Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Jasper073 schreef:We gaan het zien hoe ze alles gaan aanpakken en wanneer ze er aan beginnen.
Ik heb ook gezien op een site weet effe niet meer de naam dat waar het oude ziekenhuis was daar ook alles open gaat
en opnieuw wordt gemaakt en er komt een mini-busstation schuin tegen over.
GZG of Carolus?
Ezra schreef:Mogen bussen die op dit moment vanaf de rotonde aan de Koningweg komen direct de Oranje Nassaulaan oversteken om de Colvenierstraat richting CS in te steken? Ik zag dit laatst namelijk gebeuren toen ik in lijn 306 richting Den Bosch zat.
Dat is al een tijdje zo. Ik denk vooral om de bussen minder vertraging te laten geven vanwege het Drakenplein. Daar ksn het namelijk akelig druk zijn door voetgangers vanaf het centrum richting station en vice versa en mogelijk ook om zware voertuigen voorgoed daar zoveel mogelijk te weren. Als je overigens ook goed keek hebben ze dat punt ook aangepast en moeten weggebruikers komende uit het noorden voorrang geven aan deze overstekende bussen en dat was eerst niet zo.
Ik kan me overigens ook herinneren dat een aantal jaar geleden de drakentunnel dicht was wegens scheuren/verzakkingen. Mogelijk dat dit ook een reden is om zoveel mogelijk bussen te weren van de drakenplein, naast het feit dat het daar vaak druk is met verkeer, fietsers en voetgangers (waarbij de laatste twee ook nog eens voorrang hebben op het verkeer dat van de rotonde af moet).
Ik bedoelde idd het oude GZG ja :)
en dat de bussen niet meer rondje langs de draak doen is idd qua vertraging en dat het beton van de draak zwakjes is
sinds dien mogen ze niet meer daar rijden.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Meende dat het wat langer was dan 2015. Zag in 2012 namelijk op het dak werkzaamheden namelijk waarbij de rotonde zelfs werd afgesloten vanuit bepaalde richtingen.
Hieronder in de link staat overigens inderdaad iets over een busstation op het gasthuiskwartier. Maar niet over de grootte en vooral gezien de andere voorzieningen kan het net zo goed iets zijn zoals de huidige situatie. Enkel bushokjes achter elkaar.
Gothic-Writer schreef:Voorlopig zit er een 'Brabantliner' in de 'lappenmand'.
Deze avond betrokken geweest bij een aanrijding in Raamsdonkveer. *bron: Telegraaf.
Alleen op de persfoto was niet zichtbaar om welk wagenparknummer het gaat. Het is wel een Mercedes Intouro.
Wat erg zeg voor de bestuurder van de auto. Gelukkig zaten er op dat moment niet veel passagiers in de bus.
Plutona schreef:Allemachtig, dat ziet er niet mals uit...
Ben benieuwd óf die bus nog wel hersteld wordt.
Zover ik kan zien op de beelden https://www.youtube.com/watch?v=U5fz-9rfHpE is alleen de voorkant van de bus flink beschadigd.
Ze zullen de bus vast wel herstellen alleen hij zal een tijdje uit de vloot worden gehaald.
Als er niets verbogen is aan de ophanging dan kan deze bus volgende week alweer rondrijden. Lang leve de modulaire opbouw.....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael schreef:De Arriva 8905 die betrokken was bij het ongeluk op de A59 bij Den Bosch is weer in dienst. Rijdt nu op lijn 142 tussen Tilburg en Hilvarenbeek.
Ja nou je het zegt klopt idd, zag hem gisteren voor mij rijden op Lijn 3 Rosmalen via Hintham toen ik van werk naar huis ging.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Ik heb een vraagje. Elke werkdag rond 17:00 uur vertrekt een lijn 310 naar steenbergen rotonde met een TCR wagen(meestal een Man).Waar ligt de halte steenbergen rotonde en waarom rijdt die versterkingsrit niet door naar Bergen op Zoom.
Steenbergen Rotonde bestaat niet voor zover ik weet, wel Rondweg. Misschien bedoel je dat of misschien klopt de bestemming van TCR niet helemaal. De reden dat de TCR-bus niet de hele route rijdt, zal zijn omdat de versterking niet op het hele traject van lijn 310 nodig is.
Milco schreef:Steenbergen Rotonde bestaat niet voor zover ik weet, wel Rondweg. Misschien bedoel je dat of misschien klopt de bestemming van TCR niet helemaal. De reden dat de TCR-bus niet de hele route rijdt, zal zijn omdat de versterking niet op het hele traject van lijn 310 nodig is.
Ik denk dat de TCR bestemming niet helemaal klopt. Maar bedankt voor de uitleg.
Milco schreef:Steenbergen Rotonde bestaat niet voor zover ik weet, wel Rondweg. Misschien bedoel je dat of misschien klopt de bestemming van TCR niet helemaal. De reden dat de TCR-bus niet de hele route rijdt, zal zijn omdat de versterking niet op het hele traject van lijn 310 nodig is.
Ik denk dat de TCR bestemming niet helemaal klopt. Maar bedankt voor de uitleg.
Deze versterkingsrit/ extra rit staat niet in de dienstregeling. Betaald Arriva deze rit uit eigen zak?
Vandaag met de 135 vastgestaan voor een carnavalsoptocht in Herpt. Op de heenweg stonden ze er al, op de terugweg waren ze opeens bezig. Er was een omleiding gepland en we stonden dus vast, net zoals de auto's achter ons. Toen bleek dat het wel 30-45 minuten ging duren zijn we maar achteruit gereden. Zelfs de auto's achter ons schrokken van de mededelig dat het 45 minuten kon duren.
Vanaf 15 Februari gaat de weg bij Station Rosmalen 2 weken dicht !!
geld ook voor de T.M. Kortenhorstlaan bij deze bushalte's van Lijn 3 en die bij het Station zal er dus twee weken geen bus rijden. Gaan denk ik heel die weg aanpassen ook voor de bus dat ie in de halte strook kan rijden.
(leuk infotje voor de mensen die foto's gaan/willen maken in Den Bosch)
altijd leuk om een stadsbus in andere route op foto te hebben toch?
Laatst gewijzigd door Jasper073 op zo 14 feb 2016, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Leuk. Dan wordt er tijdelijk een stukje van de oude lijn gereden. Op de plek van de noodhalte en daar tegenover staan de 'haltes' volgens mij ook nog steeds, maar dan zonder de palen. Daar kun je wel mooi op je tijd wachten ;-).
buschauffeur schreef:Leuk. Dan wordt er tijdelijk een stukje van de oude lijn gereden. Op de plek van de noodhalte en daar tegenover staan de 'haltes' volgens mij ook nog steeds, maar dan zonder de palen. Daar kun je wel mooi op je tijd wachten ;-).
De nood-halte bij het Gemeentehuis is weg alleen de halte inrij strook ligt er nog klopt.
Deze omleiding is voor Lijn 3 die uit het Centrum komt van Rosmalen, denk dat in de 2de week
de omleiding is voor Lijn 3 vanuit Hintham. We gaan het zien :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter schreef:Vandaag met de 135 vastgestaan voor een carnavalsoptocht in Herpt. Op de heenweg stonden ze er al, op de terugweg waren ze opeens bezig. Er was een omleiding gepland en we stonden dus vast, net zoals de auto's achter ons. Toen bleek dat het wel 30-45 minuten ging duren zijn we maar achteruit gereden. Zelfs de auto's achter ons schrokken van de mededelig dat het 45 minuten kon duren.
Goede communicatie :N . Zoiets kun je als gemeente/carnavalsstichting ook ruim van tevoren (qua tijd en afstand) afzetten en dus ook communiceren.
En anders weet ik wel een betere oplossing, maar dat gaat buiten het onderwerp om en zal ik ook vele mede Brabanders, Limburgers, Zeeuwen en andere carnavalvierders boos mee maken.
buschauffeur schreef:Leuk. Dan wordt er tijdelijk een stukje van de oude lijn gereden. Op de plek van de noodhalte en daar tegenover staan de 'haltes' volgens mij ook nog steeds, maar dan zonder de palen. Daar kun je wel mooi op je tijd wachten ;-).
In de vroege ochtend zijn beide haltes samen leuk om te keren, tenzij je dat op de parkeerplaats van Perron-3 doet.
Ook Laaghemaal ri Rosmalen heeft nu een verhoogde bushalte.