Die proef is al lang geëindigd. Was weliswaar een succes, maar materieel uit het westen naar de Achterhoek halen is goedkoper dan nieuwe bussenSuperGhost schreef:Zo mogen de proef met die aanhangerbus niet doorzetten, of...?
Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Hadden ze dat niet meteen vanaf het begin kunnen bedenken? :')
Op de trajecten Lichtenvoorde-Doetinchem en (Groenlo-)Eibergen-Enschede zijn in de spits gelede bussen ook wel wenselijk. De huidige kwartiersdiensten zitten dan al 'goed gevuld'.
Op de trajecten Lichtenvoorde-Doetinchem en (Groenlo-)Eibergen-Enschede zijn in de spits gelede bussen ook wel wenselijk. De huidige kwartiersdiensten zitten dan al 'goed gevuld'.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Probleem zit m in het feit dat de RDW toe moet staan dat er reizigers vervoerd mogen worden in een aanhanger en op welk rijbewijs dit dan weer mag. Arriva wil wel, toestemming ontbreekt echter nog.nsimmelink94 schreef:Die proef is al lang geëindigd. Was weliswaar een succes, maar materieel uit het westen naar de Achterhoek halen is goedkoper dan nieuwe bussenSuperGhost schreef:Zo mogen de proef met die aanhangerbus niet doorzetten, of...?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Of de aansluiting van Lijn 44 (Tiel-Wageningen)op de Stoptrein, nu deze via de Stationstraat rijdt, is verbetert weet ik niet maar andersom (Wageningen-Tiel) is dit helaas nog niet geval. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Arriva in de planning heeft om deze en andere aansluitingen te verbeteren. De chauffeurs blijven volhouden dat er naast de recente wijziging van Lijn 44 er eind maart een grotere wijziging gaat plaatsvinden. Zij weten echter nog niet wat deze precies gaat inhouden maar er schijnen extra bussen naar Rivierenland te komen. Deze week reed er in de ochtendspits overigens een touringcar op Lijn 45.
De chauffeurs van Breng & Arriva schijnen overigens niet echt op de hoogte te zijn van de routewijziging van Lijn 42. Maandag, dinsdag en donderdag Lijn 42 op de A15 in de file zien staan.
De chauffeurs van Breng & Arriva schijnen overigens niet echt op de hoogte te zijn van de routewijziging van Lijn 42. Maandag, dinsdag en donderdag Lijn 42 op de A15 in de file zien staan.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Arriva is bezig om te kijken of er inderdaad eind maart een verandering mogelijk is in de dienstregeling.
Die extra bussen kun je vergeten, zijn er net 3 weggegaan
Er is ook geen definitieve routewijziging voor lijn 42, chauffeurs zijn wel vrij om vanuit Druten naar Tiel via de andere route te rijden.
Die extra bussen kun je vergeten, zijn er net 3 weggegaan
Er is ook geen definitieve routewijziging voor lijn 42, chauffeurs zijn wel vrij om vanuit Druten naar Tiel via de andere route te rijden.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat Arriva kijkt naar veranderingen in de dienstregeling per eind maart is in ieder geval een goed teken. Overigens bevestigt dat de argumenten die door de 'klagers' zijn aangegeven over de verslechtering van Lijn 44, 45 & 47. Ik en vele andere reizigers van, vooral Lijn 45 & 47, hopen in ieder geval dat een halfuursdienst in de ochtend- en middag/avondspits wordt overwogen door Arriva.Dave4055 schreef:Arriva is bezig om te kijken of er inderdaad eind maart een verandering mogelijk is in de dienstregeling.
Die extra bussen kun je vergeten, zijn er net 3 weggegaan
Er is ook geen definitieve routewijziging voor lijn 42, chauffeurs zijn wel vrij om vanuit Druten naar Tiel via de andere route te rijden.
Overigens is het niet vreemd dat de routewijziging als oplossing wordt gegeven voor een betere aansluiting in Tiel en dat deze vervolgens vrijblijvend blijkt te zijn? Een aantal chauffeurs reed deze route bovendien al onofficieel dus wat was Arriva's bedoeling te doen alsof dit een officiële routewijziging betrof? Per december 2016 wordt dit hoogstwaarschijnlijk de route van Lijn 42 dus waarom niet nu al meteen doorvoeren als het in de spits enkele minuten tijdwinst kan opleveren?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
27 januari was het ov overigens weer behandelt in de Provinciale Staten van Gelderland:
"10.55 uur Piet Wanrooy (PvdA) stelt een vraag aan het college over het feit dat de aanpak van klachten over het OV in het Rivierengebied op zich goed is opgepakt, maar nog een paar pijnpunten overblijven (o.a. schrappen van haltes). Hij vraagt of het college met de hoogste spoed wil werken aan een goede oplossing. Gedeputeerde Connie Bieze zegt dat het haar volle aandacht heeft. De nieuwe dienstregeling is vorige week door GS goedgekeurd en deze maandag ingevoerd. Er komen nog nieuwe aanpassingen die tot verbetering moeten leiden. Arriva heeft verzuimd het ROCOV te consulteren. Dat betreurt Bieze en zij heeft de vervoerder hierop aangesproken. Het overslaan van haltes (met goedkeuring van GS) kan alleen door te kijken wat er in de omgevings is. De alternatieve halte is in een specifiek geval 200 meter verderop. De gedeputeerde zal actief blijven monitoren." (Bron: http://www.gelderland.nl/4/92376-nieuws ... -2016.html)
"10.55 uur Piet Wanrooy (PvdA) stelt een vraag aan het college over het feit dat de aanpak van klachten over het OV in het Rivierengebied op zich goed is opgepakt, maar nog een paar pijnpunten overblijven (o.a. schrappen van haltes). Hij vraagt of het college met de hoogste spoed wil werken aan een goede oplossing. Gedeputeerde Connie Bieze zegt dat het haar volle aandacht heeft. De nieuwe dienstregeling is vorige week door GS goedgekeurd en deze maandag ingevoerd. Er komen nog nieuwe aanpassingen die tot verbetering moeten leiden. Arriva heeft verzuimd het ROCOV te consulteren. Dat betreurt Bieze en zij heeft de vervoerder hierop aangesproken. Het overslaan van haltes (met goedkeuring van GS) kan alleen door te kijken wat er in de omgevings is. De alternatieve halte is in een specifiek geval 200 meter verderop. De gedeputeerde zal actief blijven monitoren." (Bron: http://www.gelderland.nl/4/92376-nieuws ... -2016.html)
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
ROCOV vindt de wijzigingen in de dienstregeling onvoldoende : Persbericht Aanpassing dienstregeling Rivierenland (PDF)
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Brabantse Citea 8942 rijdt vandaag op lijn 44/45, zojuist als 45 vertrokken uit Wageningen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Deze googeltrucje verbaast mij niet, maar de gedupeerde reizigers zitten wel in bussen als ze zo doorgaan.Nielsie schreef:Brabantse Citea 8942 rijdt vandaag op lijn 44/45, zojuist als 45 vertrokken uit Wageningen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In de spits in ieder geval een heel stuk beter dan de Sprinter City, waarvan er vanmiddag overigens maar ééntje (Krol) op Lijn 44/45 reed. Juijn reed vandaag met groot materieel terwijl het vandaag redelijk rustig was door carnaval & herkansingsperiode/vakantie aan de WUR. Brabantse Citea's werden in eerdere dienstregelingen ook regelmatig op Lijn 45 ingezet als er door grote vertraging bij Rhenen bussen uitvielen, vaak met sneeuwsituaties in de winter en bij drukte in de dierentuin. Nu dus ook als 'reguliere' inzet.OmniLezer schreef:Dit goocheltrucje verbaast mij niet, maar de gedupeerde reizigers zitten wel in bussen als ze zo doorgaan.Nielsie schreef:Brabantse Citea 8942 rijdt vandaag op lijn 44/45, zojuist als 45 vertrokken uit Wageningen.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Wat ik eerst regelmatig voorbij zag komen op de 45 waren (ex-)Brabantse Ambassadors, 80**'tjes die in meerdere regio's als reserve/poolbus dienen voor o.a. inbouw nieuwe Albatros. Dat er nu dus een 'echte' nieuwe Citea uit Brabant rijdt is naar mijn idee dus nieuw
8942 rijdt volgens de digitale systemen nu overigens op de 43, dus waarschijnlijk staat deze momenteel op de stalling in Tiel.
8942 rijdt volgens de digitale systemen nu overigens op de 43, dus waarschijnlijk staat deze momenteel op de stalling in Tiel.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De 8942 rijdt inderdaad vanuit Tiel.
Jammer dat ik nou niet in Tiel ben deze week :?
Jammer dat ik nou niet in Tiel ben deze week :?
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Vanochtend rond 7.42 kwam een Mercedes Tourismo van Jan Hol als lijn 45 op Wageningen Busstation aanrijden.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Zijn er in deze concessie regels aan verbonden ? Aan inzet van materiaal wat niet lagevloers is, en minder tot niet geschikt is voor bijvoorbeeld mindervaliden, rolstoelen, en kinderwagens. Juijn rijdt vanavond bijvoorbeeld met een Iveco Daily 19 persoons op lijn 47, en regelmatig op zondag zie ik op lijn 46 taxibusjes als Volkswagen Crafters, en MB Sprinters voorbijkomen. Zoals hierboven vermeldt wordt rijdt tegenwoordig ook in de ochtendspits altijd een normale Touringcar op lijn 44/45.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Als deze rit een versterkingsrit was, dan mag het, was het een reguliere rit, dan mag het niet :X
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Nee, is een reguliere rit en mag dus niet. Aan de andere kant, zou die niet rijden dan moeten er reizigers achterblijven in Ochten, Kesteren en Rhenen. Die Iveco Daily's en Volkswagen Crafters rijden op zondag ook op Lijn 44/45 naar Wageningen, zie een eerdere klacht op de Facebookpagina van Arriva waarbij er op zondag regelmatig mensen achtergelaten moeten worden op station Kesteren en Rhenen...busentrein schreef:Als deze rit een versterkingsrit was, dan mag het, was het een reguliere rit, dan mag het niet :X
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De rit van 11:51 uit Tiel (Lijn 45) werd door Juijn met een wit buurtbusje gereden.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Een volkswagen crafter zoals deze? (Foto is niet van mij.)
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 10 feb 2016, 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto gerepareerd
Reden: Foto gerepareerd
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Nee met de 5061, een Iveco Daily welke ik hierboven noemde. Die crafter rijdt inderdaad wel regelmatig op Zondag.
Zie deze foto: (Kan helaas geen grotere vinden)
Zie deze foto: (Kan helaas geen grotere vinden)
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Okee. Ik dacht een buurtbusje= 8 personenbus. dit is een midibus. Vandaar dat ik de crafter geplaatst had.
-
- Berichten: 561
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De Brabantse 8942 lijkt uitgewisseld te zijn voor de 8060, zag de 8060 rond 14:00 op station Kesteren als lijn 44 naar Wageningen. En volgens de radar rijdt deze nu op lijn 45 naar Tiel.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Het is nu een kleine maand geleden dat Arriva in Rivierenland een paar wijzigingen heeft doorgevoerd (o.a. extra reismogelijkheden tussen Haaften en Geldermalsen) maar ik zie er nog niks van terug in de reisinfo, niet op arriva.nl maar ook niet in 9292.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
De 8060 rijdt al een aantal maanden in Rivierenland, echter de laatste tijd vanuit de stalling van Juijn in Zaltbommel. Nu zo te zien weer vanuit Tiel met Arriva chauffeurs.albertjan96 schreef:De Brabantse 8942 lijkt uitgewisseld te zijn voor de 8060, zag de 8060 rond 14:00 op station Kesteren als lijn 44 naar Wageningen. En volgens de radar rijdt deze nu op lijn 45 naar Tiel.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik ga vanmiddag eens kijken wat voor byzonders er weer rijdt vanuit Tiel ;)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten