Concessie DAV-gebied (2007-2018)
Re: Concessie DAV-gebied
Ik kan helaas geen garantie geven... Hij rijdt sóms wel, sóms niet. Had van de week net de pech om 'm als chauffeur nét mis te lopen, helaas.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
ik bedoelde: waar kan ik heen om je fotos te zien?ArrivaBas schreef:via imgur.com kun je je foto uploaden en de link in je bericht plakken en tussen de Img-tag plakken.
bon jour
Re: Concessie DAV-gebied
Zoek een op datzelfde imgur.com naar BasFolles155. Dan krijg je mijn foto's te zien
LET OP: alleen de foto's die ik heb gepubliceerd zijn te zien.
/Edit: Misschien maak ik vanmiddag een Flickr-account aan.
LET OP: alleen de foto's die ik heb gepubliceerd zijn te zien.
/Edit: Misschien maak ik vanmiddag een Flickr-account aan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
met wat computer magie heb ik dit uit het web gevist
aardig wat is verloren gegaan :(
aardig wat is verloren gegaan :(
bon jour
Re: Concessie DAV-gebied
het is mooilijk te zien want je kan niet inzoomen,
maar op centrum zie je lijn 20 en 20P
op de staart lijn 5
in de havens en Dordtse Kil lijn 17
wielwijk=4
crabbehof=3
sterrenburg=5, 7, 17, 1
Dubbeldam zuid= lijn 1
Stadspolders=lijn 4, 1
onder de hoven = 6
amstelwijck= 4P
maar op centrum zie je lijn 20 en 20P
op de staart lijn 5
in de havens en Dordtse Kil lijn 17
wielwijk=4
crabbehof=3
sterrenburg=5, 7, 17, 1
Dubbeldam zuid= lijn 1
Stadspolders=lijn 4, 1
onder de hoven = 6
amstelwijck= 4P
bon jour
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
En wat wil je nu precies zeggen met die opsomming van lijnen zoals ze toen waren? Veel van die verbindingen zijn er nu nog gewoon maar hebben nu andere lijnnummers.
Sowieso is die kaart een mix van diverse jaren want 6 gaat opeens in 231 over ;-)
Overigens heb ik, als voormalig websitebeheerder van SVD, de kaarten van al die jaren nog wel ergens denk ik. Was nog allemaal handwerk destijds.
Sowieso is die kaart een mix van diverse jaren want 6 gaat opeens in 231 over ;-)
Overigens heb ik, als voormalig websitebeheerder van SVD, de kaarten van al die jaren nog wel ergens denk ik. Was nog allemaal handwerk destijds.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
I know
Maar aangezien je dat niet had gedaan, probeerde ik het zelf maar.
Maar ik kon niet alles terug vinden, vrij veel is verloren gegaan met de site
Maar er zijn een aantal lijnen die niet op deze site staan
4T, 20P
En aangezien hier heel wat mensen uit die tijd zijn dacht ik dat er wel n paar mensen zouden zijn die de pagina's konden aanvullen
Maar aangezien je dat niet had gedaan, probeerde ik het zelf maar.
Maar ik kon niet alles terug vinden, vrij veel is verloren gegaan met de site
Maar er zijn een aantal lijnen die niet op deze site staan
4T, 20P
En aangezien hier heel wat mensen uit die tijd zijn dacht ik dat er wel n paar mensen zouden zijn die de pagina's konden aanvullen
bon jour
Re: Concessie DAV-gebied
De lijnen [wiki]Lijn 4-taxi Dordrecht, Ziekenhuis Amstelwijck - Amstelwijck (2003 - 2006)[/wiki] en [wiki]Lijn 20-P Dordrecht, Scheffersplein - P-Energiehuis (2003 - 2006)[/wiki] staan gewoon op de Wiki hoor.
Je moet echter wel precies weten waarnaar je moet zoeken, vooral omdat lijn 4T dus 4-taxi genoemd is.
Je moet echter wel precies weten waarnaar je moet zoeken, vooral omdat lijn 4T dus 4-taxi genoemd is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie DAV-gebied
http://web.archive.org/web/200406111348 ... drecht.nl/
hij is n beetje instabiel maar grooten deels begaanbaar
hij is n beetje instabiel maar grooten deels begaanbaar
bon jour
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
@Meltrain: Die lijn heette ook zo. Dat was op de kaart afgekort ;-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Welkom in de 2e eeuw. Volgens de SVD-site is het vandaag 26 januari 116
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Tja, dat krijg je met verouderde scriptjes. Maargoed, zo'n 10 jaar na dato mag wat OV-historie wel denk ik zo... voor de liefhebbers is de laatste versie van de SVD-site nu weer online. Her en der zit er wel een dood linkje in omdat ik alleen de statische pagina's teruggezet heb.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
De enige lijn die echt is opgedoekt is lijn 1. Tangentiële lijnen doen het nooit echt goed in een stadsnet en in een provinciestad als Dordrecht is dat effect nog wat sterker. Lage frequentie, enorme slingers en lussen... En voor de dekking maakt het ook niks uit.
En dat lijntje 21 naar de begraafplaats... Dat is weliswaar een blinde vlek in het stadsnet maar ik zie er ook geen goede passende oplossing voor behalve deze oplossing die dus ook niet levensvatbaar bleek.
En dat lijntje 21 naar de begraafplaats... Dat is weliswaar een blinde vlek in het stadsnet maar ik zie er ook geen goede passende oplossing voor behalve deze oplossing die dus ook niet levensvatbaar bleek.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied
echt nice dat je die weer online heb gezet.
ik heb die versie gezien en probeerde het al eerder zelf te doen, maar er was te weinig data en grote delen werkte niet
ik heb die versie gezien en probeerde het al eerder zelf te doen, maar er was te weinig data en grote delen werkte niet
bon jour
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Het doek voor lijn 1 is pas gevallen na de introductie van de OV-chipkaart. Niet heel gek gezien juist toen de slingerroutes de lijn gingen opbreken doordat er gigantische prijsstijgingen ontstonden. Die lijn deed het namelijk zo slecht nog niet: tot de bezuinigingen van 2004 vervoerde lijn 1 nog meer reizigers dan lijn 2 op werkdagen, ondanks dat lijn 1 in de spits minder vaak reed en 6 uur vroeger stopte met rijden.nvdw schreef:De enige lijn die echt is opgedoekt is lijn 1. Tangentiële lijnen doen het nooit echt goed in een stadsnet en in een provinciestad als Dordrecht is dat effect nog wat sterker. Lage frequentie, enorme slingers en lussen... En voor de dekking maakt het ook niks uit.
Het geheim zat 'm in de zone-indeling van Dordrecht: lijn 1 was op relaties met best een aardig OV-aandeel (zoals naar het ziekenhuis vanuit de oostelijke wijken) 33% goedkoper dan via het station reizen.
Nadat de frequentie terugging naar een uurdienst donderde het aantal reizigers als een omlaag (-17%) en toen de OV-chipkaart werd ingevoerd kreeg 'ie de genadeklap doordat het prijsvoordeel volledig wegviel. Daardoor werd de overstapverbinding via het station uiteraard veel aantrekkelijker gezien die veel frequenter mogelijk was.
Die lijn reed niet voor de begraafplaats maar voor Thureborg. Voor alle andere reizigers vanuit Nieuw-Krispijn is het immers heel goed te doen om even onder het spoor door te lopen of naar een halte van lijn 5 te wandelen. Dat bejaardenhuis is inmiddels gesloten en daarmee is ook de enige reizigersbron voor zo'n lijntje opgedroogd. En ja, slechts 190 reizigers per week lijkt natuurlijk weinig maar ze waren mooi meegenomen aangezien lijn 21 nagenoeg "gratis" gereden kon worden. 't rondje paste precies in de lange kering van lijn 20 in de daluren. Net zoiets gold later bij Arriva met lijn 6 waarvan het rondje precies in de keertijd van lijn 8 paste die toen ook in de daluren met een Irisbusje reed. (Of nouja, bijna paste want die lijn 6 reed niet elke 60 maar elke 61 minuten )En dat lijntje 21 naar de begraafplaats... Dat is weliswaar een blinde vlek in het stadsnet maar ik zie er ook geen goede passende oplossing voor behalve deze oplossing die dus ook niet levensvatbaar bleek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
In een tuin aan de Krommedijk staat een oude servicebushalte (Waterwiel) van lijn 27A :D !
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op di 16 feb 2016, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
Ik heb deze knalrode bus vandaag om 9:02 zien vertrekken van het Dordtse busstation :)Stefan schreef:Het is hier nog niet gemeld geloof ik.. Maar tussen de spitsen door (dus na de ochtend- en voor de avondspits) rijdt de komende 4 tot 6 weken een elektrische BYD eBus op de lijnen 2, 11 en 12 tussen Dordrecht en Zwijndrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Lijn 285 heb ik vanochtend kompleet ingetuigd zien rijden. Zelfs het halt afroep systeem kondigde de geplande aankomsttijd in Leerdam aan..OVwatcher schreef:Ook de MAT-ritten van Stalling Schelluinen naar Leerdam en Ameide zijn omgezet in open busritten op lijn 285 (Schelluinen, Rijksweg - Leerdam, Station) en lijn 294 (Schelluinen, Griendweg - Ameide, Prinsengracht). Alleen staan deze ritten niet in het nieuwe dienstregelingboekje, niet op de site van Arriva en ook 9292 kent deze ritten niet. Tevens bestaat de halte Griendweg van lijn 294 nergens.nvdw schreef: Sowieso is heel duidelijk te zien dat er veel dienstritten feitelijk verkapte materiaalritten zijn, met al die ritten in de tegenspits naar de Hoogendijk (stalling Alblasserdam) en een gigantische hoeveelheid busritten op de 81/181 richting Gorinchem zo rond 9.00 uur. Lijn 191 rijdt vanaf Zuidplein zelfs om 8.30, 8.31 en 8.32 naar de Hoogendijk. Dat deze concessie werkt op basis van gereden kilometers in plaats van DRU's (zie Programma van Eisen) is op die manier duidelijk te zien. Het schrappen van die laatste ritjes in Gorinchem is waarschijnlijk eerder gedaan om kilometers vrij te maken voor die lijn 6 dan om de bezetting.
Nou zullen deze ritten geen volle bussen trekken, maar als je niemand ervan vertelt gaat er zeker niemand mee. Buiten dat is het volgens de OV-wet toch verplicht om al je ritten te publiceren?
Re: Concessie DAV-gebied
In OVinfo zijn de lijnen 285 en 294 wel terug te vinden, maar ze zijn vermeld als "285 Sorry geen dienst" en "294 Sorry geen dienst". Desalniettemin ga ik er dus vanuit dat de ritten ergens wel gepubliceerd zijn ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Check, op GoAbout zitten ze erin... Lijn 294 en lijn 285.
Die laatste heeft zelfs nog twee ritten zie ik.
Die laatste heeft zelfs nog twee ritten zie ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
En de bestemming is inderdaad serieus... Als je in Leerdam als 85 aankomt en 'verder gaat' als 285, komt er inderdaad 'Sorry geen dienst' (dus niet eens het standaard Sorry, buiten dienst) op je bus te staan. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
Een halte omroep die de aankomsttijd opzegt? Is dat echt zo?Lijn 285 heb ik vanochtend kompleet ingetuigd zien rijden. Zelfs het halt afroep systeem kondigde de geplande aankomsttijd in Leerdam aan..
Re: Concessie DAV-gebied
Greyhound bedoelt waarschijnlijk het beeldscherm voor de passagiers, niet de daadwerkelijke omroepstem ;)
Richting Leerdam filmt de 285 wel gewoon 'Leerdam Station'. Je kunt de reis ook gewoon chippen, de validators staan gewoon op de correcte haltes.
Richting Leerdam filmt de 285 wel gewoon 'Leerdam Station'. Je kunt de reis ook gewoon chippen, de validators staan gewoon op de correcte haltes.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied
De lijn staat nog niet op de wiki en ook op de site van arriva vindt ik niks.
Re: Concessie DAV-gebied
*KUCH KUCH wat een stof!*
Ik kwam de BYD demobus vandaag (±14:30) weer tegen. Ik heb deze foto snel genomen nadat ik direct ben gestopt na het oversteken. Geen commentaar nodig/gewenst.
BYD E-Bus Arriva by Bas Folles, on Flickr
Ik kwam de BYD demobus vandaag (±14:30) weer tegen. Ik heb deze foto snel genomen nadat ik direct ben gestopt na het oversteken. Geen commentaar nodig/gewenst.
BYD E-Bus Arriva by Bas Folles, on Flickr
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 159 gasten