OVer je treinreiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

@dat laatste: jups.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen reed SLT-IV 2404 in de t9818, wat tot nu toe geen SLT-trein was. Echter zat in de t9816 als ik 't goed zag een DDAR i.p.v. SLT.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:
at is nog eens wat anders dan "die witte trein".
OMFG, was er ICM over, of heeft de bijsturing echt een doldwaze bui gehad?

(of was het een koersrolfoutje, dat kan natuurlijk ook)
Neenee, het ding heeft de hele dag gependeld op de Zaanlijn. Vanaf het begin in de de 4712 (in Lls, dus het is er niet ingekomen door de verstoring bij Cas die morgen) tot en met de 4781. Vooral in trein 5854 was het ehhh, nouja, zegmaar een soortemet van sardineblikje. Er reed overigen tot en met de middag ook een Darretje in de genoemde serie. Én door de o zo geweldige actie SGMm-3tjes in het oosten v/h land in te zetten is ongeveer driekwart van de Zaanlijntreinen verschraald naar 5 bakken SGMm i.p.v. 6. Vooral ook leuk voor de mensen die in Almere wonen, in de brede spits hadden zij een half jaar terug 8 bakken DD-AR toen is dat terug gegaan naar 6 bakken SGMm (met 2 treinen 9 bakken SGMm) om vervolgens het nu te moeten doen met 5 bakken SGMm (en 2 treinen met 8 bakken SGMm).

Lang leve de NS. (NoordOost inkorten totdat het 'precies past', kort keren op Hfdo om één setje uit te sparen met de vertragingen van dien. Geen ICRm in de 3100 omdat je dan langer zou moeten keren in Ah, en dat kost ook weer een setje).

Verder bestond de 4800/5400 serie gisteren uit 3 VIRM's en 3 DD-AR's, dat zou ook DD-AR only moeten zijn.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Thijs »

klaxxon schreef:Geen ICRm in de 3100 omdat je dan langer zou moeten keren in Ah, en dat kost ook weer een setje).
Geen ICRm in de 3100 komt door Hoofddorp Opstel, en minder door een kering in Arnhem. Immers, de 3100 gaat altijd door naar Nijmegen. Het is wel zo dat (mede) door het VIRM de keertijden in Arnhem korter zijn en reizigers sneller in Nijmegen zijn. Ik zie alleen maar voordelen van VIRM in de 3100/3500.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Justin »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmorgen reed SLT-IV 2404 in de t9818, wat tot nu toe geen SLT-trein was. Echter zat in de t9816 als ik 't goed zag een DDAR i.p.v. SLT.
Ik zag zelfs twee DD-ARs in de s9800 vandaag!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Freek »

Vanmiddag was er weer een storing op Winterswijk-Arnhem. Wat mij opviel was dat de omroep in Ah hetzelfde was als de vorige keer. Het was dus een handmatige omroep die is opgeslagen en wordt afgedraaid ivm de verstoring.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Was te verwachten als het op de maandagmiddag nog net wel paste... vanmiddag ging de t2856 heel erg richting staanplaatsen op het stuk Utrecht - Gouda. Vond vooral de drukte in de 1e klas opvallend trouwens, want in de nieuwe samenstelling zijn daar 2 bakken van tegen 1,5 tot afgelopen week.
De t2056 blijkt daarentegen nu ineens met 10 bakken IRM te rijden (waren er 6) en daarin kon je echt een kanon afschieten in het achterste rijtuig :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Die s2000 is dan zeker aangesterkt in Utrecht, want ik neem aan dat er 10 bakken uit de s8800 komen, dat past namelijk niet :P

Er reed vandaag een SLT in de s19800. Moet haast wel, de trein vertrok in Gouda richting Den Haag om 9:23, en dat is volgens de s19800.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Humor: de t12723 zou extra stoppen op Wd vanwege defecte trein, die ik niet heb zien staan trouwens, bij Vtn. De trdl dacht daar echter anders over en stuurde ons over een spoor zonder perron :razz:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Wat je humor noemt :?

Ik hoorde het in Ut wel omgeroepen worden. Daar had men het over een defect aan het spoor. Alle stoppers naar Gvc, alle IC's naar Ledn en de helft van de IC's naar Rtd en Gvc werd opgeheven. Men werd geadviseerd gebruik te maken van de overige IC's. 2 stuks per uur in totaal. Het moet knus geweest zijn :roll:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Inderdaad, alleen s500/s12500 en s1700/s12700 reden...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Viel nog mee in de t12723: wel een paar staanplaatsen bij vertrek uit Gouda maar da's vrij normaal op dat tijdstip. Wat er allemaal in Woerden stond te wachten had er in ieder geval niet meer bij gepast. Reizigers die in Woerden hadden willen uitstappen (kunnen er nooit veel geweest zijn, de Sprinter daarnaartoe was net vertrokken uit Gouda) werd bij aankomst in Utrecht overigens geadviseerd de IC van 7.56 naar Leiden te nemen die kennelijk weer reed. Er werd namelijk ook een spoorwijziging voor omgeroepen.

De reizigers op Utrecht Terwijde en Vleuten zullen wel gefrustreerd geweest zijn dat er zat treinen langskwamen maar er geenenkele stopte.

Ander opvallendheidje: in de t9816 reed een koppelstel SLT!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Fles schreef:Ik ben er nog steeds niet helemaal uit hoe het gaat in Ed. Situatie is als volgt:

x.32 gaat de IC naar Nijmegen
x.35 gaat de stopper naar Arnhem, die kruist het pad van de om
x.40 vertrekkende IC naar Utrecht

ALS de IC naar Nijmegen meer dan X tijd vertraging heeft, is het stoppertje de klos, mits de IC naar Ut op tijd rijdt.

Nou vraag ik me af: Hoeveel vertraging moet de IC naar Nijmegen oplopen om ervoor te zorgen dat de op tijd rijdende IC naar Utrecht ook nog voor het stoppertje naar Ah langs kruist??

Vandaag had de IC naar Nijmegen +2:20 en daardoor liepen beide andere treinen ook +2 op. ipv dat de IC naar Ut op tijd mocht rijden en de stopper op +5 kwam.
Ah, gisteren was +2:43 dus WEL genoeg om de IC naar Ut voorlangs te sturen :P Daar moet dat omslagpunt dus een beetje tussenin liggen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag een humoristische omroep op Rotterdam Centraal:
'Ateentie, een dienstemededeling voor [weet niet meer]. Wil je je... Ehm, hoe heet dat ding ook alweer?' :lol:
Even later bleek dat ... zijn portofoon aan moest zetten. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Daar kwam het nog tot een mededeling, in Gouda was er de mededeling "Dames en heren", en daarna was het doodstil :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Veel SLT tussen Utrecht en Gouda vanochtend te zien vanuit trein t12518: trein t9825 reed met SLT, bij Woerden stond een SLT met "Niet instappen" op de displays op spoor 5 en daarna was bij Oudewater trein t9827 weer te zien met 2xSLT. Dat laatste had ik nog niet eerder rijdend gezien :)

Trein t2818 reed met een losse ICM-III en dat leverde een stuk of 10 staanplaatsen op vanaf Utrecht, zo op de vrijdagochtend. Had het ding met een ICM-IV gereden had het wel gepast denk ik.
In Rotterdam keerde trein t2818 zoals voorheen gebruikelijk was niet op trein t12529, maar op de volgende s2800 (t2831). De aanvoer voor de t12529 bestond uit trein t12518 (die wel met drie stellen reed).
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door M57 »

Nu een defecte trein Ut-Gd. SLT?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Geen idee welke trein kapoet was, wat ik wel weet dat ik daardoor +30 kreeg. Ik was netjes op tijd voor trein t12767, maar die heeft niet meer gereden: iets na vertrektijd werd omgeroepen dat-ie niet meer zou rijden vanwege een defecte trein bij Vleuten. Reizigers konden volgens de HC overstappen op de s2800 aan de overzijde (ja sure, die rijdt vast wel :lol:) en die bleek uiteraard ook niet te rijden. Reisadvies te Rtd was s4000 -> s17400, maar om 18:19 (één minuut voor vertrektijd van de s4000) werd omgeroepen dat de verstoring weer voorbij was. De bijsturing liet zich overigens weer van zijn beste kant zien: trein t12767 was al krap met een ICM-III+ICM-IV, maar er kon kennelijk ook niets bijgeplaatst worden (terwijl er al genoeg ICM in de tuin stond, dat was er juist net naar toe gerangeerd). Dat leverde dus weer koddige taferelen op van een uitpuilende trein met veel staanplaatsen.

Connexxion wist er in Utrecht nog een schepje bovenop te doen: bus 50 richting Wageningen die ik wilde nemen naar huis is nooit op komen dagen. Uiteindelijk +50 vertraging opgelopen (waar het +30 had kunnen zijn) :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Het schijnt dat er een trein kapot was en gestrand op het station van Woerden. Omdat de seinen echter nog zo stonden ingesteld dat die trein zou gaan rijden, moesten alle andere treinen wachten totdat er een oplossing was: trein kan weer rijden of de seinen moesten anders ingesteld worden. Dat is het verhaal dat een vriendin van mij die er in een s8800 voor in de file stond.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Hmm, dat klinkt meer als: ' ik probeer dat kreng aan de praat te krijgen, dus hou de rijweg nog maar even vast'. Seinen (rijwegen) kunnen in principe vrij snel herroepen worden. In ieder geval hoeft DAT geen half uur te duren...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Herroepen kan binnen een paar minuten, maar misschien was de trein al deels gaan rijden (seintje afgevallen) en dan is de rijweg ook niet meer te herroepen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Ik lees overigens op Somda dat trein 12569 in Utrecht of Amersfoort weer opgeheven werd vanwege een... defecte trein bij Putten. Je zult maar de t12767 naar Zwolle hebben willen nemen, twee keer je trein opgeheven :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Geert schreef:Herroepen kan binnen een paar minuten, maar misschien was de trein al deels gaan rijden (seintje afgevallen) en dan is de rijweg ook niet meer te herroepen.
Nou ja dan moet je overgaan tot het spreekwoordelijke control-alt-deleten, maar ook dat is niet per definitie onmogelijk en/of tijdrovend.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Wat betreft de seintjes kan dat niet (per definitie), want de volgende sectie is al bezet (dus je kunt geen rijweg instellen over die sectie). En kennelijk was de trein niet al te gemakkelijk te "control-alt-deleten"...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Vinny »

Ok, de trein is ook fysiek over de sectiescheiding gereden? Dan is het natuurlijk wel wat lastiger ;)
Ik maakte dat onvoldoende uit het verhaal op... :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten