Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Ja laten we een piloot op een zelfsturend busje zetten.... :roll:
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

BusFreakRotterdam schreef:http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... o.facebook

Het lijkt er op dat er dalijk weer een aantal dorpen in Zeeuws Vlaanderen verstoken raken van een bus!
Je zou de lijn 660 wat vaker kunnen laten rijden tussen Hulst en Terneuzen/Vlissingen.
Dan denk ik dat het probleem grotendeels is opgelost.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

330 reizigers per maand, de behoefte is groot.
Ik heb niet naar de dnstrgl gekeken maar dar is dus gem minder dan 1 reiziger per enkele rit.
20 ritten pd x 5 wkdgn × 4 wkn.

Dacht dat min 400 pm de norm was.
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

BusFreakRotterdam schreef:Ja laten we een piloot op een zelfsturend busje zetten.... :roll:
Voordeel. Er woont geen man, weinig verkeer, en als er dan een ongeluk gebeurd. Geen gewonden wat dr zat geen passagier in.

Toppie!
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

datm schreef:
BusFreakRotterdam schreef:http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... o.facebook

Het lijkt er op dat er dalijk weer een aantal dorpen in Zeeuws Vlaanderen verstoken raken van een bus!
Je zou de lijn 660 wat vaker kunnen laten rijden tussen Hulst en Terneuzen/Vlissingen.
Dan denk ik dat het probleem grotendeels is opgelost.
Nog beter is gewoon om lijn 7 weer terug te laten keren met dezelfde route en frequenties als voorheen. Een 8-persoonsbusje is meer dan voldoende in die contreien. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door MdJ »

Uhm? 300 reizigers per maand ligt onder een veel gehanteerde opheffingsnorm van 400 reizigers per maand. En dan hebben we het over een norm voor een buurtbus (met vrijwilligers).
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Het probleem van lijn 507 lijkt mij dat hij slechts tot Sint Jansteen rijdt en niet naar Hulst. Als die bus wel naar Hulst zou doorrijden, zou hij meer reizigers trekken. Nog steeds lijkt een Buurtbus me dan goed genoeg.

Ik zie nu pas dat er tussen Sint Jansteen en Hulst wel bussen van De Lijn rijden, maar daar zijn de Nederlandse vervoerbewijzen dan helaas weer niet op geldig. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Etienne schreef:
datm schreef:
BusFreakRotterdam schreef:http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... o.facebook

Het lijkt er op dat er dalijk weer een aantal dorpen in Zeeuws Vlaanderen verstoken raken van een bus!
Je zou de lijn 660 wat vaker kunnen laten rijden tussen Hulst en Terneuzen/Vlissingen.
Dan denk ik dat het probleem grotendeels is opgelost.
Nog beter is gewoon om lijn 7 weer terug te laten keren met dezelfde route en frequenties als voorheen. Een 8-persoonsbusje is meer dan voldoende in die contreien. :pos:
De voormalige lijn 7 reed van ma t/m za van 07:00 tot 19:00 ieder uur vanuit Hulst en vanuit Terneuzen en op de zondag om het uur.
Ieder uur maakte daar maar 1 a 2 mensen gebruik van. Met uitzondering van de spitsuren.
De lijn 660 lijkt mij een prima alternatief om ook in het weekend een aantal keer per dag te laten rijden.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Etienne schreef:
datm schreef:
BusFreakRotterdam schreef:http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... o.facebook

Het lijkt er op dat er dalijk weer een aantal dorpen in Zeeuws Vlaanderen verstoken raken van een bus!
Je zou de lijn 660 wat vaker kunnen laten rijden tussen Hulst en Terneuzen/Vlissingen.
Dan denk ik dat het probleem grotendeels is opgelost.
Nog beter is gewoon om lijn 7 weer terug te laten keren met dezelfde route en frequenties als voorheen. Een 8-persoonsbusje is meer dan voldoende in die contreien. :pos:
Lijn 7 reed in de spits ook al met een 12 meter bus, die 660 rijdt echt niet door omdat Cxx toevallig nog een bakje twee euromunten over had.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Dat is niet waar. Lijn 7 werd altijd met een 8 persoonsbusje gereden.
Alleen de lijn 627 werd door een amba van Veolia gereden.
Deze lijn reed in de spits tussen Terneuzen - Koewacht - Hulst.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Aanvulling op mijn bericht: In de spits werd de lijn 7 door een extra 8 personenbusje gereden. Dat extra 8 personenbusje reed achter de reguliere lijn 7 (8 personenbusje) aan tot aan Koewacht en daar stopte hij en ging weer als MAT rit terug naar de stalling in Terneuzen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 19 jan 2016, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Enorme quote van vorig bericht verwijderd
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Reed TCR niet een tijdje lijn 7 met een 12 meter wagen?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Pim-AllianceB95 schreef:Reed TCR niet een tijdje lijn 7 met een 12 meter wagen?
Misschien in het verleden maar de laatste jaren niet.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Rdaalwil »

datm schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Reed TCR niet een tijdje lijn 7 met een 12 meter wagen?
Misschien in het verleden maar de laatste jaren niet.
Het was vaak zo verlengde Sprinter wat ingezet werd en het busje reed ook vaak te laat.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 660 zou al een uitkomst bieden voor de reizigers in de plaatsten die dalijk per 1 mei verstoken raken van OV in de vorm van lijn 507.
Echter aan het vaker laten rijden van lijn 660 kleven voor Connexxion nadelen want het staat nu voor subsidie in de markt als scholierenlijn met
een beperkt aantal ritten.

Overigens vreemd dat er geen vrijwilligers te vinden zijn, want er zijn buurtbusverenigingen in Zeeland met 70 of meer vrijwilligers... deze cijfers zijn terug te vinden op een nota van de provincie Zeeland nav vragen vanuit de statenfracties.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

BusFreakRotterdam schreef:Lijn 660 zou al een uitkomst bieden voor de reizigers in de plaatsten die dalijk per 1 mei verstoken raken van OV in de vorm van lijn 507.
Echter aan het vaker laten rijden van lijn 660 kleven voor Connexxion nadelen want het staat nu voor subsidie in de markt als scholierenlijn met
een beperkt aantal ritten.

Overigens vreemd dat er geen vrijwilligers te vinden zijn, want er zijn buurtbusverenigingen in Zeeland met 70 of meer vrijwilligers... deze cijfers zijn terug te vinden op een nota van de provincie Zeeland nav vragen vanuit de statenfracties.
Je zou eventueel de buurtbus 507 onder twee buurtbusverenigingen kunnen onderbrengen. Namelijk buurtbusvereniging Kanaalzone die de lijnen 511 en 513 rijden vanuit de standplaatsen Terneuzen en Axel en de buurtbusvereniging Oost-Zeeuws-Vlaanderen die de lijn 589 rijdt met als standplaats Hulst.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Vandaag staat het volgende artikel in de PZC.

PvdA wil directe bus Terneuzen-Gent
TERNEUZEN - De PvdA Terneuzen wil een onderzoek naar een directe busverbinding Terneuzen-Gent.
Vorige week vrijdag bracht een grote groep Zeeuws-Vlaamse middelbare scholieren een bezoek aan een onderwijsbeurs in Gent. Het streven is meer Zeeuws-Vlaamse jongeren te laten studeren in België, waarmee ze een sterkere band met de regio houden dan als ze in Tilburg, Nijmegen of elders in Nederland gaan studeren. De verwachting is dat jongeren dan ook eerder in Zeeuws-Vlaanderen zullen blijven en daar op zoek gaan naar werk.

Bron: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... -1.5658540

Voor de ontwikkeling van Zeeuws-Vlaanderen lijkt het mij een goed plan om een directe busverbinding tussen Terneuzen en Gent te realiseren. Ik zou beginnen met doordeweeks in de spits enkele ritten tussen Terneuzen en Gent. Waarschijnlijk zal je in de begin maanden nog niet veel reizigers trekken maar je zult hiermee wel nieuwe reizigers genereren tussen Terneuzen en Gent.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

ik vind het plan goed, maar vraag me af welke route je moet rijden.
Ik zou ook kijken of lijn 6 tot Sas van Gent gekoppeld kan worden aan lijn 55s van De Lijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

CamilleKreemers schreef:Ik zou ook kijken of lijn 6 tot Sas van Gent gekoppeld kan worden aan lijn 55s van De Lijn.
Het is die brug over het kanaal daar die bijna altijd roet in het eten gooit.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

CamilleKreemers schreef:ik vind het plan goed, maar vraag me af welke route je moet rijden.
Ik zou ook kijken of lijn 6 tot Sas van Gent gekoppeld kan worden aan lijn 55s van De Lijn.
De lijn 55 duurt er alsnog 1 uur en 5 minuten over en als je dat wilt koppelen aan de lijn 6 naar Terneuzen ben je toch ruim anderhalf uur onderweg.
Bovendien liggen de hogescholen en de universiteiten niet op de route van de lijn 55 waardoor je alsnog moet overstappen in Gent wat de reis weer langer maakt. Ik zie meer kansen in een spitsbus lijn 50 die vanuit Terneuzen over de r4 oost naar Gent rijdt en daar stopt bij de campussen van de hogeschool en Artevelde en de universiteit. Studenten zullen toch de belangrijkste doelgroep worden voor deze lijn.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

datm schreef:
CamilleKreemers schreef:ik vind het plan goed, maar vraag me af welke route je moet rijden.
Ik zou ook kijken of lijn 6 tot Sas van Gent gekoppeld kan worden aan lijn 55s van De Lijn.
De lijn 55 duurt er alsnog 1 uur en 5 minuten over en als je dat wilt koppelen aan de lijn 6 naar Terneuzen ben je toch ruim anderhalf uur onderweg.
Bovendien liggen de hogescholen en de universiteiten niet op de route van de lijn 55 waardoor je alsnog moet overstappen in Gent wat de reis weer langer maakt. Ik zie meer kansen in een spitsbus lijn 50 die vanuit Terneuzen over de r4 oost naar Gent rijdt en daar stopt bij de campussen van de hogeschool en Artevelde en de universiteit. Studenten zullen toch de belangrijkste doelgroep worden voor deze lijn.
Ik zou de bedieningstijden van de bestaande Lijn 50 Middelburg Station - Terneuzen Busstation Westerscheldetunnel gewoon uitbreiden met een doordweekse (spits) bediening.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Haltewijziging Lijn 19 Breda - Hulst

Bericht door michiel71 »

Haltewijziging Lijn 19 Breda-Hulst

28 januari 2016

Met ingang van 1 februari wordt voor buslijn 19 richting Hulst de halte Tunnelplaats in Antwerpen (Italiëlei) ten hoogte van de Holiday Inn verplaatst naar de halte Noorderplaats, op de hoek van de Ellermanstraat en de Van de Wervestraat. Deze wijziging wordt doorgevoerd om de verbinding naar Hulst verder te verbeteren.

Vanaf halte Tunnelplaats volg je in noordelijke richting de Italiëlei, richting Eilandje. Steek ten hoogte van de Holiday Inn de Italiëlei over en loop rechtdoor de Ellermanstraat in. De bushalte bevindt zich op de hoek van de Van de Wervestraat, de eerste straat naar rechts in de Ellermanstraat. Het is ongeveer 300 meter (ca. 5 minuten) lopen. Bekijk de route op Google Maps, https://goo.gl/maps/ssnAr8hvetN2

Bron: http://connexxion.nl/reizen/1190/haltew ... hulst/4163



Jammer dat op Google Maps nog niet deze meest recente haltewijziging is bijgewerkt...
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Haltewijziging Lijn 19 Breda - Hulst

Bericht door Etienne »

Was hier nu per sé een nieuw topic voor nodig? :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Haltewijziging Lijn 19 Breda - Hulst

Bericht door michiel71 »

Etienne schreef:Was hier nu per sé een nieuw topic voor nodig? :X
In plaats van alleen maar kritiek te geven, zou je er goed aan doen, om ook even
aan te geven onder welk topic jíj een dergelijk bericht zou plaatsen ?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten