Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

W0rteltje schreef: dit topic begon onder "OV als hobby"
dit valt onder mijn hobby, maar ooit is dit onderwerp verplaatst naar "ideeën over OV" omdat de lijnennetkaarten ideeën bevatten.
dus tenzij je wil dat er nog een "maak je eigen lijnennet" onder "OV als hobby" komt.
Die dan door onze moderators weer hierin wordt verplaatst, en dan is de cirkel weer helemaal rond (of ovaal :P )
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Wubbo »

Ik vind dit een wat vermoeiende discussie. OV als hobby of ideeën over OV: we zitten op een forum. Een forum is een plek om dingen uit te wisselen. Om te discussiëren. Om dingen te lezen die je nog niet wist. In ieder geval: om samen van gedachten te wisselen. Niet een plek om in je eentje iets te doen. Daarvoor zijn er andere plekken op internet te vinden.

Ook voor dit topic geldt dus: we doen het samen. Dus krijg je vragen over de dingen die je post. Dus krijg je kritiek op voorstellen, omdat anderen vinden dat het beter kan. En met die vragen en kritiek kun jij dan iets doen: je weerlegt het met andere argumenten, of je neemt het over. Als je alleen een plek zoekt om je eigen ideeën te spuien zonder daar vragen over te willen krijgen, zit je hier verkeerd.

En nu weer terug naar de lijnennetten en hun onderbouwing.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben op het moment aan het broeden op een net IC-bussen voor Nederland. Het zal compleet afwijken van de huidige Flixbussen, Brabantliners en Qliners.
Waarschuwing:
Dit net zal gewoon een soort hobbynet worden. Mochten er ideeën zijn. Deze zijn welkom in dit topic.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Zonnig »

Voor de liefhebbers de ABC-lijnen zijn te vinden op:

Aruba: http://arubus.com/
Bonaire:: GEEN OV aanwezig > taxi of eigen vervoer wel
Curaçao: http://veelzijdigcuracao.nl/index.php/v ... ar-vervoer

Op Curaçao heb je ook veel kleine busjes naar de kleine kernen maar die rijden facultatief.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

Zonnig schreef:Voor de liefhebbers de ABC-lijnen zijn te vinden op:

Aruba: http://arubus.com/
Bonaire:: GEEN OV aanwezig > taxi of eigen vervoer wel
Curaçao: http://veelzijdigcuracao.nl/index.php/v ... ar-vervoer

Op Curaçao heb je ook veel kleine busjes naar de kleine kernen maar die rijden facultatief.
Die facultatieve busjes zijn echt een drama. Grotendeels moeten er 20 mensen met zo'n bus, maar aangezien het 8+ 1 persoonsbussen zijn, kan men al raden wat er gebeurt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door DrechtBlub »

W0rteltje schreef:waarschuwing: dit is meer n soort van parodie op busbedrijven/planners

hier is n lijstje hoe verschillende bedrijven de stadsdienst zouden doen

Arriva: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
gebaseerd op Dordrecht

Infrastruct: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
gebaseerd op zn eerdere werk

RET: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
gebaseerd op Rotterdam (Alexanderpolder)

Connexxion: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
gebaseerd op Haarlem
Met baseren op kan je ver komen als je dan ook rekening mee houd dat niet de belangrijke plekken in steden bij alle steden op dezelfde plek zitten.

Dingen die ik zie met mijn mening, die ik hoe dan ook nauwelijks kan geven door het missen van grofwegge frequenties.:
Arriva basis:
lijn 2: Ik zie geen verschil
lijn 3: Een deel van dat rondje in crabbehof is niet goed berijdbaar met een grote bus, al zou het beter verbinden op een alternatieve manier mogelijk zijn.
Lijn 4: Zelfde probleem, Dordtse hout is niet geschikt voor bussen, heeft een laag aantal inwoners en de hele wijk is in loopafstand van ziekenhuis amstelwicjk
Lijn 5/7: Zo'n Ringlijn in sterrenburg word in de praktijk erg onduidelijk en onhandig. Waarom rijd lijn 7 niet naar het centrum?
Lijn 6: Heeft geen zin, er vallen misschien net 10 reizen per dag die nut hebben aan die verbinding omdat er niet word aangesloten op andere lijnen en het grootste deel in loopafstand is van het station waar naartoe word gereden. Keren op andere lijnen kan door de verbinding met de achterkant ook moeilijk, dus rijd dit busje iedere 15 minuten? *zucht*
Lijn 8: Het europaplein zit dus weer zonder bus.
Lijn 10: Ik zie geen verschil
Totaal net: 5/10, Zou kunnen, maar het zou niet echt effectief zijn.

Infrastruct basis:
Sommige lijnen gaan dwars door een hoop historische gebouwen die niet weggehaald kunnen worden, weinig rekening gehouden met draaicircel van tram of haalbaarheid en dekkendheid van idee. *Ik post binnenkort zelf een volledig tram en bus idee voor dordrecht die realistisch zou moeten werken met vervoersnummers en potentieel OV.
Totaal net: 0/10, Nopenopenopenopenopenopenopenopenope

Gabeseerd op RET?
Lijn 30/31/42: Goede centrum verbinding, al komt het zo te zien niet op de handigste plekjes uit overal.
Lijn 32: Hoe wil je die laten keren in de staart? Voegt niks toe om keerlusje van 3 haltes weg te halen, er vervalt alleen een aardig gebruikte halte.
Lijn 33: Eindelijk naar station stadspolders!
Lijn 34: Sluit eindelijk aan op lijn naar oudelandshoek
Lijn 35: Drakensteynlaan, een van de grootste haltes word hier overgeslagen? wat gaan de ouderen daar van zeggen? Liever over de dubbelsteylaan dan over de Nijhofflaan en prunuslaan!
Lijn 36: Je wil door dat poortje een bus semi-frequent laten gaan? Ja het sluit aan, alleen gaat door het stuk het dichtste bij het station dus het heeft nog steeds weinig nut.
Lijn 37: Gaat alweer niet naar het centrum?
Lijn 58: Andere nummering?
Lijn 39: Nu dat is een goed idee! Helemaal voor!
Lijn 40: Zie ik weinig verschil aan
Lijn 41: Ook geen verschil
Totaal net: 6/10 Heeft goede ideeën maar ook rare dingen waardoor het niet echt effectief zou zijn.

Gebaseerd op connexxion:
Al is het niet de drukste lijn haalt lijn 10 aardig wat passagiers, als je die weghaalt jaag je mensen heel erg de bus uit, slecht idee.
14/15: Prima verbinding energiehuis naar waar precies? Er is geen centrum om met het OV naar toe te gaan.
165/166/266: niet al deze lijnen bestaan nog, en je laat veel grotere gaten vallen in het net.
2: rijd over een filegevoelige route, slecht idee.
3: Jaagt mensen nog verder de bus uit, stadspolders is zijn snelle verbinding kwijt.
4: Keren op de staart, nogmaals. Rijd over een filegevoelige route, slecht idee.
5: ... Hier is zoveel mis mee dat alles opnoemen 10 paginas vol zou worden.
6: Uit alle vermiste verbindingen denk je wel aan deze?
Totaal net: 2/10 Rampzalig. Hiermee jaag je meer dan de helft van je passagiers de bus uit, sterker nog, dichter bij driekwart ipv te werken naar meer mensen die de bus gebruiken ipv de auto. Needankje.
Ik blub in het Drecht.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

Afbeelding
de metro kaart van mijn eerdere erg uitgebreide versie van de randstadrail

hier een link voor als hij niet kan inzomen
http://imgur.com/FwCcFCL
bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Leuk, aardig. Maar waar liggen de haltes? Hoe kan een leek zien dat de halte Alkmaarseweg in de IJmond ligt?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

- Op welke locatie ligt welke halte :?:
- Dit net is zeer onrealistisch :X
- Overigens hebben we dit net al eens behandeld. :idea:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

JeffreyMeijer schreef:Leuk, aardig. Maar waar liggen de haltes? Hoe kan een leek zien dat de halte Alkmaarseweg in de IJmond ligt?
deze kaart is gebaseerd op een al eerder gemaakte kaart n paar pagina's terug.
bon jour
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

maar op die kaart is niet echt nieuw kritiek te geven (behalve op de kaart stijl na dan).
maar hier is een kaart die ik heb gemaakt met behulp van het criterium van Wilburg22
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
ik heb alleen de lijnen die veranderen erin getekend

lijn 1 met een irisbus voor een verbinding tussen Dubbeldam en het ziekenhuis, slaat over op lijn 6 in dal uren
lijn 2 sneller van centraal station naar dubbeldam
lijn 3 verbinding van Oudelandshoek met de bieshof + het stuk richting Crabbehof zal meer worden gebruilkt
lijn 5 verbinding Stadspolders & station + Oudelandshoek
lijn 6 substituut voor over vollen lijnen richting Leerpark (vooral voor mensen uit de spurt) tijdens dal uren met irisbus overslaand op lijn 1
lijn 9 lijn voor de nieuwe wijk, snel met n irisbusje
bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

W0rteltje schreef:
JeffreyMeijer schreef:Leuk, aardig. Maar waar liggen de haltes? Hoe kan een leek zien dat de halte Alkmaarseweg in de IJmond ligt?
deze kaart is gebaseerd op een al eerder gemaakte kaart n paar pagina's terug.
Je beantwoord mijn vraag niet. Begint dat gezeik met jou nou alweer. Je lijkt wel een kleuter met die geweldige argumentatie van je :evil: Telkens als je kritiek krijgt lul je er om heen. Wat doe je dan überhaupt nog op dit forum?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

JeffreyMeijer schreef: Je beantwoord mijn vraag niet. Begint dat gezeik met jou nou alweer. Je lijkt wel een kleuter met die geweldige argumentatie van je :evil: Telkens als je kritiek krijgt lul je er om heen. Wat doe je dan überhaupt nog op dit forum?
sorry, dude rustig!
ik begreep gewoon je vraag verkeerd.
ik dacht dat je met "waar liggen de haltes?" de fysieke plaats bedoelde.
ik wilde eerst de plaats namen er bij zetten, maar A. dat zouden de namen te lang maken (neem: Hardinxveld-Giessendam Blauwe Zoom) en B. ik wilde de stijl van de RET nadoen, en zij hebben de plaatsnamen er ook niet bij.
mij leek het ook niet zo'n probleem want iedereen die deze kaart zou gebruiken, zou het gebruiken om zijn/haar reis te plannen met de metro en daarom kunnen locaties niet kloppen in verhouding met de wereld (neem Gouda boven Zoetermeer).
en iedereen naar IJmond moet heeft zijn/haar reis met 9292 geplant en weet dat hij/zij op station Alkmaarseweg moet zijn
bon jour
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Ik hou me maar lekker afzijdig, denk ik. -o-

Na dit plaatje :') .
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door dylanwild94 »

Ik wilde al bijna het plaatje van Tom beugelsdijk gaan plaatsen. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Hainje »

JeffreyMeijer schreef: Wat doe je dan überhaupt nog op dit forum?
Knul zit niet zo te huilen. Hij post die routes, dat vindt hij leuk. Nobody cares about it anyway. Je gedraagt jezelf net zo vermoeiend als worteltje, misschien nog wel vermoeiender. Stop gewoon met zagen over argumentatie, die ga je toch nooit krijgen. Kusjedoeixoxoxo
🍉
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door PatrickM »

Dan kom ik er maar weer eens tussendoor:
De verbinding tussen de kleine noord-oost-duivelandse dorpen met overstappunt oude tonge busstation is tamelijk slecht. Dit is omdat je dan om moet via zierikzee, wat al gauw €6,- per enkeltje meer kost. Dit kan vrij simpel opgelost worden door buurtbus 591 (Nieuwerkerk Steenzwaenshof-Sirjansland dorp) door te trekken naar Bruinisse, Dorp. daar gaat hij in de knoop vallen als het even kan,en biedt dan een goede aansluiting op de 133,395 en alle scholierenlijnen. Hieronder een kaartje:
https://www.google.com/maps/d/u/1/edit? ... KIjlIuty7U
(ter info: De citybus Bruinisse is gewoon voor de leuk. Niet echt iets wat rendabel gaat worden.)

EDIT: Ben ik er vergeten bij te zetten, maar de 591 gaat ook stoppen op Nieuwerkerk, Busstation. tussen Zierikzee en nieuwerkerk en tussen zierikzee en bruinisse moet men reizen met de 133 of 395.
Laatst gewijzigd door PatrickM op za 12 mar 2016, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

leuk idee, maar nog even een tip: als je een ringlijn wil maken, moet je niet de eerste en de laatste dot verbinden. dan word het een oppervlakte.
het werkt als je de laatste dot met de 2e verbind en de ena laatste met de 1e.
bon jour
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Lijn65 »

W0rteltje schreef: de metro kaart van mijn eerdere erg uitgebreide versie van de randstadrail

hier een link voor als hij niet kan inzomen
http://imgur.com/FwCcFCL
Leuk, maar dit is wel een hele slechte kaart. Er wordt geen onderscheidt gemaakt tussen bus, tram, metro en trein, dus een reizigers heeft er niks aan.
Basislijn
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door BrengMe »

Het is dan ook een kaart met alleen metrolijnen...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Hainje »

BrengMe schreef:Het is dan ook een kaart met alleen metrolijnen...
Dit inderdaad, ik dacht al even dat ik er overheen had gekeken. Bedankt voor de bevestiging dat ik niet (helemaal) gek ben. :P
🍉
Gideon
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Gideon »

Er zijn veen dingen die ik niet snap waarom en hoe dat mogelijk is.
Zo betwijfel ik me dat het mogelijk is om van De Akkers naar Hellevoetsluis te gaan.
Dit omdat je door grote weilande(kan je ze zo noemen?) moet doorkruisen om van die doprjes een metro geven, waar zelf de bus al weinig rijd.
Dan kijk ik naar die paarse lijn Alexander <> Dordrecht en vraag ik me af wat men daar gaat doen om er te kunnen keren. Sinds A en B best vaak rijden.
Ik snap Dordrecht CS en Leerpark totaal niet, een shuttle lijn?
Waarom is de Orange lijn Kralingse zoom <> Charlois met zo weinig haltes?
Zo kan ik zo veel vragen stellen, maar daar heb ik geen zin in
Ik zie wel een soort concept voor me uit Duitsland, de U lijn(zo als U7)
Met vriendelijke groet,

Gideon.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

Gideon schreef:Er zijn veen dingen die ik niet snap waarom en hoe dat mogelijk is.
er zijn idd wel degelijk dingen die niet mogelijk zijn (tunnels onder Monster/Naaldwijk en wel meer dorpjes)
Gideon schreef:Zo betwijfel ik me dat het mogelijk is om van De Akkers naar Hellevoetsluis te gaan.
Dit omdat je door grote weilande(kan je ze zo noemen?) moet doorkruisen om van die doprjes een metro geven, waar zelf de bus al weinig rijd.
de metro is "gepland" over de voormalige Tramweg, die nu wordt gebruikt als fietspad.
de metro is bedoeld om verkeer te trekken (als dat mogelijk is)
Gideon schreef:Dan kijk ik naar die paarse lijn Alexander <> Dordrecht en vraag ik me af wat men daar gaat doen om er te kunnen keren. Sinds A en B best vaak rijden.
ik hoorde dat er plannen waren om station Alexander te verplaatsten, mocht men dat doen kan er misschien n 3e spoor achter het station liggen
Gideon schreef:Ik snap Dordrecht CS en Leerpark totaal niet, een shuttle lijn?
op het stukje CS - Leerpark liggen nu al 3 sporen, mn plan was om op het 3e spoor 1 metro (in de spits) te laten rijden zoveel mogelijk
Gideon schreef:Waarom is de Orange lijn Kralingse zoom <> Charlois met zo weinig haltes?
ik weet niet waar je nog een station kan tussen proppen maar suggesties zijn welkom
bon jour
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

W0rteltje schreef:
Gideon schreef:Dan kijk ik naar die paarse lijn Alexander <> Dordrecht en vraag ik me af wat men daar gaat doen om er te kunnen keren. Sinds A en B best vaak rijden.
ik hoorde dat er plannen waren om station Alexander te verplaatsten, mocht men dat doen kan er misschien n 3e spoor achter het station liggen
metro A en B rijden gezamenlijk ongeveer 8x/uur. Ik denk niet dat het wenselijk is om tussen 8 metro's per uur nog 4 rangeerbewegingen per uur laat plaatsvinden, want dan wordt deze corridor erg kwetsbaar, en ontstaan er grote vertragingen als een rangeerbeweging langer duurt, door bijvoorbeeld een storing in de kerende metro. Ik stel voor om de lijn Dordrecht - Alexander als een soort vleugelprincipe door te laten rijden naar Binnenhof en Nesselande, als Alexander geen 3e metroperron krijgt in jouw plan.
W0rteltje schreef:
Gideon schreef:Ik snap Dordrecht CS en Leerpark totaal niet, een shuttle lijn?
op het stukje CS - Leerpark liggen nu al 3 sporen, mn plan was om op het 3e spoor 1 metro (in de spits) te laten rijden zoveel mogelijk
Waarom een shuttleverbinding naar het Leerpark? Er rijden genoeg bussen, die de vervoersvraag naar het Leerpark gezamenlijk wel aan kunnen. een metro is kapitaalvernietiging op dit stukje, als de bussen, die waarschijnlijk zo blijven rijden als nu in dit plan, maar dat wordt nèrgens duidelijk, niet worden opgeheven of een andere route krijgen. Daarnaast is dat 3e spoor volgens mij bedoeld voor de treinen die van spoor 4/5 en het emplacement van het station komen, dus je bent ook nog geld kwijt aan de ombouw van dat ene spoortje.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

ArrivaBas schreef: metro A en B rijden gezamenlijk ongeveer 8x/uur. Ik denk niet dat het wenselijk is om tussen 8 metro's per uur nog 4 rangeerbewegingen per uur laat plaatsvinden, want dan wordt deze corridor erg kwetsbaar, en ontstaan er grote vertragingen als een rangeerbeweging langer duurt, door bijvoorbeeld een storing in de kerende metro. Ik stel voor om de lijn Dordrecht - Alexander als een soort vleugelprincipe door te laten rijden naar Binnenhof en Nesselande, als Alexander geen 3e metroperron krijgt in jouw plan.
dit vind ik beter klinken dan mijn idee
ArrivaBas schreef: Waarom een shuttleverbinding naar het Leerpark? Er rijden genoeg bussen, die de vervoersvraag naar het Leerpark gezamenlijk wel aan kunnen. een metro is kapitaalvernietiging op dit stukje, als de bussen, die waarschijnlijk zo blijven rijden als nu in dit plan, maar dat wordt nèrgens duidelijk, niet worden opgeheven of een andere route krijgen. Daarnaast is dat 3e spoor volgens mij bedoeld voor de treinen die van spoor 4/5 en het emplacement van het station komen, dus je bent ook nog geld kwijt aan de ombouw van dat ene spoortje.
deze lijn had ik gemaakt in reactie op het mogelijke station Leerpark. en mijn bedoeling was om perron 5 te gebruiken aangezien hij toch nooit word gebruikt en de metro dan naast al het trein verkeer rijdt (en het niet kruist)
bon jour
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten