Qbuzz-bus in Spijkenisse

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Ricardootje_89
Berichten: 16
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38

Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door Ricardootje_89 »

Net kwam ik aan op spijkenisse centrum en tot mijn verbAzing stond er een qbuzz-bus bij de halte van lijn 84. Hij had geen lijnnummer en reed geen dienst.
Het was trouwens een model met grijs blauw en oranje. Volgens mij zo'n model uit friesland.

Zou dit een materieeltekort van connexxion zijn, doet qbuzz een proef voor de nieuwe consessie of is het iets anders?
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door Stefan »

Dat zal dan wel de Qbuzz 1059 geweest zijn. Materieeltekort zal overigens wel niet, proeven lijkt me eerder voor de hand liggend. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door mb90 »

De 1059 zou dan wel kunnen ja, die zag ik vanmorgen op lijn 187 en na die rit gaat de bus altijd naar de stalling.
Ricardootje_89
Berichten: 16
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door Ricardootje_89 »

Hmm, naar hij was grijs en zilver met na de middendeur een diagonale lichtblauwe en oranje streep. Netals de bussen in saarbruecken, duitsland. Indacht eigenlijk dat qbu hem misschien huurt, MAN nutzfahrzeuge zit namelijk ook in saarbruecken.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door mb90 »

De genoemde 1059 is in ieder geval deze bus. Een grijze bus met zo'n band:
Afbeelding
Ricardootje_89
Berichten: 16
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door Ricardootje_89 »

Ja dat is hem ja. Sorry. Best een mooi ding. Stuk mooier dan de rest in Rotterdam, want die zijn helemaal zilver. Erg saai.

Ik hoop dat die 1059 in Spijkenisse komt te rijden. Alleen zou het ook leuk zijn als qbuzz niet de MAN Lion City Ü, maar de MAN Lion City M gaan bestellen. Het liefst een paar 18 meter bussen, maarja dit gaat toch niet gebeuren.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door tsov »

Geruststelling voor je: alle bussen in de regio Rotterdam krijgen de livrei van de 1059 ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50910
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door Suus »

Voor zover ik weet zijn alle Lion's City M bussen korter dan de Lion's City Ü, voor 18 meter bussen moet je de Lion's City G, GÜ of GL-variant hebben. Dus verklaar je nader waarom je liever de M dan de Ü zou willen hebben dan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door Stefan »

Inderdaad, een Lion's City M is een 10 meter bus. Qbuzz heeft overigens Lion's City TÜ's.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ricardootje_89
Berichten: 16
Lid geworden op: do 09 apr 2009, 17:38

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door Ricardootje_89 »

Weer sorry. Ik bedoel de normale MAN Lion City's van 12 meter. Ik vind hem sowieso mooier dan die van qbuzz. Hij heeft een minder lompe voorkan, doordat de koplampen lager zitten En hierdoor zien ze er meer uit als stadsbussen. Voor bijvoorbeeld spijkenisse is dit natuurlijk wel goed, al is qbuzz natuurlijk een streekvervoerder.

Verder vind ik de MAN Lion City G erg mooi omdat het gelede bussen Zijn. Die hadden we hier vroege ook alleen waren dat de mercedes O405G bussen. Ik mis ze wel een beetje, die kollosale bussen.

Is er een kans dat qbuzz andere modellen MAN's gaat aanschaffen voor en eventuele nieuwe concessie als voorbe putten of blijven ze liever bij de Lion City's die ze nu hebben?
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door lamar »

ff terug
het kan ook deze geweest zijn
dit is de 1031
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RgDNmMwnsqo[/youtube]
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Qbuzz-bus in Spijkenisse

Bericht door mb90 »

Alleen heeft die 1031 pas sinds vorige week die kleuren, net als de meer bussen... Op het moment van de melding was de 1059 de enige.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 60 gasten