Ik denk niet dat het voor de punctualiteit goed zal zijn, het doorgaande belang is zeer beperkt en ze rijden niet met hetzelfde materieel. Bovendien is het pleasen van Hoogeveen wel de laagste prioriteit van NS.Roeland schreef:Misschien gaan ze in Zwolle de [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] en de [serie=Stoptrein|2016|Groningen - Zwolle9100[/serie] wel aan elkaar knopen? Met de nieuwe tijdligging zou dat kunnen uitkomen.
Krijgt Hoogeveen toch nog een rechtstreekse trein naar de Randstad :D
Dat klopt, maar het patroon wordt twee minuten verschoven, dus de tijdligging vanuit Zl wordt als volgt:SuperGhost schreef:De 4600 (vertrek .25/.55) vertrekt nu maar 4 minuten na de 5600 (vertrek .21/.51) uit Zwolle hoor
IC Lelystad: .17/.47
IC Amersfoort: .20/.50
Spr Amersfoort: .23/.53
Spr Lelystad: .37/.07
De [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] kan dus maximaal 11 minuten eerder weg uit Zl, maar waarschijnlijk rijdt die dan de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] in de weg. Dan zou die in Lls een lange stop moeten maken en daarna alsnog in het pad terecht komen van het huidige voorstel. Een kwartier eerder weg uit Zl (en na Almere het pad van de [serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] volgen) kan ook niet want dan wordt de [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] gehinderd. Vandaar deze oplossing, lijkt me. Bovendien denk ik dat de verbeteringen voor Kpnz en Dron ruimschoots opwegen tegen de verslechteringen.