Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

In de maand december heb ik ook een reeks klachten ingediend bij Connexxion en ook nog geen antwoord gehad.
Wel heb ik vrij snel een brief (per post) gekregen nadat ik telefonisch een klacht had ingediend over de krappe overstaptijd in Stellendam.
In die brief werd dit toegegeven en zou men proberen om bij de volgende wijziging van de dienstregeling daarmee rekening te houden.

Op een eerder (digitaal ingevulde) klacht kreeg ik een andere reactie:

"U liet ons weten dat er weinig tijd zit tussen de aankomsttijd van lijn 436 en de vertrektijd van lijn 104. U vraagt of hier iets meer speling kan komen, zodat u uw overstap haalt. (OVFlakkee: de speling is 1 minuut)

Wij danken u voor het doorgeven van uw ervaringen, hiermee kunnen wij onze dienstverlening immers blijven verbeteren. Naar aanleiding van uw verzoek hebben wij contact opgenomen met onze vervoerkundige in uw regio. Hij geeft aan dat u inderdaad het beste een overstap bij de chauffeur kunt aanvragen indien u wilt overstappen van lijn 436 op lijn 104. De chauffeur kan dan de aansluitende bus waarschuwen indien de bus vertraagd is. Doordat zowel lijn 436 als lijn 104 ook elders aansluitingen hebben, is het helaas niet mogelijk om een ruimere overstaptijd in de dienstregeling aan te brengen. Bij melding aan de chauffeur moet de overstap in de meeste gevallen goed gaan."

Inmiddels heb ik drie keer (tijdens avondspits) de aansluiting gemist in Stellendam. Het lijkt vooral veroorzaakt te worden door de vele in- en uitstappers in Middelharnis (lijn 436). Want op Ovzoeker zie ik vaak dat de bus op tijd (of zelfs te vroeg) bij Sommelsdijk Zuid aankomt maar dan al gauw enkele minuten vertraging oploopt als de 436 richting Sommelsdijk Noord rijdt. De Hobbemastraat in Middelharnis doet er ook geen geen goed aan

De ochtendspits in Stellendam (om kwart voor 8) is goed geregeld door CXX, er rijdt standaard 1x 436 naar Rotterdam en (eveneens standaard) 2x 436 versterking naar Middelharnis Gemeentehuis (via Dirksland). En dat is wel nodig ook vanwege de grote groepen scholieren rond die tijd...
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Hoe laat mis je je aansluiting in de avondspits? Mijn eigen ervaring is dat de 436 in de avondspits (maar dan heb ik het wel over een uur of zes) juist tijd inhaalt in Middelharnis. Ik maak eigenlijk nooit mee dat de 436 vertraging oploopt tussen de haltes Zuid en Noord. Wat rond die tijd wél vaak het geval is, is dat lijn 436 vertraging heeft door file op de A29 en/of N59.
Volgens mij heeft Connexxion sowieso een beetje te weinig oog voor passagiers die verder willen dan Dirksland. Om een voorbeeld te noemen: vanuit Rotterdam is er al vanaf de 436 van 17.49 uur een uursverbinding naar Melissant en verder...
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Restitutieverzoeken via de site van CXX gaan wel snel: de volgende werkdag kun je het bedrag op je chipkaart laden :pos:
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Hoe laat mis je je aansluiting in de avondspits? Mijn eigen ervaring is dat de 436 in de avondspits (maar dan heb ik het wel over een uur of zes) juist tijd inhaalt in Middelharnis. Ik maak eigenlijk nooit mee dat de 436 vertraging oploopt tussen de haltes Zuid en Noord. Wat rond die tijd wél vaak het geval is, is dat lijn 436 vertraging heeft door file op de A29 en/of N59.
Het gaat om 16:41 (aankomst 436) en 16:42 (vertrek 104). De 436 bus is dan van TCR en de 104 bus is een zilverkleurige van concessie Voorne-Putten. Eerder in de middag is de vertrektijd om xx:45 uur. Het is wel zo dat de 436 vaak in het traject Dirksland - Stellendam wel wat minder vertraging oploopt en dan toch nog op tijd in Stellendam is.
Hendrik schreef:Volgens mij heeft Connexxion sowieso een beetje te weinig oog voor passagiers die verder willen dan Dirksland. Om een voorbeeld te noemen: vanuit Rotterdam is er al vanaf de 436 van 17.49 uur een uursverbinding naar Melissant en verder...
Dat klopt, die rijdt als het goed is door naar Ouddorp Bernhardweg. Deden ze dat nu maar in de spits, dan is het overstapprobleem ook verleden tijd :x
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Nieuws: in Nieuwe Tonge is een nieuwe halte aan de route van lijn 138 toegevoegd. De naam van de halte is molendijk. Gek genoeg heeft hij geen haltenummer en is de vertrekstaat van halte molen. Nog gekker is dat hij recht tegenover de halte provinciale weg N215 ligt, dus de toegevoegde waarde van die halte lijkt me zeer weinig. De halte bestaat uit 2 kleine betonplaten die vorige week al zijn geplaatst. Het haltebord is ergens tussen afgelopen maandag en vanmorgen geplaatst. Weet iemand hier iets meer over?

Nog iets anders: zet voor 15 februari aanstaande maar in de agenda: het schijnt zo te zijn dat dan het eerste nieuwe sprintertje voor de rustige lijnen komt. De tweede volgt 2 weken later. Het zullen waarschijnlijk hogevloers busjes zijn met gelukkig een automatische en hogere deur dan die nu is, want na een maandje of anderhalf is die hele deur kapot vanwege de verhoogde haltes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Dient die halte niet om een overstap van 436 uit Middelharnis op de 138 mogelijk te maken zonder de N215 te hoeven oversteken, als ik je tenminste goed begrijp dat 'ie op de Molendijk zelf aan de kant van de dorpskern van Nieuwe Tonge ligt?
Die overstap is op tijden dat de 138 tot Nieuwe Tonge rijdt immers de enige waarvoor je de N215 over moest steken nog.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Waar licht die halte dan precies?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Hier:
Spoiler: show
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Ik denk niet dat de halte veel gebruikt wordt :roll:
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

De verklaring van Daniël klinkt wel aannemelijk. Oftewel: de 'halte' is waarschijnlijk bedoeld voor overstappen van lijn 436 ri. Rotterdam op lijn 138 ri. Herkingen in de spits.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ik denk ook dat ze ooit deze halte als vaste halte willen gaan gebruiken vanwege de werkzaamheden aan de N215 op dat punt.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Sinds vandaag rijdt de Citaro 9148 vanuit Heinenoord zijn rondjes. Ik ben benieuwd of er nog meer gelede wagens zullen volgen.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Elke lijn of vooral schoollijnen?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

OV Hoekschewaard schreef:Sinds vandaag rijdt de Citaro 9148 vanuit Heinenoord zijn rondjes. Ik ben benieuwd of er nog meer gelede wagens zullen volgen.
Rijdt die nog in de gvu kleuren? Ik weet nog wel dat ik die vroeger wel vaker in Middelharnis heb gezien in die kleuren.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:
OV Hoekschewaard schreef:Sinds vandaag rijdt de Citaro 9148 vanuit Heinenoord zijn rondjes. Ik ben benieuwd of er nog meer gelede wagens zullen volgen.
Rijdt die nog in de gvu kleuren? Ik weet nog wel dat ik die vroeger wel vaker in Middelharnis heb gezien in die kleuren.
Ja want zo ver ik weet is die bus niet omgespoten. Ik kijk even of ik hem morgen in rotterdam zie en dan probeer ik een foto te maken. Maar pin me nergens op vast
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Vandaag heb ik in rotterdam de 8341 gezien. Ik heb geen foto genomen.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

De 9148 heeft zijn groene jasje weer aan. De bus is vooral bedoeld voor de scholierenlijnen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Nieuw record: 4 klachten binnen 30 dagen. Daarnet weer een volle bus. Het begint nu toch een beetje te gek te worden. Connexxion weet dat er een school eerder uit is in middelharnis, omdat er scholierenbussen naar overal en nergens rijden, behalve naar oude tonge/rotterdam. Als dit zo doorgaat, dan zal ik voortaan toch maar moeten kiezen voor de fiets (wat eigenlijk toch al sneller is).
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

En fietsen is ook nog eens gezond! :P
(Maar Connexxion zou echt een stuk adequater moeten reageren...)
MarkNL
Berichten: 479
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door MarkNL »

Op de N59 bij Oude-Tonge is een gelede bus betrokken geraakt bij een (jammerlijk genoeg dodelijk) ongeval klik.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

MarkNL schreef:Op de N59 bij Oude-Tonge is een gelede bus betrokken geraakt bij een (jammerlijk genoeg dodelijk) ongeval klik.
Klopt, had ik al gemeld in het topic "openbaar vervoer Zeeland" omdat het een Zeeuwse bus is.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

Weer een gelede bus stuk. Er was er ook al een uitgebrand. Daarnaast is het voor het slachtoffer en nabestaanden ook vreselijk.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

busfanNL schreef:Weer een gelede bus stuk. Er was er ook al een uitgebrand. Daarnaast is het voor het slachtoffer en nabestaanden ook vreselijk.
Uitgebrand? Bedoel je de 91 van TCR, of die gasgelede die een klein brandje heeft gehad op de A256?

Hoe dan ook, even iets anders. Dit bericht kwam ik tegen op Igo.nl, wie gaat even z'n zegje doen? Ik kan waarschijnlijk niet.

Goeree-Overflakkee gevraagd mee te denken over bereikbaarheid

Goeree-Overflakkee gevraagd mee te denken over bereikbaarheid
De Verkeersonderneming vraagt bewoners van Goeree – Overflakkee om op woensdagavond 17 februari mee te denken over bereikbaarheid en mobiliteit. Doel van deze avond is om ideeën te verzamelen voor ‘de auto in de spits’. Ontbrekende busverbindingen, mogelijkheden voor vervoer over water, stimuleren van flexwerken, promotie van fietsen; alle alternatieven voor de auto in de spits zijn welkom. De avond wordt georganiseerd in Zoet of Zout in Stellendam. Bewoners zijn vanaf 18:00 uur welkom.
Lees verder op igo.nl

Ik zeg: Meer sneldiensten op de 436, een nieuwe scholierenlijn Ooltgensplaat-Achthuizen-Oude Tonge- Nieuwe Tonge- Middelharnis en de dienstregelingen iets ruimer maken, zodat de lijnen niet elke ochtend met +5 hoeven te rijden.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik kan helaas ook niet. Maar je moet sowieso niet denken dat je daar met concrete, gedetailleerde opmerkingen over de dienstregeling e.d. kunt aankomen. Daar is die avond niet echt voor bedoeld, denk ik.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door busfanNL »

De brand in de gasgelede.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten