Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De website van de RET en de OVinfoapp (datum selecteren na 15/02).
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Sinds vandaag staan de aangepaste tijden inderdaad ook op de RET-site.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Meltrain schreef:Waar hebben jullie deze informatie gevonden?
Internet.
010jongen schreef:Wat extra late ritten kan geen kwaad
Alleen dat doet men dus niet, het zijn volgens mij vooral logistieke ritten vanwege de nieuwe materieelinzet (juiste materieel op de juiste plek krijgen). Ook lijkt men minder treinen op De Akkers achter te willen laten 's nachts, waar men voorheen drie sporen gebruikte voor opstel lijkt men het nu bij twee te houden, waardoor extra ritten van en naar Waalhaven en/of 's-Gravenweg nodig zijn in de vroege ochtend en avond.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De laatste rit naar De Akkers lijkt niet echt een logistieke rit te zijn, want deze rijdt elke dag en komt ook nog terug naar de Remise Waalhaven.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Kan ook personeelslogistiek zijn, zodat bestuurders op de juiste plek eindigen (al moet er dan wel een collega zijn die de trein terugrijdt). Vroeger loste men dat op door de ontkoppelde rijtuigen 's avonds weer vast te koppelen zodat slechts een van de bestuurders terug hoefde te rijden naar de remise en de ander naar huis kon.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bemined schreef:Tevens wordt lijn E ingekort tot Laan van NOI vanwege de aansluiting van het nieuwe eindpunt bij Den Haag Centraal.
JWM schreef:Hoe lang gaat dat laatste duren?
Tot 1 juli 2016
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Nee, tot en met augustus. Zie http://www.ret.nl/dienstregeling2016
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dit zijn de voorgeprogrammeerde "3e regel berichten op de DRIMs" en die vertellen tot op heden dat het tot 1 juli duurt.

Afbeelding
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

Dan heeft men wellicht het tijdsbestek van de werkzaamheden kunnen verkorten. Altijd goed natuurlijk! :wink:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Wubbo »

1 juli 22:47 uur? Dat tijdstip vertrouw ik niet. Daarna zal er nog wel iets gebeuren denk ik.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Mogelijkheid is dat de laatste metro's misschien al door gaan rijden. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

De werkzaamheden beginnen ook op 12 februari 23:30 al, om het allemaal overzichtelijk te maken heeft maar liefst vier verschillende verstoringsberichten ingevoerd in de dynamische reisinformatie:
Afbeelding
Mogelijk dat de avonden gebruikt worden om de beveiliging aan te passen, en dat er op 1-7 22:47 opnieuw niets rijdt tussen Leidschenveen en Den Haag Centraal om de boel weer aan te sluiten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Kan het nog moeilijker :? ?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

De aflevering van Flikken Rotterdam van vanavond speelde zich deels af op metrostation Wilhelminaplein en in een metro op lijn D.
Maar weet iemand wanneer de opnames waren? Er zullen dan toch wel een flinke tijd geen of minder metro's gereden kunnen hebben daar.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Vorige week kwam er ook al een scene op station Slinge te zien.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Op 2 november zag ik dat er opnames waren voor de deur van Centraal Station. Nieuwsgierigen werden op afstand gehouden door stewards, verder ging alles eigenlijk gewoon door rondom de opnames.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

MetroRET schreef:Vorige week kwam er ook al een scene op station Slinge te zien.
Klopt, maar die scène was niks bijzonders en had op elk willekeurig moment opgenomen kunnen worden.
De scènes van vandaag waarbij de metro betrokken was, waren veel uitgebreider en het lijkt me dat daarvoor toch even de dienst onderbroken was.
Ik zeg ook niet dat dat erg is, maar ik ben benieuwd wanneer dat dan was en of de RET toen ook bekend heeft gemaakt dat de dienst verstoord was wegens filmopnamen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Wat denk je van 's nachts? :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik vermoedde al dat het 's nachts was, maar ik was wel benieuwd naar de datum.
Bedankt voor het antwoord. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Ik weet dat ze veel in Amsterdam opnemen maar om nou in een scene over de Amsterdamse Transformatorweg te rijden is wel enorm cheap.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Sinds kort heeft ook de afroep in de metro wat wijzigingen ondergaan. Heb het echter maar in een aantal metro's gehoord.
- op de sneltramstations wordt men wisselend erop geattendeerd om niet vergeten uit te checken.
- Beurs heeft dezelfde toevoeging gekregen als bij de tram (Rotterdam info, tourist info, maritiem museum)
- Bij station Leuvehaven is rijndam revalidatie aan de omroep toegevoegd.
- Op relevante stations wordt nu omgeroepen dat je er kan overstappen op de tram.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

JWM schreef:Ik weet dat ze veel in Amsterdam opnemen maar om nou in een scene over de Amsterdamse Transformatorweg te rijden is wel enorm cheap.
Tja, met oog op budget wel begrijpelijk dat men valsspeelt met locaties, voor de meeste mensen niet opvallend, tenzij je de locaties herkent. Zo was de achtervolging door Wilhelminaplein langer gemaakt door via de tunnel naar het Luxor te gaan, terwijl men de ingang nam die rechtstreeks in de stationshal uitkwam. Verder vertrok de metro waar ze in zaten richting Leuvehaven, maar stond men even later toch weer opnieuw op Wilhelminaplein om de bom onschadelijk te maken. Normaal gezien zou de metro doorgereden zijn naar Leuvehaven, maar waarschijnlijk wilde men de filmset niet verplaatsen en heeft men beide scenes maar op Wilhelminaplein opgenomen. Zolang maar af en toe de Erasmusbrug, de Markthal en het Centraal Station in beeld komen en er af en toe een RET bus of tram langsrijdt geloven de meeste mensen het wel. Vergeleken met de film "Who Am I?" van Jackie Chan die deels in Rotterdam opgenomen is valt dit enorm mee, daar teleporteerde men zelfs tussen continenten tussen scenes. En voor de binnenscenes boeit het eigenlijk
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hendrik »

010jongen schreef:Sinds kort heeft ook de afroep in de metro wat wijzigingen ondergaan. Heb het echter maar in een aantal metro's gehoord.
- op de sneltramstations wordt men wisselend erop geattendeerd om niet vergeten uit te checken.
- Beurs heeft dezelfde toevoeging gekregen als bij de tram (Rotterdam info, tourist info, maritiem museum)
- Bij station Leuvehaven is rijndam revalidatie aan de omroep toegevoegd.
- Op relevante stations wordt nu omgeroepen dat je er kan overstappen op de tram.
Volgens mij is de nieuwe afroep alleen nog in de (R)SG3 te horen. De afroep in de oudere metro's is wat lastiger te vervangen, dacht ik.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Vandaag zijn de nieuwe HSG3 5701 en 5702 voor het eerst in de reizigersdienst verschenen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten