Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door sirvinniei »

opvallend dat de 111 met grote bussen rijdt terwijl de 127 met kleine busjes rijdt. Is er zoveel vraag naar een verbinding met het kasteel?
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Etienne »

Kennelijk wel. Het is er meer om te doen geweest dat die 8-persoonsbusjes met regelmaat vol zaten en dat passagiers dan onderweg niet meer in konden stappen en dus een uur moesten wachten.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

In de kerstvakantie was de bezetting van de 111 nog niet helemaal een grote bus rechtvaardigend trouwens, maargoed, de vakanties zijn ook het enige moment dat die lijn de hele week rijdt. Er zal wel meer vraag zijn op de dagen buiten de vakanties waarop 'ie rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Etienne schreef:Kennelijk wel. Het is er meer om te doen geweest dat die 8-persoonsbusjes met regelmaat vol zaten en dat passagiers dan onderweg niet meer in konden stappen en dus een uur moesten wachten.
Is een grote bus op 127 dan niet een goed idee?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Zugführer »

In tegenstelling tot lijn 127 rijdt lijn 111 ook daadwerkelijk naar het kasteel, dus dat lijkt me een prima oplossing zo.
Altijd de kleine busjes van lijn 127 voor de bediening van Kockengen zelf en op de momenten dat er een vervoersvraag naar het kasteel is lijn 111 met grote bussen, waar ook zeker iedereen in past.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Ezra schreef:
Etienne schreef:Kennelijk wel. Het is er meer om te doen geweest dat die 8-persoonsbusjes met regelmaat vol zaten en dat passagiers dan onderweg niet meer in konden stappen en dus een uur moesten wachten.
Is een grote bus op 127 dan niet een goed idee?
Grote voertuigen mogen geloof ik eigenlijk niet meer op de Dorpsstraat komen, sinds de klinkerbestrating hadden de bewoners veel last van trillingen. Vrachtwagens mogen er ook niet meer komen (behalve leveranciers voor winkels aan de Dorpsstraat zelf).

Het aantal reizigers naar De Haar kende het afgelopen half jaar (met 3 7-persoonsbusjes per uur per richting, hetzelfde als 111 eigenlijk maar dan met kleine busjes) wel degelijk pieken van meer dan 7 reizigers, regelmatig kreeg ik in het weekend te horen dat niet alleen de bus op dat moment vol zat, maar dat de volgende rit ook al vol zou zitten. Omdat er de hele dag maar 1 bus rijdt, is een grote bus dan handiger.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De spitsrit 55 naar "Tuindorp Oost Winklerlaan" bleek vanmorgen door een streekgelede te worden gereden. Gezien de inhoud van die bus bij vertrek oogde dat wat overdreven groot.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Dat is geheel volgens het boekje. De rit zit in omloop 701 vanuit Zeist. Na aankomst gaat de bus leeg door naar Overvecht NS om vervolgens een extra rit op lijn 30 naar het WKZ te maken. Volgens de omlopen zijn dit de enige gelede ritten vanuit de streek op deze twee lijnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Trouwens ook een stadsgelede met "77 Geen dienst" gespot. Die zal wel de rit tot de Sartreweg zijn gaan rijden vermoed ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Helaas nee dus. Deze rit zit in Nieuwegein omloop 844 met een Ambassador. Het valt mij trouwens steeds meer op dat name de vestiging Nieuwegein zich lang niet altijd houdt aan de per omloop vastgestelde materieeltype's.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Ik weet niet of er een speciaal 'Uithof tram topic' is.. Ik las net dat de spoorstaven voor het laatste stuk vandaag gelegd zijn.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1435332 ... flijn.html

Afbeelding
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door lint41 »

Zoals wellicht bekend zit lijn 252 tegenwoordig gekoppeld aan lijn 31, en wisselt deze op Rijnsweerd van lijnnummer. Hoewel dit op de bus zelf redelijk aangegeven is ("252 ◊ Rijnsweerd > 31 Lunetten"), zag ik vanochtend dat op de infodisplays de 31 niet bestaat 's ochtends richting Lunetten, staat aangegeven als "252 Rijnsweerd >", en niet eens op de vertrekstaten staat. Wel op die van de 252 natuurlijk (door de voetnoot "rijdt verder als..."), maar op de staat van de 31 is de eerste rit pas in de middag. Wat was er mis met bij het WKZ wisselen van nummer, zoals de 252 nog deed toen hij aan de 30 gekoppeld zat?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Als je dat gaat doen dan krijg je weer het probleem dat het op de haltes van 252 voor het WKZ lijkt alsof die maar tot WKZ rijdt. Men heeft nu op zich een logische keuze gemaakt door te zorgen dat het drukste gedeelte van de lijn doorgaand vermeld wordt.
Immers, 's ochtends zal je vooral reizigers van Amersfoort, Zeist naar De Uithof en Rijnsweerd hebben en maar weinig van De Uithof naar Lunetten. 's middags is dat juist precies andersom en wil je zorgen dat je bus vanaf Rijnsweerd lijn 252 filmt en niet nog 31.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door lint41 »

Dat je de 252-reizigers laat weten dat de bus niet stopt bij het WKZ lijkt me inderdaad handig, echter stond er in de tijd van de 30-doorkoppeling al gewoon Rijnsweerd op de bus (en de displays bij de haltes), dat de bus dat niet haalt onder dat nummer lijkt me minder boeiend als je al in de bus zit. En nu zullen er in de ochtend ongetwijfeld weinig mensen zijn die van de Uithof naar Lunetten willen, maar dan nog lijkt me een vermelding op de vertrekstaat van de 31 dát de bus überhaupt gaan in de ochtend niet overbodig. Het handigst zou zijn als de bussen gewoon beide nummers konden voeren (meen ik in Duitsland wel eens gezien te hebben), maar dat zal de software wel niet begrijpen (laat staan de displays bij de haltes).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Wubbo »

Je zou ook gewoon onder een lijnnummer kunnen rijden. Dat een deel van de ritten dan maar tot ergens op de Uithof rijdt lijkt me niet erg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Da's ook precies wat ze vanaf de zomerdienst willen doorvoeren met de nieuwe lijn 72 Amersfoort - Nieuwegein, al krijgt die dan weer geen ritten tot De Uithof geloof ik. "Probleem" lost zich dus vanzelf op voor zover het er al is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Kwam nog een kleine tussentijdse wijziging tegen op de U-OV site: vanaf 15 februari rijdt lijn 7 niet meer via de Marshallaan (naar CS) en niet meer via de Bernadottelaan - Rooseveltlaan - Amerikalaan (ri. Kanaleneiland) maar gaat hij in beide richtingen via de Marco Pololaan - Trumanlaan - Bernadottelaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door 010jongen »

Daniel schreef:Kwam nog een kleine tussentijdse wijziging tegen op de U-OV site: vanaf 15 februari rijdt lijn 7 niet meer via de Marshallaan (naar CS) en niet meer via de Bernadottelaan - Rooseveltlaan - Amerikalaan (ri. Kanaleneiland) maar gaat hij in beide richtingen via de Marco Pololaan - Trumanlaan - Bernadottelaan rijden.
Waar kan je dit zien?
Lijn 7 gaat dan dus via het WKC rijden?. Ik neem aan dat lijn 7 wel over het noordelijke gedeelte van de Marshalllaan blijft rijden?.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Lekker, door die smalle straatjes daar heen :X
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

@010jongen: Staat van 15 februari tot 1 maart nog als omleiding op de U-OV-site maar vanaf 2 maart is het ook in de dienstregeling verwerkt. En ja, hij blijft uiteraard wel op het noordelijk deel van de Marshallaan. Alleen de twee haltes die elk maar in één richting worden bediend in die omgeving vervallen en worden vervangen door de nieuwe halte Trumanlaan.

@Aking: Het is inderdaad niet te hopen dat twee bussen elkaar tegenkomen op de Bernadottelaan nee. Zou volgens de dienstregeling ook niet moeten gebeuren, maarja, bij vertraging kan het wel natuurlijk. Nou is de huidige route door de Amerikalaan heen ook niet breed, maar daar gaat 'ie maar één kant op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door rm7 »

Daarnaast gaat ook lijn 8 een andere route rijden in de Schildersbuurt, namelijk via de Hobbemastraat, Louise de Colignystraat, Koningslaan, Julianalaan en de Mecklenburglaan, v.v.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Vanwaar dat eigenlijk? Er was toch al onvrede over het minder per bus bereikbaar zijnde Diakonessenhuis en met die route kom je daar helemaal niet meer langs. Echt veel sneller lijkt het me niet en de Hobbemastraat is nou ook niet de meest ideale route.
Die routewijziging staat trouwens ook nog niet op de U-OV site, toevallig iets wat met ingang van de zomerdienst doorgevoerd wordt?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tjekken »

De routeweiziging van lijn 8 komt doordat de kruising op de Adriaen van Ostadelaan (met o.a. Jan van Scorelstraat) verbouwd gaat worden.
De bus kan er dan 2 maanden niet overheen rijden.
Gaat in per 15 februari.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ah gewoon een omleiding. Rm7 schreef het alsof het een definitieve wijziging was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Utrecht: Bussenfile dreigt naar 'knelpunt' De Uithof
Geplaatst op: dinsdag 9 februari 2016 20:13
Laatst bijgewerkt: dinsdag 9 februari 2016 20:14

Het wordt filerijden voor bussen naar De Uithof: steeds meer vervoerders zien brood in diensten naar het wetenschapscomplex. De PvdA in Utrecht vreest chaos door een gebrek aan afstemming. De NS en de nieuwe vervoerder Syntus hebben ook vergevorderde plannen om bussen in te zetten naar 'knelpunt' De Uithof. Qbuzz (U-OV) dat het bus- en tramvervoer in de stad verzorgt, liet eerder weten vanaf de tweede helft van dit jaar extra bussen in te zetten naar het universiteitscentrum.
De PvdA heeft de Utrechtse verkeerswethouder Lot van Hooijdonk om die reden opgeroepen om met de verschillende vervoerders in gesprek te gaan om te kijken of het vervoer niet efficiënter geregeld kan worden.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws in dossier Politiek en openbaar vervoer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 71 gasten