Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De komst van die twee maakt het toch o.a. mogelijk om half februari twee extra ritten te rijden op metro E?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
1 rit per a.s. maandag (in een afgeknapte vorm) en vanaf 15/02 in zijn definitieve vorm.
Per april komt de 2e rit pas.
Per april komt de 2e rit pas.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ik rekende heen en terug als twee ritten... (A)
Wat moet ik mij voorstellen bij die rit die vanaf a.s. maandag gaat rijden?
Wat moet ik mij voorstellen bij die rit die vanaf a.s. maandag gaat rijden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
De spitsrit gaat buiten dienst naar Nootdorp, heb ik mij laten vertellen door een insider.
Vervolgens gaat hij in dienst terug naar Slinge en de Remise Waalhaven.
Vervolgens gaat hij in dienst terug naar Slinge en de Remise Waalhaven.
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Las net een bericht op de facebookpagina van RET buurtbuslijn 602 dat ze in de eerste 4 maanden (start 7 september tot 31 december 2015) dat ze rijden 4400 reizigers hebben vervoerd. Volgens mij is dat een redelijk groot en goed aantal voor een buurtbuslijn wat gereden wordt met een klein busje...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Mwah. Dit zijn 24+31+30+31=116 dagen = 16 weken (naar beneden afgerond ivm feestdagen). Per week rijdt die lijn 6 dagen, dus in totaal 96 rijdagen. Dan kom je dus op zo'n 46 reizigers per dag uit. Er rijden zo'n 20 ritten per dag (10 heen, 10 terug), dus dan heb je het over 2,5 man per rit.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
In de zomer van 2017 is de RET eigenaar van twee nieuwe VanHool waterstofbussen.
http://m.ovpro.nl/bus/2016/02/01/ret-br ... tofbussen/
http://m.ovpro.nl/bus/2016/02/01/ret-br ... tofbussen/
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
En hoe wordt de waterstof geproduceerd? Wel 100% CO2-neutraal mag ik hopen. Of wordt het weer een klassiek gevalletje probleem verschuiven?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39196
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Volgens http://www.3emotion.eu/, want dat is het project waar dit alles onder valt, is de bedoeling om "carbon-free hydrogen" te gebruiken. Daarmee doelt men op waterstof die geproduceerd is met behulp van wind- en zonne-energie. Een elektrolyse van water dus, want het andere proces om waterstof te maken (Steam Methane Reforming) is zoals de naam al zegt niet "carbon-free".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Jouw berekening klopt als een bus! 2,5 per rit is op dit gemiddelde niet veel maar volgens mij is het ook veel mooi weer geweest in september en oktober wat mensen meer laat fietsen ipv de bus pakken.... en aan het begin trekt een lijn nooit zoveel reizigers, buurtbussen moeten bekend worden, mond op mond reclame is belangrijk!Wubbo schreef:Mwah. Dit zijn 24+31+30+31=116 dagen = 16 weken (naar beneden afgerond ivm feestdagen). Per week rijdt die lijn 6 dagen, dus in totaal 96 rijdagen. Dan kom je dus op zo'n 46 reizigers per dag uit. Er rijden zo'n 20 ritten per dag (10 heen, 10 terug), dus dan heb je het over 2,5 man per rit.
Verder zag ik nog een post op de facebookpagina voorbij komen dat ze op dinsdag 19 januari 110 reizigers op 1 dag hadden vervoerd wat een nieuw dagrecord was... volgens mij is dat wel heel veel en meer dan het dubbele van de 46 per dag....!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Misschien is de vraag al eens gesteld.
Wordt het nieuwe stukje voor Metro E tussen LvNOI en CS ook geschikt gemaakt voor de trams van Randstadrail zodat de HTM in geval van calamiteiten toch naar CS kan rijden vanuit Zoetermeer?
Wordt het nieuwe stukje voor Metro E tussen LvNOI en CS ook geschikt gemaakt voor de trams van Randstadrail zodat de HTM in geval van calamiteiten toch naar CS kan rijden vanuit Zoetermeer?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ja, het middenperron is verlaagd voor de RegioCitadis.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Bron: MetropoolregioOm meer ruimte op het spoor te maken, en het mogelijk te maken dat HTM-voertuigen bij calamiteiten en opbrekingen bij Den Haag Centraal kunnen komen, krijgt de E-lijn een nieuwe eindhalte, genaamd HSE (Haags Startstation E-lijn).
Bron: Gemeente Den HaagHet station bestaat uit twee sporen met hoge zijperrons voor de reguliere dienstregeling (van de RET) en een verlaagd middenperron dat ook aanlanding van lage vloer voertuigen (van de HTM) mogelijk maakt op het Centraal Station indien het tramviaduct in de hal door een calamiteit niet bereikt kan worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Vanochtend in de HSG3 5701 gereisd op lijn B. Had het eerst nauwelijks door. Tot ik een keertje naar het nummer keek. Er is geen verschil zichtbaar met de 56 serie.MetroRET schreef:Vandaag zijn de nieuwe HSG3 5701 en 5702 voor het eerst in de reizigersdienst verschenen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Een nieuwe (sterk verbeterde) vloer is toch minstens het verschil. ;-)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Daar las ik al ergens over. Wat is er precies anders en beter aan de vloer?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Het oogt een stuk frisser en is ook veel lichter van kleur.
Waarschijnlijk zal hierop ook niet al die lelijker watervlekken op gaan ontstaan.
Waarschijnlijk zal hierop ook niet al die lelijker watervlekken op gaan ontstaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat zou mooi zijn!
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
-Ik kon zo even geen "toekomstplannen" onderwerp vinden dus plaats het maar hier-
In Rotterdam leeft al langer de wens om een derde stadsbrug aan te leggen om het verkeer beter te ontsluiten. De gemeente wilt deze ten westen van de Maastunnel aanleggen, grofweg tussen de Sluisjesdijk en Delfshaven dus. Ook bekend is dat er al langer plannen zijn voor een nieuwe metrolijn over Zuid die vroeger nog wel eens door het leven ging als "metrolijn F". Echter, als het aan de gemeente Rotterdam nu ligt gaat de nieuwe metrolijn niet door en komt er een nieuwe tramlijn over Zuid. Deze tram zou dan gecombineerd moeten worden met de nieuwe stadsbrug. De motivatie is om dit af te hebben voor de World Expo 2025*, en een tram is makkelijker te realiseren voor die tijd dan een nieuwe metrolijn.
Bron
* De expo is nog niet toegewezen aan Rotterdam.
In Rotterdam leeft al langer de wens om een derde stadsbrug aan te leggen om het verkeer beter te ontsluiten. De gemeente wilt deze ten westen van de Maastunnel aanleggen, grofweg tussen de Sluisjesdijk en Delfshaven dus. Ook bekend is dat er al langer plannen zijn voor een nieuwe metrolijn over Zuid die vroeger nog wel eens door het leven ging als "metrolijn F". Echter, als het aan de gemeente Rotterdam nu ligt gaat de nieuwe metrolijn niet door en komt er een nieuwe tramlijn over Zuid. Deze tram zou dan gecombineerd moeten worden met de nieuwe stadsbrug. De motivatie is om dit af te hebben voor de World Expo 2025*, en een tram is makkelijker te realiseren voor die tijd dan een nieuwe metrolijn.
Bron
* De expo is nog niet toegewezen aan Rotterdam.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Die stadsbrug lijkt me sowieso wel een goed iets, en een brug combineren met een tram is eenvoudiger dan met een metro. Helemaal mooi als men een driehoeksbrug kan maken die niet alleen noord met zuid verbind maar ook de Waalhaven met Heijplaat. Voor de oostelijke verbinding lijkt me een metro wel het beste, die wil je doortrekken naar Alexander en de sneltram downgraden tot tram is geen reële optie gezien de reizigersaantallen (plus dat je dan de rechtstreekse verbinding met het centrum verliest). Misschien moet men beide projecten los van elkaar gaan zien, het is volgens mij nooit bedoeld geweest als lijn voor doorgaande reizigers van Kralingse Zoom naar Marconiplein, want daar ligt al een rechtstreekse metrolijn. Een metro Alexander - Zuidplein en een tram De Kuip - Marconiplein zouden prima naast elkaar kunnen bestaan naar mijn idee. En mocht het havengebied rond de Waalhaven ooit herontwikkeld worden dan kan de metro alsnog verlengd worden via de Waalhaven Zuidzijde terwijl de tram via de Waalhaven Noordzijde rijdt.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Niet echt afwijkend, maar wagendienst 565 van lijn B reed vandaag met een solo SG3, terwijl de anderen allemaal gekoppeld reden. Ik heb dit gezien op Oosterflank.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Solo SG3 is iets wat in het weekend niet meer voor hoort te komen (gelukkig), waarschijnlijk dus, voor de zoveelste keer, materieel te kort.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Wanneer gaat dit te kort eindelijk eens opgelost worden?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Over iets meer dan een week, men rijdt dit en volgende weekend namelijk nog de 'oude' dienstregeling gebaseerd op enkeltjes, deze kent op zaterdagmiddag een lange kering van de lijnen A en B op Schiedam Centrum waardoor er meer materieel nodig is. Vroeger ging dat prima met enkeltjes, maar nu de boel verlengd is wordt dat toch wat krap, er is nu op zaterdagmiddag meer materieel nodig voor de lijnen A/B/C dan in de spits. Vanaf de nieuwe dienstregeling die over een week ingaat gaan de lijnen A en B weer op elkaar keren op zaterdagmiddag en spaart men weer materieel uit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 84 gasten