Mag ik even kwijt #187

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:· Sommige stations die hooguit twee kilometer uit elkaar liggen of praktisch hetzelfde verzorgingsgebied hebben worden als één tariefstation gezien; een reisje Winterswijk - Zutphen is niet duurder dan een reisje Winterswijk West - Zutphen.
Dat was zo, maar nu niet meer dus. Winterswijk West - Zutphen is sinds dit jaar 18 cent goedkoper dan Winterswijk - Zutphen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Ardan »

Oh. Ja ik lees nu ook jouw vorige post. Zal wel zijn omdat nu met de OVC op de cent nauwkeurig op echte afstand kan worden afgerekend in plaats van dat je kunt samenvoegen omdat bij treinkaartjes toch alles op dubbeltjes werd afgerond?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Hainje »

Moet NS ook wel op de cent nauwkeurig af gaan rekenen. Tot op heden heb ik NS nog niet kunnen betrappen op ritprijzen á la € 12,54.
🍉
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Tochjo »

Ardan schreef:Oh. Ja ik lees nu ook jouw vorige post. Zal wel zijn omdat nu met de OVC op de cent nauwkeurig op echte afstand kan worden afgerekend in plaats van dat je kunt samenvoegen omdat bij treinkaartjes toch alles op dubbeltjes werd afgerond?
Nee, dit is gedaan om een probleem op te lossen. Vorig jaar kwam aan het licht dat de combinatie van het uit- en inchecken op een overstapstation waar reizigers door een tweede poortrij gaan om naar een ander perron te komen en het (daarvoor of daarna) reizen van en naar een station dat een gemeenschappelijk tariefpunt vormt met het overstapstation (waardoor dus nul tariefeenheden worden gerekend), tot een foutieve prijsberekening kan leiden. (Reizen van en naar Hilversum Media Park, Hilversum Sportpark en Amsterdam RAI waarbij op station Hilversum of Amsterdam Zuid wordt in- en uitgecheckt.)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door AppleMoose »

Poortjes zodanig plaatsen dat je niet hoeft in- en uit te checken is natuurlijk een rare gedachte :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Suus »

Ronaldussen schreef:Poortjes zodanig plaatsen dat je niet hoeft in- en uit te checken is natuurlijk een rare gedachte :Y
Als jij op Amsterdam Muiderpoort de poortjes zo weet te plaatsen dat je bij overstappen niet langs de poortjes komt, krijg je van mij een slagroomtaart met je naam erop.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door AppleMoose »

Mijn opmerking had dan ook meer betrekking op stations als Hilversum waarbij je (wat ik uit diverse posts begrijp) moet in- / uitchecken om op spoor 1 te komen als je van het andere perron komt. Al is voor Muiderpoort ook wel wat te verzinnen, maar prijstechnisch gezien wat minder aantrekkelijk.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Ardan »

Op Muiderpoort is altijd al een gang geweest van het ene naar het andere perron via het stationsgebouw. Zou die er nog zijn?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Daniel »

@Ronalddussen: In station Hilversum zouden de poortjes veel te kort op de deuren komen te staan als je zowel spoor 1 als de trap naar de tunnel achter dezelfde poortjesrij wilt krijgen. Probleem is daar dat de hal vrij ondiep is en zo'n beetje voor de helft in beslag genomen wordt door de trappen de tunnel in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door JWM »

Best goed, het correspondents dinner. Ben benieuwd of het ook een Nederlandse traditie kan worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Suus »

Ik hoop dat ze voor de volgende editie nog wel even een Nederlandse naam bedenken :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Z2N »

Kon het eigenlijk nog best wel waarderen inderdaad. :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Wubbo »

Ik vond Rutte beter dan Dolf Jansen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Jef400 »

Eigenlijk wel. Zeker de link tussen de dochter van Marijnissen, politieke aspiraties en mediatraining was magistraal.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door JWM »

Die blik van Jan Slagter maakte het compleet
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Hainje »

Ik hoorde dat stukje over Jan Slagter op de radio en ik vond het tamelijk banaal.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door JWM »

Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Aking »

Ardan schreef:Op Muiderpoort is altijd al een gang geweest van het ene naar het andere perron via het stationsgebouw. Zou die er nog zijn?
Die is (in ieder geval gedeeltelijk) nog aanwezig :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Vinny »

Hainje schreef:Ik hoorde dat stukje over Jan Slagter op de radio en ik vond het tamelijk banaal.
Vond je? Ik vond het nu net een van de weinige "roddelrubriek-grapjes" die wél premier-waardig zijn. Overigens wist ik niet dat die twee een relatie hadden, en als Jan Slagter gewoon niet zo sjaggie had gedaan dan had ik het er ook niet achter gezocht.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Michael »

Gisteren toen ik thuiskwam na een dagje weg was onze kat (Moppie) helemaal van slag. Hij was erg bang en terughoudend terwijl hij normaal een aandachtszoeker is. Ik had geen idee waardoor dat kwam en heb hem maar even met rust gelaten zodat hij tot rust kon komen. Later werd hij al wat rustiger. Toen ik op mijn kamer kwam kreeg ik te zien waardoor hij van slag was: heel mijn bureau lag overhoop en mijn computermuis, speakers en mijn externe harde schijf lagen op de grond, ook waren er wat spullen van een kastje afgevallen. Ik kreeg dus het vermoeden dat hij ergens achteraan had gezeten. Toen Moppie even later op mijn kamer kwam wist ik het zeker dat hij ergens achteraan had gezeten: Hij liep heel de tijd zoekend rond op mijn kamer. Het is maar goed dat ik mijn foto's op mijn computer en mijn externe harde schijf had staan want de harde schijf had de val niet overleefd. Net dus even naar de Media Markt geweest om een nieuwe harde schijf te halen en ik heb zojuist al mijn foto's weer overgezet. Moppie is overigens weer helemaal de oude.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door ArrivaBas »

Mijn geschiedenisleraar is 23 februari te zien in een TV-programma op NPO2. De tijd is 20:00.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door TomSteyl »

Oké! :')
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Etienne »

Vanavond met collega's van m'n stagebedrijf een Escape Room gedaan in Utrecht. Voor de eerste keer een geweldige ervaring. *O*

Oh ja, voor de nieuwsgierigen: We zaten dicht bij de oplossing, maar we kwamen net tijd te kort.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Ardan »

Lief dagboek,
Vandaag heb ik een kapstok gekocht. Sommige schroefjes gingen er makkelijk in, andere moeilijker.
Nou doei he!
Dikke lebber
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #187

Bericht door Ardan »

Okay even serieus dagboeken: straks voor het eerst in mijn nieuwe appartement met uitzicht op de trein slapen *O*
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten