pimp your bus

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: pimp your bus

Bericht door Jef400 »

Zeg dat dan jongen. Alleen pagina een was louter kleurvellen invullen zonder enige onderbouwing en alleen met bestaande kleurenschema's. Nu kunnen we filosoferen waar een huisstijl voor dient en hoe dat er uit komt te zien 8-)
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: pimp your bus

Bericht door W0rteltje »

JeffreyMeijer schreef:Zeg dat dan jongen.
sorry, ik kende de term "huisstijl" niet

hier is mijn huisstijl voor mijn lijnennet op de BES eilanden
Afbeelding
irisbus op Saba lijn 1



Afbeelding
Irisbus op Sint Eustatius lijn 1
Afbeelding
Buurtbus op Sint Eustatius lijn 2 (en 3) (kwaliteit door computer problemen verslechterd)



Afbeelding
Buurtbus op Bonaire lijn 511
Afbeelding
Irisbus op Bonaire lijn 2 (11, 12 en vroege diensten op lijn 1)
Afbeelding
Qliner op Bonaire lijn 311
lijn 1 duurt nog ff (wordt n Volvo 7700
bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: pimp your bus

Bericht door Jef400 »

Aardig hmm hoe zeg je dat Ruitig. Kun je ook verklaren waarom je voor dit patroon en deze kleurstelling gekozen hebt?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: pimp your bus

Bericht door ArrivaBas »

JeffreyMeijer schreef:Aardig hmm hoe zeg je dat Ruitig. Kun je ook verklaren waarom je voor dit patroon en deze kleurstelling gekozen hebt?
W0rteltje's avatar verklaart genoeg, denk ik :wink: .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: pimp your bus

Bericht door Jef400 »

De WesterMuiderVervoersMaatschappij (100% dochter van district Westermuiden) is de vervoersmaatschappij in het district Westermuiden. Westermuiden is het Noordwestelijkste district en tevens schiereiland in mijn Simland (definitieve naam moet ik nog vinden). In het district Westermuiden komen ongeveer ongeveer 50.000 mensen te wonen op een oppervlakte van zo'n 720 vierkante kilometer. De lage bevolkingsdichtheid zorgt voor een beperkt lijnennet waarvan de meeste lijnen in een lage frequentie bedient worden. Als het project af is zal ik een lijnennetkaart met dienstregeling uploaden. Tot die tijd zullen jullie het moeten doen met plaatjes van de huisstijl van de WMVM. Allereerst volgt hier mijn huisstijl op streekbussen. Ik heb gekozen voor een rustige huisstijl met wat donkerdere kleuren. Grijs en blauw heb ik gekozen voor mijn bussen. In mijn ogen zijn donkerblauw en grijs rustige kleuren die niet fel in het oog springen. Maar tegelijkertijd wel herkenbaar zijn voor de reiziger. Van voren zijn de bussen grijs omdat er weinig overig grijs verkeer rond rijdt. Blauw zorgt ervoor dat de bussen niet kleurloos zijn en zorgen voor herkenbaarheid bij minder weer.

Later zal ik ook een haltepaal uploaden.

Afbeelding
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: pimp your bus

Bericht door W0rteltje »

JeffreyMeijer schreef:Aardig hmm hoe zeg je dat Ruitig. Kun je ook verklaren waarom je voor dit patroon en deze kleurstelling gekozen hebt?
ik heb dit al een keer gedaan, maar (waarschijnlijk) perongeluk weggeklikt met andere tabladen voor ik het verstuurd had
ArrivaBas schreef:W0rteltje's avatar verklaart genoeg, denk ik :wink: .
nee, het heeft niks met mn pf te maken, ze zijn allemaal gebaseerd op de vlag van het eiland/de gemeente (met uitzondering van de Qliner)

Saba: in de kleuren en vorm van de vlag van Saba
Sint Eustatius: in kleuren van de vlag met het rode kruisruit(?) dat over de ramen gaat zodat het herkenbaarder is.
Bonaire:in kleuren van de vlag min het kompas en het dak is oranje zodat het herkenbaarder is
Bonaire Qliner: de kleuren van de bus zijn donkerder (behalve wit) zodat het hoger/belangrijker lijkt vergeleken met de andere bussen, zodat het duidelijk is dat het n luxere/snellere lijn is

Irisbus=Irisbus
Buurtbus=kruising tussen Optare Solo en verschillende Mercedes buurtbussen
Qliner=kruising tussen de schoolbus waarmee ik vroeger mee naar school ging, Qliners in Dordrecht en de playmobiel vakantiebus
bon jour
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: pimp your bus

Bericht door ArrivaBas »

Ik ga ook eens puzzelen met die metro's en bussen :) .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: pimp your bus

Bericht door ArrivaBas »

W0rteltje schreef:Irisbus=Irisbus
Buurtbus=kruising tussen Optare Solo en verschillende Mercedes buurtbussen
Qliner=kruising tussen de schoolbus waarmee ik vroeger mee naar school ging, Qliners in Dordrecht en de playmobiel vakantiebus
Dat kan overigens veel makkelijker uitgelegd worden.
Irisbus -> Midibus
Buurtbus -> Minibus
Qliner -> Touringcar
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: pimp your bus

Bericht door W0rteltje »

ArrivaBas schreef: Dat kan overigens veel makkelijker uitgelegd worden.
Irisbus -> Midibus
Buurtbus -> Minibus
Qliner -> Touringcar
het ging niet om het het formaat
maar waarop ik de bus op had gebaseerd
bon jour
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: pimp your bus

Bericht door W0rteltje »

Afbeelding
bus in Arstotzka
kleur: dit zijn de kleuren van de Arstotzkaanse Vlag
vorm: de vlag staat er 4 keer op om de nationale geest in het land op te brengen, die erg laag is vanwege de oorlog die net voorbij is en gescheiden zijn van de rest van het land dat ze waren
de vorm is het zelfde als de bussen in Astana (Kazachstan) omdat Soviet Kazachstan erg lijkt op Arstotzka
bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: pimp your bus

Bericht door Jef400 »

Hmm, met deze kleurstelling kan ik best begrijpen waarom de mensen het zwart in zien :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: pimp your bus

Bericht door W0rteltje »

dit is een trein die tussen Hoorn en Medemblik rijdt nadat het museum falliet ging of werd over gekocht door Connexxion.
deze trein heeft in de trein en op de stations stop knoppen zodat wanneer er niemand op het station staat en niemand er uit wil de trein niet hoeft te stoppen. ik heb in het desing proberen te laten zien dat hij sneller kan op trekken dan n intercity en n hogere snelheid kan halen dan een sprinter

Afbeelding
Kleur: gebaseerd op Connexxion (omdat het bereden word door connexxion)
vorm: de 3 strepen in het midden waarvan de bovenste en onderste kleuren het zelfde zijn is gebaseerd op de Hoornse vlag, de kleinere schuine strepen zijn gebaseerd op de Medemblikse vlag
bon jour
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: pimp your bus

Bericht door Z2N »

Wat moet ik mij hierbij voorstellen? Een Walvisje?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: pimp your bus

Bericht door ArrivaBas »

De hoekige versie, Z2N :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: pimp your bus

Bericht door W0rteltje »

ik wilde hem eruit laten zien als een kleine intercity door hem klein maar toch met n hoge vooruit te tekenen
maar ik zie de overeenkomst
bon jour
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: pimp your bus

Bericht door W0rteltje »

deze lijn rijdt van Goes naar 's-Gravenpolder (en later misschien nog naar Hoedekenskerke als daar nog toerist trekkende factoren komen). als we aannemen dat de museumlijn falliet ging of verplaatste verder op de lijn, is de lijn nu bereden door een nieuw bedrijf "De Zeeuw" onder Connexxion.
het spoor krijgt n lichte aanpassing om het station van 's-Gravenpolder dichterbij het dorp te krijgen

Afbeelding

kleur en vorm: zijn gebaseerd op de stoomtrein die er tot nu toe het meest reed
bon jour
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: pimp your bus

Bericht door ArrivaBas »

Ik doe een poging dit topic alsnog te redden, voor er weer een nieuw topic wordt aangemaakt.

MaasdrechtOV is een bedrijf uit de fictieve (Minecraft-)stad Maasdrecht. Hoewel ze dezelfde huisstijl hebben, is dit bedrijf opgesplitst in de takken MaasdrechtBus en MaasdrechtTrein.
Het wit is voor herkenbaarheid. De blauw en oranjetint staan voor het prinselijke van de stad Maasdrecht, dat een eigen kasteel heeft, dat goed wordt ontsloten tijdens weekenden en vakanties.
Afbeelding
De trein heeft zoals gezegd dezelfde huisstijl.
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: pimp your bus

Bericht door Jef400 »

Bij de bus. Is het kleurverschil tussen de deuren en en de rest niet te nihil? Ik vrees dat ik als passagier weinig van de deur zou zien.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: pimp your bus

Bericht door ArrivaBas »

Nu je het zegt. Ik denk dat de deuren beter licht(er)blauw konden zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: pimp your bus

Bericht door W0rteltje »

Afbeelding

dit is een huisstijl voor Schiermonnickoog. ik probeerde ze wat toerist zicht vriendelijker te maken en daarmee te stimuleren.

vorm: de vorm is een ruwe schets van Schriermonnickoog
kleur: het beige representeert het land, het groen representeert de natuur die om je heen is, wit is er om een beetje rust te creëren en doet denken aan de zon, en blauw is voor het water.
bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: pimp your bus

Bericht door Jef400 »

Wat hebben wij als passagier daar aan? Het is leuk te weten waar het voor staat. Maar waarom heb je voor dit gekozen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: pimp your bus

Bericht door Frank »

Off-topic berichten uit het topic verwijderd.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: pimp your bus

Bericht door W0rteltje »

JeffreyMeijer schreef: Wat hebben wij als passagier daar aan? Het is leuk te weten waar het voor staat. Maar waarom heb je voor dit gekozen?
ik vond het huidige donkerblauw zo omgeving brekend, daarnaast ziet dit er vriendelijker uit en gaan toeristen het overwegen om met de bus te gaan
bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: pimp your bus

Bericht door Jef400 »

Punt 1: Krijg je ook met je verzonnen huisstijl.

Punt 2: De huisstijl die jij nu voorstelt oogt bij mij juist onrustiger en daarmee onvriendelijker. Omdat je een polkadott effect krijgt als de bus aan komt rijden. Iets wat met de huidige frisse huisstijl niet aanwezig is.

Punt 3: Hoe dan? Dat kan niets meer dan een aanname zijn?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: pimp your bus

Bericht door ArrivaBas »

De kleuren van de huidige bussen zijn (grotendeels) bedacht door de provincie. Deze huisstijl vind ik daarnaast erg rommelig ogen, vergeleken met de huisstijl van Frysk Ferfier, die veel weg heeft van de Hybrides in Dordrecht. Ik vind de Frysk Ferfier veel rustiger ogen, dan dit kleurplaatje.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten