Mag ik even kwijt #187

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt #187

Bericht door Suus »

Was in tijdsduur wel een kleine storing maar in gebied niet trouwens :P Van Zevenhuizen via Waddinxveen naar de ruime omgeving van Alphen en Leiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door ODRAIL »

Is dit ergens na te kijken?

Trouwens de dijk waarop ik woon is aangesloten op de stroomkabel vanuit Zevenhuizen. Omdat het stukje Rotterdam waar ik woon tot 1995 Gemeente Zevenhuizen - Moerkapelle was.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Daniel »

Storingen staan op de site van je netbeheerder, in jouw geval waarschijnlijk Stedin. Daar kan je de omvang en impact dus terugvinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door ODRAIL »

Is inmiddels gevonden op de site van Stedin.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Suus »

De storing werd veroorzaakt door een defecte schakelaar van Liander in Alphen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door ODRAIL »

Is dit ook ergens terug te vinden? Zelf heb ik op de site van Liander (nog) niets hierover kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Suus »

Ik krijg altijd de regionale versie van Nu.nl door de strot gedrukt en uiteraard was de stroomstoring daar het belangrijkste item op de voorpagina: http://www.nu.nl/binnenland/4210926/gro ... troom.html

Gevolg door nieuws over het kampioenschap van de korfbalvereniging en een nieuwe geldautomaat in een winkelcentrum :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door ODRAIL »

Bedankt voor de info :wink: . Hier hebben we slechts 10 minuten zonder stroom gezeten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #186

Bericht door Suus »

KM46 schreef:Die twee datums in april ... is dat een lang weekend?
Ja, ik had nog wat waardebonnen liggen dus met vroegboeken kreeg ik er een gratis retour Parijs voor twee personen uit (BFF-weekend :mrgreen: )
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Z2N »

Bee schreef:Ik krijg altijd de regionale versie van Nu.nl door de strot gedrukt en uiteraard was de stroomstoring daar het belangrijkste item op de voorpagina: http://www.nu.nl/binnenland/4210926/gro ... troom.html

Gevolg door nieuws over het kampioenschap van de korfbalvereniging en een nieuwe geldautomaat in een winkelcentrum :')
Hoho, de Alphense Nu.nl-versie had ook nog nieuws over het spotten van de eerste nieuwe Flirt voor Alphen - Gouda hoor! (A)

Dat deze nu al twee maanden in het land is maakt voor de nieuwswaarde natuurlijk niet uit. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Hendrik »

Ik krijg zojuist reactie van Connexxion n.a.v. een bericht dat ik heb verstuurd via de website. Dit is echter al de derde reactie op één bericht van mijn kant. Blijkbaar komt alles bij Connexxion driedubbel binnen ofzo... :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Michael »

De carnavalsoptocht in Breda is helaas afgelast. Jammer maar begrijpelijk. De optocht is nu verplaatst naar 6 maart(halfvasten)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Hainje »

Ja het waait wel flink momenteel inderdaad. Althans toch hier lang mijn raam op 2 hoog te Tilburg.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Michael »

Hier in Terheijden waait het ook behoorlijk. En ik zag net iemand voorbijfietsen die wind tegen had. Lopen was zinvoller geweest denk ik.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door huibe »

ach een extra dag met veel omzet voor je werkgever en overige horeca.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Michael »

Ik heb daar mijn twijfels over. Maar de praktijk zal het uitwijzen. Vandaag gaat waarschijnlijk flink tegenvallen (carnavalsmaandag is de op 1 na drukste dag van het jaar) Maar 6 maart zal hoogstwaarschijnlijk wel het een en ander compenseren. Bovendien hebben we in December het glazen huis in Breda. We hebben de omzetten gezien van restaurants in Heerlen, Haarlem en Leeuwarden. Als dat bij ons net zo gaat worden zijn dat qua drukte 6 carnavalsmaandagen achter elkaar.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door ArrivaBas »

Z2N schreef:
Bee schreef:Ik krijg altijd de regionale versie van Nu.nl door de strot gedrukt en uiteraard was de stroomstoring daar het belangrijkste item op de voorpagina: http://www.nu.nl/binnenland/4210926/gro ... troom.html

Gevolg door nieuws over het kampioenschap van de korfbalvereniging en een nieuwe geldautomaat in een winkelcentrum :')
Hoho, de Alphense Nu.nl-versie had ook nog nieuws over het spotten van de eerste nieuwe Flirt voor Alphen - Gouda hoor! (A)

Dat deze nu al twee maanden in het land is maakt voor de nieuwswaarde natuurlijk niet uit. :')
Staat een onopvallend foutje in: deze R-NET FLIRTS gaan goed beschouwd géén SGM vervangen. Ze spelen SGM vrij dat op zijn beurt ook weer vervangen wordt door SNG.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Hainje »

Details blijf je houden natuurlijk. :P
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Ardan »

Frontale treinbotsing in het zuiden van Bayern. Er wordt al over acht doden gesproken :(
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door ODRAIL »

Hoorde het zojuist op de radio :shock: :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Suus »

Net aan mijn broertje uitgelegd waarom een treinkaartje Boskoop - Den Haag Centraal net zo duur is als een treinkaartje Waddinxveen - Den Haag Centraal, maar goedkoper dan een treinkaartje Waddinxveen Noord - Den Haag Centraal :P

Boskoop - Leiden Centraal - Den Haag Centraal is 36 tariefkilometers.
Boskoop - Gouda - Den Haag Centraal is 40 tariefkilometers.
Dus de goedkoopste route is voor het tariefsysteem via Leiden Centraal, terwijl de route via Gouda in reistijd meestal sneller en comfortabeler is.

Boskoop - Waddinxveen Noord is 3 tariefkilometers.
Waddinxveen Noord - Waddinxveen is 1 tariefkilometer.

Dus is Waddinxveen - Gouda - Den Haag Centraal ook 36 tariefkilometers en daarom in prijs gelijk aan Boskoop - Leiden - Den Haag Centraal. Maar Waddinxveen Noord - Gouda - Den Haag Centraal is 37 tariefkilometers en daardoor duurder dan de twee omliggende stations, hoe onlogisch het ook lijkt :P

Overigens is dit pas sinds 1 januari 2016 het geval, voor die tijd waren de twee Waddinxveens één tariefpunt en was Boskoop - De Waddinxveens 4 kilometer, waardoor het vanaf alle stations even duur was :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door ODRAIL »

Hoeveel echte kilometers worden door de NS gerekend als tariefkilometer (dit vraag ik mij al jaren af).
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Ronald »

Dat verschilt per traject.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Daniel »

Ah, ze hebben dus letterlijk alle gemeenschappelijke tariefpunten eruit gesloopt i.p.v. alleen degene in de buurt van een station met poortjes. (Want die gemeenschappelijke punten waren immers de oorzaak dat met omchecken je reis duurder was, bv. als je dat in Hilversum deed op weg naar Sportpark omdat je anders niet op spoor 1 kon komen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Ardan »

Bij benadering worden echte kilometers aangehouden, echter maar:
· Sommige stations die hooguit twee kilometer uit elkaar liggen of praktisch hetzelfde verzorgingsgebied hebben worden als één tariefstation gezien; een reisje Winterswijk - Zutphen is niet duurder dan een reisje Winterswijk West - Zutphen.
· Soms worden trajecten tariefkilometermatig opgerekt, zodat twee verschillende routes hetzelfde kosten. Zwolle-Weesp is in echte kilometers korter via Lelijkstad, maar die route heeft hetzelfde aantal tariefkilometers gekregen als de route via Amersgoort. Dit betekent wel dat een reisje Dronten - Kampen Zuid relatief duurder is dan een ander reisje waarmee je dezelfde afstand aflegt. De HSL Schiphol - Rotterdam kent eenzelfde constructie met de Oude Lijn.
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten