Mag ik even kwijt #186

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door waldo79 »

microshit schreef:Nee, ik zei Go dus bedoel dan Goor he ;)
Ach, vanuit Tiel zelf bezien is het ook allerminst logisch om via Utrecht naar Goor te reizen en de aansluitingen vanuit de [serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] zijn me over het algemeen te robuust. Robuust in de zin van lang wachten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Daniel »

Bee schreef:
albertjan96 schreef:Is het dan niet mogelijk om de lijst met mouse-overs aan te passen zodat hier ook afkortingen zonder wiki-pagina in kunnen komen te staan?
Misschien wel, maar ik heb geen behoefte aan afko's van bruggen of aansluitingen.
Sowieso zijn dat ook de afkortingen die we liever niet op het forum zien: zelfs de gebruikers die wat bovengemiddeld thuis zijn in de verkortingen kennen die lang niet altijd. Ik heb trouwens wel het idee dat het zichzelf redelijk goed reguleert zonder dat we er expliciet regels voor hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Aking »

Is het daarom niet juist een idee om die afkortingen wel te mouse-overen? Als er alleen een afkorting staat moet die Google, en als je hem kan mouse-overen kun je hem onthouden en zo wat bijleren :)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door AppleMoose »

Ik ben het wel eens met Baladid en Ardan.
Afkortingen van bruggen, aansluitingen en dergelijke gewoon niet gebruiken, tenzij je het eerder in je post al voluit hebt genoemd.
Als je wil dat je post gelezen wordt, mag je er wat mij betreft ook een beetje moeite voor doen om dit soort dingen voluit te schrijven. :idea: Zoveel extra tijd kost dat echt niet.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Chauf21 »

Precies, Ronaldussen.
Om het forum leesbaar te houden, willen we gebruikers vragen en stimuleren om onbekende dienstregelingpunten gewoon voluit te schrijven. Om die reden worden ze dus niet automatisch omgezet.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door microshit »

waldo79 schreef:
microshit schreef:Nee, ik zei Go dus bedoel dan Goor he ;)
Ach, vanuit Tiel zelf bezien is het ook allerminst logisch om via Utrecht naar Goor te reizen en de aansluitingen vanuit de [serie=Stoptrein|2016|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] zijn me over het algemeen te robuust. Robuust in de zin van lang wachten...
Ik woon in Culemborg tegenwoordig, en uitval van [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal16000[/serie] die dag dus vandaar via Utrecht ;)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door STF »

Ik altijd maar denken dat onze zitmaaier zo'n maandagmorgen nummer is, pff een van de nieuwste bussen van zo'n vervoersbedrijf hier rust echt een vloek op...
Een paar maanden geleden is die Mercedes Citaro in dienst gekomen; na een paar dagen lag ie al in de prak omdat een automobiliste vergat voorrang te verlenen. Na schadeherstel kwam ie terug in dienst, telkens diverse kleine technische problemen e.d. In november vloog er een grote steen door de ruit, was op een bouwplaats bij het gebruik van een jekkerhamer weggespat. In december is de motor compleet vastgelopen, begin januari met een nieuw motorblok terug in dienst gekomen. Al snel weer de nodige kleine probleempjes zoals deuren die niet open wilden en dergelijke.
Nu stonden we met die bus iets voor middernacht aan de rand van een bos met tamelijk onlogische koelwaterproblemen, op dat tijdstip is er bijna geen enkele bus van dit vervoersbedrijf onderweg dus zie maar iemand te bereiken... Na meerdere keren proberen en eindeloos over laten gaan werd er een van de monteurs gelukkig toch wakker van de telefoon. De chauffeur zo goed mogelijk uitleggen wat er aan de hand was, waarop de monteur vroeg om het een en ander na te kijken in de motorruimte, de "resultaten" waren volledig tegenstrijdig met de storing... De monteur vroeg nog wat noodknoppen/kranen in de motorruimte te bedienen maar er veranderde totaal niets aan het probleem. Zucht, dan kom ik jullie kant wel op was zijn antwoord.
Ja leuk maar dat duurt natuurlijk een eeuwigheid; aankleden, naar het werk toe rijden (25 kilometer), vervangende bus starten en naar het punt toe rijden waar wij stonden (45 kilometer bij de stalling vandaan).
Het enige dat we uiteindelijk nog met die vervangende bus hebben gedaan is door de wasstraat rijden en de vloer dweilen, lijndienst rijden had geen enkel nut meer; het was inmiddels midden in de nacht.

Wat ik hier trouwens wel komisch vind is dat ze vaak gewoon een ander vervoersbedrijf opbellen, in dit geval dus ook; de buschauffeur heeft direct met een nabij gelegen vervoersbedrijf gebeld of die even konden invallen op een drietal lijnen. Het geniaalste vind ik nog dat ze daarbij simpelweg het omloopnummer door de telefoon noemen, je kunt namelijk rustig bij vervoerder X een omloopnummer van vervoerder Y intoetsen, in elke boordcomputer zit namelijk een landelijke database geladen. In bijvoorbeeld Nederland zou je daar volgens mij totaal niets mee kunnen aanvangen, of kan bijvoorbeeld een bus van EBS ook doodleuk "44 Diemen Noord" op de displays toveren? Lijkt me vrij sterk...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Michael »

Ik ben lekker 4 dagen vrij :D Zaterdag een dagje naar Koblenz per trein *O*
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door albertjan96 »

De nieuwe drissen op het Willemsplein in Arnhem hangen wel heel erg hoog... Zijn daar weer nieuwe richtlijnen voor?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Suus »

Afbeelding
De Duckstadse Damesclub in de stiltecoupé. Het was geen succes ;-)

Bron.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Geert »

Laatst stond er in de Donald Duck ook een verhaal waarbij Govert Goudglans de treinen had gekocht van de overheid en Dagobert Duck het spoor. Drie maal raden hoe dat afliep ;)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Hainje »

Nu je het over de Donald Duck hebt, komen er nog steeds nummers uit rondom een BN-er? Zo had je een paar jaar terug themanummers rondom André Kuijpers en ik geloof ook Dirk Kuyt. Is die flauwekul er nog steeds? Of is het nu weer bijzonder als er naar je verwezen wordt in een verhaal (á la Peter R. Precies).
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Ardan »

En hier zie je hoe al die vertragingen bij Duckstad toch komen :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Laatst stond er in de Donald Duck ook een verhaal waarbij Govert Goudglans de treinen had gekocht van de overheid en Dagobert Duck het spoor. Drie maal raden hoe dat afliep ;)
Klopt dit verhaal staat in Donald Duck nummer 3 - 2016 :wink: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Ardan »

Ik krijg vanmiddag de sleutels van mijn nieuwe Paleisje *O* *O* Vier hoog, pal naast het einde van het Deventer emplacement *O* Eindelijk weg uit dit kuthok in dit kuthuis *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door isadora »

Wijn en roquefort en kalamata's, gefeliciteerd!!!!!!!!!! *O*
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Ardan »

En croquetten *O*
Dank je :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ODRAIL »

@Ardan: Gefeliciteerd :wink: .
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Michael »

Gefeliciteerd met je nieuwe woning Ardan *O*
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Jef400 »

Van harte maat. *O*
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ODRAIL »

Goed ... vanmiddag en vanavond weer werken. Carnaval in het verpleeghuis / revalidatiecentrum.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Z2N »

Nu al? :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Stefan »

Ardan schreef:En croquetten *O*
Dank je :D
En pils!

Gefeliciteerd!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:Goed ... vanmiddag en vanavond weer werken. Carnaval in het verpleeghuis / revalidatiecentrum.
Z2N schreef:Nu al? :X
Ja nu al :wink: . We zijn wel een week te vroeg, maar de laatste vrijdagavond van de maand hebben we altijd een muziekavond. En de muziekband die we met het carnavalsfeest altijd hebben kan toevallig ook vanavond. Dus vandaar een weekje te vroeg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Suus »

Dat het ziekenhuis in januari 2016 nog een factuur van augustus 2014 declareert is jammer, maar niets aan te doen.

Dat ik in 2014 nog geen eigen risico had verbruikt en dat ik het volledige bedrag aankomende week alsnog moet betalen, tja, vervelend maar een logisch gevolg ervan.

Dat de bank weigert de incasso van het eigen risico uit te voeren omdat ze de incasso niet op de juiste manier hebben aangeboden, dat is gewoon irritant :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten