Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Zugführer schreef:Was dat niet (net als nu) gewoon het gevolg van hoe het toevallig uitkomt in de knoop Leiden?
Het komt juist niet uit in Leiden als de treinen vanuit Den Haag via Schiphol en die vanuit Rotterdam naar Haarlem rijden, want dan moeten die elkaar kruisen. De sporen vanuit Rotterdam komen namelijk in het midden uit bij Den Haag Mariahoeve, en na Leiden takt de lijn naar Schiphol in het midden af. Dus met deze lijnvoering krijgt een van de corridors een stop van minstens 4 minuten in Leiden vanwege het kruisen van elkaars pad. De situatie zoals nu waarbij de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] naast elkaar rijden kan dan niet meer.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Meltrain schreef: Verder hoop ik dat de Sprinter Dordrecht - Breda - 's-Hertogenbosch wel met ander materieel dan SLT gereden wordt, aangezien het traject mijns inziens te lang is om zonder toilet te rijden en er tussen Dordrecht en Breda ook geen alternatieven in de vorm van een IC zijn.
Grote kans dat dat het eerste traject wordt waar men met Flirtjes gaat rijden. :wink:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hainje »

larsico schreef:Oef, als de 2600 (weer) via Haarlem gaat rijden zullen ze in Zeeland helemaal gaan piepen... Was een aantal jaar geleden (in de oude situatie met 1x IC per uur) ook het geval, gedurende één jaar. Vervolgens weer omgelegd via Schiphol, weet niet zeker of dit het directe gevolg was van protesten uit de provincie?
De Zeeuwen die nu naar Schiphol willen kunnen in Rotterdam overstappen op de IntercityDirect, dat kon destijds nog niet.
🍉
larsico
Berichten: 20
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 16:54

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door larsico »

Hainje schreef:
larsico schreef:Oef, als de 2600 (weer) via Haarlem gaat rijden zullen ze in Zeeland helemaal gaan piepen... Was een aantal jaar geleden (in de oude situatie met 1x IC per uur) ook het geval, gedurende één jaar. Vervolgens weer omgelegd via Schiphol, weet niet zeker of dit het directe gevolg was van protesten uit de provincie?
De Zeeuwen die nu naar Schiphol willen kunnen in Rotterdam overstappen op de IntercityDirect, dat kon destijds nog niet.
Oh ja, helemaal vergeten dat die toen nog niet reed. Al ging het toen om het feit dat men het not-done vond dat stewardessen en piloten moesten overstappen naar Schiphol, dus ik vraag mij af of ze dit beter vinden. Een beetje verwend eigenlijk :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Het knippen van de sprinters in Dordrecht vind ik wel echt een minpunt. Een verbinding als Oudenbosch - Rotterdam Blaak die veel reizigers ondanks de wat langere reistijd nu vaak rechtstreeks afleggen is voortaan wel sneller, maar wel met overstap. En het is een verbinding die al heel lang doorgaand is, ik kan sowieso 1999 vinden dat het de gehele dag werd aangeboden. Ik denk dat het in West-Brabant echt reizigers gaat kosten :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door waldo79 »

Er zitten wat verbeteringen in, maar ik vind het niet om te juichen (A)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Zugführer »

Bemined schreef:Het komt juist niet uit in Leiden als de treinen vanuit Den Haag via Schiphol en die vanuit Rotterdam naar Haarlem rijden, want dan moeten die elkaar kruisen. De sporen vanuit Rotterdam komen namelijk in het midden uit bij Den Haag Mariahoeve, en na Leiden takt de lijn naar Schiphol in het midden af. Dus met deze lijnvoering krijgt een van de corridors een stop van minstens 4 minuten in Leiden vanwege het kruisen van elkaars pad. De situatie zoals nu waarbij de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] naast elkaar rijden kan dan niet meer.
O ja, ik zie het op sporenplan. Maar er komt nu 4x per uur een IC Amsterdam - Haarlem - Leiden en verder en 4x per uur intercity Lelystad - Schiphol - Leiden en verder, dus naar Schiphol blijven rijden zou betekenen dat je dan automatisch aan de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] vast komt te zitten, die je liever naar Gvc wil laten rijden - en bovendien verbreek je dan de rechtstreekse verbinding tussen Zeeland en Amsterdam Centraal
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Het knippen van de sprinters in Dordrecht vind ik wel echt een minpunt. Een verbinding als Oudenbosch - Rotterdam Blaak die veel reizigers ondanks de wat langere reistijd nu vaak rechtstreeks afleggen is voortaan wel sneller, maar wel met overstap. En het is een verbinding die al heel lang doorgaand is, ik kan sowieso 1999 vinden dat het de gehele dag werd aangeboden. Ik denk dat het in West-Brabant echt reizigers gaat kosten :(
Naja.. Dat is leuk voor dagjesmensen of als je niet zo goed ter been bent maar voor forensen e.d. is snelheid belangrijker dan die overstap als je er maar genoeg tijd mee wint.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door huibe »

Ik mag hopen dat de IC Breda - Dordrecht niet doorgaat. Beter is de stoptrein gewoon de hele dag 2x/uur en dan zonder lange stop op Lage Zwaluwe. Is slechts 6 minuten langer.

Verder zijn de meeste reizigers toch gebaat bij de snellere en meer frequente reis van/naar Rotterdam.

Hoe gaan ze dat eigenlijk doen met de IC Brussel. Wordt dit een 5e trein in het uur of is dit 1 van de ICd's?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

@Bee: Denk ik ook wel, want de reizigers vanaf die stations willen doorgaans juist niet naar Dordrecht toe maar op z'n minst naar Rotterdam door. NS stelt opvallend genoeg dat het ook nu al sneller is met een overstap op een IC, maar dat is volgens mij sowieso alleen het geval als je op Rotterdam Centraal zelf wilt zijn. Maak je een reis waarvoor je in Rotterdam moet overstappen dan kan je net zo goed in de sprinter blijven zitten want je haalt dezelfde trein, immers is het verschil ook weer niet zo extreem qua reistijd omdat ook de overstaptijd daar nog bij komt.

Eigenlijk zou het logischer zijn om die Sprinters (al kan dat maar met de helft, die uit Roosendaal is dan het meest logisch) te koppelen aan de in Dordrecht startende IC. Op die manier omzeil je ook allerlei gedoe om de aansluiting een beetje handig te krijgen. Wil je die met een concurrerende reistijd bieden dan zou je immers iets cross-platform moeten doen, maar dat kan met de infra in Dordrecht alleen door bv. op 3b binnen te komen en van 4a te vertrekken (als de ICs op 2 en 5 halteren).
Echter lees ik ook dat men in Dordrecht overstaps van de MLL op ICs wil bieden die 2x/uur cross-platform zijn, dus er gaat sowieso een IC via spoor 1 rijden (neem aan die uit Vlissingen, op 1 keren is niet praktisch). De in Dordrecht kerende IC kan je dan wel weer makkelijker op een kerende Sprinter aan laten sluiten, mits de IC lang genoeg staat te keren. Immers moet je daarvoor wel gedurende die keertijd kunnen vertrekken met de ene Sprinter en vervolgens met de andere Sprinter op hetzelfde spoor kunnen aankomen.

@Klaasje: Je wint er geen drol mee. Sprinter kost 22 minuten, IC met stop in Blaak heeft er 15 nodig. Maar je heb ook nog tijd nodig om van perron te wisselen in de helft van de gevallen. Reken daar een minuut of 5 overstaptijd voor en je bent 2 minuten eerder in Rotterdam, niet echt de moeite.

@Huibe: Nu is het ook wel weer zo dat je met de huidige plannen binnen no-time een IC hebt. Niet omdat die gaat rijden maar omdat het sowieso vanaf Dordrecht Zuid überhaupt niet meer aantrekkelijk is om de trein te nemen. De meeste reizigers daarvandaan gaan namelijk richting Rotterdam, maar als je altijd op station Dordrecht moet gaan overstappen wordt het voor het meerendeel van die reizigers veel aantrekkelijker om de stadsbus te nemen. Die stopt namelijk veel dichterbij waar die reizigers wonen, terwijl Dordrecht Zuid eigenlijk nergens echt in de buurt ligt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

Klaasje schreef:
Bee schreef:Het knippen van de sprinters in Dordrecht vind ik wel echt een minpunt. Een verbinding als Oudenbosch - Rotterdam Blaak die veel reizigers ondanks de wat langere reistijd nu vaak rechtstreeks afleggen is voortaan wel sneller, maar wel met overstap. En het is een verbinding die al heel lang doorgaand is, ik kan sowieso 1999 vinden dat het de gehele dag werd aangeboden. Ik denk dat het in West-Brabant echt reizigers gaat kosten :(
Naja.. Dat is leuk voor dagjesmensen of als je niet zo goed ter been bent maar voor forensen e.d. is snelheid belangrijker dan die overstap als je er maar genoeg tijd mee wint.
De SPR Den Haag - Roosendaal wordt toch niet geknipt? Volgens mij wordt alleen Breda Prinsenbeek van een directe trein naar Rotterdam onthouden, maar Prinsenbeek krijgt daar dan een directe trein naar Tilburg (Universiteit) en 's-Hertogenbosch voor terug.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Volgens het kaartje worden zowel de Sprinters uit Roosendaal als Breda in Dordrecht geknipt. Ik zie maar een doorgaande lijn en da's de IC uit Vlissingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

Z2N schreef:De SPR Den Haag - Roosendaal wordt toch niet geknipt? Volgens mij wordt alleen Breda Prinsenbeek van een directe trein naar Rotterdam onthouden, maar Prinsenbeek krijgt daar dan een directe trein naar Tilburg (Universiteit) en 's-Hertogenbosch voor terug.
Nee, alle sprinters worden in Dordrecht geknipt. De enige doorgaande trein is de IC Vlissingen - Amsterdam.

Zie pagina 16:
Om de rechtstreekse Sprinter Dordrecht – ‘s-Hertogenbosch te realiseren, worden de Sprinters in Dordrecht geknipt. Dit is namelijk nodig ten behoeve van een maakbare en een efficiënte materieelinzet. Reizigers uit bijvoorbeeld Oudenbosch richting Rotterdam stappen net als in 2016 in Dordrecht over op de Intercity. De overstaptijd in Dordrecht tussen de Intercity’s van en naar Rotterdam en de Sprinter Dordrecht – Breda bedraagt vier tot zes minuten. Als gevolg van inpassing van goederentreinen, liggen de treinen tussen Dordrecht – Breda/Roosendaal niet in een tijdligging van exacte halve uren.
De genoemde reizigers van Oudenbosch naar Rotterdam rijde naar Rotterdam Centraal, want als je op dit moment vanuit Oudenbosch naar Rotterdam Blaak wil reizen is overstappen op de intercity in Dordrecht je reis verlengen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hainje »

Ik kan mij wel indenken dat de Sprinter Roosendaal - Den Haag in Dordrecht geknipt gaat worden. Op die manier kun je een stuk beter op de reizigersaantallen inspelen. Ik kan maar moeilijk geloven dat het gedurende de gehele dag net zo druk is op Rsd - Ddr als op Ddr - Gvc. Ik vind de knip van de Sprinter Breda - Utrecht Centraal in Den Bosch eigenlijk ook een hele verstandige. Ik zie die sprinter hier regelmatig met 10 bakken voor mijn deur voorbij komen, terwijl 6 bakken in 95% van de gevallen ruim voldoende is. Die 10 bakken heb je tussen Geldermalsen en Utrecht wel weer nodig, dus ik snap wel dat ze er nu aan hangen. Maar in Brabant is het echt niet nodig.
🍉
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Is het voor de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] niet mogelijk om af te trappen en bij te plaatsen in Dordrecht ?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hainje »

Dat koppelen en aftrappen kost wel weer extra tijd natuurlijk, het is maar net de vraag of daar wel plek voor is. Zowel op het station als in de dienstregeling.
🍉
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door MetroRET »

Geen idee of het een goed voorbeeld is....

Bij de [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] wordt zo iets nu doorgevoerd bij het wijzigingsblad (per 08 februari) op Lls.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door reisthijs »

Milco schreef:Verder neem ik aan dat als de '2600' via Haarlem gaat rijden, deze de huidige 2200 vervangt?
Gezien de 'verschoven tijdligging' van Amsterdam-Vlissingen neem ik aan dat de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] naar Vlissingen gaat rijden, en de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] wordt ingekort tot Lelystad-Dordrecht.
Milco schreef:In de bijlage van Locov lees ik dit:
Als gevolg van inpassingsproblemen rond Schiphol en Amsterdam Zuid, het wachten op verbeterde infrastructuur rond Naarden-Bussum en een tijdelijke materieelkrapte waardoor Intercitymaterieel in een Sprinterdienst moet worden ingezet, is de treindienst tussen Utrecht en Almere aangepast.
Nu ben ik best wel benieuwd of dit DDZ zal zijn (wat nu ook in sprinters rijdt) of dat de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] ICMm en/of VIRM krijgt...
Haha. Het blijft schipperen met die [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie]. Bij het ontwerp van dienstregeling 2013 waren er nog inpassingsproblemen waardoor er Sprintermaterieel in een Intercitydienst moest worden ingezet. Nu is het weer precies andersom... Kan het ook meteen weer omgedoopt worden in Intercity.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Frank »

Voor mij persoonlijk het meest opvallend is dat de doorgaande stoptrein Tiel - Arnhem kennelijk wel behouden blijft (...in de huidige uitwerking). Mooi natuurlijk dat die verbinding gehandhaafd blijft, maar ik had het niet meer verwacht. Waarom hebben ze anders die vuilnisb..., eh, dat keerspoor in Elst aangelegd? Dat keerspoor in Elst zie ik ook niet voor aankomende december aangesloten worden op het hoofdspoor.

Met de opzet van de dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen ben ik wel blij, hoewel ik me nog wel ernstige zorgen maak over de praktische uitvoerbaarheid ervan. Een extra perron te Nijmegen zou wel helpen. Persoonlijk ben ik wel benieuwd welke Sprinters 's avonds tussen Arnhem en Nijmegen blijven rijden. Twee uurdiensten zou niet ideaal zijn. Wat mij betreft blijven de Sprinters rijden die vanuit Nijmegen een goede aansluiting geven in de richting Utrecht, daar maak ik heel af en toe nog wel eens gebruik van. Of de Sprinters die in Nijmegen goed aansluiten op een aantal buslijnen, maar daar zorgt Breng maar voor :wink: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Ardan »

Waarom lopen zoveel mensen hier zo te huilen om een overstap? Daar ga je echt niet dood van hoor.
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Durashift »

Z2N schreef:De lijst van maatregelen (onder voorbehoud):

(..)
- De IC [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/[serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] krijgt door inpassingsproblemen op de Corridor Arnhem-Nijmegen een lengtebeperking.

(..)
Mooi is dat.. wat kan er nog af qua lengte dan? Alleen met VIRM-VI gaan rijden of VI?
Trein is nu al druk, ook op zondagen en dan bijvoorbeeld al voor Alkmaar, richting Amsterdam.

Lijkt mij dat in Arnhem er bij- afgekoppeld mag (moet) worden?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Zugführer »

Gewoon de helft van die treinen inkorten tot Arnhem :N
Maar ja afspraken hè...
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door RobertT »

De 1900 geeft een overstap in Eindhoven op de IC naar Venlo,en aldaar een korte overstap naar Duitsland.
Dan is het wel te hopen dat de punctualiteit van de 1900 een stuk beter wordt,bij een vertraging heb je dus straks naar Duitsland ineens een uur meer reistijd ipv 15 min korter.Vooral met het oog op de goedrentreinen op de corridor Breda-Tilburg blijft dat gevoelig.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

Frank schreef:Voor mij persoonlijk het meest opvallend is dat de doorgaande stoptrein Tiel - Arnhem kennelijk wel behouden blijft (...in de huidige uitwerking). Mooi natuurlijk dat die verbinding gehandhaafd blijft, maar ik had het niet meer verwacht. Waarom hebben ze anders die vuilnisb..., eh, dat keerspoor in Elst aangelegd? Dat keerspoor in Elst zie ik ook niet voor aankomende december aangesloten worden op het hoofdspoor.
Was een gewoon een fout om dat spoortje niet direct aan het hoofdspoor vast te maken. De mogelijkheid om naar Arnhem door te kunnen rijden moest er toch al zijn, omdat in Arnhem getankt wordt en de treinen daar ook overnachten. Dat was makkelijker geweest als vanaf dat keerspoortje (bij een theoretische knip) meten door kun rijden, zonder een slag terug te maken de boog op. Want zo'n tankbeurt zou ook zomaar midden op de dag gedaan moeten worden, wanneer je wellicht niet zomaar direct het hoofdspoor op kan bij Vork.
Frank schreef:Met de opzet van de dienstregeling tussen Arnhem en Nijmegen ben ik wel blij, hoewel ik me nog wel ernstige zorgen maak over de praktische uitvoerbaarheid ervan. Een extra perron te Nijmegen zou wel helpen.
Mag ik een goedkopere oplossing aanbieden: een wisseltje vanaf de richting Wijchen naar spoor 1a. Dan kunnen de treinen Wijchen->Arnhem vanaf spoor 1a vertrekken, die op Arnhem->Wijchen op 4 (of desnoods alleen 4b) en de kerende IC's kunnen dan op 3 (en desnoods ook nog op 4a). Dan kun je Nijmegen al geheel kruisingsvrij maken (m.u.v. enkele rangeerbewegingen) en heb je al direct zoveel meer ruimte op dat station. De grootste oorzaak van ruimtegebrek daar is immers de zeer vervelende kruisingen aan de noordzijde van het station.
Frank schreef:Persoonlijk ben ik wel benieuwd welke Sprinters 's avonds tussen Arnhem en Nijmegen blijven rijden. Twee uurdiensten zou niet ideaal zijn. Wat mij betreft blijven de Sprinters rijden die vanuit Nijmegen een goede aansluiting geven in de richting Utrecht, daar maak ik heel af en toe nog wel eens gebruik van. Of de Sprinters die in Nijmegen goed aansluiten op een aantal buslijnen, maar daar zorgt Breng maar voor :wink: .
Ik vermoed dat dat gewoon de huidige situatie zal zijn, waarbij beide treinen Nijmegen als eindpunt krijgen, waarbij de 7600 (Zutphen-Nijmegen) voortaan alleen nog tussen Zutphen en Arnhem terugvalt naar een uursdienst.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten