Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

Weteringschans - Van Woustraat - Ceintuurbaan was ook de omleidingsroute die lijn 25 in de laatste tien jaar van zijn bestaan reed. Voor veel passagiers was dat een te grote en te langzame omweg, want het aantal passagiers kelderde flink. Dat zal wellicht ook voor lijn 24 het geval worden, als men daarvoor zou kiezen.
足元にご注意下さい
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

...en dan verdwijnt ook die tramlijn vanzelf. Die omleidingsroute is het ideale recept om tramlijnen definitief de das om te doen :mrgreen:
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ach, dat is dit excuus ook al. Hoppa, weer een lijn minder.

Iets anders: Connexxion gaat in Amsterdam en daarbuiten een Connexxion CapaCity L testen.

http://www.ovpro.nl/bus/2016/02/04/conn ... -schiphol/

Wel mooi, zo'n ding heeft een (iets) hogere capaciteit dan een Combino. :shock: Zo'n extra deur achterin is iets wat ik bij de GVB gelede bussen soms mis.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Verkeerde topic, die bus hoort bij Amstelland-Meerlanden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Hendrik »

In dat topic is ook al melding gemaakt van die bus. :P
Gebruikersavatar
Mojito
Berichten: 286
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 10:14
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Mojito »

Fraai voertuig, die Capacity! Die zou bij GVB ook goed van pas komen op de 21 en 22, denk ik.
Soms pak ik die voor mijn woon-werkverkeer (Slotermeer – Oostenburg). In de spits rijden beide lijnen acht keer per uur, wellicht is het toeval maar in mijn ervaring zitten ze altijd propvol.
足元にご注意下さい
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Denk niet dat ze echt geschikt zijn voor GVB vanwege de krappe infrastructuur. Daarnaast komt zo'n bus beter tot z'n recht als niet inedereen langs de chauffeur moet.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Mojito schreef:Fraai voertuig, die Capacity! Die zou bij GVB ook goed van pas komen op de 21 en 22, denk ik.
Soms pak ik die voor mijn woon-werkverkeer (Slotermeer – Oostenburg). In de spits rijden beide lijnen acht keer per uur, wellicht is het toeval maar in mijn ervaring zitten ze altijd propvol.
Mee eens Zou perfect zijn voor de 21 en 22. Jammer dat ze weer van die reguliere 18 meter lange Citea's hebben gekocht. GVB en langer materieel t.o.v. de norm is vloeken in de kerk natuurlijk.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Die nieuwe borden op Amstelveenseweg geven bij beide uitgangen bus aan, maar voor de uitgang aan de westkant staat daar Schiphol - Haarlem bij. Helaas moet je voor die bussen juist de andere uitgang hebben :')
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Moet je melden op wijnemenjemee.nl (Het blijft een kinderachtig webadres)

Ze zijn altijd blij met die feedback. Heb de fout op Zuid ook gemeld, nieuwe borden zijn besteld.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

D66 wil vervolgonderzoek metrouitbreidingen: http://www.at5.nl/artikelen/152628/d66- ... rdzuidlijn
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Hihi...kotsen... :mrgreen:
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Ach ja, lekker door blijven lullen en tonnen steken in onderzoekjes. Het houdt ze bezig hè.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Huh, jij zou zeggen, schop in de grond en zie maar wat het kost?
Alargule

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Alargule »

Eerst meer onderzoek lijkt mij verstandig. De huidige onderzoeken zijn een eerste verkenning, maar geven wel enige richting aan waar vervolgonderzoeken het beste aan gewijd kunnen worden. Dat zijn station Sixhaven en het sluiten van de Ringlijn via CS. Daar zou eens gekeken kunnen worden of de aanleg tegen lagere kosten kan, of de batige effecten die aanleg heeft niet omhoog kunnen. Evenwel zou ik het een sterk staaltje vinden als uit zo'n vervolgonderzoek plots een MKBA-score >=1 naar voren zou komen. Dat riekt dan bijna naar toewerken naar een gewenste uitkomst, door de kosten bewust lager en de batige effecten bewust hoger uit te laten komen. Die les heeft men na de NZL hopelijk wel geleerd - en dan bedoel ik niet 'we doen het gewoon nog een keer'.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

GVB moet trouwens echt gaan ingrijpen op lijn 51. Dienstuitvoering is meer dan belabberd. Ligt inkorten tot Spaklerweg te gevoelig ofzo?
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

JWM schreef:Huh, jij zou zeggen, schop in de grond en zie maar wat het kost?
Dat was de hele basis van de N/Z-lijn al. Nat vingertje de lucht in en denken: het zal wel zoiets kosten en dan af zijn. La la la la la - Waarom nu opeens een andere aanpak dan? :wink:

M'n punt is meer dat er al zo vaak geopperd is die metro door te trekken, het wordt maar niet concreet gemaakt. Het lijkt wel een tick die terug bljft keren. En iedereen moet het een keer gezegd hebben: N/Z-lijn moet naar Schiphol!
Laatst gewijzigd door n-evo op do 11 feb 2016, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Klaasje »

JWM schreef:GVB moet trouwens echt gaan ingrijpen op lijn 51. Dienstuitvoering is meer dan belabberd. Ligt inkorten tot Spaklerweg te gevoelig ofzo?
Desnoods kort je het in tot Weesperplein. Dat scheelt ook al 2*8 minute rijden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Gezien de gigantische hoeveelheid enkeltjes denk ik dat je er dan nog niet bent :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

In verband met de recente golf overvallen worden de dagkaart 24 uur en de kinderdagkaart per direct niet meer in de bussen verkocht: http://www.at5.nl/artikelen/152664/gvb- ... overvallen

Er wordt nog onderzocht hoe en of later dit jaar de contante verkoop van de uurkaartjes in bussen kan verdwijnen. Naar mijn mening moet er gewoon een muntautomaat in de bus komen zoals je al in andere landen ziet, dan kan niemand in het gelddepot.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Lastige afweging, al vind ik dit een beetje een 'druppel op een gloeiende plaat maatregel' zolang GVB op de nachtbus de wagenverkoop maximaliseert door van reizigers te verwachten dat ze eerst een of ander vaag product op de chipkaart laden voordat ze normaal kunnen inchecken.
n-evo schreef:Moet je melden op wijnemenjemee.nl (Het blijft een kinderachtig webadres)

Ze zijn altijd blij met die feedback. Heb de fout op Zuid ook gemeld, nieuwe borden zijn besteld.
`
Ik ga er vanuit dat men hier wel mee leest. Overigens staat het op alle borden consequent fout. Volgensmij klopte het op de oude bewegwijzering ook al niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

JWM schreef:
n-evo schreef:Moet je melden op wijnemenjemee.nl (Het blijft een kinderachtig webadres)

Ze zijn altijd blij met die feedback. Heb de fout op Zuid ook gemeld, nieuwe borden zijn besteld.
`
Ik ga er vanuit dat men hier wel mee leest. Overigens staat het op alle borden consequent fout. Volgensmij klopte het op de oude bewegwijzering ook al niet.
Medewerker Duco leest en post inderdaad wel eens mee :)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door STF »

Overvallen zal je toch nooit tegenhouden, zelfs hier in Luxemburg overvallen ze regelmatig een buschauffeur... Je dient €12,50 wisselgeld bij je te hebben en verkoopt per werkdag gemiddeld twee tot vier kaartjes à €2,- per stuk, oftewel een buit van ongeveer €20,-.
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

JWM schreef:Ik ga er vanuit dat men hier wel mee leest. Overigens staat het op alle borden consequent fout. Volgensmij klopte het op de oude bewegwijzering ook al niet.
Er stond voorheen gewoon 50 Gein - 51 Centraal Station & 50 Isolatorweg - 51 Westwijk heur...

Dat weet ik zeker, kwam er nl. een tijdje iedere dag. Dat was me dan echt wel opgevallen. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Het personeel in Amsterdam-Noord staakt van begin dienst tot iig 9:00.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten