging zo recent dat het zelfs in de dienstegeling op de Arriva- site nog niet terug te vinden is.
Staat mij heel vaag iets van bij dat dit te maken heeft met de realisatie van HOV2. Bij Hermes staat het - nog wel - als Rachelsmolen op de site, de vraag is alleen hoe lang nog.
Hainje schreef:Staat mij heel vaag iets van bij dat dit te maken heeft met de realisatie van HOV2. Bij Hermes staat het - nog wel - als Rachelsmolen op de site, de vraag is alleen hoe lang nog.
fogeltje schreef:Is die bus dus permanent weg? En waarom? Waarom niet een van de oudere 82xx pakken? Ben het een beetje beu dat Brabant altijd zijn nieuwste bussen kan inleveren (Connexxion had er ook een handje van in de vorige concessie SRE/De Peel).
Uhh... Volgensmij heeft Arriva onderhand half Friesland (met teruggaaf van een paar 80xx schrootbussen)
De 80xx- serie kon vervangen worden omdat HWGO door Arriva verloren was en deze bussen daarom vrij zijn gekomen om elders ingezet te worden.
De 80** serie die in Friesland rijden komen uit Brabant
Z2N schreef: en extra stoppen tussen Tilburg en Breda gaat niet door de vele goederenpaden die daar liggen.
En als de Betuweroute tijdelijk dicht gaat komen er nog meer goederenpaden bij.
fogeltje schreef:Gaat dat een tijdelijke oplossing zijn? Nog meer stops op de 3600 zit niemand op te wachten.
Zelf zie ik een stop op Tilburg West en Nijmegen Dukenburg wel zitten. De [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] is toch al geen intercity meer te noemen.
Gothic-Writer schreef:Mijn voorstel zou zijn om de 3600 op de volgende stations te laten stoppen:
Zoveel extra stops in de spits. Dan kun je nog beter een losse Piekuurtrein laten rijden.
Michael schreef:
Z2N schreef: en extra stoppen tussen Tilburg en Breda gaat niet door de vele goederenpaden die daar liggen.
En als de Betuweroute tijdelijk dicht gaat komen er nog meer goederenpaden bij.
Eventueel kan het inhaalspoor in Gilze-Rijen weer gebruikt worden voor extra ruimte.
Hainje schreef:De ICd/1900 gaat vanaf volgend jaar elk kwartier rijden, dus de grote overstap die 'we' nu vanuit de Reeshof hebben richting Rotterdam en Eindhoven verdwijnt daarmee vanzelf.
De intercity Venlo Eindhoven-Den Haag blijft een halfuursdienst rijden, mogelijk blijft de lange overstap naar Eindhoven.
Z2N schreef: en extra stoppen tussen Tilburg en Breda gaat niet door de vele goederenpaden die daar liggen.
En als de Betuweroute tijdelijk dicht gaat komen er nog meer goederenpaden bij.
Eventueel kan het inhaalspoor in Gilze-Rijen weer gebruikt worden voor extra ruimte.
Dat spoortje (932) is geklemd, te kort voor de meeste treinen, en bovendien wil de gemeente Gilze het graag weg laten saneren. Bovendien zijn er in Bd en Tb ook mogelijkheden om treinen opzij te zetten, maar als men op termijn naar vijf goederentreinen per uur per richting gaat, dan wordt het gewoon te lastig om dat te combineren met het ideale stoppatroon voor het reizigersverkeer.
Gemeente Den Bosch wil nog maar 2 P+R Transferiums hebben.
Die van Lijn 80 op de Pettelaarpark gaat weg, die van Lijn 60 gaat naar groter nieuwe locatie achter het ziekenhuis waar het oude volkstuintje was. En die van Lijn 70 wordt ook groter waar nu soms het Circus staat. Ook gaat Arriva nieuwe grote elektrische bussen op de P+R lijn laten rijden en wel met de VDL Citea Electric. waar een grote paal boven de bus gaat hangen bij de halte's en via dat de bus zich zelf zal opladen. Zoals te zien is in dit YouTube videotje.
Wanneer dit alles gaat gebeuren geen idee, Arriva is al wel druk in gesprekken met VDL en partijen zoals Gem: Den Bosch en het OV bestuur binnen Provincie Noord-Brabant.
Gisteren vergeten, maar ik zag de elektrische Volvo gisterochtend weer op lijn 80 rijden en niet ver daar vandaan een gewone amba op lijn 80. Lijkt wel alsof de Volvo alleen in de spits daar rijdt.
Ziet eruit als een erg storingsgevoelig ding. En nog stoppen ook precies tussen 2 lijntjes.
Bij het ziekenhuis te Ht zijn ze al bezig met het verbouwen(/uitbreiden?) van het P+R terrein Vlijmenseweg.
Jasper073 schreef:Gemeente Den Bosch wil nog maar 2 P+R Transferiums hebben.
Die van Lijn 80 op de Pettelaarpark gaat weg, die van Lijn 60 gaat naar groter nieuwe locatie achter het ziekenhuis waar het oude volkstuintje was. En die van Lijn 70 wordt ook groter waar nu soms het Circus staat. Ook gaat Arriva nieuwe grote elektrische bussen op de P+R lijn en wel de VDL Citea Electric. waar een grote paal boven de bus gaat hangen en via dat de bus zich zelf zal opladen. Zoals te zien is in dit YouTube videotje.
Wanneer dit alles gaat gebeuren geen idee, Arriva is al wel druk in gesprekken met VDL en partijen zoals Gem: Den Bosch en het OV bestuur binnen Provincie Noord-Brabant.
Jasper073 schreef:Gemeente Den Bosch wil nog maar 2 P+R Transferiums hebben.
Die van Lijn 80 op de Pettelaarpark gaat weg, die van Lijn 60 gaat naar groter nieuwe locatie achter het ziekenhuis waar het oude volkstuintje was. En die van Lijn 70 wordt ook groter waar nu soms het Circus staat. Ook gaat Arriva nieuwe grote elektrische bussen op de P+R lijn en wel de VDL Citea Electric. waar een grote paal boven de bus gaat hangen en via dat de bus zich zelf zal opladen. Zoals te zien is in dit YouTube videotje.
Wanneer dit alles gaat gebeuren geen idee, Arriva is al wel druk in gesprekken met VDL en partijen zoals Gem: Den Bosch en het OV bestuur binnen Provincie Noord-Brabant.
Ja goed he ? :D ik vind het super gaaf. Me vader houd me heel goed op de hoogte wanner dus 2 nieuwe Citea electric's komen voor de P+R Lijn 60 & 70 zodat ik op tijd foto's van kan gaan maken haha.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
DEN BOSCH - Als het aan de gemeente Den Bosch ligt, verdwijnt vanaf volgend jaar het busverkeer rond de Draak voor het station.
Bussen die vanaf het noorden richting station rijden, rijden dan niet meer de Koninginnelaan (parallelweg) op, maar ‘duiken’ de Drakentunnel in om via een lus op het compleet nieuw aan te leggen Julianaplein richting station te rijden. Het Julianaplein wordt hiermee het eerste deel van de Oranjeboulevard, de binnenstadsring van Den Bosch.
Het college van B en W geeft in een raadsinformatiebrief aan dat dit jaar de plannen uitgewerkt worden. De komende tijd wordt eerst gebruikt voor onderzoek naar de verkeersafwikkeling van auto en bus, de verkeersveiligheid en een plan voor omleidingsroutes omdat het Julianaplein voor langere tijd op de schop gaat
Bron: Brabants Dagblad.nl
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Ben heel benieuwd hoe ze het willen gaan doen. Of de bussen laten rond draaien over de rotonde of een ditecte insteek vanaf de tunnel naar het busstation. Daarnaast snap ik niet waarom ze niet gebruik maken van de huidige infrastructuur. Bussen vanaf het noorden en het Onderwijsboulevard/Christiaan Huygensweg kunnen nu de Boschveldweg op om zo naar het busstation te rijden. Ik zelf had eerder gezocht naar de stadsbussen die nu vanaf het centrum het Drakenplein op rijden om die mogelijk via een andere route te laten rijden.
We gaan het zien hoe ze alles gaan aanpakken en wanneer ze er aan beginnen.
Ik heb ook gezien op een site weet effe niet meer de naam dat waar het oude ziekenhuis was daar ook alles open gaat
en opnieuw wordt gemaakt en er komt een mini-busstation schuin tegen over.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mogen bussen die op dit moment vanaf de rotonde aan de Koningweg komen direct de Oranje Nassaulaan oversteken om de Colvenierstraat richting CS in te steken? Ik zag dit laatst namelijk gebeuren toen ik in lijn 306 richting Den Bosch zat.
Jasper073 schreef:We gaan het zien hoe ze alles gaan aanpakken en wanneer ze er aan beginnen.
Ik heb ook gezien op een site weet effe niet meer de naam dat waar het oude ziekenhuis was daar ook alles open gaat
en opnieuw wordt gemaakt en er komt een mini-busstation schuin tegen over.
GZG of Carolus?
Ezra schreef:Mogen bussen die op dit moment vanaf de rotonde aan de Koningweg komen direct de Oranje Nassaulaan oversteken om de Colvenierstraat richting CS in te steken? Ik zag dit laatst namelijk gebeuren toen ik in lijn 306 richting Den Bosch zat.
Dat is al een tijdje zo. Ik denk vooral om de bussen minder vertraging te laten geven vanwege het Drakenplein. Daar ksn het namelijk akelig druk zijn door voetgangers vanaf het centrum richting station en vice versa en mogelijk ook om zware voertuigen voorgoed daar zoveel mogelijk te weren. Als je overigens ook goed keek hebben ze dat punt ook aangepast en moeten weggebruikers komende uit het noorden voorrang geven aan deze overstekende bussen en dat was eerst niet zo.
Ik kan me overigens ook herinneren dat een aantal jaar geleden de drakentunnel dicht was wegens scheuren/verzakkingen. Mogelijk dat dit ook een reden is om zoveel mogelijk bussen te weren van de drakenplein, naast het feit dat het daar vaak druk is met verkeer, fietsers en voetgangers (waarbij de laatste twee ook nog eens voorrang hebben op het verkeer dat van de rotonde af moet).