Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:@Hendrik: Vast een standaard. Ook de DRIPs op Utrecht Centraal tonen maximaal twee ritten van een bepaalde lijn zoals bv. deze foto laat zien (65 vertrekt daar 8x/uur, je ziet er maar twee).
In Nijmegen wordt als het bord vol is, slechts 1 rit van elke lijn getoond. Zodra de rit van die lijn voorbij is, komt de volgende rit van die lijn pas op het bord te staan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

In zo'n geval is het inderdaad heel nuttig!
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OVFlakkee schreef: Het viel mij op dat er in de nieuwe R-Net Citea's geen USB aansluitingen zitten bij de stoelen die net na de achterdeuren zitten, zowel aan de linker- als de rechterkant van de bus. Verder naar achteren heb ik het nog niet bekeken.
Na de achterdeur zitten de USB-aansluitingen niet onder het raam, maar ergens boven je hoofd. (Viel me nu pas op... :P )
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

Vanmiddag in Dordrecht lang op de N3 gestaan met een dienst door TCR gereden. Schijnbaar weten die niet dat het handiger is om binnendoor te rijden bij file. Hierdoor werden we zelfs ingehaald in 's-Gravendeel door de volgende 166. Ook hielp niet mee dat deze chauffeur graag het omrijdend verkeer via afslag Sterrenburg voor liet gaan.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Ik snap dat het vervelend is, maar als de chauffeur de binnendoorroute niet weet, dan houdt het helaas op. Ik weet ook niet alle 'omleidingen' bij ons in DAV namelijk....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:
OVFlakkee schreef: Het viel mij op dat er in de nieuwe R-Net Citea's geen USB aansluitingen zitten bij de stoelen die net na de achterdeuren zitten, zowel aan de linker- als de rechterkant van de bus. Verder naar achteren heb ik het nog niet bekeken.
Na de achterdeur zitten de USB-aansluitingen niet onder het raam, maar ergens boven je hoofd. (Viel me nu pas op... :P )
Ja, die heb ik inmiddels ook ontdekt :lol:
Heb je wel een lange USB kabel nodig.
Overigens nog niemand gezien die de aansluiting gebruikt.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik zie regelmatig dat die aansluitingen gebruikt worden. Vooral door personen die een jaartje of tien jonger zijn dan ik... :P
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Connexxion gaat eindelijk reageren op de berichten die ik eind december / begin januari via de site heb ingediend... :roll:
Beetje standaard zijn de reacties wel. Bijvoorbeeld over het inzetten van (oude) Amba's op lijn 436 door TCR:
Naar aanleiding van uw klacht namen wij contact op met onze collega’s van de vestiging in Heinenoord. Zij lieten ons weten dat zij regelmatig versterkingsbussen inzetten in verband met de grote aantallen reizigers. Dit doen zij om te voorkomen dat mensen moeten staan. Deze versterkingsbussen mogen ook reguliere bussen zijn. Binnenkort gaan onze collega’s de dienstregeling van lijn 436 evalueren en mogelijk wat schuiven in tijden zodat het aanbod beter aansluit bij de vraag. Op dat moment kunnen de versterkingsbussen er ook uit.
Wel erg makkelijk om te zeggen dat het om versterkingsbussen ging. Het ging bij mijn melding gewoon over inzet op een reguliere rit uit de dienstregeling.

Aangezien mijn bericht niet onder het antwoord van Connexxion staat, moet ik af en toe goed nadenken waar het ook al weer precies over ging. Ik kan me niet herinneren meer dan één keer iets te hebben gemeld over onjuist materieel op lijn 436, maar toch kreeg ik hierover nóg een reactie:
Het is gebleken dat lijn 436 een zeer drukke lijn is. Om alle reizigers te kunnen vervoeren, zetten wij momenteel versterkingsbussen in. Op die manier zorgen wij ervoor dat alle passagiers mee kunnen en proberen wij te voorkomen dat mensen moeten staan tijdens de reis. De versterkingsbussen die worden ingezet, mogen ook andere bussen zijn dan standaard op deze lijn rijden. Desondanks vinden wij het erg jammer dat u de andere bussen als minder comfortabel ervaart.
Ben benieuwd of ik vandaag nog meer mail van Connexxion krijg... :P
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Wat een onzin reactie zeg vanuit Hilversum. Die TCR Ambassadors werden met name in de kerstvakantie heel vaak ingezet, dan is er echt geen versterking nodig. Er zijn 3 reserve R-Net citea's en daarmee kan je echt wel wat versterking mee rijden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8839
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Tevens snap ik iet wat er mis is met die Estabans. Toen ik voor het laatst zon stoel onder mijn kont had (Wright 6200'er op de stadsdienst een paar jaar geleden) vond ik ze aardig comfortabel.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OV Hoekschewaard schreef:Wat een onzin reactie zeg vanuit Hilversum. Die TCR Ambassadors werden met name in de kerstvakantie heel vaak ingezet, dan is er echt geen versterking nodig. Er zijn 3 reserve R-Net citea's en daarmee kan je echt wel wat versterking mee rijden.
Rond die tijd was het inderdaad. Toen was er genoeg materieel over, maar desondanks reeds TCR met Ambassadors.
ArrivaBas schreef:Tevens snap ik iet wat er mis is met die Estabans. Toen ik voor het laatst zon stoel onder mijn kont had (Wright 6200'er op de stadsdienst een paar jaar geleden) vond ik ze aardig comfortabel.
Je bedoelt daarmee de stoelen uit de Ambassadors? Nou, die stoelen met lage rugleuning en open, 'plastic' hoofdsteun zijn echt minder comfortabel dan de stoelen met hogere rugleuning in de R-Net Citea's!
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Citea 5913 is vanmiddag in botsing gekomen met een vrachtwagentje. Er is o.a. een ruit van de bus gesneuveld.
Zie http://igo.nl/nieuws/actueel/artikel/16 ... iddelharns
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Zwartboek met 350 klachten over dienstregeling bussen
De provincie Zuid-Holland en vervoerder Connexxion koketteren graag met de talrijke luxe en snelle bussen die vanaf Goeree-Overflakkee via de Hoeksche Waard naar Rotterdam reizen. Vele honderden reizigers voelen zich echter 'gepakt' door het schrappen van veel andere lijnen.
[...]
Bron: AD.nl
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Lijkt net of bij elke concessiewisseling massaal klachten binnenkomen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat is toch ook best vaak het geval? Bij Connexxion is volgens mij het probleem dat tot nu toe heel vaak heel langzaam en niet adequaat wordt gereageerd op klachten en opmerkingen. Op Twitter wordt bijvoorbeeld dagelijks gemeld dat diverse scholierenlijnen overvol zitten (terwijl er in sommige plaatsen nauwelijks of geen andere lijnen zijn), maar er lijkt niet echt iets aan gedaan te worden. Verder duurt het ruim een maand (!) voordat je antwoord krijgt op opmerkingen die via de website zijn ingediend. Connexxion begrijpt kennelijk nog niet dat een snelle en correcte reactie vaak al veel onbegrip wegneemt...
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door arjano1978 »

ik denk dat jullie beter al die klachten kunnen indienen bij de provincie want dat is de opdrachtgever. in plaats bij connexxion zelf.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Laat ik daar nou al gebeld mee hebben... Dat was trouwens over het zitplaatsgarantie-verhaal en de fiets-in-de-bus kwestie (ooit eens een keer contact opgenomen met connexxion of dat mocht, stond namelijk wel op de site, maar bleek later niet mogelijk te zijn, zeker toen ik zag dat een deel van de R-net bussen niet rolstoeltoegankelijk is.) ik merk inderdaad ook dat connexxion erg traag is met vooral klachten, vragen zijn ze vaak sneller mee. Ik heb nu nog 3 klachten liggen van de afgelopen maand vanwege te volle bussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Hendrik schreef:Verder duurt het ruim een maand (!) voordat je antwoord krijgt op opmerkingen die via de website zijn ingediend. Connexxion begrijpt kennelijk nog niet dat een snelle en correcte reactie vaak al veel onbegrip wegneemt...
Een maand is voor Connexxion-begrippen razendsnel. Ik heb ooit ruim een half jaar voor het einde van een concessie een foute vertrekstaat bij ze gemeld, daar kwam pas een antwoord op toen ze al een maand niet meer in dat gebied reden :shock:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Met diverse dingen die zowel chauffeurs als Service&Veiligheid-personeel als passagiers al meermalen hebben gemeld, gebeurt gewoon niets. Denk bijvoorbeeld aan de DRIS'sen die in het weekend nog steeds de doordeweekse dienstregeling weergeven.
Misschien moet ik sommige dingen toch maar eens via de politieke route aan gaan kaarten...
henk1234 schreef:zeker toen ik zag dat een deel van de R-net bussen niet rolstoeltoegankelijk is.
Welke R-netbussen zijn niet rolstoeltoegankelijk? In de Citaro's zijn inmiddels ook rolstoelplaatsen gemaakt, voor zover ik weet.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Volgens mij zijn drie van de citaro's van TCR niet rolstoeltoegankelijk.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Zowel naar het personeel als naar de klanten wordt totaal niet geluisterd door het arrogante Connexxion. Ze vinden dat ze een prima dienstregeling hebben ontworpen en dat het allemaal lekker vloeiend verloopt in HWGO. Dream on!

Met de klagende passagiers zullen ze overigens wel blij zijn want op die manier hopen ze een extra zakcentje van de provincie te krijgen. Tot die tijd zullen ze ook geen poot uitsteken om dingen op te lossen.

De TCR citaro's die op dit moment vanuit Heinenoord rijden hebben inderdaad geen plaats voor een rolstoel en ook hebben sommige TCR wagens geen airco. Maar dat zal de provincie net zoals in de vorige concessie periode wel door de vingers zien.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Connexxion wekt inderdaad niet de indruk geïnteresseerd te zijn in de (opbouwende) kritiek van reizigers. En van personeel, blijkbaar. Jammer is dat.

Iets anders: hoorde dat iemand als reactie op zijn klacht te horen heeft gekregen dat men iets gaat doen aan de nummering van lijn 436, in die zin dat de sneldiensten een ander nummer krijgen. Dat had allang moeten gebeuren, want nog steeds stappen er aardig wat mensen in de verkeerde bus...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Ik stuur regelmatig klachten naar vervoerders, vooral naar Syntus. Daar krijg je binnen een week een reactie en vorig jaar hebben ze zelfs de dienstregeling aangepast, dat is pas netjes. Connexxion daarentegen wuift vaak de klachten weg of reageert niet snel.

Denk dan dat de sneldienstritten onder nieuwe lijn 437 gaan vallen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat laatste zou goed kunnen. Intern (in de systemen van Connexxion) hebben de sneldiensten al lijnnummer 437.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten