Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Bemined
Berichten: 5872
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Bemined »

Milco schreef:Is er trouwens al een indicatie hoe de vier sporen tussen Duivendrecht en Amsterdam Zuid (- ?) benut gaan worden?
Zowel bij de Utrechtboog als Riekerpolder komen vorkaansluitingen, ik verwacht geen vast spoorgebruik voor sprinter/intercity maar vooral voorsorteren voor Hoofddorp (daar is namelijk geen vorkaansluiten maar is buiten doorgaand, binnen kerend), en afwijken hiervan waar dat niet uitkomt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

Milco schreef:Die vier sporen beginnen toch vlak ná station Duivendrecht, of verderop, bij het punt waar de Utrechtboog aansluit?
Correct, vlak na Duivendrecht. Daar is het perron zelfs speciaal nog een stukje voor ingekort (en aan de andere kant weer verlengd).
hkuyeren schreef:Tussen Amsterdam en Breukelen rijden de Sprinters elk kwartier, net zoals tussen Utrecht en Veenendaal.
Ik heb de indruk dat er tussen Utrecht en Veenendaal niet ieder kwartier een Sprinter komt te rijden en dat dit dus een foutje is. Eens? Of mis ik iets?
Zover ik gelezen heb komen er wel ieder kwartier Sprinters tussen Utrecht en Veenendaal, maar alleen in de spits. Echter staat de sprinter uit Rhenen volgens de publicaties in Utrecht zo'n 13 minuten stil, dus verder naar Breukelen is het interval weer veel minder mooi: daar rijden dan vier sprinters in een 28/2/28/2 interval.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

Die spitssprinters zullen natuurlijk niet in 0 minuten stil staan in Utrecht, dus dat verschil zal wel iets groter zijn ;-)
Maar goed verdeeld is het natuurlijk niet. Dat heeft er natuurlijk ook wel mee te maken dat die spitsprinters in Breukelen aan moeten sluiten op de sprinter vanuit Rotterdam én ook op tijd bij het perron weg moet zijn zodat die sprinter er op tijd langs kan staan.

Andersom (vanuit Breukelen ri. Utrecht) zal het verschil minder groot zijn, aangezien de sprinter naar Rhenen in Utrecht geloof ik maar 7 minuten stil staat. Het een en ander zal vast te maken hebben met het niet te veel in de weg moeten zitten van de IC's van/naar Arnhem denk ik (ri. Utrecht direct na de IC invoegen zodat de IC bij Utrecht niet direct achter de sprinter zit, maar ri. Rhenen in Utrecht direct na de IC vertrekken zodat bij De Haar de IC niet direct achter de sprinter gepland staat).
hkuyeren
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 nov 2008, 01:09

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door hkuyeren »

Daniel schreef:
Zover ik gelezen heb komen er wel ieder kwartier Sprinters tussen Utrecht en Veenendaal, maar alleen in de spits. Echter staat de sprinter uit Rhenen volgens de publicaties in Utrecht zo'n 13 minuten stil, dus verder naar Breukelen is het interval weer veel minder mooi: daar rijden dan vier sprinters in een 28/2/28/2 interval.
Ik raak een beetje in verwarring omdat er in de spits ook 4 treinen Breukelen - Veenendaal rijden, dus doordat de specificatie bij Utrecht begon kreeg ik de indruk dat geheel de dag werd bedoeld, net als boven Breukelen. Misschien bedoelen ze nette kwartiersligging tussen Ut en Veenendaal en schreve ligging Ut en Breukelen. Mijn voorstel zou zijn: in de spits geen goederenpad, maar ik kan mij voorstellen dat goederenvervoerders iets anders wensen.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door RobertT »

Als je de brief leest,staat er dat zowel Amsterdam-Breukelen als Utrecht-Veenendaal naar een kwartiersdienst gaan.Echter,het kaartje laat zien dat Breukelen-Utrecht-Veenendaal een blokjeslijn(spits)is.De vraag is dan wat is waar?Ik denk eerder het eerste als een verdere uitwerking van het kwartiernet met sprinters rond Utrecht(Woerden/Geldermalsen)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door SuperGhost »

Op (Uitgeest-)Amsterdam-Breukelen rijden de sprinters dus een kwartiersdienst en in de spits ook op Utrecht-Veenendaal. Op Breukelen-Utrecht zal de spitstrein dus geen exacte kwartiersdienst vormen met de reguliere trein Uitgeest-Rhenen. Dat heeft dus te maken met die overstap op de trein van/naar Rotterdam die de spitstrein moet bieden in Breukelen, terwijl die beide treinen van hetzelfde perron gebruik moeten maken.

Volgens die bijlage heeft NS wel nagedacht over alternatief, waarbij de trein Uitgeest-Rhenen langer in Breukelen zou blijven stilstaan om wel ook op Breukelen-Utrecht een kwartiersdienst te vormen, maar dat vond men dus niet wenselijk (logisch wat mij betreft).
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door RobertT »

hkuyeren schreef: In de brief lees ik niets over de reistijd van de IC Schiphol - Heerlen, wel lees ik dat de trein ten zuiden van Eindhoven in een '20 / '10 ligging rijdt met de IC naar Maastricht. Dat impliceert dat de trein een paar minuten langzamer wordt. Dat had denk ik ook wel gemeld mogen worden.
De IC naar Heerlen blijft langer in Ehv staan voor het gedeelte van/naar Venlo.Logischerwijs wordt dit vanuit Schiphol het voorste gedeelte,zodat het deel naar Heerlen al minimaal 5 min stilstaat.Hierdoor krijg je ook die scheefligging richting het zuiden van '10/'20
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Z2N »

hkuyeren schreef: Weet iemand wat er gaat veranderen tussen Alphen en Leiden? Daar rijden nu nog spitstreinen uit Gouda, maar dat gaat neem ik aan niet meer gebeuren, nu Gouda - Alphen een aparte concessie wordt en formeel niet NS R de vervoerder is maar NS-dochter Abellio. Ik zal het na het weekend anders zelf navragen bij NS.
Alhoewel ik het niet zeker weet, ga ik er wel vanuit dat er een kwartiersdienst blijft tussen Alphen en Leiden. Alphen - Gouda is nu al een gedecentraliseerde concessie, de spitsversterker tussen Alphen en Leiden rijdt echter onder de HRN-concessie (de serie 19500 is de enige treinserie van Nederland die zowel onder een gedecentraliseerde als de HRN-concessie valt). Wat daarvoor dan wel nodig is, is (opnieuw) een perron langs spoor 4 in Alphen, maar station Alphen gaat er gedurende de periode voorjaar/zomer twee weekenden helemaal uit, dus het is goed mogelijk dat er dan een perron wordt aangelegd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

De spitstreinen Alphen - Leiden kunnen in Alphen op spoor 1 terecht, een eventueel spoor 4 is dan voor de treindienst Alphen - Gouda. Waarschijnlijk gaat Alphen er binnenkort tijdelijk uit om de problematische situatie met het eilandperron eindelijk op te kunnen lossen, dat heeft tot nu toe drie ernstige ongevallen gekost sinds de oplevering van het nieuwe station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

SuperGhost schreef:Op (Uitgeest-)Amsterdam-Breukelen rijden de sprinters dus een kwartiersdienst en in de spits ook op Utrecht-Veenendaal. Op Breukelen-Utrecht zal de spitstrein dus geen exacte kwartiersdienst vormen met de reguliere trein Uitgeest-Rhenen. Dat heeft dus te maken met die overstap op de trein van/naar Rotterdam die de spitstrein moet bieden in Breukelen, terwijl die beide treinen van hetzelfde perron gebruik moeten maken.
Waarom moet de spitssprinter Breukelen - Veenendaal op de trein uit Rotterdam aansluiten dan? Voor die ene verdwaalde reiziger die van Woerden naar Maarssen wil?
Als je richting Amsterdam bedoelt levert de scheve ligging nog weinig op gezien de spitstrein juist vlak achter de trein Rhenen - Uitgeest aan rijdt, dan zou ik eerder verwachten dat reizigers 5 minuten eerder een rechtstreekse trein gaan nemen dan dat ze 10 minuten in Breukelen gaan staan wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Vinny »

Bemined schreef:
Zugführer schreef:Was dat niet (net als nu) gewoon het gevolg van hoe het toevallig uitkomt in de knoop Leiden?
Het komt juist niet uit in Leiden als de treinen vanuit Den Haag via Schiphol en die vanuit Rotterdam naar Haarlem rijden, want dan moeten die elkaar kruisen. De sporen vanuit Rotterdam komen namelijk in het midden uit bij Den Haag Mariahoeve, en na Leiden takt de lijn naar Schiphol in het midden af. Dus met deze lijnvoering krijgt een van de corridors een stop van minstens 4 minuten in Leiden vanwege het kruisen van elkaars pad. De situatie zoals nu waarbij de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] naast elkaar rijden kan dan niet meer.
het lijkt me eigenlijk dan beter om de volgende corridors aan te bieden: Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam; Rotterdam - Leiden - Amsterdam Zuid; Rotterdam - Amsterdam Centraal (via HSL). Zo vullen de treindiensten elkaar aan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Moshi »

How vullen de treinen elkaar in dat scenario meer aan dan in het plan van de NS?
Hageneis
Berichten: 229
Lid geworden op: di 09 aug 2011, 16:39

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hageneis »

Omdat ze dan naast elkaar kunnen rijden voor en na Ledn, zodat er - in theorie - een goede overstapmogelijkheid is.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daelea »

Opzich zou dat naar mijn idee de robuustheid van de dienstreging rondom Leiden vergroten, want je hebt geen kruisende bewegingen meer. Ik denk echter dat de robuustheid van de reizen zelf afneemt, gezien de historie van NS en cross-platformoverstappen die om zeep geholpen worden. Per saldo (per reiziger) lijkt me de huidige oplossing het aantrekkelijkst, alternerend rechtstreeks en met overstap, maar wel strak elk kwartier een trein.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door OVinspecteur »

Voor een groot deel van Nederland zitten er mooie verbeteringen aan te komen, maar voor het zuidwesten van het land lijkt het me de een heel slecht doordacht plan, waar de verhoudingen compleet zoek zijn:
- R'dam - Dordrecht gaat terug naar 2x IC per uur 's-avonds en in het weekeinde wanneer Lelystad - Dordrecht niet rijdt. Nu zijn dat er nog 5.
- R'dam - Breda HSL: 5 x per uur, zelfs 's-avonds en in het weekeinde. Leuk voor Thalys: al die vertragings- en uitvalgevoelige bakjes met locomotief zitten vast niet in de weg.
- Hoe wordt de aansluiting van de sprinter Dordrecht - Breda (- 's-Hertogenbosch) op de IC (Den Haag -) Breda - Eindhoven en v.v.? NS heeft het niet over een overstap in Breda, maar in Tilburg van 9 tot 13 minuten. Dit doet het ergste vrezen.
- Hoe gaat een reiziger straks van bijvoorbeeld R'dam Blaak naar Eindhoven? Via R'dam Centraal mag niet, dus dat wordt dan een IC/sprinter R'dam Blaak - Dordrecht -> sprinter Dordrecht - Tilburg -> 9 tot 13 min. wachten -> IC Tilburg - Eindhoven.

En dan hebben we het nog niet eens over de reistijdverlenging naar Zeeland, het splitsen van de sprinters in Dordrecht en het vervallen van de verbinding Zeeland - Bergen op Zoom - Roosendaal - Dordrecht - Schiphol ''s-avonds en in het weekeinde (wanneer de mensen juist op reis gaan).

De IC direct A'dam - Breda via Dordrecht laten rijden lijkt me toch wel het minimum wat de NS zou kunnen doen om de boel weer een beetje in evenwicht te krijgen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Hainje »

De IC Den Haag - Eindhoven zou ter compensatie natuurlijk ook extra op Blaak kunnen gaan stoppen.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door webguy »

hkuyeren schreef:IC Directt / IC via HSL:
Volgensmij is het vrij duidelijk: tussen Schiphol - Rotterdam C toeslag, de rest niet. Dus IC-Direct is tussen Rotterdam en Breda toeslagvrij en IC Den Haag - Eindhoven ook. Dat lijkt mij niet verwarrend.
En hoe zit dat met de IC Brussel die ook via HSL gaat?
hkuyeren schreef:Weet iemand wat er gaat veranderen tussen Alphen en Leiden? Daar rijden nu nog spitstreinen uit Gouda, maar dat gaat neem ik aan niet meer gebeuren, nu Gouda - Alphen een aparte concessie wordt en formeel niet NS R de vervoerder is maar NS-dochter Abellio. Ik zal het na het weekend anders zelf navragen bij NS.
Reken maar op een overstap voor Gouda - Leiden
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daelea »

Die overstap op Alphen a/d Rijn is wel te verwachten ja, maar daarmee zouden wel twee spitsritten per uur vervallen tussen Leiden en Alphen - voor wat betreft het reizigersaanbod wil je die wel linksom of rechtsom opvangen met een extra / doorgetrokken trein..
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Moshi »

OVinspecteur schreef:Hoe gaat een reiziger straks van bijvoorbeeld R'dam Blaak naar Eindhoven? Via R'dam Centraal mag niet, dus dat wordt dan een IC/sprinter R'dam Blaak - Dordrecht -> sprinter Dordrecht - Tilburg -> 9 tot 13 min. wachten -> IC Tilburg - Eindhoven.
Niet de verkeerde kant op mogen reizen is een standaardregel waarop uitzonderingen worden gemaakt. Daar heeft de NS voor 2017 nog niets over bekend gemaakt. Je bent dus voorbarig. Als je vanaf Blaak via Centraal zou mogen reizen ben je waarschijnlijk niet langer onderweg dan nu, want daartegenover staat 9 minuten tijdswinst van de IC.
De IC direct A'dam - Breda via Dordrecht laten rijden lijkt me toch wel het minimum wat de NS zou kunnen doen om de boel weer een beetje in evenwicht te krijgen.
Dus is helemaal niet het minimum, de NS mag dat zelfs niet eens. Lees de concessie er maar op na.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

OVinspecteur schreef:- R'dam - Breda HSL: 5 x per uur, zelfs 's-avonds en in het weekeinde. Leuk voor Thalys: al die vertragings- en uitvalgevoelige bakjes met locomotief zitten vast niet in de weg.
Da's inderdaad een wat extreem hoge frequentie voor buiten de spits.
- Hoe wordt de aansluiting van de sprinter Dordrecht - Breda (- 's-Hertogenbosch) op de IC (Den Haag -) Breda - Eindhoven en v.v.? NS heeft het niet over een overstap in Breda, maar in Tilburg van 9 tot 13 minuten. Dit doet het ergste vrezen.
Waar kom jij die overstap in Tilburg tegen? Ik zag juist een vermelding van een overstap in Breda staan: in het weekend begint die Sprinter ook al vroeger te rijden, juist om in Breda op de eerste IC richting Eindhoven aan te sluiten schrijft men
En dan hebben we het nog niet eens over de reistijdverlenging naar Zeeland, het splitsen van de sprinters in Dordrecht en het vervallen van de verbinding Zeeland - Bergen op Zoom - Roosendaal - Dordrecht - Schiphol ''s-avonds en in het weekeinde (wanneer de mensen juist op reis gaan).
Die verbinding wordt juist altijd mogelijk middels een overstap op de IC direct in Rotterdam, daarmee is het juist een verbetering ten opzichte van de huidige situatie waarin de IC uit Zeeland in Rotterdam aankomt als de IC direct net weg is. Immers krijg je, ondanks de extra overstap, alsnog een snelle reis naar Schiphol door die aansluiting te verbeteren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Suus »

OVinspecteur schreef:En dan hebben we het nog niet eens over de reistijdverlenging naar Zeeland, het splitsen van de sprinters in Dordrecht en het vervallen van de verbinding Zeeland - Bergen op Zoom - Roosendaal - Dordrecht - Schiphol ''s-avonds en in het weekeinde (wanneer de mensen juist op reis gaan).
Er zijn vanuit Zeeland meer reizigers naar Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal dan naar Schiphol en Amsterdam Zuid, maar ook als je naar een halfuursdienst terugvalt blijft er een cross-platform overstap in Leiden behouden, namelijk tussen Den Haag Centraal - Zwolle e.v. en Amsterdam - Haarlem - Vlissingen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door OVinspecteur »

Daniel schreef:
OVinspecteur schreef:- Hoe wordt de aansluiting van de sprinter Dordrecht - Breda (- 's-Hertogenbosch) op de IC (Den Haag -) Breda - Eindhoven en v.v.? NS heeft het niet over een overstap in Breda, maar in Tilburg van 9 tot 13 minuten. Dit doet het ergste vrezen.
Waar kom jij die overstap in Tilburg tegen? Ik zag juist een vermelding van een overstap in Breda staan: in het weekend begint die Sprinter ook al vroeger te rijden, juist om in Breda op de eerste IC richting Eindhoven aan te sluiten schrijft men
Op pagina 15: "In Tilburg is de overstap van de Sprinter uit Breda op de Intercity naar Eindhoven negen tot dertien minuten."
(http://www.locov.nl/actueel/publicaties ... gelin.aspx -> Locov 2017-20534.01 Bijlage 1 adviesaanvraag dienstregeling 2017).
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door OVinspecteur »

Moshi schreef:
OVinspecteur schreef:De IC direct A'dam - Breda via Dordrecht laten rijden lijkt me toch wel het minimum wat de NS zou kunnen doen om de boel weer een beetje in evenwicht te krijgen.
Dus is helemaal niet het minimum, de NS mag dat zelfs niet eens. Lees de concessie er maar op na.
Jawel, dat mag NS in ieder geval 1x per uur zover ik kan nagaan; dan worden de maximale reistijden niet overschreden. Voor 2x per uur zullen ze instemming moeten vragen van de concessieverlener. De IC Brussel mag dan juist weer niet via Dordrecht rijden.
Zie pagina 44 en 45 (https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -2015-2025).
Moshi
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2015, 17:36

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Moshi »

OVinspecteur schreef:Jawel, dat mag NS in ieder geval 1x per uur zover ik kan nagaan; dan worden de maximale reistijden niet overschreden.
Juist. Maar 1 keer per uur is toch echt iets anders dan 'de IC direct A'dam - Breda via Dordrecht laten rijden'.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door Daniel »

OVinspecteur schreef:
Daniel schreef:Waar kom jij die overstap in Tilburg tegen? Ik zag juist een vermelding van een overstap in Breda staan: in het weekend begint die Sprinter ook al vroeger te rijden, juist om in Breda op de eerste IC richting Eindhoven aan te sluiten schrijft men
Op pagina 15: "In Tilburg is de overstap van de Sprinter uit Breda op de Intercity naar Eindhoven negen tot dertien minuten."
(http://www.locov.nl/actueel/publicaties ... gelin.aspx -> Locov 2017-20534.01 Bijlage 1 adviesaanvraag dienstregeling 2017).
Daar wordt volgens mij op een totaal andere relatie gedoeld, namelijk de reizigers van de stations tussen Breda en Tilburg. Pagina 19 (hoofdstuk 5.9) heeft het immers weer over een overstap in Breda voor reizigers uit Dordrecht die met de IC verder naar Eindhoven willen.
De combinatie van die diverse punten doet mij vermoeden dat de Sprinter uit Dordrecht in Breda wat langer stilstaat en er dus aankomt voor de IC uit Den Haag om vervolgens achter die IC aan naar Tilburg te vertrekken. Dan heb je dus vanuit Dordrecht in Breda een vrij snelle overstap richting Eindhoven, maar wordt de overstap in Tilburg (op de volgende IC naar Eindhoven) automatisch langer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten